تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی هست! (راهنمای کارفرمایان)

تبلیغات گوگل ما در چه وضعیتی هست! (راهنمای کارفرمایان)

به طور معمول کارفرمایانی که با تبلیغات گوگل آشنا نیستند و نمی توانند کمپین های تبلیغاتی خوبی را تدوین کنند، این امر را برون سپاری می کنند. اما بد نیست با برخی نکات مهم در مورد تبلیغ گوگل آشنایی داشته باشید تا زمان همکاری با متخصصان متوجه دایره لغات آنها شوید. قبل از شروع هر چیزی، باید بدانید که کانال تبلیغاتی قدرتمند شما چقدر زمان نیاز دارد تا بهترین نتیجه را ارائه کند. معمولا یک کمپین تبلیغاتی موفق گوگل حداقل 3 ماه طول می کشد تا بالغ شده و سپس 4 تا 12 ماه طول می کشد تا به یک کمپین قوی تبدیل شود.


بررسی یک تفاوت مهم

اجازه دهید در همین ابتدای امر، دو اصطلاح پرکاربرد و مهم را با هم بررسی کنیم. تبلیغات Google واجد شرایط یا همان Google Ads Eligible در مقابل تبلیغات تأیید شده یا همان Google Ads Approved. تصور کنید شما حساب PPC خود را راه اندازی کرده اید، کلمات کلیدی خود را بارگذاری کرده و نسخه تبلیغاتی خود را بهینه کرده اید. حالا کمپین تبلیغاتی گوگل خود را با انتظارات بالا راه اندازی می کنید و بعد هیچ اتفاقی نمی افتد. چرا؟
در برخی موارد تبلیغات ما با دلایل مختلفی در گوگل نمایش داده نمی شود. با توجه به این مسئله مهم است که تفاوت به ظاهر ساده اما با اهمیت Google Ads تایید شده و واجد شرایط را بررسی کنیم. ممکن است فکر کنید بعد از اینکه جزئیات کارت اعتباری خود را وارد کردید، کلمه کلیدی خود را انتخاب کرده و تبلیغ خود را ایجاد کردید، همه چیز آماده شده و حالا وقت دریافت سود بالا است. اما تبلیغات گوگل در عمل این گونه نیست و شما به عنوان یک کارفرما باید واقع بینانه به این موضوع نگاه کنید. برای رسیدن به چنین درکی بد نیست با این دو مفهوم مهم آشنا شویم.

 مطالعه بیشتر:هدف از تبلیغات گوگل برای کسب و کارتان چیست؟

تبلیغات گوگل

Google Ads واجد شرایط چیست؟

به یاد داشته باشید که وضعیت آگهی تبلیغاتی شما در صورت فعال بودن «واجد شرایط» است، اما قبل از تأیید باید به طور کامل بررسی شود. تبلیغات معمولا در عرض 24 ساعت بررسی می شوند. ستون وضعیت در جدول آمار به شما امکان می دهد تا وضعیت تبلیغات خود را بررسی کنید. اگر فرایند بررسی بیش از دو روز کاری طول بکشد، می توانید با Google تماس بگیرید. تبلیغات ما در این بازه زمانی آسیب پذیر هستند، زیرا ممکن است Google آنها را رد کند. اما پس از تأیید، تبلیغات شما در تمام شبکه های Google و سایت های شریک در دسترس خواهد بود.


تبلیغات گوگل چه مواردی را تایید می کند؟

به یاد داشته باشید که برای رسیدن به این مرحله باید واجد شرایط باشید. به این معنی که معیارهای مورد نظر تبلیغات گوگل را رعایت کنید. با این وصف اگر آگهی شما واجد شرایط نباشد، تایید نمی شود. با این حال، حتی اگر تبلیغ شما واجد شرایط هم باشد، گاهی ممکن است تایید نشود. Google این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر آگهی را بنا به صلاحدید خود تأیید یا رد کند؛ بنابراین، قبل از ارسال آگهی برای تأیید، از واجد شرایط بودن و خوش ساخت بودن آن اطمینان حاصل کنید. با این تفاسیر وقتی صحبت از Google Ads واجد شرایط می شود، منظور تبلیغی است که با تمام دستورالعمل های Google مطابقت دارد و می تواند در شبکه نمایش Google اجرا شود.

بیشتر بدانید : عدم تایید تبلیغات گوگل چیست و چگونه آنها را برطرف کنیم

گوگل ادز
چگونه بفهمیم تبلیغات شما موفق خواهد شد یا خیر

در حالت ایده آل، اگر حداقل 15 کلیک در روز برای هر گروه تبلیغاتی (نه کمپین) و حداقل 200-300 کلیک روی کلمات کلیدی در ماه را به دست آورده اید، می توانید امیدوار باشید که تبلیغات گوگل شما با موفقیت پیش می رود. اگر این تعداد کلیک در روز و ماه برای هر گروه تبلیغاتی شما دریافت نمی شود، باید دوباره برای بودجه و تنظیم تبلیغ خود تلاش کنید. در این میان سوالی مهمی که به وجود می آید این است که بعد از اولین هفته اجرای تبلیغ گوگل چه انتظاراتی داشته باشیم؟


می توانید مطمئن باشید که گوگل پس از هفته اول فعال سازی حساب، به ارائه تبلیغات و جمع آوری داده های شما ادامه خواهد داد. با این حال، انتظار نداشته باشید که کاربران جدید به سمت سایت شما روانه شوند. آشنایی آنها با خدمات و محصولات شما نیاز به زمان مناسب دارد. در واقع، بین 2 تا 4 هفته طول می کشد تا کمپین تبلیغاتی گوگل شما شتاب مناسب خود را پیدا کند.


آرام بمانید و تبلیغ کنید

این مهم ترین توصیه ما به شما است. در هفته دوم تا چهارم کمپین تبلیغاتی، سعی کنید تغییرات زیادی در حساب تبلیغاتی خود ایجاد نکنید. اجازه ندهید گوگل به دلیل به روزرسانی های دائمی حساب در جمع آوری هرچه بیشتر داده های مورد نیاز خود دچار مشکل شود. همچنین هنگامی که یک کمپین تبلیغات گوگل را راه اندازی می کنید، مطمئن شوید که نرخ کلیک (CTR) شما هنوز رتبه بندی نشده است.

CTR چیست و چرا مهم است؟

اجازه دهید توضیح مختصری هم در مورد نرخ کلیک ارائه کنیم تا کسانی که به طور کامل با این مباحث غریبه هستند، دید واضح تری به دست آورند. این دسته از افراد باید بدانند که نرخ کلیک بزرگ ترین عامل برای تعیین میزان مرتبط بودن کمپین تبلیغاتی با مخاطبان هدف است. بدون این معیار، گوگل ملزم به محاسبه عوامل ثانویه زیر است:
•    ارتباط کلمه کلیدی با آگهی
•    ارتباط آگهی با صفحه فرود
•    زمان بارگذاری وب سایت
•    عملکرد حساب تاریخی


اگر گوگل نتواند به طور دقیق کمپین شما را رتبه بندی کند، پس به شما اجازه نمی دهند به طور مساوی با سایر تبلیغ کنندگان Google Ads با سوابق اثبات شده پیش بروید. در نتیجه مهم است که تمامی مراحل تبلیغات گوگل خود را با تکیه بر تجزیه و تحلیل های مربوط به جامعه آماری تان پیش ببرید.


آشنایی با وضعیت یادگیری تبلیغات گوگل

هنگامی که برای اولین بار یک کمپین جدید را شروع می کنید یا ویرایش های قابل توجهی در کمپین موجود خود انجام می دهید، وضعیت حساب شما روی «یادگیری» تنظیم می شود. عوامل دیگری که باعث ایجاد وضعیت «یادگیری» می شوند عبارتند از:
•    تغییرات در تنظیمات استراتژی پیشنهادی
•    تغییرات در اقدامات تبدیل (به روزرسانی یک اقدام موجود یا ایجاد یک اقدام جدید)
•    اجرای یک استراتژی جدید مناقصه هوشمند
•    تغییرات قابل توجهی در ترکیب کمپین
•    تغییرات بزرگ در بودجه یا پیشنهاد (در این مورد می توانید از قانون 20 درصد پیروی کنید. به این معنی که از تغییرات بودجه بیشتر از 20 درصد بودجه فعلی خودداری کنید)
•    مکث و فعال کردن کمپین یا گروه های تبلیغاتی (اخیرا توقف موقت و سپس فعال کردن مجدد یک کمپین برای تعطیلات 1 روزه، کمپین مشتری را در حالت یادگیری 5 روزه قرار می دهد).


به طور معمول، تغییرات در کلمات کلیدی و گروه های تبلیغاتی باعث ایجاد وضعیت دوره یادگیری نمی شود. با این حال، اگر تغییرات عمده ای را در چندین مورد از این مؤلفه ها ایجاد کنید، ممکن است دوره یادگیری کمپین خود را بیشتر کنید.


بعد از این دوره گوگل ادز چه باید بکنم؟

پس از اینکه الگوریتم داده های کافی داشت و شما را به مرحله بعدی برد، وضعیت شما به عنوان «واجد شرایط» تبلیغات گوگل فهرست می شود. از این مرحله به بعد، می توانید تغییرات بهینه سازی را در کمپین تبلیغاتی گوگل ایجاد کنید، از جمله:
•    انتشار آگهی
•    هدف گذاری برای کلمات کلیدی
•    کلمات کلیدی منفی
•    بررسی بیشتر مخاطبان هدف
•     مشخص کردن لوکیشن


مطمئن شوید که تمام تغییرات لازم را انجام دهید تا با هدر رفتن کلیک ها مواجه نشوید.  به یاد داشته باشید که فرایند بهینه سازی مجدد آگهی Google، همراه با مدت زمانی که طول می کشد تا الگوریتم Google با هر تغییری که انجام می دهید تطبیق پیدا کند، یک فرایند 3 ماهه (7 روز x تعداد تغییرات ایجاد شده = حدود 3 ماه) است. البته، این مدت زمان می تواند بسته به نوع تبلیغی که اجرا می کنید، مخاطبی که امیدوارید هدف قرار دهید و موارد دیگر متفاوت باشد.


کلمات اصلی را برای نتایج بهینه تبلیغات گوگل در نظر بگیرید

در نهایت امر پیشنهاد می کنیم هنگام انتخاب کلمات کلیدی موثر، عباراتی که مخاطبان از آنها استفاده می کنند را در نظر بگیرید. این کار می تواند به تبلیغ شما اجازه دهد توجه کسانی را که دوست دارند درباره کسب و کار شما اطلاعاتی به دست آورند به خود جلب کنید. همچنین کلمات کلیدی منفی را هم در نظر داشته باشید. این مورد ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما توجه به کلمات کلیدی منفی به همان اندازه مهم است که کلمات کلیدی مثبت خود را تعیین می کنید. کلمات کلیدی منفی به تعیین اینکه کدام افراد به آنچه شما ارائه می دهید علاقه مند نیستند، کمک می کند. این تقسیم بندی به صرفه جویی در هزینه شما کمک می کند؛ زیرا تلاش های بیهوده و هزینه های تبلیغاتی اضافی را حذف می کند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۴.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید