هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز

هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز

هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز یکی از شناخته شده‌ترین و محبوب‌ترین استراتژی‌های تبلیغات گوگل است. در این روش صاحب تبلیغات از رقیبان خود به‌عنوان پله‌های نردبان موفقیت استفاده می‌کند؛ به این ترتیب که با جذب مخاطبان رقیب به بازدیدکننده بیشتر و فروش بالاتر دست پیدا می‌کنند.

تنها مشکلی که این میان وجود دارد، مسئله هزینه و بودجه تبلیغات است که در برخی موارد گران‌تر از حد معمول می‌شود و مقدار زیادی از بودجه تیم را مصرف می‌کند.

در این مقاله سه راهکار مقرون‌به‌صرفه برای هدف‌گیری بازدیدکنندگان رقبا معرفی می‌کنیم که با سرویس گوگل ادز قابل انجام باشد. با ما همراه باشید.

 

تبلیغات گوگل یا گوگل ادز چیست؟

تبلیغات گوگل نوعی راه حل و برنامه تبلیغاتی گوگل برای کسب و کارها است تا محصولات و خدمات خود را در شبکه جستجوی گسترده‌تری تبلیغ کنند. مشترکین می‌توانند از طریق این پلتفرم تبلیغاتی در دو موتور جستجوی بزرگ جهان یعنی گوگل و یوتیوب تبلیغات کنند. در دنیای امروز مشاغل موفقی که در بستر آنلاین فعالیت می‌کنند و به‌دنبال جذب مخاطب آنلاین و تبدیل او به مشتری هستند، همه به نوعی از این بستر تبلیغاتی برای جذب مخاطب به سمت کسب و کار خود استفاده می‌کنند. به این معنی که اگر شما هنوز به فکر استفاده از آن نیفتاده‌اید و قصد دارید با فعالان این حوزه رقابت کنید، راه درازی در پیش دارید.

 

منظور از هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز چیست؟

یکی از تکینک‌هایی که در این مسیر به شما کمک زیادی می‌کند، هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز است. با این کار هوشمندانه مخاطبینی را به سمت وب‌سایت خود می‌کشانید که قبلا در وب‌سایت‌های رقیب به دنبال خدمات یا محصولاتی بودند که شما ارائه می‌کند. با دسترسی به این افراد و برآورده کردن نیازهای آنان می‌توانید فروش بیشتری برای خود رقم بزنید.

برای مثال کافی است برای پلتفرم بازاریابی ایمیلی «Constant Contact» یک جستجوی برند انجام دهید تا ببینید سه شرکت دیگر برای همین عبارت جستجو پیشنهاد مناقصه (بیدینگ) ثبت کرده‌اند. چرا؟ به‌نظر شما علت اینکه شرکت‌های دیگر برای به‌دست آوردن آگهی این عبارت پیشنهاد دهند چیست؟

ساده است. چون می‌خواهند ترافیک، کلیک و سرنخ‌های احتمالی کسانی که به دنبال پلتفرم بازاریابی ایمیلی «Constant Contact» هستند را بدزدند. در واقع استراتژی آنان این است که برند خود را پیش چشم کسانی قرار دهند که با آگاهی نسبت به خدمات این پلتفرم به دنبال برقراری ارتباط با آن هستند. گوگل ادز روش‌های مختلفی برای جذب بازدیدکنندگان وب‌سایت‌های رقیب در اختیار ما می‌گذارد.

۱. ایجاد مخاطب سفارشی با کلمات کلیدی رقیب

در محیط گوگل ادز دو مفهوم «custom intent» یا همان هدف سفارشی و «custom audiences» یا همان مخاطبان سفارشی با یکدیگر ترکیب شده‌اند. این ادغام به ما کمک می‌کند مطابق با نوع هدف کمپین خود به مخاطبان مرتبط دسترسی پیدا کنیم. همچنین در اجرای تبلیغات رقابتی به ما کمک می‌کند. با این استراتژی کمپین‌های ویدیویی وDiscovery  طوری تنظیم می‌شود که دقیقا به کاربرانی نمایش داده شود که عبارت‌های کلیدی پر استفاده رقیبان را جستجو می‌کنند. با این روش به راحتی می‌توانیم هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز را انجام دهیم.

 

چطور از این روش هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز استفاده کنیم؟

برای ساخت مخاطبین سفارشی به مسیر Tools & Settings > Shared Library > Audience Manager بروید. گزینه «People who searched for any of these terms on Google» را انتخاب کنید.

هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز

بخش «on Google» یعنی افرادی را هدف قرار می‌دهید که عبارت مورد نظر را در هریک از دارایی‌های گوگل مثل موتور جستجو یا یوتیوب جستجو می‌کنند. در مرحله بعد باید عباراتی که مشتری ایده‌آل شما در گوگل جستجو می‌کند را وارد کنید. به این ترتیب تبلیغات شما به افرادی نمایش داده می‌شود که آن عبارت و عبارات مشابه را در بسترهای متعلق به گوگل جستجو می‌کنند.

لیستی از کلیدواژه‌های مهم رقیبان خود را بردارید و آن‌ها را به مخاطبان سفارشی جدید خود اضافه کنید. به عنوان مثال، فرض کنید شما لپ تاپ می‌فروشید و ایسوس یکی از رقبای شماست. عباراتی که می‌توانید اضافه کنید عبارت‌اند از: بررسی لپ تاپ ایسوس، مشکلات لپ تاپ ایسوس، لپ تاپ ایسوس i5، بهترین لپ تاپ بازی ایسوس و غیره.

ممکن است مخاطبان سفارشی خیلی به نام برند تجاری در جستجوهای خود اهمیت ندهند؛ با این حال می‌توانیم با استفاده از آن به مرتبط‌ترین مخاطبین دست پیدا کنیم و تصمیم آنان را به نفع برند خود تغییر دهیم.

 

۲. ایجاد مخاطبان سفارشی با URL های رقیبان خود

علاوه بر هدف گذاری کلمات کلیدی یا عبارت جستجو برای مخاطبان سفارشی، می‌توانید برای هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز URL های خاصی اضافه کنید. این استراتژی فهرستی از همه URL های رقبای شما را می‌گیرد و بر اساس آن دامنه‌ها، بازدیدکننده روانه سایت شما می‌کند.

چطور از این روش هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟

اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک مخاطب سفارشی جدید ایجاد کنید و گزینه «Include people with the following interests or behaviors» را انتخاب کنید. در زیر این کادر عبارت « Expand audience by also including» را می‌بینید که می‌توانید از میان گزینه‌های آن « People who browse types of websites» را انتخاب کنید.

هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در تبلیغات گوگل

سپس با انتخاب گزینه «People who browse websites similar to» را انتخاب کنید تا فضایی برای افزودن صفحات وب‌سایت‌های رقیب اضافه کنید. در این بخش می‌توانید هر تعداد صفحه که تمایل دارید اضافه کنید.

این استراتژی به‌اندازه هدف‌گذاری «عبارت‌های کلیدی با بیشترین میزان جستجو در گذشته» دقیق نیست، اما اگر وب‌سایت رقیب تا حد زیادی مشابه وب‌سایت شما باشد، با توجه به برخی از رفتارهای خاص کاربران، آنان را شناسایی کرده و به سمت شما هدایت می‌کند. از این استراتژی برای هدف‌گیری بازدیدکنندگانی استفاده کنید که احساس می‌کنید به برند شما علاقه یا حداقل آشنایی دارند.

۳. گذاشتن آگهی‌های تبلیغاتی روی کانال یوتیوب رقیبان خود

در این استراتژی، گوگل ادز تبلیغات پولی شما را روی ویدیوهای یوتیوب رقیبان شما نمایش می‌دهد و به‌راحتی می‌توانید بازدیدکنندگان آنان را مجاب به استفاده از خدمات و محصولات خود کنید.

چطور از این روش هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز استفاده کنیم؟

برای انجام این کار وارد بخش تبلیغات یوتیوب شوید. ویدیوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید یا در صورت تمایل کل کانال آن‌ها را هدف قرار دهید.

 

قوانین گوگل را فراموش نکنید

یکی از سخت‌ترین جنبه‌های توسعه یک کمپین هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در تبلیغات گوگل این است که در طول آن از تمام قوانین گوگل پیروی کنید. گوگل در مورد استفاده از علائم تجاری سیاست‌هایی دارد شاید رعایت کردن آن‌ها زمان هدف قرار دادن کلمات کلیدی برند رقیب کمی سخت باشد.

اگر مستقیما از علامت تجاری برند دیگری استفاده کنید، اصلا عجیب نیست که تبلیغ شما تایید نشود. البته دو استثنا برای این امر وجود دارد؛ سایت‌های اطلاعاتی و فروشندگان خرده‌فروش که از نام برندهای تجاری معتبر برای توصیف محصولات خود استفاده می‌کنند. برای مثال یک فروشگاه کفش آنلاین می‌تواند در توضیح محصولات خود است از اصطلاح «ریباک» استفاده کند، حتی اگر کفش مورد نظر مربوط به این برند نباشد.

 

کلام آخر

هدف گیری بازدیدکنندگان رقبا در گوگل ادز می‌تواند موثر باشد، اما در برخی موارد هزینه زیادی به‌همراه دارد. سه موردی که در این مقاله معرفی شد، کم‌هزینه‌ترین روش‌های هدف‌گیری در میان روش‌های موجود هستند. همه این موارد روش‌های قدرتمندی برای جذب مخاطبان وب‌سایت‌های رقیب و معرفی محصولات و خدماتی است که شما عرضه می‌کنید. این گزینه‌ها را امتحان کنید و با صفحات فرود خلاقانه نظر مخاطب را به‌گونه‌ای جلب کنید که دیگر تمایلی به بستن صفحه شما و باز کردن وب‌سایت رقیب نداشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید