10 سایتی که برای دانلود رایگان عکس میتوانید از آن استفاده کنید

10 سایتی که برای دانلود رایگان عکس میتوانید از آن استفاده کنید


بسیاری از وبلاگ نویسان و طراحان به منظور غنی سازی محتوای خود، از سایت های عکاسی استوک برای یافتن عکس های جذاب و مرتبط استفاده می کنند. اما با توجه به اینکه امروزه وب سایت هایی که دانلود رایگان عکس را ارائه می دهند، رشد زیادی داشته اند، یافتن بهترین ها به یک چالش تبدیل شده است. ناگفته نماند که حقوق و مجوز انتشار عکس های مختلف در این سایت ها ممکن است متفاوت باشد، به این معنی که می توانید زمان زیادی را برای خواندن متون مجوز طولانی صرف کنید.

دانلود رایگان عکس

همچنین گاهی تلاش برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام عکس ها به صورت رایگان ارائه می شوند و کدام نه زمان ما را هدر می دهد. به همین دلیل با جمع آوری یک لیست 10 تایی از سایت های معروف در این زمینه سعی کرده ایم بخشی از روند کاری شما را آسان کنیم.(نکاتی که باید در انتخاب عکس برای سایت بدانید + سئو تصاویر)


1.    Unsplash
به لطف کمک های عکاسان با استعداد، Unsplash به یک پایگاه داده شگفت انگیز با بیش از 850.000 عکس با وضوح بالا و خیره کننده تبدیل شده است. این سایت تصاویر را به صورت رایگان ارائه می کند. به جرأت می توان گفت که این وب سایت در حال حاضر یکی از بهترین سایت های عکس استوک رایگان ارائه شده در وب است.
جدا از سیستم جستجوی قوی خود، Unsplash به ما اجازه می دهد تا درخواست خود را از میان گروه های مختلف تصاویر انتخاب کنیم. بسیاری از این مجموعه ها دارای یک موضوع مشترک هستند، مانند تاریک و مودی، رنگ های تابستانی، یا مینیمالیسم. اگر به دنبال دانلود رایگان عکس از یک یا چند نوع خاص هستید، این ویژگی می تواند بسیار مفید باشد و البته در زمان شما نیز صرفه جویی کند.
هرگونه استفاده از عکس های Unsplash، خواه به قصد تجاری یا غیرتجاری، کاملا رایگان است. به عبارت دیگر، شما می توانید بدون اجازه یا ذکر منبع هم از عکس ها استفاده کرده یا آنها را تغییر دهید.


2.    Pixabay، بزرگ ترین مجموعه برای دانلود رایگان عکس
Pixabay هم یکی از بزرگ ترین مجموعه های ارائه عکس رایگان بدون حق امتیاز است. فهرست چشمگیر این سایت شامل عکس ها، گرافیک های برداری، تصاویر و حتی فیلم ها است. می توانید نوع رسانه مورد نظر خودتان را بر اساس دسته بندی ها، اندازه ها، رنگ و یا موقعیت جستجو کنید. هر کدام از این موارد یک صفحه کامل دارند که توضیح می دهد چگونه می توانید جستجوهای پیشرفته را هم انجام دهید. اگر به دنبال فاکتور خاصی نیستید، می توانید در بخش Editor’s Choice هم جستجو کنید و از تصاویر با دقت انتخاب شده توسط تیم Pixabay بهره ببرید.
Pixabay هم این امکان را به همه می دهد که دانلود رایگان عکس و ویدیوهای را در نظر داشته به هر شکلی که می خواهند آنها را تغییر دهند. اما اجازه ندارید آنها را در هیچ پلتفرم عکس اشتراکی دیگری منتشر کنید. همچنین قوانین خاصی هم در مورد افراد، لوگوها و برندهای قابل شناسایی وجود دارد. به یاد داشته باشید که هیچ یک از افراد قابل شناسایی روی عکس ها نباید به طور توهین آمیز یا بد نمایش داده شوند. برخی از لوگوهای منتشر شده در این سایت دارای علائم تجاری یا حق چاپ خود هستند. همچنین فروش کپی های تصویر یا ویدئو بدون تغییر هم ممنوع است.

free donlowdpic


3.    Pexels
Pexels یک وب سایت عکس استوک است که عکس های رایگان را در اختیار میلیون ها کاربر در سراسر جهان قرار می دهد. جدای از گزینه های جستجوی استاندارد، می توانید تصاویر را بر اساس رنگ خاصی که در نظر دارید هم جستجو کنید. یکی دیگر از راه های عالی برای پیدا کردن تصاویر جدید، جستجوی محبوب ترین عبارات یا مرور تصاویری است که در 30 روز گذشته بیشترین بازدید را داشته اند.
همه عکس های این سایت مجوز Creative Commons Zero (CC0) را دارند، به این معنی که می توانید برای دانلود رایگان عکس آنها را در نظر گرفته و بنا بر اهداف شخصی و تجاری خود استفاده لازم را داشته باشید.


4.    Flickr، قدیمی ترین سایت دانلود رایگان عکس
این یکی از قدیمی ترین پلتفرم های عکس استوک آنلاین در وب است که به همه عکس ها مجوز یکسانی نمی دهد. این سایت 8 نوع مجوز جداگانه را برای تصاویر در نظر دارد. تصاویر این سایت را می توان با جستجوی استاندارد، جدیدترین، پرطرفدارترین یا گالری ها، پیدا کرد. همچنین سایت به شما امکان می دهد با مرور نقشه های جهان با بیش از یک میلیون عکس دارای برچسب جغرافیایی، عکس های زیادی را پیدا کنید. برای این کار کافی فقط هر عبارتی را که به آن علاقه دارید، شهر یا کشوری را که می خواهید نتایج جستجو برای آن نمایش داده شود را تایپ کنید.
یکی دیگر از روش های جستجوی جالب در سایت فلیکر Camera Finder است. این گزینه به شما امکان می دهد عکس هایی را که به طور خاص توسط انواع مختلف دوربین یا گوشی ساخته شده اند، پیدا کنید. همچنین زمان بررسی دانلود رایگان عکس، می توانید پیوند مربوط به نوع مجوز در توضیحات هر عکس انتخاب کرده و ببینید که آیا با نیازهای خاص شما مطابقت دارد یا خیر. این سایت امکان ارتقا به نسخه حرفه ای را هم ارائه می کند.

دانلود رایگان عکس5.    Wunderstock
Wunderstock یک سایت تازه وارد به دنیای ارائه عکس های استوک است. یکی از نقاط قوت این سایت اندازه پایگاه داده (100.000+ تصویر) با کیفیت بالا است. همچنین توانایی گسترش جستجوی کاربر با Flickr Creative Commons را هم آسان می کند. این سایت محبوب در ابتدای جستجو تصاویر عمومی را نشان می دهد و اگر کاربر نتوانست مطابقت خوبی پیدا کند، به طور خودکار آثار Creative Commons را به نمایش می گذارد. هنگام جستجو برای موضوعات بسیار خاص، این ویژگی بسیار کارآمد است.
Wunderstock همچنین دارای یک ویرایشگر تصویر بسیار سریع و کمینه در داخل خود سایت است. به عنوان مثال می توانید قبل از دانلود رایگان عکس به راحتی فیلترهایی را انتخاب کرده و آنها را روی عکس اعمال کنید. این سایت به شما امکان می دهد فایل های آماده وب را هم دانلود کنید که برای کاهش حجم فایل ها بهینه شده اند. این مورد هم برای هر کسی که به دنبال بهبود سرعت صفحه خود است، عالی خواهد بود.
اکثر تصاویر در این سایت دارای مالکیت عمومی هستند و برای استفاده کاملا رایگان و بدون ذکر منبع ارائه می شوند. البته برخی از تصاویر Creative Commons به اعتبار نیاز دارند یا محدودیت های دیگری برای آنها اعمال شده است. فیلتر کردن این موارد هنگام جستجو آسان است و مشکلی برای تمایز آنها با عکس های رایگان نخواهید داشت.


6.    Picjumbo
Picjumbo را یک عکاس و طراح وب جوان ساخته است تا عکس های خود را با وضوح بالا منتشر کند. همه عکس ها دارای یک سیستم برچسب گذاری منظم هستند و از محبوب ترین دسته ها مانند حیوانات، معماری، تجارت، مد، فناوری و غیره قابل دسترسی هستند.
امکان دانلود رایگان عکس در این سایت هم وجود دارد؛ اما نباید هیچ یک از عکس ها را بفروشید. همچنین مراقب علائم تجاری و برند های ثبت شده که در عکس ها ظاهر می شوند هم باشید. اگر متوجه شدید که مجموعه عکس های منتخب شما رایگان نیست، گزینه ای برای دریافت عضویت ممتاز مبتنی بر اشتراک هم وجود دارد. با انتخاب سطح ممتاز، هر ماه بیش از 30 عکس اضافی به حساب کاربری خود ارسال می کنید و دسترسی فوری به مجموعه های قبلی را هم خواهید داشت. در حال حاضر، بیش از 90 مجموعه برتر و 3000 عکس در این وب سایت موجود است.


7.    Freerangestock
عکس های سایت Freerangestock تلاش عکاسان تازه کار را به نمایش می گذارند. آنها به طور مرتب هم توسط عکاسان خارجی و هم توسط عکاسان خود سایت آپلود و به روزرسانی می شوند. برای استفاده از هر تصویر، باید در سایت ثبت نام کنید (البته ثبت نام کاملا رایگان است).
در مورد شرایط استفاده، مانند دیگر سایت های معرفی شده در لیست بالا آزاد هستید که از عکس ها برای هر هدف تجاری و غیرتجاری (به عنوان مثال برای وب سایت ها، فیلم ها، کتاب ها و غیره) استفاده کنید و پرداخت هیچ هزینه ای برای عکاسان لازم نیست. با این حال، کاری که نباید انجام دهید، فروش و یا ثبت تصاویر به نام خودتان است. تعداد معینی از عکس ها در Freerangestock تحت مجوز Creative Commons Zero هستند.

free pic


8.    Gratisography
Gratisography هم متعلق به طراح وب و گرافیک Ryan mc McGuire بوده که به انتشار و دانلود رایگان عکس های تا حدودی عجیب و غریب معروف است. در حالی که پایگاه داده این سایت به اندازه سایرین بزرگ نیست، انا پر است از عکس های عجیب و سرگرم کننده از افراد، اشیا، حیوانات و غیره. این سایت Gratisography شعار «هرچه عجیب تر، بهتر» را در نظر دارد. باید به خاطر داشته باشید که نمی توانید عکس های این سایت را دوباره توزیع کرده و یا ادعای مالکیت آنها را داشته باشید، اما می توانید به صورت رایگان از آنها بهره ببرید.


9.    New Old Stock
سایت New Old Stock مجموعه ای از تصاویر سیاه و سفید را در کنار عکس های خاص دیگر ارائه می کند.  البته توجه داشته باشید که استفاده از همه تصاویر کاملا رایگان نیست، اما تصاویر رایگان آن کیفیت بالایی دارند. این پلتفرم در ارائه تصاویر نوستالژیک و قدیمی تخصص دارد.


10.    FoodiesFeed، دانلود رایگان عکس غذاها
مورد آخر این لیست هم نمونه یک وب سایت عالی با هزاران عکس از غذا، تغذیه، مواد اولیه و آشپزی است که ایده های زیادی را به ذهن متبادر می کند. نکته مهم این است که همه تصاویر تحت مجوز CC0 هستند و برای هر کاری که می خواهید انجام دهید کاملا رایگان خواهند بود. اگر به دنبال یک وب سایت عالی برای دانلود رایگان عکس در مورد غذا و آشپزی هستید، FoodiesFeed را در اولویت قرار دهید.



تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید