کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی سئو در واقع عباراتی به شمار می روند که کاربران برای یافتن صفحات موردنظر خود در مرورگرها وارد می کنند. این کلمات کمک می کند افرادی که به دنبال کسب و کار و خدمات و محصوات شما  هستند، سایت شما را پیدا کنند. امروزه ابزارهای بسیاری وجود دارند که می توانند نقش موثر این کلمات کلیدی را به شما نشان دهند و شما با استفاده از آن ها می توانید به اهمیت این کلمات در سئو پی ببرید. آماری که در این راستا به دست می آورید می توانند به شما در امر بهینه سازی کمک های شایانی نموده و دیدگاه های شما را تغییر دهند.

ما دراین مطلب قصد داریم تا به بررسی نقش موثر کلمات کلیدی در سئو پرداخته و به این طریق اطلاعات مفیدی را به شما انتقال دهیم. از شما می خواهیم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها ما را همراهی نمایید.

 

کلمه کلیدی چیست

این مطلب را با پاسخ به این پرسش که کلمه کلیدی چیست آغاز می کنیم زیرا آشنایی شما با واژه کلمه کلیدی می تواند دیدگاه های مناسبی را پیش رویتان قرار دهد. معمولا به واژه های اصلی یک صفحه کلمه کلیدی می گویند که با استفاده و به کار بردن آن سایت موردنظر می تواند در دسته نتایج برتر گوگل قرار گیرد. اما آیا هر واژه ای را می توان به عنوان کلمه کلیدی در نظر گرفت ؟ خیر هر کلمه ای به عنوان کلمه کلیدی انتخاب نمی شود و این امر نیاز به تحقیق دارد.

 

نقش کلمات کلیدی در سئو

حال که با ماهیت کلمات کلیدی سئو آشنا شدید قصد داریم تا به بررسی نقش موثر این کلمات درسئو پرداخته و اطلاعات مفیدی را در این راستا دراختیار شما قرار دهیم. زمانی که نتوانید کلمات کلیدی مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید انجام عمل بهینه سازی سایت کاملا بیهوده خواهد بود چرا که این کلمات اثرات بسیاری بر روی رقابت های شما با سایت های دیگر و تعداد جستجوهای ماهیانه سایت شما دارند. ممکن است با خود بپرسید که عدم انتخاب صحیح این کلمات چگونه می تواند در زمینه هایی که نام برده شد سایت را دچار مشکل کند ؟

برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید انتخاب کلمات کلیدی سئو که جستجوی چندانی در مرورگر گوگل ندارند نمی توانند در راستای ارتقای رتبه سایت به شما کمک چندانی کنند. بنابراین بهتر است در این راستا دقت عمل لازم را به کار گرفته و به این طریق بهینه سازی مناسبی را برای سایت های خود رقم بزنید. علاوه بر مطالبی که بیان شد اگر کلماتی را انتخاب کنید که رقبای بسیار قدرتمندی دارند سئو سایت به امری بسیار دشوار و پرهزینه برایتان تبدیل می گردد. براین اساس باید گفت انتخاب کلمات کلیدی سئو کاملا تخصصی بوده و لازم است ضمن آن فاکتورهای بسیاری را مورد بررسی قرار دهید. بررسی این فاکتورها به شما کمک می کند تا در سریع ترین زمان ممکن به نتایج مطلوبی دست یابید.

 

حتما بخوانید: افزایش کلیک سایت - 4 تکنیک اثبات شده

 

تحقیق درباره انتخاب کلمات کلیدی سئو

انتخاب کلمات کلیدی مناسب و کاربردی نیاز به انجام آنالیزهای خاصی دارد که با عنوان تحقیقات کلمات کلیدی باید انجام شود و شما برای دستیابی به این کلمات جهت انجام اصولی بهینه سازی سایت های خود لازم است با دقت این آنالیزها را انجام دهید. امروزه در بستر اینترنت ابزارهای خاصی وجود دارند که می توانند در این راستا به شما کمک کنند که از مهم ترین آن ها می توان به google keyword planner  اشاره نمود. کیورد پلنر یکی از ابزارهای پنل گوگل ادوردز است. دسترسی به این ابزار در حال حاضر برای ایرانیان امکان پذیر نمی باشد بنابراین بهتر است به فکر راه چاره دیگری بود‌.

تحقیق درباره انتخاب کلمات کلیدی سئو

 

بهترین راه حل در چنین شرایطی استفاده از دانش و تخصص افرادی می باشد که در زمینه بهینه سازی سایت فعالیت داشته و به عنوان متخصص این حوزه شناخته می شوند. این افراد تمام ابزارهای لازم جهت انتخاب اصولی کلمات کلیدی در سئو را دارا بوده و می توانند بهترین ها را برای شما رقم بزنند. تجربیاتی که متخصصین بهینه سازی سایت ها دارند این امکان را فراهم می سازند تا برای انتخاب کلمات کلیدی از آخرین تغییرات الگوریتم های موتورهای جستجو استفاده نموده و روندی رو به رشد را پیش گرفت. تیم سئو کیان تجارت با در دسترس داشتن نسخه های اصلی ابزارهای سئو در جهت انتخاب بهترین کلمات کلیدی و بهبود سئو داخلی سایت، پروژه های سئو را با دید دقیق تر به انجام می رساند.

از دیگرمزیت های بهره مندی از دانش متخصصان سئو می توان به کاهش هزینه های بهینه سازی سایت و دستیابی به نتایج مطلوب تر اشاره نمود که هرکدام برای پیشبرد اهداف کسب و کار شما بسیار اهمیت دارند.

 

انواع کلمات کلیدی در سئو

کلمات کلیدی سئو می توانند شامل یک یا چند واژه شوند و هرکدام با مزیت های خود به بهینه سازی سایت شما کمک کنند. معمولا سه نوع کلید واژه وجود دارد که شامل موارد زیر می شوند.

  • کلید واژه کوتاه
  • کلید واژه متوسط
  • کلید واژه بلند یا طولانی

کلمات کلیدی کوتاه یا short tail

کلمات کلیدی کوتاه را با نام short tail  نیز می شناسند و معمولا از یک تا دو کلمه تشکیل شده می شوند.این کلمات به دلیل رقابت بالا نمی توانند به درستی اهداف سایت را مشخص کنند بنابراین لازم است در انتخاب آن ها دقت عمل بالایی را به کار گرفت.

 

حتما بخوانید: بک لینک چیست و چگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟

 

کلمات کلیدی متوسط با mid tail

این کلمات نیز با دقت بالایی نمی توانند امر هدف گذاری را انجام دهند اما نسبت به کلمات کوتاه بهتر می باشند چرا که قادرند تا جزئیات بیشتری را از مفاهیم مربوطه ارائه دهند.

 کلمات کلیدی طولانی یا long tail

این نوع کلمات لانگ تیل می توانند به درستی اهداف شما را مشخص نموده و در راستای بهینه سازی بهتر سایت به شما کمک های شایانی نمایند‌. کلمات کلیدی long tail در واقع یک عبارت محسوب می شوند که از ۳ تا ۵ کلمه تشکیل شده است. در بستر اینترنت رقابت کمتری را می توان برای این کلمات شاهد بود به همین دلیل است که قادرند تا با تمرکز بالایی سایت شما را به رتبه قابل توجه ای برسانند.

 

نکات مهم انتخاب کلمات کلیدی سئو

همان گونه که بیان شد انتخاب کلمات کلیدی امری تخصصی بوده و نیاز به رعایت نمودن اصول و نکات مهمی دارد. دراین بخش از مطلب خود قصد داریم تا به تشریح این نکات بپردازیم. از مهم ترین نکات انتخاب کلمات کلیدی در سئو می توان به موارد زیر اشاره نمود که هر کدام اهمیت خاص خود را دارند.

  • توجه کنید انتخاب کلمات کلیدی پررقابت به عنوان بهترین انتخاب تلقی نمی شود پس بهتر است در این راستا دقت عمل لازم را به کار گیرید. لازم است بدانید انتخاب این کلمات تنها موجب هدررفت زمان شده و شما را متحمل هزینه های بیشتری می نماید. اگر بخواهیم در قالب یک مثال به این دسته کلمات اشاره کنیم می توان کلماتی همچون طراحی سایت یا چاپ را نام برد که سطح بالایی از رقابت ها را به خود اختصاص داده اند.
  • توصیه داریم برای پیشبرد بهتر اهداف خود یک لیست از مجموعه کلمات کلیدی اصلی و کلمات جانبی تشکیل شده اند تهیه نموده و به آنالیز آن ها بپردازید. این آنالیز به شما کمک می کند براساس بازار هدف خود به انتخاب کلمات کلیدی در سئو بپردازید.
  • انتخاب کلمات کلیدی بلند و دنباله دار می تواند فرآیند بهینه سازی سایت را برای شما ساده تر نماید چرا که ترافیک کمتری نسبت به کلمات کوتاه دارند. لازم است بدانید برای این مجموعه کلمات رقابت کمتری وجود دارد و به دلیل مشخص بودن هدف و جزییات به راحتی می تواند کاربران را به سایت شما جذب کند.

 

تعیین استراتژی های لازم برای انتخاب کلمات سئو

انتخاب کلمات کلیدی در سئو نیاز به تعیین استراتژی های خاصی دارد و نباید این استراتژی ها را نادیده گرفت. برای این امر باید گام به گام پیش رفت و باید بگوییم در گام اول کلمات کلیدی را دسته بندی کنید. زمانی که این دسته بندی ها را انجام دادید می توانید فرآیند استراتژی بهینه سازی سایت خود را عملی نموده و از این استراتژی در راستای ارتقا رتبه سایت خود نهایت لذت را ببرید. به هیچ عنوان اهداف اصلی سئو سایت را فراموش نکنید چرا که سئو برای افزایش سطح فروش کسب و کار و افزایش سطح نرخ تبدیل سایت شما کاربرد دارد. به خاطر سپردن این مجموعه اهداف به شما کمک میکند تا به درستی عمل انتخاب کلمات کلیدی سئو را انجام داده و در مدت زمان کمتری به اهداف اصلی کسب و کار خود دست یابید.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید