۷ اشتباه در تبلیغات گوگل که باعث عدم موفقیت شما می شود

۷ اشتباه در تبلیغات گوگل که باعث عدم موفقیت شما می شود

در این مطلب به بررسی ۷ اشتباه که باعث عدم موفقیت تبلیغات گوگل می شود خواهیم پرداخت. پلتفرم Google Ads چندین راه برای سفارشی کردن کمپین‌های تبلیغاتی به مشتریان ارائه می‌دهد تا با استفاده از آن‌ها بتوانند مخاطبانشان را جذب کنند. برای بسیاری از افراد، داشتن این ویژگی‌ها  تنها راهی است که مطمئن شوند که تمرکز همه کمپین‌های تبلیغات گوگل برای رسیدن به هدف درست است. اما وجود این مقدار جزئیات در تبلیغات گوگل ممکن است بسیار زیاد باشد و منجر به اشتباهات در تبلیغات یا انجام استراتژی‌هایی شود که بهینه نیستند.

ما در ادامه این مطلب، شما را در مورد رایج‌ترین اشتباهاتی که در گوگل ادوردز وجود دارد راهنمایی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا بتوانید در زمان درست و به شکل درست از تبلیغات استفاده کنید.

 

۷ اشتباه در تبلیغات گوگل که باید از آن‌ها اجتناب کرد

در این قسمت به این ۷ مورد از اشتباهات تبلیغات در گوگل نام می‌بریم و سپس در قسمت بعدی به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

  1. استفاده از اقدامات اشتباه
  2. ایجاد یک سابقه هوشمند با یک هدف اشتباه
  3. اعمال تبلیغ روی دستگاه کاربر به‌طور خودکار
  4. این‌که فقط از کلمات کلیدی اصلی استفاده کنید
  5. نادیده گرفتن کلمات کلیدی منفی
  6. کپی کردن استراتژی تبلیغات دیگران بدون تست کردن نتیجه آن‌ها
  7. کمبود بودجه جهت تامین مالی تبلیغات

اکنون بیایید به بررسی این موارد بپردازیم.

1.     استفاده از اقدامات اشتباه

همه ما اهداف مشخصی داریم که برای تحقق آن‌ها اقدام به ایجاد یک کمپین تبلیغاتی در گوگل می‌کنیم. ما عقیده داریم که تبلیغات به پیشرفت کسب و کارمان کمک می‌کند و میزان فروش را افزایش می‌دهد. اما بررسی تاثیر این تبلیغات به ما این امکان را می‌دهد که با استفاده از ابزارهای مختلف، اقداماتی در سایتمان انجام دهیم و نتایج آن تبلیغات را بررسی کنیم.

در این صورت شاید یک نتیجه، شما را راضی کرده باشد و باعث افزایش ترافیک سایت یا فروش شده باشد. اما این بدان معنا نیست که شما آن تبلیغ را درست انجام داده‌اید. بنابراین در استفاده از گوگل ادز باید به این نکته توجه داشته باشید که فقط اهدافی را انتخاب کنید که کسب و کار شما را رو به جلو ببرد.

2.     ایجاد یک سابقه هوشمند با یک هدف اشتباه

احتمالا بسیاری از سایت‌ها را دیده‌اید که برای افزایش فروش خود همیشه یک مسابقه یا استراتژی برای قیمت‌ها و تخفیف‌ها در نظر می‌گیرند. انواع مختلفی از این کمپین ها وجود دارد که می‌تواند باعث پیشرفت بیشتر کسب و کارتان شود. زمانی که شما از یک استراتژی مشابه در تبلیغات خود استفاده کنید احتمالا فقط تعداد کلیک‌های کاربر را برای ورود به سایتتان افزایش داده‌اید اما به غیر از این مورد‌، آن تبلیغات، مزیت دیگری برای شما نداشته‌اند. برای این‌که از این اتفاق جلوگیری کنید می‌توانید از تبلیغات خلاقانه استفاده کنید.

3.     اعمال تبلیغ روی دستگاه کاربر به‌طور خودکار

شاید برخی از تبلیغات را دیده باشید که به صورت خودکار روی یک پلتفرم اجرا می‌شوند. اما این کار ممکن است برای دستیابی به اهدافتان، کمکی به شما نکند. بنابراین برای جلوگیری از این اشتباه در google ads بهتر است که از گزینه اعمال خودکار در تبلیغات خود استفاده نکنید و اجازه دهید که مخاطب شما بتواند آن تبلیغ را با منطق خود سنجیده و سپس اقدام به دیدن آن کند. در این صورت، اعتبار برند یا کسب و کار شما نیز در نظر آن مخاطب بیشتر خواهد شد.

اشتباه در تبلیغات گوگل

 

4.     فقط از کلمات کلیدی اصلی استفاده می کنید

انواع مختلفی از کلمات کلیدی وجود دارند که می‌توانند به شما در دیده شدن محتوایتان کمک کنند. همین کلمات کلیدی هستند که باعث می‌شوند یک کاربر، محصول یا خدمات شما را انتخاب کند و بر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب سایتتان شوند.

شما باید از کلمات کلیدی به نحوه صحیح استفاده کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید. استفاده از کلمات کلیدی مناسب باعث می‌شود که مخاطب شما منظور محتوایی که تولید کرده‌اید را به طور دقیق متوجه شود. از این رو این مورد باعث تعامل بیشتر مخاطب با شما خواهد شد.

5. نادیده گرفتن کلمات کلیدی منفی| اشتباه در تبلیغات گوگل

شاید فکر کنید که نادیده گرفتن negative keyword، تاثیر خاصی در تبلیغات گوگل ندارد. اما زمانی‌که شما از negative keyword استفاده نکنید و آن را به گوگل معرفی نکنید ممکن است مخاطبان اشتباه به وب سایت شما جذب شوند و زمانی‌که محتوای مورد نظرشان را پیدا نمی‌کنند سریعا از سایت شما خارج شوند. این مورد می‌تواند به ضرر سایت شما باشد.

بیایید این مورد را با یک مثال واضح‌تر بیان کنیم تا متوجه تاثیر نادیده گرفتن کلمات کلیدی منفی به عنوان عدم موفقیت تبلیغات گوگل شوید. فرض کنید که شما یک فروشگاه اینترنتی پوشاک دارید اما هیچ‌گونه محصول رایگانی برای ارائه ندارید. اگر شما کلمه رایگان را به عنوان یک negative keyword به گوگل اعلام نکنید ممکن است شخصی، عبارت پوشاک رایگان را در گوگل سرچ کرده و وارد سایت شما شود. زمانی‌ که متوجه می‌شود شما هیچ‌گونه پوشاک رایگانی ندارید فکر می‌کند که شما به دروغ اعلام کرده‌اید که محصولات رایگان را هم ارائه می‌دهید. همین مورد می‌تواند باعث کاهش اعتبار شما نزد مخاطبان شود. برای رفع این مشکل و جلوگیری از spam توسط کاربران، کافی است که کلمات کلیدی منفی مربوط به وب سایت خود را به گوگل اعلام کنید.

6.     کپی کردن استراتژی تبلیغات دیگران بدون تست کردن آن‌ها

تبلیغات گوگل به همه افراد این فرصت را می‌دهد که مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهند. . ایده‌های بسیاری برای انجام تبلیغات در زمینه‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پیشرفت کسب و کار خود استفاده کنید.

اما چیزی که باید در این مورد به آن توجه کنید این است که آیا آن تبلیغات باعث پیشرفت کسب و کار شما می‌شوند یا نه . مثلا ممکن است ایده‌ای را از فرد دیگری دیده یا شنیده باشید و یک استراتژی عالی به نظرتان برسد. اما زمانی‌که آن ایده تبلیغاتی را برای محصولات یا خدمات خود استفاده می‌کنید متوجه می‌شوید که میزان بازدهی که انتظار داشتید را نداشته است.

برای هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز یه یک سری موارد باید دقت کنیدکه در این مطلب بهش اشاره کردیم.

برای رفع این مشکل باید ابتدا استراتژی‌هایی که به نظرتان می‌رسد را تست کنید. به عنوان مثال برای جلوگیری از بروز این اتفاق و پیشگیری از ایجاد اشتباه در تبلیغات گوگل می‌توانید از آن‌ ایده‌ها در یک یا دو مورد از کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کرده و تاثیر آن‌ها را روی کسب و کارتان ببینید. با این کار ممکن است کلمات کلیدی و یا ایده‌های دیگر به ذهنتان برسد که باعث بهتر شدن نتیجه آن تبلیغ شود. سپس اگر آن ایده، نتیجه مطلوب را به شما داد می‌توانید برای آن هزینه کرده و آن استراتژی تبلیغ را در کمپین‌های بزرگتر نیز استفاده کنید.

7.     اشتباه در تبلیغات گوگل با کمبود بودجه جهت تامین مالی تبلیغات

شما ممکن است یک کمپین تبلیغاتی را شروع کنید و در ابتدا هزینه‌های زیادی برای آن خرج کنید. اما پس از چند وقت با کمبود بودجه مواجه شوید و دیگر نتوانید مانند قبل برای آن تبلیغ، هزینه کنید. اتفاقی که در این حالت می‌افتد این است که تبلیغات شما شکست می‌خورد. بنابراین تمام هزینه‌هایی که تاکنون کرده‌اید هم بی‌نتیجه شده و باعث ایجاد ضرر می‌شود.

برای این‌که با این مشکل مواجه نشوید باید ابتدا تبلیغات خود را بررسی کرده و میزان هزینه‌ای که برای اجرای آن‌ها نیاز دارید را تخمین بزنید. سپس باید اطمینان حاصل کنید که از پس مخارجی که باید برای آن تبلیغ صرف کنید برمی‌آیید. این کار به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود که تبلیغات خود را اولویت‌بندی کرده و بودجه مورد نیاز آن را از قبل تامین کنید. این روش به کاهش ضرر و بهبود نتیجه آن تبلیغ کمک می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید