چک لیست سئو طراحی مجدد سایت

چک لیست سئو طراحی مجدد سایت

اهمیت طراحی سایت سئو فرندلی یا سازگار با سئو زمانی مشخص می شود که برای اینکه موتورهای جستجو محتوای سایت شما را به دیگران نشان دهند، ابتدا باید بتوانند خود سایت شما را جستجو کنند. طراحی سازگار با سئو به عنوان قدم اول در ارتباط با موتورهای جستجو محسوب می‌شود و به آنها نشان می‌دهد که برند شما از هر نظر، در چه سطحی از تعامل بهره می‌برد. در این مقاله به شما از اهمیت طراحی سازگار با سئو می‌گوییم و شما را با روش‌های طراحی سئو فرندلی آشنا می‌کنیم.

 

اهمیت یک سایت سازگار با سئو

هر کسب‌وکاری تلاش می‌کند تا یک قدم از رقیبانش جلوتر باشد، درآمدزایی موفقی داشته باشد و به بهترین شکل ممکن به مخاطبان خود در ارتباط قرار بگیرد. اینجاست که داشتن یک سایت سازگار با موتورهای جستجو می‌تواند این اهداف را محقق کند.

وقتی موتورهای جستجو بتوانند به راحتی با سایت شما ارتباط برقرار کنند، محتوای شما هم در رتبه‌های بالاتر موتورهای جستجو قرار خواهد گرفت. در نتیجه، کسب‌و‌کار شما از افزایش ترافیک جستجوی کاربران سود می‌برد و این به حرکت برند شما در مسیر موفقیت، سرعت می‌بخشد.

 

طراحی سایت سئو فرندلی چیست

طراحی سایت سازگار با سئو ، طراحی کردن سایت به گونه‌ای است که در آن، الزامات موتورهای جستجو و نیازهای کاربران مدنظر قرار گرفته شده باشد. به عبارتی پیمایش، تفسیر و فهرست‌بندی هر صفحه از سایت برای موتورهای جستجو به راحتی صورت بپذیرد.

طراحی سایت سئو فرندلی چیست

 

آیا طراحی سایت باید حتماً با سئو سازگار باشد؟

اگرچه توجه به نیازهای کاربران سایت شما بسیار مهم است، اما در یک سایت سازگار با سئو، مزایای بیشماری نهفته است که نمی‌توانید آنها را به راحتی نادیده بگیرید. وقتی موتورهای جستجو دقیقاً بدانند که ‌سایت شما چه محتوایی دارد، ترافیک ارزشمندی از کاربران را به سمت سایت هدایت می‌کنند. این مساله برای شما مزایای فراوانی دارد؛ از جمله:

  •  افزایش ترافیک مخاطبان در سایت شما
  •  افزایش بازده سرمایه شما در سایت
  •  بهبود رتبه در موتورهای جستجو و "Ad Suggestions"
  •  افزوده شدن بر شهرت برند شما

 

چگونگی طراحی سایت سئو فرندلی

طراحی سایت سئو فرندلی ، با ظاهر شروع می‌شود و تا جنبه‌های ظریفی ادامه می‌یابد. بازنگری در طراحی سایت عظیم یک برند بزرگ، نسبت به برند جدیدی که برای اولین بار به دنبال ایجاد سایت خود است به استراتژی‌های متفاوتی نیاز دارد.

توصیه می‌شود که قبل از هر تصمیمی درباره‌ شروع یک سایت جدید یا تغییر در سایت فعلی خودتان ابتدا تمام نکات طراحی سایت سازگار با سئو را مطالعه کنید.

صفحه آرایی و قالب بندی

در زمان شروع طراحی سایت، به این موارد توجه کنید:

  •  اندازه فونت
  •  رنگ فونت
  •  رنگ‌های پس‌زمینه

اگرچه این عوامل مستقیماً با رتبه سئوی شما ارتباطی ندارند، اما بر قابلیت استفاده از سایت شما تأثیر می‌گذارند که این امر در نهایت می‌تواندباعث ارتقا رتبه سایت شما در موتورهای جستجو شود.

تعیین سطح

شما باید محتوای قرار گرفته در هر صفحه از سایت خود را تعیین سطح کنید. لازم است بدانید، محتوایی که «در بالای صفحه» قرار می‌گیرد - یا چیزی که کاربران قبل از پیمایش روی تلفن یا مرورگر خود می‌بینند - مهمترین محتوای سایت شما محسوب می‌شود.

URL

URL"" های خود را تا جایی که ممکن است کوتاه کنید و سعی کنید تا به جای دنباله‌های اعداد و حروف دست‌و‌پا گیر، از کلمات استفاده کنید.

سرعت سایت

جای تعجب ندارد که موتورهای جستجو، که وظیفه اصلی آنها بهبود رضایت کاربران است، به سرعت سایت اهمیت زیاد دهند و سایت‌های پرسرعت را بیشتر در رتبه های بالاتری قرار دهد. مطالعات نشان داده که تاخیر یک ثانیه‌ای در سرعت بالا آمدن سایت می تواند رضایت کاربر را تا 16 درصد کاهش دهد.

 

بیشتر بخوانید: آموزش جی تی متریکس جدید

 

ناوبری و ساختار سایت

ناوبری و ساختار سایت یکی از مهمترین جنبه‌های طراحی سایت سئو فرندلی است. حرکت در یک سایت با ساختار خوب برای موتورهای جستجو آسان است. در چنین سایتی آن‌ها می‌توانند به سرعت از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شوند و ارتباط بین صفحات مختلف در سایت شما را به راحتی درک کنند.

بهینه‌سازی برای موبایل

گوگل از سال 2019 به رویه بهینه‌سازی "mobile first" روی آورد. این یعنی از نظر گوگل نحوه عملکرد یک سایت در دستگاه‌های تلفن همراه، از عملکرد سایت در دسکتاپ مهم‌تر است. پس برای بهبود رتبه سئو، شما باید بیشتر از هرچیز به فکر بهینه‌سازی عملکرد سایت‌تان روی تلفن‌های همراه باشید.

بهینه‌سازی سایت برای کاربران مختلف

بهینه‌سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو همچنین به معنای بهینه‌سازی محتوا برای کاربران مختلفی است که ممکن است از سایت شما بازدید کنند. در این میان ملاحظات متنی، به طور مثال همراهی زیرنویس با ویدئو‌ها یا ارائه توضیحات درباره پادکست‌ها علاوه بر بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای ناشنوایان، به موتورهای جستجو درباره محتوایی که تولید می‌کنید داده‌های بیشتری ارائه می‌کند و باعث می‌شود تا درک موضوع صفحات برای گوگل راحتتر شود.

جستجو و استفاده از کلمات کلیدی

ماهیت اکثر کمپین‌های سئو بر مبنای جستجو و استفاده از کلمات کلیدی شکل گرفته است و علت آن این است که کلمات کلیدی یکی از راه‌هایی است که موتورهای جستجو بر اساس آن، محتوای سایت شما را تفسیر و فهرست می‌کنند.

صرف زمان برای تحقیق کلمات کلیدی، از جمله آشنایی با انواع مختلف کلمات کلیدی، گام مهمی در تولید محتوای سئو فرندلی و طراحی سایت سئو فرندلی محسوب می‌شود.

 

قدم اول تولید محتوا یا طراحی سایت سئو فرندلی

اگرچه ممکن است هنگام طراحی سایت به تولید محتوا فکر نکنید، باید بدانید که در کنار داشتن استراتژی قوی مدیریت طراحی، تولید محتوا برای طراحی سایت سازگار با سئو بسیار مهم است.

شما باید این نکته را نظر داشته باشید که محتوای شما قرار است چگونه در سایت ظاهر شود، این موارد می‌تواند از اندازه تصاویر مورد استفاده تا مدت زمان لازم برای بایگانی شدن محتوای قدیمی را شامل شود.

اولویت محتوا بر طراحی

در حال حاضر، بسیاری از کارشناسان سئو، از مزایای اولویت دادن محتوا در طراحی سایت سخن می‌گویند. این به آن معنی است که به جای آنکه محتوای سایت توسط طراحی سایت محدود شود، طراحی را هدایت کند.

 در عمل، طراحی سایت با اولویت محتوا، طراحان سایت و تولیدکنندگان محتوا را در یک فضا قرار می‌دهد و از آن‌ها توقع دارد تا برای ایجاد یک طراحی بصری که هر دو نیاز را برآورده سازد، همکاری کنند.

استفاده مجدد از محتوای قدیمی

به یاد داشته باشید که مدیریت محتوا حتمآً نباید محدود به تولید محتوای جدید باشد. به روزرسانی و بازنشر پست‌های قدیمی می‌تواند ترافیک کاربران شما را تا 106 درصد افزایش دهد.

ابزار تجزیه و تحلیل برای طراحی سایت سئو فرندلی

زمانی که برای ایجاد یک سایت سازگار با سئو حرکت‌تان را آغاز می‌کنید، قدم بعدی استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای تعیین اثربخشی طراحی سایت است.

از ابزارهای تجزیه و تحلیل برای بررسی هر مرحله از فرآیند طراحی وب، از سازگاری سایت شما با موبایل گرفته تا سرعت سایت خود استفاده کنید. این ابزارها می‌توانند در شناسایی هرگونه اشکال در طراحی سایت به شما کمک کنند و سبب شوند تا شما انتخاب‌ها و طراحی‌های خود را در هر زمینه‌ای از نو ارزیابی کنید.

تغییرات اساسی را از قدم‌های کوچک شروع کنید و بروزرسانی را ادامه دهید.

اگر وقت ندارید تا سایت خود را به طور کامل بازسازی کنید، پس از کارهای کوچک شروع کنید. به عنوان مثال، می‌توانید یک آخر هفته را صرف اضافه کردن متن به تصاویر سایت خود کنید. آخر هفته بعد، می‌توانید سایت را تجزیه و تحلیل کنید و به دنبال روش‌هایی بگردید تا به وسیله آن، سرعت سایت خود را بهبود بخشید. هرگز فراموش نکنید که هر گام کوچک می‌تواند تأثیر ملموسی بر نتیجه کار شما داشته باشد.

همچنین همواره به خود یادآوری کنید که طراحی سایت سئو فرندلی ایده‌آل یک کار یک ‌شبه نیست. بهترین وب‌سایت‌های دوستدار سئو همواره در حال بازسازی طراحی سایت هستند. در حالی  که به افزودن محتوا به وب سایت خود ادامه می‌دهید، سئو فرندلی بودن را در نظر داشته باشید. و در نهایت تجزیه و تحلیل منظم و مداوم مواردی مانند ناوبری و سرعت سایت می‌تواند به شما کمک کند تا همواره از این جنبه مهم کسب و کار خود آگاه بمانید.

نتیجه‌گیری

بهبود وضعیت سایت در رتبه‌بندی موتورهای جستجو نتیجه مستقیم حرکت شما به طرف طراحی یک سایت سازگار با سئو است. بر اساس یک تحقیق، برای یک جستجوی معین، پنج نتیجه اول موتور جستجو، 67.6 کل کلیک‌های کاربران را به خود اختصاص می‌دهند. پس اگر می‌خواهید در رقابت باقی بمانید، اطمینان حاصل کنید که حتماً ‌سایت شما تا جایی که ممکن است تمامی فاکتورهای سئو در آن رعایت شده باشد تا بروزرسانی و آپدیت سایت باعث افت رتبه و سئو نشود.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید