google play Protect چیست؟

google play Protect چیست؟


Google Play Protect مجموعه ای از مؤلفه های امنیتی Google است که در هر دو حالت آنلاین و آفلاین عمل می کند و به بررسی برنامه های موجود بر تلفن همراه شما می پردازد. اکثر افرادی که نام Google Play Protect را شنیده اند، آن را یک اسکنر بدافزار عالی برای برنامه های اندروید می دانند.  با اینکه کار اصلی آن همین است، اما موارد بسیار بیشتری را شامل می شود. در پاسخ به سوال Google Play Protect چیست می توان گفت مجموعه کاملی از خدمات حفاظتی برای تلفن اندرویدی شما است.

گوگل پلی پروتکت
google play Protect چیست؟

Play Protect از دستگاه اندرویدی شما و فضای ابری استفاده می کند و کار خود را از آسیب پذیرترین مکان یعنی لایه برنامه شروع می کند. هنگامی که برنامه ها را روی تلفن خود نصب می کنید، حتی شرکتی که آن را ساخته است، کنترلی بر آنچه ممکن است اتفاق بیفتد ندارد. در اینجا است که ابزارهایی مانند Play Protect ظاهر می شوند.
گوگل می گوید Play Protect گسترده ترین سرویس محافظت از تهدیدات در جهان است. زیرا بخشی از هر دستگاه اندرویدی است. اگر تلفن شما به Play Store دسترسی دارد، تحت پوشش Google Play Protect است. امروزه بیش از دو میلیارد تلفن همراه تحت پوشش این سرویس قرار گرفته اند.


در حالی که Play Protect کاری بیش از اسکن بدافزار را انجام می دهد، این سرویس همه برنامه ها از جمله برنامه هایی را که از Google Play دانلود نکرده اید اسکن می کند و در بین بیش از 100 میلیارد برنامه به دنبال برنامه های مخرب می گردد. همچنین مرتباً گوشی شما را بررسی می کند تا مطمئن شود آخرین اطلاعات را برای یافتن آنها دارد.


google play Protect بعد از یافتن بدافزار چه می کند؟

هنگامی که یک PHA (اصطلاح گوگل برای برنامه های بالقوه مضر) پیدا می شود، ممکن است چندین اتفاق متفاوت بیفتد. اول اینکه به شما اطلاع داده می شود که Play Protect چیزی را پیدا کرده است که فکر می کند PHA است. حال بر اساس شدت کاری که برنامه مضر می تواند انجام دهد، ممکن است غیرفعال شود یا به طور کامل از تلفن شما حذف گردد. حتی ممکن است مسدود شود که در این صورت دیگر نمی توان آن را نصب کرد.
در ادامه بحث google play Protect چیست لازم است بدانید وقتی Play Protect برنامه ای را که فکر می کند مضر است غیرفعال می کند، می توانید دوباره آن را فعال کنید و این سرویس اقدام دیگری انجام نخواهد داد، مگر اینکه برنامه به روزرسانی شود یا در آینده قابلیت های خود را تغییر دهد.


این مجموعه نرم افزار همچنین به دنبال حملاتی است که کلاهبرداری هستند یا برای ارسال هرزنامه استفاده می شوند. از طرفی می تواند در مورد برنامه هایی که مدتی است استفاده نشده اند هشدار دهد و همچنین مانع از بارگیری برنامه های ناخواسته شود. گوگل حتی وب سایتی برای ارسال برنامه های مضر برای بررسی دارد.


سرویس Find My Device از google play Protect چیست؟

بخش دیگری از Play Protect، سرویس Find My Device است. Find My Device به طور پیش فرض در هر تلفن Android با نسخه اندروید 4.4 یا جدیدتر فعال است. با این سرویس می توانید از یک برنامه یا حتی فضای وب برای مکان یابی تلفن گمشده خود استفاده کنید. همچنین می توانید سطح باتری آن را بررسی نمایید.از طرفی می توانید گوشی خود را قفل کنید تا کسی نتواند به آن دسترسی داشته باشد و در نهایت، در صورت عدم توانایی در یافتن گوشی، تمام اطلاعات خود را پاک کنید. اگر سرویس Find My Device را فعال کرده باشید برای استفاده از آن فقط باید از google.com/find در هر مرورگر وب بازدید کنید.


google play Protect از فضای ابری شروع به کار می کند

تقریباً مانند هر کار دیگری که Google انجام می دهد، Play Protect نیز از فضای ابری شروع به فعالیت می کند. پس از اینکه یک برنامه در play store آپلود شد، قبل از اینکه برای دانلود در دسترس قرار بگیرد، گوگل آن را تحلیل می کند. بیشتر این تحلیل با استفاده از یادگیری ماشین انجام می شود، اما گاهی اوقات نیاز به دخالت انسانی نیز است.


Google Play Protect چیست؟ این سرویس نمونه ای از مجموعه نرم افزاری است که دقیقاً همان کاری را که تبلیغ می کند انجام می دهد. این روش محافظت، استفاده از تلفن شما را مختل نمی کند، نیازی به نصب یا راه اندازی ندارد و همیشه در تلاش است تا شرایط را برای همه ما بهتر کند. این همان محصولی است که همه ما آن را دوست داریم.


برنامه ها توسط Google Play Protect تحت بازبینی داخلی قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که با خط مشی های Google Play مطابقت دارند. Google بررسی می کند که آیا توسعه دهندگان با استفاده از یک سیستم خودکار از توافقنامه توزیع برنامه نویس پیروی کرده اند یا خیر. در نتیجه این اطمینان حاصل می شود که برنامه در مورد مواردی مانند اطلاعات صورتحساب و جمع آوری داده ها از قوانین پیروی می کند یا خیر.


اگر جستجوگر خودکار در طول این مراحل، موارد مشکوکی را پیدا کند، برنامه برای بازبینی دستی توسط یک تحلیلگر امنیتی Google علامت گذاری می شود. به علاوه، Google می تواند برنامه های دانلود شده از منابع شخص ثالث را به همین روش، تجزیه و تحلیل کند. البته به شرط اینکه شما در تنظیمات امنیتی برنامه تلفن همراهتان به Play Protect اجازه داده باشید که برنامه های مضر را تشخیص دهد.


این تنظیمات اختیاری به Google کمک می کند تا راه های جدیدی برای تشخیص برنامه های مضر ایجاد کند. وقتی Google Play Protect با مواردی مانند گزارش های اشخاص ثالثی که برنامه های مضر را پیدا کرده اند ترکیب شود، می تواند گوشی شما را از وجود برنامه های خطرناک ایمن نگه دارد.

oogle-new-data-safety
بررسی هزینه ها و مواردی که Google Play Protect پوشش می دهد

Google Play Protect تلاش می کند همان کاری را که Microsoft Defender برای رایانه های ویندوز انجام می دهد، برای سیستم های اندروید انجام دهد. این سرویس از قبل بارگذاری شده و در دستگاه های جدید فعال می شود، بنابراین هیچ کاری برای انجام وجود ندارد و نیازی به پرداخت هزینه نیست. احتمالا تا اینجا پاسخ سوال Google Play Protect چیست را متوجه شده اید.


 Play Protect چندین کار مبتنی بر سیستم عامل که در همه دستگاه های اندرویدی استاندارد هستند را انجام می دهد. این ویژگی ها حتی با نصب یک برنامه امنیتی شخص ثالث همواره فعال باقی می مانند. آنها شامل ویژگی های ضد سرقت، مدیریت رمز عبور و همچنین مسدود کردن تماس و متن هستند. این برنامه همچنین می تواند به محافظت از ساعت های هوشمند که دارای سیستم عامل اندروید هستند کمک کند.


Google Play Protect نه تنها برنامه ها را اسکن می کند بلکه به بررسی ویروس های سرکش نیز می پردازد. این برنامه از ترکیبی از اسکن محلی برای امضاهای ویروسی، نظارت بر رفتار اکتشافی و همچنین تجزیه و تحلیل ابری مواردی که قبلاً مشاهده نشده است استفاده می کند تا آنها را ایمن سازد. هنگا می که به اینترنت متصل نیستید، اسکن کاملا محلی است.


امکان اسکن را می توان در بخش بیومتریک و امنیت در تنظیمات دستگاه Android روشن و خاموش کرد. امکان اسکن دستی نیز وجود دارد، اما نرم افزار به طور مداوم به دنبال حملات بلادرنگ می گردد. حتی برنامه ها را از لحاظ به روز بودن مورد بررسی قرار می دهد و به شما پیشنهاد خواهد داد که آخرین نسخه از هر برنامه را دانلود و نصب کنید.


این مجموعه نرم افزار برنامه ها را در سه رده ایمن، خطرناک یا جدید رتبه بندی می کند. حتی می تواند هشدار دهد که برنامه های نصب شده دیگر توسط گوگل تایید نمی شوند. شرکت App Defense Alliance در تلاش است تا برنامه های اندروید و فروشگاه Play را از شر بدافزارها، جاسوس افزارها و کلاهبرداری ها نجات دهد.

گوگل پلی پروتکت
بررسی ویژگی ها و ابزارهای امنیتی

در این قسمت از Google Play Protect چیست به بررسی ویژگی های اصلی آن می پردازیم. این سرویس به طرز شگفت انگیزی خوب عمل می کند. زیرا بسیاری از ویژگی های آن بخشی از خود اندروید هستند.
به عنوان مثال، Play Protect دارای مجموعه ای از سرویس های ضد سرقت Find My Phone است. در کنار توانایی قفل کردن یا پاک کردن تلفن گم شده یا دزدیده شده از راه دور، دیدن آخرین مکان آن بر روی نقشه آسان است. همچنین می تواند از راه دور زنگ تلفن شما را به طور مداوم با صدای کامل پخش کند تا دزد را آزار دهد. با این حال، نمی تواند از کسی که آن را در دست دارد، عکس بگیرد، کاری که دیگر برنامه های امنیتی می توانند انجام دهند. همه تلفن های اندرویدی مجهز به Find My Phone و سایر ابزارهای مدیریت از راه دور با یا بدون نرم افزار امنیتی شخص ثالث هستند.


علاوه بر فضای ذخیره سازی ابری رمزگذاری شده برای عکس ها  در Google Photos، اندروید مسدود کردن متن و تماس را نیز فراهم می کند. مدیر رمز عبور نه تنها می تواند اعتبار ورود به سیستم را یکپارچه کند، بلکه می تواند در مورد رمزهای عبور برنامه هایی که کنترل نمی کند هشدار دهد.


افزونه Safe Browsing هر روز در مورد میلیون ها سایت بالقوه خطرناک به کاربران هشدار می دهد. این افزونه به طور پیش فرض از قبل نصب شده و فعال است و هنگام استفاده از Google Chrome می تواند شما را از خطرات دور کند. اندروید SafeSearch نیز دارد. این برنامه یک زبان یا محتوای صریح را مسدود می کند اما می تواند در بخش تنظیمات Google غیرفعال شود.


چگونه می توانم از فعال بودن Google Play Protect مطمئن شوم؟

برای فعال کردن Google Play Protect مراحل زیر را دنبال کنید:
•    به بخش Settings > Google > Security بروید.
•    در زیر وضعیت امنیتی، روی Google Play Protect کلیک کنید.
•    اگر روشن نیست، روی Scan device for security threats ضربه بزنید تا Google Play Protect فعال شود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۳.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید