سئو منفی یا Negative Seo چیست؟

سئو منفی یا Negative Seo چیست؟


سئو مناسب را می توان یکی از مهم ترین راهکارهای موجود به منظور افزایش بازدید کاربران از سایت و بهبود رتبه آن در موتورهای جستجو دانست. در علم سئو با مفهوم خاصی به نام سئو منفی یا نگاتیو سئو نیز روبه رو هستیم که در صورت وجود، باید به طور کامل با آن برخورد کرد. این نوع سئو می تواند تأثیرات بسیار بدی بر روی ماهیت وب سایت شما داشته باشد و در نتیجه کارایی کلی آن را به شکل کامل زیر سوال ببرد. جالب است بدانید که از این نوع سئو به عنوان یک تکنیک خراب کاری یاد می شود.

سئو منفی چیست
معنا و مفهوم سئو منفی

تا همین چند سال پیش، هیچ کس نیازی به یادگیری مفاهیمی مانند سئو منفی نداشت، اما امروزه یادگیری این موضوع به یکی از مهم ترین مواردی تبدیل شده است که سئوکاران باید به آن توجه داشته باشند. حال این پرسش به میان می آید که این نوع سئو دقیقاً چیست و چرا باید به آن توجه داشته باشیم؟


به طور کلی باید گفت که نگاتیو سئو شامل یک سری تکنیک های خراب کاری است که از طریق وب سایت های رقیب به منظور پایین آوردن وب سایت شما اجرا می شوند. به همین دلیل است که این تکنیک ها از نظر گوگل یک سری تکنیک های خراب کاری به شمار می آیند و در سال های گذشته تلاش های بسیار زیادی به منظور جلوگیری از فعالیت آن ها صورت گرفته است.(اسپم در سئو چیست - مواردی که در سئو spam محسوب می شود)


نگاتیو سئو می تواند به طور کامل رتبه شما را در موتورهای جستجو پایین بیاورد. تصور کنید که ماه ها برای وب سایت خود زحمت کشیده اید و با رعایت کلیه قوانین موجود سئو، رتبه آن را به یک نقطه مناسب رسانده اید. حال رقبایتان با کمک تکنیک های نگاتیو سئو در تلاش هستند تا این رتبه را از شما پس بگیرند. طبیعتاً باید در صورت مشاهده این امر، تمام تلاش خود را به کار بست و از پیشرفت مبحث سئو منفی جلوگیری کرد.


 اولین و مهم ترین نشانه مربوط به ایجاد نگاتیو سئو، پایین آمدن رتبه شما در موتورهای جستجو است. هرگاه مشاهده کردید که رتبه شما در موتورهای جستجو بدون هیچ گونه دلیل خاصی کاهش یافته است، باید به یاد نگاتیو سئو و اثرات مخرب آن بر رتبه شما در این موتورهای جستجو بیفتید. در این زمان، بهترین راهکار برای شما استفاده از روش های مقابله با نگاتیو سئو است. با کمک این روش ها می توان تا حد زیادی از ایجاد آسیب های نامناسب به سئو سایت جلوگیری کرد. در ادامه متن به برخی از راهکارهای موجود به منظور مقابله با نگاتیو سئو اشاره می کنیم تا درک بهتری از این موضوع داشته باشید.

نگاتیو سئو
بهره گیری از ابزارهای گوگل جهت مقابله با Negative Seo

همان طور که گفته شد، گوگل به مسئله نگاتیو سئو به شدت توجه می کند و به همین دلیل ابزارهای مختلفی را به منظور جلوگیری این موضوع ارائه کرده است. یکی از بهترین امکانات گوگل در این زمینه آن است که در صورت ایجاد حملات مختلف از سوی نرم افزارهای مخرب این مورد را به اطلاع شما خواهد رساند.


شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید متصل کردن وب سایتتان به سرچ کنسول گوگل این امکان را به شما خواهد داد تا در کوتاه ترین زمان ممکن نگاتیو سئو را تشخیص داده و نسبت به مقابله با آن بپردازید. علاوه بر این، در صورت وجود پنالتی برای وب سایتتان، گوگل این مورد را بیان خواهد کرد. توجه داشته باشید که بهره گیری از این وب سایت ها به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سریعاً نگاتیو سئور را ببینید و از پیشرفت آن جلوگیری کنید. جلوگیری از پیشرفت نگاتیو سئو مهم ترین گزینه موجود جهت کاهش خسارات مربوط به آن محسوب می شود.

مطالعه بیشتر:مهمترین خطاهای سرچ کنسول و آموزش برطرف کردن آن (2023)


توجه به تروجان ها و فعالیت های مخرب آن ها

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که به منظور جلوگیری از سئو منفی باید به آن توجه داشته باشید، جلوگیری از وارد شدن تروجان ها و فعالیت مخرب آن ها به شمار می آید. شما نباید اجازه بدهید که امنیت وب سایتتان دچار خدشه شود. این همان موردی به شمار می آید که اکثر ادمین ها نسبت به آن بی اطلاع هستند و به همین دلیل خیلی سریع با مشکلاتی همچون نگاتیو سئو روبه رو خواهند شد.
حال این پرسش به وجود می آید که جهت جلوگیری از ورود تروجان ها چه کاری باید انجام داد؟ پاسخ این موضوع، استفاده از افزونه های امنیتی است. این افزونه ها به شما کمک خواهند کرد تا از دسترسی غیرمجاز به بخش مدیریت وب سایت خود جلوگیری کنید.


چنانچه از سیستم WORDPRESS استفاده می کنید یک افزونه بسیار حیاتی در این زمینه وجود دارد که واقعاً به شما کمک خواهد کرد. نام این افزونه google authenticator plugin است. با استفاده از پلاگین مذکور می توانید تأیید ورود دو مرحله ای را در وب سایت خود فعال کنید. طبیعتاً وقتی این گزینه فعال باشد هیچ فردی و یا نرم افزار مخربی همچون تروجان ها توانایی ورود به پنل مدیریتی و اجرای تکنیک های نگاتیو سئو را نخواهد داشت.
علاوه بر مورد فوق، شما می توانید از وب سایت پشتیبانی خود درخواست کنید که به منظور عدم ورود تروجان ها و سایر نرم افزارهای مخرب، بر روی وب سایت مدنظرتان یک antivirus نصب کند تا بتوانید خیال کاملاً راحتی از این بابت داشته باشید.

دو خطای مهم تکنیکال در سئو سایت


توجه به بک لینک ها

یکی دیگر از مواردی که در زمینه جلوگیری از سئو منفی باید به آن توجه داشته باشید، بک لینک ها هستند. امروزه با استفاده از سرویس های خاصی همچون monitor back links می توانید کلیه بک لینک های وب سایت خود را مدنظر داشته باشید تا بتوانید در صورت وجود هر گونه مشکل خاصی نسبت به حل آن اقدام کنید.
برخی از رقبا، بک لینک های شما را به سایت های مخرب ارجاع خواهند داد و همین امر موجب می شود تا در سیستم آنالیز گوگل نتوانید رتبه مناسبی را به دست بیاورید و حتی سایتتان پنالتی شود. بنابراین، لازم است که توجه داشتن به بک لینک ها را کاملاً جدی بگیرید. (مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟)


سئو منفی از مهم ترین مباحثی به شمار می آید که فعالان حوزه سئو باید به آن توجه داشته باشند. این سئو می تواند یک شبه کل رتبه شما در موتورهای جستجوگر را نابود کند به نحوی که حتی امکان بازگشت به رتبه قبلی دیگر وجود نداشته باشد.


خوشبختانه امروزه راهکارهای مختلفی به منظور جلوگیری از ایجاد این مفهوم به وجود آمده است که در این متن به برخی از آن ها اشاره کردیم. به منظور بهره گیری از این روش ها باید حتماً از متخصصان کمک بگیرید تا بتوانید راهکارهای مذکور را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید. سئو نگاتیو در سال های آینده قطعاً بیشتر پیشرفت خواهد کرد، البته جای نگرانی نیست، زیرا راهکارهای مقابله با این موضوع نیز پیشرفته تر می شوند.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید