پاپ آپ در طراحی سایت

پاپ آپ در طراحی سایت

پاپ آپ (pop up) یکی از بهترین ابزارهایی است که اگر به شکل درست به کار رود، می توان به کمک آن به اهداف مختلفی از جمله اهداف تبلیغاتی دست پیدا کرد. بهره گیری از پاپ آپ به شکل صحیح در زمان طراحی سایت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که نمی توان از آن چشم پوشید.


بین استفاده مناسب از پاپ آپ و استفاده بیش نادرست تفاوت ها بسیار زیادی وجود دارد که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. تنها در این صورت است که می توان نسبت به کسب نتیجه مناسب از به کارگیری پاپ آپ ها امید داشت. شناخت قواعد و قوانینی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم در این زمینه به ما کمک خواهد کرد.

پاپ آپ در طراحی سایت
ماهیت پاپ آپ خود را مشخص کنید

اولین و مهم ترین قانون موجود در زمینه به کارگیری پاپ آپ در وب سایت ها مختلف، تعیین و تکلیف ماهیت پاپ است. به طور کلی باید گفت که این بخش اصلی ترین گزینه در زمینه استفاده از پاپ های مختلف محسوب می شود که بسیاری از افراد نسبت به آن بی تفاوت هستند.


در حال حاضر شاهد استفاده از دو نوع پاپ آپ مختلف هستیم که هر یک از آن ها ویژگی های ساختاری مختص به خود را دارند. مورد اول در این زمینه، پاپ های پوششی یا Overlay Popup نام دارند. همان طور که از نام آن ها می توان فهمید، چنین پاپ آپ هایی به صورت تمام صفحه کل ظاهر وب سایت را مورد پوشش خود قرار می دهند و کاربران باید با انتخاب گزینه کنسل و یا کلیک بر روی علامت بسته شدن، آن ها را کنار بگذارند.


مورد دیگری که در این رابطه باید به آن اشاره کنیم، پاپ های قلابی یا Hook popup نام دارد. پاپ های قلابی بر خلاف پاپ آپ های پوششی تنها یک بخش از صفحه را به خود اختصاص می دهند. تمایز اصلی این پاپ ها با پاپ های پوششی را می توان حضور دائم آن ها در صفحه مربوطه دانست.  


بسته به نوع طراحی سایت، می توان از هر یک از موارد فوق استفاده کرد. انتخاب از بین این دو مورد باید با دقت به طراحی کلی سایت صورت بگیرد تا بتوان بدون اذیت کردن کاربر، اطلاعات موجود در پاپ آپ را به وی نمایش داد. اکثر سایت های برتر امروزه به سراغ پاپ های قلابی می روند، زیرا این پاپ آپ ها محتوای اصلی سایت را مخفی نمی کنند و به همین دلیل کاربران نسبت به آن ها نظر منفی کمتری دارند.

How-to-Open-a-Popup-on-Page-kiantc
یک پیشنهاد مناسب را ارائه دهید

مورد دیگری که می توان آن را از اصول اصلی به کارگیری پاپ آپ ها در وب سایت های مختلف دانست، ارائه پیشنهادات مناسب در پاپ آپ های مربوطه است. نباید فراموش کرد که اصلی ترین هدف پاپ آپ ها ارائه اطلاعات جذاب در مورد پیشنهادات گوناگون تبلیغاتی و خدماتی محسوب می شود. تا زمانی که یک پیشنهاد مناسب جهت ارائه به کاربران خود آماده نکرده اید، نباید به سراغ پاپ آپ ها بروید.
تصور کنید به یک وب سایت خدماتی سر می زنید و پاپ آپ خاصی برایتان به نمایش در می آید که نه تنها پیشنهادات خاصی (همچون تخفیفات ویژه) را ارائه نمی دهد، بلکه تنها در آن به معرفی سابقه تیم پشتیبانی سایت پرداخته شده است! قطعاً چنین پاپ آپ خاصی هیچ ویژگی مثبتی برای کاربران ندارد. چنین مواردی را به راحتی می توان در بخش «درباره ما» قرار داد، آن هم بدون اینکه نیازی به طراحی پاپ آپ وجود داشته باشد.
از جمله بهترین گزینه های موجود جهت استفاده از پاپ آپ های مختلف می توان به شرایطی اشاره کرد که شما برای کاربرانتان یک تخفیف ویژه را در نظر گرفته اید. به عنوان مثال می توانید با یک پاپ آپ جذاب در زمان طراحی سایت به کاربرانتان اعلام کنید که خریدهای بالاتر از ده میلیون تومان دارای تخفیف ده درصدی هستند. این نوع پاپ آپ در همان نگاه اول نظر کاربران را به خود جلب می کند و به شما کمک می کند تا خدمات خود را به شکل گسترده تری به آن ها ارائه نمایید.


خلاق باشید!

اگرچه پاپ آپ ها دارای ساختار یکسانی هستند و به منظور خاصی مورد استفاده قرار می گیرند، اما این بدان معنا نیست که شما باید خلاقیت خود را جهت طراحی و استفاده از پاپ آپ های مختلف کنار بگذارید! هرچه طراحی یک پاپ آپ به شکل مناسب تری و جذاب تری صورت بگیرد، می توان از آن در طول دوره زمانی طولانی تری بهره برد.
در زمان طراحی پاپ آپ باید به موارد گوناگونی همچون دنبال کردن رنگ های مختص برند شما دقت شود. به عنوان مثال اگر در لوگوی برند خود از رنگ هایی همچون مشکی و قرمز بهره می برید، این رنگ ها باید در زمان نمایش پاپ آپ نیز به خوبی نمایش داده شوند. چنین موضوعی موجب ایجاد یک ساختار منظم در سراسر پاپ های مدنظر و همچنین طراحی وب سایت مربوطه خواهد شد.


علاوه بر این، نباید بهره گیری از وایت اسپیس (white space) یا فضای سفید را فراموش کرد. اشتباهی که بسیاری از افراد انجام می دهند عدم دقت به همین فضا است. لازم نیست کل فضای پاپ خود را پر از متن و عکس کنید! این بدترین اشتباهی است که می توان به سراغ آن رفت.
پاپ آپ های جذاب پاپ آپ هایی هستند که علاوه بر داشتن متن به شکل بولد با ساختار منظم، تصاویر اندک و زیبایی بصری، نظر کاربران مختلف را به سمت خود جلب می کنند. عکس های خود را به شکل ویرایش شده و با استفاده از قالب های ویژه در درون پاپ آپ قرار دهید تا بتوان بدون مشکل خاصی از آن ها در طراحی سایت به راحتی استفاده کرد.

چگونگی استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت
قدرت کلمات را دست کم نگیرید!

استفاده از پاپ آپ های مناسب به معنای ارائه محتوای خاصی است که کاربران با خواندن آن بیش از پیش به وب سایت و خدمات ارائه شده توسط شما جذب شوند. استفاده از پاپ آپ های مختلف تنها زمانی کاربرد دارند که بتوانید مفهوم مدنظر خود را به بهترین و در عین حال ساده ترین شکل ممکن به کاربران انتقال دهید.
هیچ کاربری دوست ندارد در پاپ آپ های نمایش داده شده شاهد لغات پیچیده و عجیب و غریب باشد! به عنوان مثال اگر قصد دارید به جوایز خاصی در پاپ آپ خود اشاره کنید، تنها استفاده از لفظ جوایز ویژه و یا مواردی مانند این گزینه کافی است. کلمات قدرتمند و اصلی خود را به حالت بولد در بیاورید و سایز آن ها را افزایش دهید تا بیش از پیش نظر کاربران را به خود جلب نمایند.


شفاف بودن متون ارائه شده در زمان استفاده از پاپ آپ ها نیز دارای اهمیت بسیار زیادی است. شما باید منظور خود را به شکل کاملاً شفاف و بدون از پیچیدگی های کلی در اختیار کاربرانتان قرار دهید. اگر قصد دارید دوره آموزشی خاصی را با کمک پاپ آپ ها به فروش برسانید، حتماً نام دوره و ماهیت کلی آن را به شکل ساده در پاپ آپ مربوط به آن بیاورید. به کاربران بگویید که این دوره چه ویژگی های خاصی دارد و چرا باید به سراغ آن بروند.
اگر خودتان توانایی انتخاب کلمات مناسب را ندارید، به سراغ استفاده از افرادی بروید که در این زمینه دارای تجربه بالایی هستند. چنین موردی قطعاً نتیجه مناسبی برای شما به همراه خواهد داشت.

Popup in your site
کال تو اکشن مناسبی داشته باشید

استفاده از پاپ آپ در طراحی سایت بدون بهره گیری از کال تو اکشن هیچ نتیجه خاصی برایتان به ارمغان نمی آورد. در صورت عدم استفاده از کال تو اکشن تنها در حال ارائه یک سری اطلاعات جزئی در مورد گزینه هایی همچون تخفیفات و... هستید. توصیه می شود که همواره بخشی از پاپ آپ به کال تو اکشن اختصاص پیدا کند تا کاربران بتوانند بدون بستن پاپ آپ در کوتاه ترین زمان ممکن به هدف مدنظر خود دست پیدا کنند.


به عنوان مثال، اگر قصد دارید یک پاپ آپ جهت عضویت کاربران جدید طراحی و استفاده کنید، باید در بخش پایینی آن قسمتی را به فیلد خاصی جهت ثبت ایمیل کاربران اختصاص دهید. قرار دادن یک دکمه بزرگ با عنوان «ثبت نام» موجب می شود تا کاربران بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون پیچیدگی های خاصی در وب سایت شما عضو شوند.


هرچه کال تو اکشن مدنظر شما کاربردی تر باشد، استفاده از پاپ آپ برای آن راحت تر خواهد بود. کال تو اکشن های مربوطه نباید طراحی متمایزی نسبت به طراحی کلی وب سایت باشند. به طور کلی باید بیان کرد که استفاده از پاپ آپ در هر سایتی بدون بهره گیری از کال تو اکشن یک عمل باطل خواهد بود.  


چرا باید از تیم های برتر در این زمینه کمک بگیریم؟

طراحی و به کارگیری پاپ آپ شاید در ابتدا کار ساده ای به نظر برسد، اما می توانیم به شما این اطمینان خاطر را بدهیم که چنین موضوعی صحت ندارد. اشتباه در زمینه به کارگیری پاپ آپ ها در وب سایت های مختلف می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن موجب از دست رفتن اشتیاق کاربران جهت مشاهده سایت شما شود و در نتیجه اکثر کاربران خود را از دست خواهید داد. این یک موضوع مهم در طراحی سایت است.


هیچ کاربری دوست ندارد یک پاپ آپ با طراحی بسیار ساده که فقط و فقط کاربرد تبلیغاتی دارد و مزاحم بازدید وی از سایت خواهد شد را به صورت مداوم مشاهده کند. اگر قصد دارید از چنین مشکلات خاص دوری کنید، باید به سراغ یک تیم مناسب جهت طراحی وب سایت مدنظر خود بروید.

 


تیم های حرفه ای ارائه دهنده خدمات سایت برای مدت های مدیدی با مواردی همچون طراحی پاپ آپ به شکل مناسب آشنایی پیدا کرده اند و می توانند با استفاده از تجربه خود چنین گزینه هایی را به بهترین شکل ممکن در وب سایت مربوطه به کار ببرند. در واقع به کارگیری یک تیم مناسب در این زمینه را می توان فرایند برد - برد دانست، زیرا هم شما می توانید به خواسته خود یعنی نمایش پاپ آپ دست پیدا کنید و هم کاربران بدون مشکل خاصی به بازدید از وب سایت مربوطه ادامه می دهند.  


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳.۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید