تعداد کلمات و سئو

تعداد کلمات و سئو


اگر تا به حال پستی برای انتشار در محیط اینترنت آماده کرده باشید، حتما با سوالاتی از این دست روبرو شده اید که تعداد کلمات و سئو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آیا طول محتوا در سئوی سایت تاثیر دارد؟ یا به عبارت دیگر، طول بهینه محتوای وب برای سئو چقدر است؟ بسته به سال و منبع مورد استفاده برای انتشار محتوا، متوجه می شوید که تعداد کلمات ایده آل برای سئو سایت از 250 تا بیش از 2000 کلمه برای هر پست عنوان شده است. البته برخی استدلال می کنند که تعداد کلمات مهم نیست و کیفیت اطلاعات در کنار تعداد بک لینک ها مهم ترین گزینه در سئو است. با ما همراه باشید تا نکات مهمی را برای درک بهتر این نوع موضوعات ارائه کنیم.

تعداد کلمات و تاثیر ان در سئو سایت
اهمیت تعداد کلمات و سئو

برای اینکه بفهمیم آیا شمارش کلمات واقعا برای موتورهای جستجو اهمیت زیادی دارد یا خیر به گفته «جان مولر» از کارشناسان گوگل توجه کنید. او اذعان دارد «تعداد کلمه در مقالات برای امتیازات کیفیت گوگل لحاظ نمی شود». با این وصف مشخص می شود که لازم نیست نگران تعداد کلمات باشید. البته با اینکه تعداد کلمات یک فاکتور مستقیم برای رتبه بندی سئو نیست، هنوز هم فاکتوری است که باید در نظر داشته باشید.
در طول این مقاله، قصد داریم در مورد اینکه چرا تعداد کلمات و سئو مهم هستند صحبت کرده و بدانیم چگونه طول محتوا می تواند به طور غیرمستقیم در رتبه سایت شما موثر بوده و یا حتی به آن آسیب برساند.(کارشناسی رایگان سئو سایت)


با 2000 کلمه و H1 بهینه شده پیش بروید
این مورد مهم ترین توصیه برای بهبود سئو از طرف ما به شما است. همان طور که قبلا ذکر شد، هیچ اتفاق نظری در مورد تعداد کامل کلمات وجود ندارد، اما یک قانون کلی وجود دارد که باید از آن پیروی کرد. به طور کلی، «محتوای طولانی از محتوای کوتاه بهتر است». حتما می دانید که الگوریتم های گوگل به دنبال سنجش هدف جستجو کاربر است و محتوای طولانی تر به آنها کمک می کند تا ایده بهتری از محتوای صفحه شما داشته باشند.


بنابراین، این ایده که محتواهای طولانی همیشه بهتر هستند، درست است اما نیاز اولیه نیست. اگر فقط با افزودن عبارات اضافی، صفت های غیرضروری و قیدها به طول مقاله ها فکر کنید، به طور مستقیم بر رضایت کاربر خود تاثیر گذاشته و باعث می شوید تا به راحتی رقیب شما را انتخاب کنند. در نتیجه هر مقاله باید به اندازه نیاز موضوع اصلی شما، طراحی شده باشد.


جالب است بدانید که Yoast مطالعه ای را در سال 2022 انجام داد که شامل اطلاعاتی در مورد ارتباط تعداد کلمات و سئو در رتبه بندی بود. در این بررسی مشخص شد که حداقل تعداد کلمات به نوع صفحه و هدف آن بستگی دارد. به عنوان یک قانون کلی، Yoast پیشنهاد می کند که صفحات طبقه بندی (آنهایی که برای طبقه بندی محتوا و داده ها استفاده می شوند) باید 250 کلمه یا بیشتر باشند. در مقابل پست ها و صفحات معمولی باید 300 یا بیشتر باشند. صفحات محتوای اصلی (یا همان صفحات مادر) باید بیش از 900 کلمه را در خود جای دهند و صفحات محصول نیز  به بیش از 200 کلمه نیاز دارند.(5 باور اشتباه درباره سئو)

SEO-Word-Count
•    فراموش نکنید
تاکسونومی و صفحات محصول معمولا با کلمات کم خوب کار می کنند؛ زیرا بسیار خاص هستند. همچنین کاربران به صورت مستقیم از نتایج جستجو روی این صفحات کلیک نمی کنند و از داخل خود سایت آنها را پیدا خواهند کرد. برای مثال اگر در حال خرید یک مجموعه جدید از چاقوهای آشپزخانه هستید، احتمالا عبارت Wusthof Performer 8 Chef’s Knife را جستجو نمی کنید. در عوض، می خواهید بدانید «چاقوی خوب برای آشپزها» چیست و از صفحه دسته بندی محصولات آن فروشگاه برای پیدا کردن بهترین چاقو استفاده می کنید.


در مقابل محتوای طولانی تر معمولا بر روی ارائه اطلاعات مفید متمرکز دارند. این امر به نوبه خود تمایل به داشتن بک لینک را هم بیشتر می کند. بد نیست بدانید که یک مطالعه در سال 2020 توسط سایت تحلیلی Ahrefs نشان داد که حدود 900 میلیون صفحه وب یک همبستگی مثبت و قوی بین تعداد کلمات و میانگین تعداد دامنه های لینک شده، دارند.(بک لینک چیست و چگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟)

SEO-Word-Count2023.
راز مهم موفقیت برای رتبه بندی با تعداد کلمات و سئو

با توجه به نکاتی که تاکنون بررسی شده، تأثیر تعداد کلمات و سئو بر رتبه بندی یک فرایند دو مرحله ای است.
•    محتوای طولانی تر منجر به داشتن لینک های بیشتر می شود.
•    پیوندهای بیشتر منجر به رتبه بندی بهتر (و ترافیک ارگانیک بیشتر) می شود.


آنچه باعث رتبه بندی وب سایت می شود نه به طول محتوا، بلکه بیشتر به تعداد پیوندهایی مرتبط است که یک صفحه دریافت می کند. راهنماها، محتواهای آسمان خراش یا همان پست های طولانی و هاب های محتوا جالب ترین اهداف برای لینک دهی هستند. به همین دلیل توصیه می شود قاطع ترین، جالب ترین و عمیق ترین محتوا را در وب ایجاد کنید و یک کمپین تبلیغاتی گسترده برای آن در نظر بگیرید.


با مهم ترین اطلاعات، به هدف جستجو به طور موثر پاسخ دهید

برای بررسی بهتر این توصیه، نگاهی به پیشنهاد Ahrefs در مورد طول محتوا خواهیم داشت. این سایت تحلیلی پیشنهاد می کند «مطمئن شوید که یک موضوع را به طور کامل پوشش داده اید. چه این کار 500 کلمه طول بکشد چه 10.000 کلمه. نکته کلیدی این است که شما بهترین منبع موجود را برای کلمه کلیدی هدف خود ایجاد می کنید».
به عبارت دیگر، محتوای شما باید به اندازه ای باشد که به ربات های جستجوگر اطلاعات کافی بدهد تا آنها بدانند موضوع اصلی شما درباره چیست. همچنین باید به اندازه ای طولانی باشد تا درخواست های کاربر را برآورده کند.


برای تکمیل این روند چه چیزی لازم است؟
سال هاست که متخصصان سئو تلاش می کنند تا محتوای طولانی تری بنویسند، بدون توجه به اینکه درخواست اصلی مخاطب آنها چیست. چنین روند باعث شده ما با محتواهای روبرو شویم که با جای بررسی و تمرکز بر اصول تعداد کلمات و سئو، تنها مطالبی حجیم هستند. توصیه می کنیم ساختار محتوای خود را وارونه کرده و کاری کنید تا از اولین ثانیه ای که کاربر به صفحه شما می آید، بداند قرار است ارزشی را برای او به ارمغان آورید.


برای مثال با استفاده از دو تکنیک زیر می توانید مقاله سئو شده خود را بهینه کنید:
•    مهم ترین اطلاعات ابتدای متن باشند. به این معنی که به یک سوال پاسخ دهید.
•    می توانید متن خود را با پیام اصلی که در نظر دارید شروع کنید.
•    سپس با ادامه محتوا به عمق مطلب نفوذ کرده و در کاربرانی که بر جزئیات متمرکز شده اند، اشتیاق زیادی برای خواندن ایجاد کنید.


در مرحله دوم، به کاربران یک مسیر واضح برای کلیک های بعدی بدهید. این مورد برای بهبود اهداف کسب و کار، درآمد و بازاریابی شما و همچنین برای کاربرانی که با قصد خاصی به وب سایت آمده اند، اهمیت فراوانی دارد. در نتیجه مهم است پیدا کردن آنچه را که نیاز دارند برای آنها آسان کنید.

سئو و تعداد کلمات در آن
چطور این کار را انجام دهیم؟
زمانی که استراتژی تعداد کلمات و سئو خود را تدوین کردید، این موارد می تواند در ادامه راه راهنمای شما باشند تا کاربر را به نقاط هدف بعدی برسانید.
•    از پیوندها یا ارجاع به مقالات مرتبط استفاده کنید.
•    از کاربر بخواهید برای داشتن یک وایت پیپر یا راهنمای مورد نیاز خود، از اطلاعات نحوه ثبت نام استفاده کند.
•    به آنها پیشنهاد دهید که برای رفع فلان مشکل، این محصول را خریداری کنند.
Fluffing یا همان حجیم کردن محتوا به هستی شناسی آن آسیب می رساند
دلیل اصلی اینکه می خواهیم به افزایش رضایت کاربر هدف فکر کنید، ارزش گذاری بر هستی شناسی محتوا و رعایت سلسله مراتب بین کلمات کلیدی و مقالات است. این مورد چیزی است که گوگل هم آن را در نظر گرفته است؛ زیرا صفحات کم محتوا، محتواهای تکراری و یا استفاده بیش از اندازه کلمات کلیدی می توانند بر نتایج SEO شما تأثیر منفی بگذارند.


بررسی درست هدف جستجو به شما امکان می دهد یک معماری وب سایت بهینه شده داشته باشید. این کار  فهرست کردن سایت شما را برای Googlebot آسان تر می کند. اگر برای نوشتن 2000 کلمه در مورد موضوعی مانند «میوه سیب» دست به کار شوید، متوجه خواهید شد که اکثر نویسندگان و متخصصان SEO تمایل دارند هنگام بررسی این مورد درباره میوه های پرخاصیت دیگر مانند «موز» یا «پرتقال» هم صحبت کنند.
اما نکته مهم این است که بیشتر افراد بدون رعایت اصول تعداد کلمات و سئو، محتوا را می نویسند. این امر هدف گذاری کلمه کلیدی یک صفحه و توانایی شما برای رسیدن به هدف جستجو را کاهش می دهد. همچنین به جای اینکه به گوگل بفهمانید که این بهترین صفحه در مورد «میوه سیب» است، کاری کرده اید که کاربران و موتور جستجو را در مورد هدف و موضوع محتوای شما گیج شوند. وقتی در مورد موضوعی صحبت می کنیم، نباید محتوا را به اجبار پیش ببریم و یا فقط به گسترش کلمات فکر کنیم. در مقابل بهتر است:


•    یک مقاله برای هر کلمه کلیدی داشته باشیم.
•    به رابطه بین مقالات سایت (هستی شناسی یا سلسله مراتب محتوا) فکر کرده و برای آن برنامه ریزی کنیم.
•    برای کاربران و موتورهای جستجو روشن کنید که یک مفهوم/موضوع هر مقاله چیست.
•    هدف از ایجاد بهترین محتوا برای آن موضوع خاص را در طول محتوا هم تبیین کنید.


چگونه مقالات رتبه بندی می شوند؟

در نهایت امر باید بگوییم که برای رسیدن به رتبه بندی مناسب باید بدانید:
•    رقبای صفحه اول در حال حاضر چه طول محتوایی را در نظر دارند.
•    چطور نیاز جستجو کاربر را برآورده می کنند.
•    چطور بهترین پاسخ را ارائه می دهند و کاربران را به اقدام بیشتر دعوت می کنند.


با بررسی درست و اصولی این موارد در کنار اهمیت به مسئله تعداد کلمات و سئو محتوایی مناسبی ایجاد کرده ایم تا رتبه خوبی را در اختیار داشته باشیم. همچنین محتوایی را انتشار می دهیم که یک هدف بک لینک عالی ایجاد می کند تا دیگر همکاران ما نیز بتوانند از آن استفاده کنند.


بررسی بیش از اندازه تعداد کلمات و سئو را کنار بگذارید

در این مجال با این مهم آشنا شدیم که تعداد کلمات زیاد به تنهایی به شما کمک نمی کند رتبه بالاتری در گوگل کسب کنید. در عوض، باید محتوای با کیفیتی را با اطلاعاتی که جستجوگران می خواهند، ارائه دهید. به خاطر داشته باشید که چرا کاربران به صفحه شما آمده اند. نیاز آنها را برآورده کرده و هرچه را که لازم دارند به افراد ارائه کنید. با انجام این کار، محتوای خود را به یک بک لینک جذاب برای سایر محتوانویس ها تبدیل خواهید کرد.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید