افزایش رتبه سایت در گوگل

افزایش رتبه سایت در گوگل

اگر صاحب سایت و دارای کسب‌ و کار اینترنتی باشید، حتما به دنبال بالاترین جایگاه در نتایج و افزایش رتبه سایت در گوگل هستید. حتما می‌ دانید که بهبود رتبه سایت چه تأثیراتی بر روی سئو سایت و افزایش ترافیک ورودی به سایت شما می‌ گذارد. در این مقاله می‌ خواهیم درباره تکنیک‌ هایی برای بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل و اهمیت انجام این تکنیک را با شما صحبت کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید، تا رتبه سایت را افزایش دهید.

 

تکنیک‌ هایی برای بهبود رتبه سایت در نتایج

همان‌ طور که گفتیم روش‌ های بسیاری برای بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک شما وجود دارد از مهم‌ترین تکنیک‌ هایی که می‌ تواند منجر به بالا آمدن سایت در صفحه اول گوگل رتبه بالاتر سایت در نتایج گوگل شود را در ادامه آورده ایم.

 

 

مرحله اول: سرعت سایت را چک کنید

سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم بالا بردن رتبه سایت در گوگل است.

اگر سایت شما کند است احتمال کمی وجود دارد تا پوزیشن خوبی در نتایج کسب کنید. این مورد بر نرخ تبدیل و فروش شما هم تاثیر می گذارد.

موالمارت که یکی از فروشگاه های آنلاین معروف جهان است، آن ها با بررسی هایی که انجام دادن متوجه شدن وقتی که زمان لود سایت از یک به چهار ثانیه افزایش میابد نرخ تبدیل با کاهش زیادی روبرو می شود.

زمانی که سرعت لود سایت پایین باشد فرقی نمی کند تایتل با متادیسکریپشن شما چه چیزی باشد الگوریتم های موتور جستجو شما را مجازات می کند حتی اگر غولی مانند والمارت باشید.

به همین دلیل مهم است همیشه سرعت لود سایت را بررسی کنید تا از این فاکتور افزایش رتبه سایت جا نمانید. ابزارهای زیادی برای تست سرعت سایت وجود دارد. برخی از بهترین ابزارهایی که ما از اون استفاده می کنیم عبارتند از:

نحوه ارتقا رتبه سایت در گوگل با بهبود سرعت سایت نیاز به آموزش دارد. سایت جی تی متریکس آپدیت های جدیدی برای بررسی سرعت سایت ایجاد کرده ما در آموزش جی تی متریکس به بررسی تمامی بخش های آن پرداخته ایم تا از طریق آن بتوانید یکی از فاکتورهای مهم رسیدن به صفحه اول گوگل را بهبود ببخشید.

توجه: در نظر داشته باشید افزایش چند ثانیه ای سرعت سایت ترافیک سایت را تا میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

 

مرحله دوم: نسخه موبایل سایت را بررسی کنید

اولین چیزی که در این مورد باید بررسی کنید این است که سایت شما در موبایل به درستی نمایش داده می شود یا به عبارتی سایت واکنش گرا یا موبایل فرندلی است. این به این معنی است که اگر م یخواهید افزایش رتبه در گوگل داشته باشید باید سایت شما در موبایل عملکرد خوبی داشته باشد.

احتمالا در حال حاضر یعنی 2021 این مشکل برای سایت شما نباید وجود داشته باشد. اما چک کردن آن ضرری ندارد.

تمام چیزی که شما برای بررسی آن نیاز دارید قرار دادن آدرس سایت در Mobile-Friendly Testing tool است.

برای بررسی سرعت سایت می توانید به ریدایرکت ها و مشکلات کراول کردن سایت یه دلیل مسدود کردن سایت در Robots.txt هم نگاه کنید.

مرحله سوم: تجربه کاربری سایت را بهبود دهید

چهار فاکتور اصلی رتبه بندی سایت در گوگل که شامل زمان حضور کاربر در سایت، بازدید از سایت، تعداد صفحات دیده شده در هر section و نرخ پرش است که تمامی این موارد به تجربه کاربری که سایت برای کاربران ارائه می دهد مرتبط است. بهبود تجربه کاربری ساده است اینکه دسترسی سایت راحت باشد و مطالبی که ارائه می دهید ارزشمند باشند بازدیدکنندگان از سپری کردن زمان زیاد در سایت شما لذت خواهند برد و این باعث افزایش رتبه سایت در نتایج می شود.

  • محتوا: تولید محتوای یونیک و  با کیفیت یکی از کارهایی است که می تواند به بهبود رتبه در نتایج شما کمک کند.
  • اعتبار سایت: اعتبار سایت یا DA (دامین آتوریتی) مربوط می شود به اعتباری که سایت شما دارد و این اعتبار بستگی به فاکتورهای مختلفی مثل (تعداد بک لینک، عمر دامنه و ...) دارد.
  • سرعت لود سایت : سرعت لود سایت یکی از فاکتورهای مهم سئو است زیرا گوگل به این موضوع اهمیت زیادی می دهد. در آموزش جی تی متریکس ما به بهینه سازی سرعت سایت پرداخته ایم.
  • سئو داخلی سایت: بهینه‌ سازی تصاویر و استفاده درست از از تیترها یا تگ‌ های هدینگ در مطالب خود می تواند تاثیر زیادی در بالا بردن رتبه در گوگل دارد.
  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب: استفاده از کلمات کلیدی مناسب اشاره کنیم. کلمه کلیدی باید در محتوای شما استفاده‌ شده و ارتباط مستقیمی با موضوع وب‌ سایت شما داشته باشد.
  • شبکه های اجتماعی: هیچ‌ گاه شبکه‌ های اجتماعی را فراموش نکنید. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی کمک می کند سیگنال هایی مثبتی از کامنت و لایک ها به گوگل ارسال شود و همچنین باعث می شود تا شما بازدیدکنندگانی غیر از گوگل داشته باشید.

البته موارد ذکر شده باید به صورت کامل و موثر رعایت شوند تا بتوانید نتایج آن را در جایگاه رتبه گوگل وب ساییتان مشاهده کنید. بهتر است برای دریافت بازدیدکنندگان بسترهای بیشتری را داشته باشید با این کار گوگل وب سایت شما را به عنوان مرجع خواهد شناخت.

 

 

دلایلی که سایت شما به صفحه اول گوگل نمی‌ آید

حال وقت آن است که به ذکر مواردی که منجر می‌ شود تا شما به صفحه اول گوگل نیایید بپردازیم. موارد بسیاری وجود دارد که می‌ تواند شما را در رسیدن به رتبه اول گوگل یاری کند. اما در این‌ بین مواردی وجود دارد که عدم توجه به آن باعث می شود بهبودی در رتبه سایت خود نداشته باشید. دلایل بالا نیامدن سایت در نتایج مواردی مانند:

  • عدم توجه به نام دامنه وب‌ سایت
  • عدم استفاده از تگ‌ های عنوان و توضیحات متا
  • رعایت اصول سئو مانند نقشه سایت و لینک‌ های خروجی و داخلی
  • ممکن است سایت توسط گوگل پنالتی شده باشد

در میان موارد دیگری از جمله عدم توجه به کیفیت مطالب نیز می تواند بازدید کنندگان وب سایت شما را کاهش دهد. یکی از فاکتورهای الگوریتم های گوگل بررسی رفتار بازدید کنندگان شما است. در صورتی که بازدیدکنندگان وب سایت شما به سرعت سایت را بسته و به سراغ نتایج دیگری بروند گوگل رتبه شما را کاهش خواهد داد زیرا این کار به این معنا است که مطالب شما از دید کاربران مفید نبوده و مورد پسند مخاطبین شما قرار نگرفته است.

 

مزایای حضور سایت در صفحه اول گوگل

مزایای حضور سایت در صفحه اول گوگل

 

شاید از خود بپرسید که  مزایای حضور سایت در صفحه اول گوگل چیست ؟ و بالا آمدن سایت و بهبود جایگاه در نتایج چه مزایایی را برای وب‌ سایت شما به‌ همراه دارد؟ اولین نکته‌ ای که باید به آن اشاره کنیم این است که بهبود رتبه سایت منجر به افزایش بازدیدکنندگان و ترافیک سایت برای شما خواهد شد. دومین مزیت حضور در صفحه اول گوگل گوگل افزایش آگاهی از برند شما است. زمانی که افراد با جستجو کلمات و عبارات مرتبط با کسب و کار شما سایت شما را در نتایج برتر می بینند باعث افزایش آگاهی از برند و اعتمادسازی در مخاطبان می شود.

به‌ همین دلیل صاحبان مشاغل اینترنتی و وب‌ سایت ها به‌ دنبال بهبود رتبه گوگل سایت خود هستند. در ادامه معرفی تکنیک‌ هایی برای افزایش رتبه سایت در گوگل اشاره می‌ کنیم. اگر خواهان قرارگیری در رتبه اول گوگل هستید بهتر است که از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید زیرا رقابت در این‌ گونه کلمات معمولاً کمتر است و با سرعت بیشتری به صفحه اول گوگل منتقل خواهید شد. همچنین بهتر است که رقبای خود را سنجیده و مقالات بیشتری را بر روی وب‌ سایت خود قرار دهید استفاده از عناوین ترغیب‌ کننده می‌ تواند منجر به ورود ترافیک بیشتری به سایت شما شود. استفاده از تصاویر جذاب و بهره مندی از خاصیت ALT یکی دیگر از فاکتورهای بالا آمدن سایت در گوگل است.

 

نحوه رتبه بندی سایت ها در نتایج گوگل

شاید از خود سوال کنید که رتبه‌ بندی گوگل و بهبود رتبه سایت توسط الگوریتم‌ های گوگل بر چه معیاری انجام می‌ شود و چگونه گوگل یک وب‌ سایت را در صفحه اول و وب‌ سایت دیگری را در صفحه دهم یا بالاتر قرار می‌ دهد؟باید به این نکته توجه کنید که معیارهای رتبه‌ بندی توسط گوگل بیش‌ از ۲۰۰ فاکتور است و بروزرسانی الگوریتم‌ ها و ایجاد الگوریتم‌ های دیگر می‌ تواند تغییراتی را در این معیارها و رتبه‌ بندی سایت ایجاد کند. بنابراین ممکن است تکنیکی که امروز استفاده می‌ کنید برای ماه بعد یا سال بعد مؤثر واقع نشود و نتیجه عکس را از آن بگیرید.

از نمونه فاکتورهایی که گوگل بر اساس آن سایت‌ ها را رتبه‌ بندی می‌ کند می‌ توانیم به طول محتوای یک صفحه اشاره کنیم. یک محتوای خوب باید دارای تعداد کلمات مناسب باشد و کیفیت مقالات افزایش پیدا کند. زیرا در صورتی‌ که شما از مقالات با کیفیت استفاده کنید تقاضا برای بازخوانی مطالب شما بیشتر می‌ شود. بهتر است که در مطالب خود لینک دهی را رعایت کرده و مطالبی را قرار دهید که قابلیت لینک دهی به صفحات داخلی و خارجی را داشته باشد.

 

نکاتی درباره بالا بردن رتبه در گوگل

نکاتی درباره بالا بردن رتبه در گوگل

 

نکات بسیار زیادی درباره بالا بردن رتبه در گوگل وجود دارند که با رعایت و بهره مندی از آنان می توانید به رتبه وب سایت خود کمک کنید. اما در اولین گام باید هدف خود را از ایجاد سایت مشخص کنید. قصد دارید با افزایش رتبه سایت خود به چه هدفی دست یابید؟ مشخص نمودن هدف ایجاد وب سایت سبب می شود تا شما تمرکز بهتری بر فعالیت سایت خود داشته باشید. با این کار مسیر حرکت وب سایت را می توانید بررسی کنید. بازدیدکنندگان و رفتار آنان را بررسی کنید، برای این کار می توانید از ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استفاده کنید.

این کار سبب خواهد شد تا شما ورودی های گوگل وب سایتتان را بررسی کرده و تمرکز کلمات کلیدی و ورودی هر یک را بررسی کنید. گوگل آنالیتیکس ابزاری قدرتمند است که می تواند میزان محبوبیت و سودمندی وب سایت شما را نمایش دهد.

 

جمع بندی مطلب بهبود جایگاه در نتایج

در این مقاله قصد داشتیم تا مهمترین مواردی که در بهبود جایگاه در نتایج موثر هستند را گردآوری و در اختیار شما قرار دهیم. باید بدانید بهینه سازی و سئو سایت زمان بر است و بهتر است برای این منظور علاوه بر رعایت اصول سئو صبر پیشه کنید. اگر هر تلاشی می کنید نمی توانید رتبه سایت را بهبود دهید و ما در تیم سئو کیان تجارت با استفاده از بهترین روش و استراتژی ها برای رسیدن سایت شما به نتایج برتر کمک می کنیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید