۱۰ دلیل برای اینکه سایت شما در گوگل رتبه نمیگیرد

۱۰ دلیل برای اینکه سایت شما در گوگل رتبه نمیگیرد

سایت شما به دلایل زیادی ممکن است در گوگل یا موتورهای جستجو رتبه‌‌ خوبی نگیرد اما در بیشتر مواقع، تنها تعداد انگشت‌شماری از این دلایل، باعث رتبه نگرفتن سایت در گوگل می شود. در همین راستا، در این مقاله می‌خواهیم به ده دلیلی که سایت شما در گوگل رتبه نمیگیرد بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

۱۰ دلیلی که سایت شما در گوگل رتبه پایینی دارد

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم سایت و صفحات شما به دلایل مختلفی، رتبه خوبی در گوگل نمی‌گیرند. اما چرا؟ با ادامه این مقاله همراه باشید تا به جواب این سوال برسید.

1. سرعت سایت شما بسیار پایین است

به طور میانگین، بیشتر صفحات سایت بعد از پنج یا شش ثانیه در دستگاه‌های موبایل لود می‌شوند. از طرف دیگر، بیشتر کاربران ظرف سه ثانیه صفحه را ترک می‌کنند؟ این اختلاف سرعت نشان می‌دهد که مردم چیزی که نیاز دارند را با سرعت بالا دریافت نمی‌کنند.

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که گوگل، از معیارهای تعامل شما با کاربران (مانند تعداد افرادی که به سایت شما وارد می‌شوند و مدت زمان زیادی را در آن می‌گذرانند در مقابل «bounce ratte» ) برای ارزیابی ارزشمند بودن محتوای سایت شما استفاده می‌کند.

اگر گوگل، سایت و محتوای شما را با ارزش تشخیص دهد رتبه سایت شما در موتور جستجو را بهبود می‌بخشد و بالعکس. اگر صفحه شما لود نشود، فرصتی برای دیدن محتوای با ارزش شما نخواهند داشت و این مسئله تأثیر منفی بر رتبه سایت شما در گوگل خواهد داشت.

2. محتوای شما اعتماد کاربر را جلب نمی‌کند

همه صنایع زمانی موفق می‌شوند که کاربران و مردم به محتوا، خدمات و محصول آن‌ها اعتماد کنند. محتوای شما باید صادقانه و بدون جهت‌گیری یا اغراق در توصیف مسائل و محصول باشد. پاسخگویی به سوالات کاربران، کمک و راهنمایی آن‌ها جهت آشنایی بهتر با خدمات و محصول، نقش زیادی در جلب اعتماد مشتریان و کاربران دارد. خریداران دوست دارند صدای آن‌ها شنیده شود، درک شوند و اطلاعات بیشتری دریافت کنند. توجه به این موارد، به افزایش اعتماد کاربر به محتوای سایت، خدمات و محصول منجر می‌شود.

3. در محتوا از کلمات کلیدی مناسبی استفاده نمی‌کنید

اگر موتورهای جستجو تشخیص ندهند که در محتوای خود دقیقا به چه سوالاتی می‌‌خواهید پاسخ دهید (محتوا واضح نیست) و چرا باید به آن رتبه دهند در نتیجه، آن را در صفحات اول گوگل قرار نمی‌دهند. برای بهبود رتبه سایت در گوگل، محتوا باید آنقدر واضح باشد که مردم بتوانند به سرعت آن را بفهمند، نه اینکه صرفا صفحات سایت را از اصطلاحات تخصصی حوزه کاری خود پر کنید یا محتوایی تولید کنید که کاربران در جستجوی آن نیستند. شما می‌توانید برای رتبه گرفتن محتوا از کلمات کلیدی مناسبی برای محتوای خود پیدا کنید.

این قضیه فقط درباره مقالات وبلاگی صدق نمی‌کند، بلکه انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای تک تک صفحات سایت ضروری است. برای سئو و بهینه‌سازی سایت می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید اما همیشه به خاطر داشته باشید که با تولید محتوای مناسب می‌توانید خدمات، محصول یا شرکت شما را معرفی کنید چرا که اکثر مردم از طریق محتوا با آن‌ها آشنا می‌شوند.

4. عدم رتبه گرفتن سایت در گوگل - به طور منظم محتوا تولید نمی‌کنید

تولید محتوایی که کیفیت بالایی هم نداشته باشد کافی نیست. اگر به دنبال افزایش رتبه سایت در گوگل هستید محتوای شما باید با کیفیت و محتوای سئو شده باشد و در فواصل زمانی منظم منتشر شود. توصیه ما این است که حداقل هر هفته ۲ تا ۳ محتوای جدید و با کیفیت تولید کنید. این کار به حفظ و ترغیب مشتریان احتمالی به خرید کمک می‌کند. علاوه بر این، با انجام این کار، نام سایت و خدماتی که ارائه می‌دهید در ذهن مشتریان و کاربران قدیمی باقی می‌ماند. با تولید محتوای جدید و مرتبط برای وبلاگ، مشتریان بالقوه می‌فهمند که شما هنوز در این بازار، حضور دارید.

در درجه دوم، فرصت‌ها و احتمال رتبه گرفتن سایت شما در گوگل را افزایش می‌دهد. هرچه محتوای بیشتری در سایت خود داشته باشید، شانس بیشتری برای ایندکس شدن محتوای شما برای کلمات کلیدی مختلف وجود دارد. اگر گوگل متوجه شود که شما به طور منظم محتوا منتشر می‌کنید، جدول زمانی خزنده خود را در سایت شما تنظیم می‌کند و از سایت شما بیشتر بازدید می‌کند.

عادت کردن به انتشار منظم، گوگل را وادار می‌کند تا ظرف چند دقیقه یا چند ساعت بهترین محتواهای سایت شما را کراول کند و در نتیجه، به احتمال زیاد، محتوای شما در صفحه اول گوگل رتبه خوبی کسب می‌کند.

5. شما در یک بازار فوق‌العاده رقابتی هستید

برخی صنایع برای بالا آوردن رتبه سایت خود در گوگل مسیر راحت‌تری پیش رو دارند. برای مثال، چه تعداد از تولیدکنندگان ساختمان‌های مقاوم در برابر انفجار، از تولید محتوا در سایت‌های خود استقبال می‌کنند؟ احتمالا خیلی کم. این افراد معمولا زمان زیادی را صرف بازاریابی نمی‌کنند. در عوض، آنها در حال ساخت ساختمان‌های قابل حمل هستند که در صورت انفجار در یک پالایشگاه نفت، جان مردم را نجات می‌دهد. تعداد این صنایع زیاد نیست و به تبع آن، در بازار این صنایع رقابت چندانی وجود ندارد. به همین دلیل، این گونه صنایع برای رسیدن به رتبه‌ اول گوگل به تلاش زیادی نیاز ندارند.

اما از سویی دیگر، یک آژانس بازاریابی محتوا برای اینکه محتوای مربوط به بازاریابی داخلی در گوگل رتبه بگیرد کار سختی خواهد داشت؛ چون تعداد آژانس‌های بازاریابی بسیار زیاد است و بسیاری از آن‌ها از کلمات کلیدی مشابه استفاده می‌کنند و افزایش رتبه سایت در گوگل تحت تاثیر عوامل بسیار زیادی خواهد بود.

6. از بهترین روش‌های سئو برای افزایش رتبه سایت در گوگل استفاده نمی‌کنید

وبلاگ‌ها، مقالات و وبینارهایی وجود دارند که فقط به بحث سئو می‌پردازند؛ زیرا حرف‌های زیادی درباره نحوه بهینه‌سازی سایت وجود دارد.

سئوی سایت اصول اولیه زیادی دارد که انتخاب عناوین مناسب، استفاده به اندازه و درست از کلمه کلیدی و متادیسکریپشن مناسب برخی از این اصول هستند که باید در هر صفحه از سایت شما پیاده‌سازی شود. بهینه‌سازی موتور جستجو به این معنی است که محتوای خود را طوری بنویسید و بهینه کنید که نه تنها از دید گوگل بهترین محتوا باشد بلکه کاربران نیز هنگام جستجوی کلمات کلیدی مربوط به صنعت شما، محتوای شما را انتخاب کرده و بهترین و مفیدترین محتوا بدانند و  باز هم به سایت شما سر بزنند.

هدف گوگل این است که مرتبط‌‌ترین و مفیدترین محتوا را در اولین صفحه نتایج موتور جستجو نمایش دهد و با سئوی مناسب محتوای سایت خود در کوتاه‌ترین زمان به هدف خود می‌رسید.

7. سایت شما UX ضعیف است

UX سایت نیز دلیل مهمی در رتبه نگرفتن سایت در گوگل است. وقتی ساختار سایت شما مشخص نیست شاید تعداد زیادی کاربر وارد سایت شوند اما بلافاصله خارج شده و به صفحات جستجوی موتور جستجو بازگشته و سعی می‌کنند پاسخ بهتری برای سوال خود دریافت کنند.

این همان چیزی است که به آن bounce rate می‌گویند و گوگل بانس ریت بالا را دوست ندارد. اگر افراد زیادی به سایت شما بیایند و به جای ماندن در سایت و خواندن محتواهای بیشتر، بلافاصله سایت را ترک کنند، به موتورهای جستجو این پیام را می‌رساند که سایت شما عملکرد خوبی ندارد و در نتیجه در مقایسه با رقبا رتبه خوبی نمی‌گیرد.

8. از یک نویسنده قابل اعتماد و متخصص استفاده نمی‌کنید

در سال ۲۰۱۸، گوگل آپدیت E.A.T را منتشر کرد. این آپدیت نشان می‌دهد که گوگل اعتبار و تخصص نویسندگان وبلاگ‌ها یا سایت‌ها را هنگام رتبه‌بندی سایت در نظر می‌گیرد. این موضوع بخصوص بر محتوای سایت‌های مربوط به سلامت شخصی، پزشکی یا فناوری پزشکی و موضوعات حقوقی اثر می‌گذارد. E.A.T. مخفف عبارت Expertise, Authority, Trustworthiness است که به معنی اعتبار، اعتماد و تخصص است. گوگل با این کار می‌خواهد به سایت‌هایی که از یک نویسنده متخصص و قابل اعتماد استفاده می‌کنند رتبه خوبی بدهد؛ به خصوص نویسندگانی که محتوای آن‌ها بر حوزه سلامت، درمان پزشکی یا دیدگاه حقوقی افراد تأثیر می‌گذارد. حال خودتان به این موضوع فکر کنید. آیا می‌خواهید یک فریلنسر معمولی، جدیدترین اطلاعات و به روز‌رسانی‌ها درباره یک روش پزشکی یا عمل بهداشتی را منتشر کند؟ یا ترجیح می‌دهید این اطلاعات از طرف یک پزشک قابل اعتماد، با تجربه یا متخصص ذکر و منتشر شود؟

9. مجموعه‌ای از تگ‌های "no-index" در صفحات خود دارید

یک متا تگ "no-index"مجموعه‌ای از کدنویسی‌ها است که می‌توانید آن را در صفحات وب سایت خود اعمال کنید. با این کار به موتورهای جستجو می‌گویید که آن صفحات را کراول و در نتیجه رتبه‌بندی نکنند. چرا کسی باید از این تگ‌ها استفاده کند؟ چه کسی دوست ندارد رتبه سایت در گوگل ارتقا پیدا کند یا صفحات آن ایندکس شوند؟

استفاده از این نوع تگ‌ها در صفحاتی از وب‌سایت‌ها بسیار رایج است. برای مثال، برخی افراد از این نوع تگ‌ها در صفحات تشکر، صفحات پیشنهادات یا حتی صفحه دانلودها استفاده می‌کنند.

علاوه بر این، در بسیاری از مواقع، وقتی سایت جدیدی طراحی کرده‌اید، ممکن است توسعه‌دهندگان سایت، این تگ را از ابتدا به صفحات سایت شما اضافه کرده باشند و فراموش کرده باشند که پس از ساخت سایت و انتشار محتوا، آن را حذف کنند.

10. برای بهبود رتبه گرفتن سایت در گوگل پست‌های قدیمی را بهینه‌سازی نکرده‌اید

کسب رتبه عالی در صفحه اول گوگل جایزه‌ای نیست که شما روی دیوار خود بگذارید و آن را تحسین کنید. شما باید برای حفظ رتبه سایت در گوگل دائم تلاش کنید و اگر به طور پیوسته برای همگام شدن با آن تلاش نکنید، رتبه سایت شما در گوگل افت خواهد کرد. همین قضیه درباره محتوایی که سال‌ها پیش منتشر کرده‌اید و هنوز رتبه‌ای در گوگل ندارد، صدق می‌کند.

متن محتوا شاید دیگر چندان مفید نباشد یا اطلاعات مهمی که مردم می‌خواهند درباره آن بدانند را نداشته باشد یا فقط ساختاری قدیمی داشته باشد. چنین پست‌هایی به بازبینی و کار مجدد نیاز دارند. یک استراتژی جامع به تولید محتوای جدید محدود نمی‌شود بلکه بهینه‌سازی محتوای قدیمی شده‌اند را نیز شامل می‌شود.

 

نتیجه گیری

این فهرست به شما اطلاعات خوبی درباره این که مشکل رتبه نگرفتن سایت شما از چه چیزی ناشی می‌شود ارائه می‌دهد و شما از همین از امروز می‌توانید به دنبال راه‌حل باشید و برای بهبود کیفیت محتوا و رتبه سایت در گوگل تلاش کنید. در بسیاری مواقع، متوجه خواهید شد که بسیاری از مشکلات مربوط به قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل و  نداشتن رتبه خوب به دلیل کیفیت محتوای سایت شما و سئو نکردن آن است.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید