طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپلیکیشن آموزشی این روزها یکی از ترندهای حوزه برنامه نویسی و کدنویسی است. از سوی دیگر با تعطیل شدن مدارس و مراکز آموزشی بیش از پیش لزوم ساخت اپلیکیشن های آموزشی احساس می شود تا از طریق پلتفرم های آنلاین همه دانشجو ها و دانش آموزان بتوانند در کلاس های درس مجازی حاضر شوند. بر همین مبنا ما تصمیم گرفتیم تا کمی درباره ترند طراحی اپلیکیشن در زمینه آموزشی صحبت کرده و مهم ترین المان ها و عناصر آن را بازگو کنیم. 

 

نگاهی به طراحی اپلیکیشن آموزشی

اپلیکیشن آموزشی در واقع پلتفرمی آنلاین است که از طریق آن می توان صفحات کلاس مجازی را برگزار کرد. معمولا دسترسی های این اپلیکیشن برای دو گروه کاربر استاد و دانشجو یا دانش آموز تعریف می شود و از طریق کانکشن به اینترنت قابل برگزاری است. در پلتفرم های پیشرفته تر شما علاوه بر کلاس های مجازی، می توانید از کتابخانه مجازی، گروه گفتمان با همکلاسی ها و موارد مشابه بهره مند شوید.
امروزه نه تنها اپلیکیشن های آموزشی، بلکه تمامی برنامه ها و اپ ها بر اساس دو سیستم عامل شناخته شد اندروید و ios طراحی می شوند تا به راحتی و برای تمامی گوشی های هوشمند قابل استفاده باشند. بر همین اساس کاربر می تواند اپلیکیشن مورد نظر را دانلود کرده و بعد از ثبت نام یا همان رجیستر از آن استفاده کند.

 

طراحی اپلیکیشن آموزشی


زبان های برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن آموزشی

طراحی اپ های آموزشی از طریق زبان های مختلف برنامه نویسی انجام می شود. در حال حاضر نیز دو زبان برنامه نویسی java و php به عنوان مهم ترین عناصر طراحی اپلیکیشن آموزشی شناخته می شوند.
زبان برنامه نویسی java را باید به عنوان قدیمی ترین زبان برنامه نویسی معرفی کرد، که طرفداران زیادی دارد. شاید نمی دانستید که سیستم عامل اندروید یکی از محصولات همین زبان برنامه نویسی است. به کمک java متخصص تولید اپلیکیشن برای پلتفرم های مختلف اپلیکیشن طراحی کرده و کاربر نیز می تواند به راحتی با این اپ ها کار کرده و از نتایج آن راضی باشد.
دومین زبان برنامه نویسی php است که در گذشته تنها برای طراحی سایت های داینامیک و پویا استفاده می شد، اما در حال حاضر شما به راحتی می توانید از php برای ساخت اپ ها استفاده کرده و در این عرصه مطرح شود. برهمین مبنا در حال حاضر به دلیل پشتیبان قوی این زبان برنامه نویسی در عرصه بین المللی نزدیک به 75% از طراحان دنیا از این برنامه استفاده می کنند.

 

ساخت اپلیکیشن آموزشی


رعایت استانداردهای مهم

در طراحی اپلیکیشن آموزشی یکی از نکات بسیار مهم رعایت استانداردهای لازم است. بر همین اساس پیش از هرگونه برنامه ریزی برای اپلیکیشن های آموزشی حتما به استانداردهای ضروری آن توجه کنید. اولین استاندارد پیشنهادی ما بالا بودن سرعت سرور مورد نظر است. بهتر است در همین قدم اول به جای هاست از یک سرور قوی استفاده کنید تا اپلیکیشن شما با سرعتی استاندارد لودینگ شده و شروع به کار کند. همیشه بخاطر داشته باشد که سرور قدرتمند، می تواند از اپلیکیشن به خوبی پشتیبانی کرده و مخاطب را راضی نگه دارد.

دومین استاندارد مد نظر سرعت لودینگ است. در طراحی اپلیکیشن آموزشی سرعت لود شدن فایل ها و موارد مشابه حرف اول را می زند زیرا کاربران شما با هدف حضور در کلاس و دسترسی به فایل های آموزشی از این اپلیکیشن استفاده می کنند، در نتیجه سرعت لودینگ پایین و پشتیبانی ضعیف می تواند آن ها را ناراضی و کلافه کند.

 

فونت و تصویر مناسب

قطعا می دانید که طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن آموزشی بدون فونت مناسب و تصاویر گیرا امکان پذیر نیست و شما از این طریق به خوبی می توانید مخاطب را راضی نگه دارید. طراحی اپلیکیشن آموزشی می تواند برای سنین مختلف انجام شود، بر همین اساس سعی کنید فونت منتخب شما استاندارد باشد و موجب آزار و آسیب رسیدن به چشم مخاطب نشود.
از سوی دیگر در انتخاب تصاویر گیرا نیز حسابی دقت به خرج دهید. شاید حتی بهتر باشد از یک گرافیست با سلیقه کمک بگیرد تا محصول نهایی رضایت بخش باشد. تصاویر را بدون افکت های پر نور و حاشیه های پر زرق و برق استفاده کنید و حتما به جنبه آموزشی بودن اپلیکیشن نیز اشاره ای داشته باشید. به این ترتیب اپلیکیشن شما علاوه بر پشتیبانی قوی، از ظاهری استاندارد و با کیفیت برخوردار است و می تواند موجب رضایت کاربران مختلف شود.

رعایت استاندارد در طراحی اپلیکیشن
طراحی اپلیکیشن آموزشی دو روش مهم دارد

حالا که درباره استاندارد های لازم و ضروری طراحی اپلیکیشن آموزشی می دانید، بهتر است با دو روش مهم نیتیو و هیبرید کار کنید. ما در ادامه این دو روش را به خوبی شما معرفی می کنیم.

روش اول یا روش نیتیو (native) بازدهی بسیار بالایی دارد ولی در عین حال نمیتوان برای اندروید و ios از یک روش استفاده کرد. اگر شما با نیتیو شروع به برنامه ریزی کنید، این امر می تواند راندمان اپلیکیشن شما را بسیار افزایش دهد. همچنین با توجه به کاربری آموزشی مد نظر این پروسه می تواند مفید و یا حتی ضروری باشد. اما در عین حال به این مهم توجه نیز داشته باشید طراحی اپلیکیشن آموزشی شما باید در دو نسخه متفاوت و مجزای ios و اندروید باشد. در این پروسه طراحی برنامه برای ios هزینه بیشتری هم دارد و اندروید قیمتی معقول تر دارد.

روش دوم ساخت اپلیکیشن آموزشی، روش هیبرید است. در این روش شما از قالب نیتیو استفاده می کنید ولی زبان برنامه نویسی شما java یا css است. مهم ترین مزیت روش هیبرید این است که شما تنها یک بار کد نویسی کرده و هر دو سیستم عامل اندروید و ios می توانند از این طراحی استفاده کنند. همین مهم نیز موجب ثبات قیمت طراحی اپلیکیشن آموزشی با هیبرید می شود. در عین حال اما در این پروسه باید به 5 نکته مهم توجه کنید.

اهمیت ui در طراحی اپلیکیشن

نکات مهم روش هیبرید

اول از همه به خاطر داشته باشید که با روش هیبرید نمی توانید مانورهای هنری و گرافیستی بدهید، زیرا طراحی و دیزاین با هیبرید محدود است، در نتیجه همین امر می تواند کاربران شما را ناراضی کند، پس شاید هیبرید خیلی روش مناسبی برای طراحی اپلیکیشن آموزشی نیست.
همچنین با استفاده از هیبرید شما نمی توانید اپلیکیشن رسانه ای چند تعاملی استفاده کنید و سرعت نیز کاهش پیدا می کند. بر اساس همین نکات مهم برای طراحی اپ آموزشی از روش نیتیو استفاده کنید و برای دو سیستم عامل جداگانه کد نویسی کنید. در انتخاب بین دو روش حتما به تعداد کاربران، نیاز آن ها و هدف آن ها برای استفاده از اپلیکیشن توجه ویژه داشته باشید.

 

تماس با کارشناس اپ آموزشی

 

کاربران را جدی بگیرید

در این قسمت بهتر است حتما با لزوم هدف کاربران برای استفاده از اپلیکیشن آشنا شویم، تا بدانیم چرا این مهم می تواند بر روی روش انتخاب ما تاثیر گذار باشد.
همیشه به خاطر داشته باشید که در طراحی انواع اپلیکیشن آموزشی، کاربران حرف اول را می زنند. شما تا به کاربران خود و هدفی که آن ها برای استفاده از اپلیکیشن دارند، توجه نکنید نمی توانید طرح خوبی را کد نویسی کنید. به این ترتیب بهتر است حتما خودتان را به جای مخاطب گذاشته و به انتظارات او توجه کنید. بهتر است بدانید که مخاطب شما چه می خواهد و از یک برنامه آموزشی چه انتظاری دارد. چه عواملی می تواند موجب نارضایتی او شود و چه چیزی برای دانشجو و استاد او ضروری است.
به این ترتیب می توانید اپلیکیشن آموزشی حرفه ای و قوی طراحی کنید که مخاطب را راضی نگه داشته و به نوعی معرف تخصص شما هم باشد. در طی این مراحل بهتر است حتما با کارفرما نیز مشورت کرده و نظر او را نیز جویا شوید تا بدانید که انتظار چه محصولی را دارد، به این ترتیب می توانید از ایده های او به عنوان صاحب کار بهره مند شده و آن را در اپلیکیشن آموزشی پیاده کنید. همچنین آنالیز اپلیکیشن های آموزشی که توسط بزرگترین مهندسان این حوزه طراحی شده می تواند حسابی برای شما راهگشا باشد. به این ترتیب به راحتی می توانید ایده های فوق العاده را تجربه کرده و آن ها را در کار پیاده کنید.
در انتها نیز به خاطر داشته باشید که در اپلیکیشن های آموزشی تعداد کاربران زیاد است و شما باید حتما سرور قوی و سرعت لودینگ بالایی داشته باشید تا موجب رضایت خاطر مخاطب شما شود.

همچنین، کاربران باید اپلیکیشن شما را بشناسند تا به آن اعتماد کنند. اما چگونه کاربران اپلیکیشن ما را پیدا و دانلود کنند؟ پاسخ این سوال بسیار آسان است، تبلیغات. انجام تبلیغات اپلیکیشن، بهینه سازی اپلیکیشن برای مارکت ها یا ASO، تبلیغات در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی از جمله روش های تبلیغ اپ است که باعث شناخته شدن اپلیکیشن آموزشی در بین رقبا می شود.

شرکت کیان تجارت علاوه بر طراحی و توسعه اپلیکیشن، بهینه سازی و تبلیغات اپلیکیشن را در بسترهای مختلف انجام می دهد. نتیجه همه این کارها، افزایش نصب اپلیکیشن و برندینگ است.

 

طراحی اپلیکیشن توسط تیم کیان


طراحی اپلیکیشن با تیم کیان تجارت

حالا که با این مسیر آشنا شدید، می توانید با خیال راحت مسیر طراحی انواع اپلیکیشن های آموزشی مورد نیازتان را به تیم حرفه ای و متخصص کیان تجارت بسپارید. ما با تیمی متخصص و متشکل از بهترین برنامه نویسان، با سال ها تجربه در زمینه برنامه نویسی، ساخت اپلیکیشن برای سیستم عامل های مختلف می توانیم موجب رضایت خاطر شما و کاربران شما باشیم. برای سفارش ساخت اپلیکیشن در شرکت کیان تجارت شریف از طریق دو روش می توانید اقدام کنید. روش اول پر کردن و ارسال فرم درخواست طراحی اپ در سایت و روش دوم تماس با شماره 021880230063 می باشد.
همچنین تیم مشاوران ما با راهنمایی شما بر اساس نوع آموزش و کاربرانی که دارید، بهترین مشاوره را ارائه می دهند تا بتوانید تصمیم مناسب را برای ارتقای آموزش محصلان خود بگیرید. تیم کیان تجارت نمونه کارهای زیادی در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل در زمینه های گوناگونی دارد، شما می توانید برای مشاهده نمونه کارهای اپلیکیشن های طراحی شده توسط تیم کیان تجارت اینجا کلیک کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09124243876 و یا 02188230063 تماس بگیرید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳۵ ) ۳.۹ / ۵

tel

اینستاگرام

@kiantc

tel

تماس با ما

۰۲۱-۸۸۲۳۰۰۶۳

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام. خسته نباشید. من یه برنامه میخوام برای آموزشگاه زبان. با یک سری گزینه هایی که مدنظرم هست. و البته که برنامه برای گوشیهای ساده تر و قدیمی تر هم قابل اجرا باشه. (شبیه ایتا که روی اکثر گوشیها قابل اجرا هست) امکانش هست که طبق گزینه های مدنظر ما ساخته بشه؟

Generic placeholder image

سلام کاربر گرامی

تخصص ما طراحی انواع اپلیکیشن های کاملا سفارشی هست. بنابراین هر سناریو و برنامه ای مدنظر شما باشه کاملا اجرایی و عملیاتی هست. ضمنا اپلیکیشن های ما قابلیت اجرا بر روی اکثر گوشیهای با اندروید 6 به بالا هستند.

question circle

کاش لیست قیمت هم میذاشتید تو سایتتون :/

Generic placeholder image

اپلیکیشن هایی که شرکت کیان تجارت طراحی می کند سفارشی با انجین اختصاصی است و از هیچ ماژول و زیرساخت و پلاگین آماده استفاده نمیکند. بخاطر همین قیمت های بر اساس نیاز و امکاناتی که در اپ می خواهد تعیین می شود و قیمت ها از پیش تعیین شده نیستند.

 

question circle

با عرض ادب و احترام پرسشی دارم و آن این است که من بیشتر با زبان های برنامه سازی ویژوالی کار کرده ام و الان نیز با زبان دلفی پروژه فیلم آموزشی کار می کنم پرسش این است که با زبان دلفی می توان انواع و اقسام اپلیکیشن گوشی هوشمند و یا وب اپلیکیشن تولید کرد و نیز اینکه شرکت شما با زبان های مانند دلفی پروژه تعریف و ایجاد می کند. وباز با زبان دلفی می توان نرم افزار پیام رسان تولید کرد؟

Generic placeholder image

با سلام خدمت شما دوست عزیز، خیر زبان دلفی بسیار قدیمی است و اگر به دنبال طراحی اپلیکیشن های حرفه ای هستید نمی توانید با این زبان طراحی کنید و باید از تکنولوژی های جدید استفاده کنید. 

question circle

سلام من یه اپلیکیشن برای آموزش در حوزه گیاهان می خواستم. از کاشت و نگهداری تا شناخت انواع گل و گیاه.و می خواهم این اپلیکیشن دیتابیس تصویری داشته باشد. به این صورت که کاربر با آپلود تصویر یا گرفتن عکس بتواند تمامی اطلاعات گیاه را مشاهده کند.

Generic placeholder image

سلام خدمت شما دوست عزیز، ایده بسیار جالبی دارید و بنظر من نیازه که چنین اپلیکیشن به زبان فارسی داشته باشیم. چرا که افراد علاقه بسیاری به نگهداری گل و گیاه در منزل دارند و می خواهند که اطلاعاتی درباره نگهداری داشته باشند. پس اجرای چنین اپلیکیشنی هم نیاز کاربر را رفع می کند و هم برای شما کسب درآمد می کند. هم چنین می توانید در اپلیکیشن گل و گیاه هم بفروش برسانید. برای برقراری ارتباط با کارشناسان اپلیکیشن تیم کیان می توانید با شماره 02188693286 و 09124243876 تماس بگیرید. 

question circle

سلام من مربی ورزشی هستم ولی با توجه به بیماری کرونا مدتی هست که باشگاه تعطیل شده است و در صورت باز شدن هم افراد کمتری به باشگاه میان. و اینکه شرایط داره به سمتی میره که آموزش آنلاین در حوزه های مختلف رواج پیدا میکنه من هم تصمیم گرفتم که از طریق اپلیکیشن ورزش در حوزه بدنسازی و چربی سوزی و تی آر ایکس و .... آموزش بدم. اگر شرکت شما چنین اپلیکیشنی را طراحی می کند من هماهنگ کنم برای جلسه حضوری؟

Generic placeholder image

سلام خدمت شما دوست عزیز، بله شرایط به گونه ای شده است که افراد تمایل بیشتری دارند تا به صورت آنلاین همه کارهای خود را پیش ببرند. همچنین کسب و کارها هم به فکر ورود به دنیای دیجیتالی افتاده اند. هر چه زودتر وارد این حوزه شوید از رقبای خود پیشی می گیرد. تیم کیان نمونه کارهای بسیاری در طراحی اپلیکیشن در حوزه های مختلف دارد. برای مشاهده نمونه کارهای اپلیکیشن اینجا کلیک کنید و برای برقراری ارتباط با شماره 02188230063 یا  09124243876 تماس بگیرید. 

question circle

سلام طراحی اپلیکیشن در زمینه آموزش کاشت و طراحی ناخن، مانیکور و پدیکور و سایر خدمات مربوط به ناخن برای هنرجوهای آموزشگاه نیاز داشتم. چطور میتونم اعلام قیمت کنم و از نحوه کار شما مطلع شوم؟

Generic placeholder image

سلام دوست عزیز، برای طراحی اپلیکیشن آموزشی نیاز به اطلاعات بیشتری داریم. پیشنهاد تیم کیان به شما این است که شماره خود را ارسال یا با شماره 09124243876 تماس بگیرید تا کارشناس اپلیکیشن ما شما را راهنمایی کند. طراحی اپلیکیشن موبایل مراحل مختلفی دارد که همه مراحل با تایید شما پیش می رود. همچنین قیمت اپلیکیشن بستگی به امکاناتی دارد که می خواهید در اپلیکیشن داشته باشید. لازم به ذکر است که تیم کیان تجارت با استفاده از جدیدترین متدهای برنامه نویسی اپلیکیشن های موفق را طراحی و در کارنامه خود دارد. برای مشاهده نمونه کارها می توانید اینجا کلیک کنید. 

question circle

سلام خدمت شما، ما یک مجموعه آموزشی در حوزه حسابداری و مالیات هستیم، با توجه به شرایط به وجود اومده ما تصمیم به طراحی اپلیکیشن آموزشی داریم که برای چنین شرایط اضطراری بتوان از آن استفاده کرد. اما ما در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل اطلاعاتی نداریم و نیاز به مشاوره در این زمینه داریم؟

Generic placeholder image

سلام خدمت شما دوست عزیز، در شرایط حال حاضر استفاده از اپلیکیشن و ورود به دنیای دیجیتالی بسیار گسترش یافته است و برای اینکه در کسب و کار خود موفق باشید باید بهتر است که شما هم د رکنار روش های سنتی از بازاریابی های دیجیتالی نیز استفاده نماید. کارشناسان ما آماده هستند تا شما را به طور کامل هم به صورت تلفنی هم طی جلسات حضوری راهنمایی کنند. برای برقراری ارتباط با کارشناسان ما با شماره 02188230063 یا 09124243876 تماس بگیرید.

question circle

سلام من یه ایده ای دارم دربارهساخت یه اپلیکیشن درمورد آموزش راحت مجازی و گرفتن امتحانات که تقلب رو به حداقل میرسونه و کیفیت آموزش دروس مختلف رو هم برای معلم و دانش آموزبه حداکثر میرسونه و ی این دوران کرونا خیلی به درد دانش اموزان میخوره فقط میخوام بدونم این ایده رو چه جوری میتونم به ثبت برسونم و به مرحله ساخت برنامه برسه؟

Generic placeholder image

سلام دوست عزیز شما باید با کارشناسان اپلیکیشن ما 09124243876 و یا 02188230063 تماس بگیرید و یا شمارتون رو ارسال کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

درخواست طراحی اپلیکیشن

درخواست مشاوره