favicon چیست؟

favicon چیست؟

در زمان ایجاد وب سایت، بسیاری از مردم از انجام کارهایی که تاثیر زیادی بر کارایی سایت دارد غافل می شوند. یکی از این کارها، فاویکون یا فایوآیکون است. حتما می پرسید favicon چیست! فاویکون یک آیکن کوچک برای طراحی وب سایت شما است که تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. این تصویر که در کنار عنوان صفحه وب در برگه مرورگر نمایش داده می شود علیرغم اندازه کوچکش، تاثیر زیادی بر بازدیدکنندگان وب سایت دارد. بنابراین، شما نباید اهمیت آن را دست کم بگیرید.

faviconچیست

favicon چیست؟

فاویکون ها تصاویر مربعی کوچکی هستند که اغلب درست قبل از URL در نوار آدرس مرورگر نمایش داده می شوند. اینها نشان تجاری هستند که تا حدود 16×16 پیکسل کاهش یافته اند. فاویکون می تواند هر تصویر یا نمادی که نشان دهنده برند شما است باشد.


فاویکون اصطلاح کوتاهی برای "نماد مورد علاقه" است که در واقع در مرورگر اینترنت اکسپلورر در سال 1999 مشخص شد. به لطف یک تصویر فاویکون، صفحه وب سایت شما از سایر وب سایت های شلوغ متمایز می شود.


فاویکون چه اهمیتی در طراحی سایت دارد؟

ساخت فاویکون یک گام کوچک به سمت راه اندازی کل وب سایت تجاری شما است. این افزونه به افزایش مشروعیت یک وب سایت کمک می کند و نام تجاری آن را تقویت می نماید. از طرفی سطح اعتماد مصرف کنندگان بالقوه را بالا می برد. فاویکون ها همچنین تصاویر بصری هستند که کاربران با مشاهده آنها یک برند یا وب سایت را به سرعت و به آسانی شناسایی می کنند. در همین حال، تمام اجزای مرورگر را یکپارچه کرده و یک تجربه کاربری شگفت انگیز ارائه می دهند.(نکاتی مهم در طراحی سایت)

فاویکون و تاثیر ان در برندینگ
اهمیت فاویکون ها برای سئو وب سایت

اکنون که با معنی favicon چیست آشنا شدید به اهمیت آن برای سئو می پردازیم. در حالی که فاویکون ها مستقیماً مسئول سئو (بهینه سازی موتورهای جستجو) وب سایت شما نیستند، به طور غیرمستقیم به عنوان یک ابزار ضروری برای افزایش رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوی مختلف عمل می کنند. در ادامه چند مورد ذکر شده که اهمیت فاویکون برای سئو سایت را نشان می دهد:


1. کاربرپسندتر شدن وب سایت و افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو
کاربرپسند بودن وب سایت به طور غیرمستقیم به افزایش رتبه آن در موتورهای جستجو کمک می کند. با وجود یک فاویکون قابل مشاهده بر روی برگه های مرورگر و بایگانی های تاریخچه، می توانید بدون هیچ مشکلی با شناسایی وب سایت خود توسط نماد، در زمان خود صرفه جویی کنید. به این ترتیب شانس بیشتری برای تعامل با کاربران را دارید. فاویکون تعاملات کاربر و زمان صرف شده آنها در وب سایت را بهبود می بخشد. یعنی کاربران زمان بیشتری را در وب سایت شما می گذرانند. این در حالی است که هر چه بازدیدکنندگان بیشتری به سایت شما جذب شوند سئو آن بهبود می یابد.

10 نکته کاربردی برای بهبود تجربه کاربری سایت


2. برجسته شدن در فهرست بوک مارک ها
موردی دیگری که بعد از favicon چیست برای نشان دادن اهمیت آن در سئو مطرح می شود برجسته شدن در فهرست بوک مارک است. بوک مارک یعنی نشاندار کردن یک صفحه وب در مرورگر. هر وب سایتی که بوک مارک شود رتبه بهتری در مرورگرها کسب می کند. چون کاربران تجربه کاربری بهتری از آن دارند و بیشتر به آن مراجعه می کنند. حال اینکه اگر وب سایت ما فاویکون نداشته باشد، ممکن است شانس خود را برای نشانک گذاری در Google Chrome از دست بدهید.


عدم وجود فاویکون در واقع شانس غیرمستقیم شما را برای دریافت برخی سیگنال های رتبه بندی جستجو از دست می دهد. علاوه بر این، هنگامی که شخصی یک سایت را بوک مارک می کند، به دلیل فاویکون، از نظر بصری در فهرست بوک مارک ها برجسته می شود. به این ترتیب موقعیت بهتر و فرصت های بازدید مجدد کاربر به وب سایت را به دست می آورد. با توجه به همه این ها، ترافیک وب سایت و سئو سایت تا حد زیادی افزایش می یابد.


3. بهتر شدن دید وب سایت و برندسازی آن
از آنجایی که فاویکون یک نماد یا نمایش بصری از کسب و کار آنلاین و وب سایت شما است، کاربران احتمالا با آن برند شما را شناسایی می کنند. از آنجایی که سئو به برندسازی و دیجیتال مارکتینگ نیز مربوط می شود، هرچه وب سایت شما بیشتر دیده شود، بازدیدکنندگان بیشتری روی آن کلیک می کنند و برند شما را به یاد می آورند.(نقش طراحی سایت در برندینگ و دیجیتال مارکتینگ)

avicon3kiantc
مزایای favicon چیست؟

بعد از درک favicon چیست به مزایای استفاده از این افزونه می پردازیم. البته در بالا به اهمیت آن برای سئو اشاره کردیم و اکنون به دیگر موارد اشاره می کنیم.


افزایش قابلیت استفاده از رابط وب

اکثر کاربران و بازدید کنندگان سایت بصری هستند و تصاویر را سریع تر از کلمات درک می کنند. این بدان معنی است که فاویکون ها در زمان جستجوی برگه یا پیوند مورد نیاز صرفه جویی می کنند. این تصویر کوچک به عنوان یک قلاب عمل می کند، یک برچسب بصری که کاربر را قادر می سازد تا محتوای مورد نیاز خود را در چند ثانیه پیدا کند. اگر تعداد دفعات متعددی را که کاربران بر سایت کلیک می کنند در نظر بگیرید، اهمیت وجود فاویکون درک می شود.

مطالعه بیشتر: سئو و cro - نرخ تبدیل را 50 برابر کنید


طراحی بهتر رابط وب سایت

فاویکون بخشی جدایی ناپذیر از رابط وب است، این افزونه به عنوان یک عنصر کاربردی از طرح درک می شود که در ارائه تجربه کاربری نقش مثبت دارد. معمولاً طراحی آن از همان سبک طراحی سایت پیروی می کند.


شناخت بهتر برند

در واقع، فاویکون ها مانند لوگوها برای محصولات فیزیکی یا مکان ها کار می کنند. به همین دلیل است که اغلب از تصاویر لوگوها برای این نقش استفاده می شود. فاویکون یک عنصر به یاد ماندنی و جذاب است که کاربر را قادر می سازد تا وب سایتی را پیدا کند یا متوجه آن شود. علاوه بر این، اگر یک نماد یا حروف برای یک وب سایت به طور کامل طراحی شده باشد و خوانایی آن در اندازه های کوچک یا وضوح به درستی مورد آزمایش قرار گیرد، هر از گاهی کاربران ناخودآگاه تصویر را به خاطر می آورند. این عنصر از استراتژی ارتقا پشتیبانی می کند و احتمال شناسایی برند را در منابع مختلف افزایش می دهد.


سرعت و سهولت در پیدا کردن صفحات وب سایت توسط کاربران

در ادامه بحث favicon چیست می توان آن را به نوعی با سلامتی مقایسه کرد. از این لحاظ که مردم اهمیت سلامتی را تنها زمانی درک می کنند که بیمار باشند. اگر همه چیز به درستی انجام شود، نماد خوانا و زیبا باشد، ما حتی به جستجوی آن فکر نمی کنیم. برعکس، اگر فاویکون اضافه نشود یا ناخوانا باشد، یک نقطه ضعف در تجربه کاربری ایجاد می شود. کاربران انتظار دارند که فاویکون ها در طراحی وب سایت لحاظ شده باشد، زیرا در با ارزش ترین منبع آنها  یعنی زمان صرفه جویی می شود.

چگونه میتوانیم ایندکس شدن صفحات سایت را در گوگل سرعت ببخشیم

فاویکون
نحوه ایجاد فاویکون برای یک وب سایت

اکنون که از اهمیت فاویکون آگاه شدید، باید بدانید که چگونه آن را برای وب سایت خود ایجاد کنید. در زیر چهار مرحله ساده برای کمک به ایجاد فاویکون برای وب سایت آورده شده است:


مرحله 1: ایجاد تصویر برای فاویکون
با استفاده از هر ویرایشگر دلخواهی می توانید یک تصویر فاویکون بسازید. برای این کار می توانید از Fireworks، Corel Paint، Photoshop یا یک جایگزین مجانی و منبع باز مانند GIIMP استفاده نمایید.
بسیاری از شرکت ها از یک لوگوی ساده استفاده می کنند. برای اینکه ویرایش آن راحت باشد، باید با یک مربع 64 در 64 پیکسل کار کنید. سپس می توانید آن را به 16 در 16 پیکسل کاهش دهید. پس از آن، باید فایل خود را به صورت png.، .jpg، bmp.، .gif یا .tif ذخیره کنید.


مرحله 2: تصویر را تبدیل کنید
اگر مفهوم favicon چیست را به درستی درک کرده اید احتمالا می دانید که باید تصویر ایجاد شده را به تصویری در قالب مناسب تبدیل کنیم. پس وقتی از تصویر ایجاد شده مطمئن شدید، باید آن را به عنوان favicon.ico ذخیره کنید. این یک قالب پیشنهادی است که تقریباً توسط همه مرورگرهای وب پشتیبانی می شود. برای تبدیل فایل های خود به فرمت ico، لازم است از یک ابزار آنلاین استفاده کنید. از جمله ابزارهای آنلاینی که در این زمینه موجود است می توان به faviconer.com، iconifier.net و prodraw.net. اشاره نمود. هنگامی که ابزار مورد نظر را دانلود کردید، تصویر خود را آپلود کنید، اندازه نماد را انتخاب و سپس فایل خود را در قالب .ico دانلود کنید.


مرحله 3: آپلود تصویر در وب سایت
پس از آن، باید فایل .ico را در دایرکتوری ریشه وب سایت خود آپلود کنید. پس از آن، هر زمان که به www.yoursite.co.uk/favicon.ico مراجعه می کنید، تصویر باید قابل مشاهده باشد.


مرحله 4: کد اصلی HTML را فراموش نکنید
برای اینکه مرورگرهای قدیمی نیز بتوانند تصویر فاویکون شما را جستجو کنند، باید صفحه HTML وب سایت خود را ویرایش کنید. مرورگرهای مدرن احتمالاً فایل فاویکون شما را بدون هیچ کدی شناسایی می کنند. اما برای اطمینان از نمایش کامل آن در همه مرورگرها، باید کد HTML مربوطه را اضافه کنید.

کیان تجارت

ما در این مقاله به توضیح favicon چیست پرداختیم و اهمیت و مزایای آن را بررسی کردیم. حتی نحوه ساخت این افزونه برای وب سایت را مطرح نمودیم. ساخت فاویکون تفاوت زیادی در تجربه کاربری ایجاد می کند و در عین حال تصویر کلی شرکت شما را بدون هزینه اضافی یا با قیمت بسیار کمی بهبود می بخشد.
فاویکون به شما کمک می کند تا تجربه بازدیدکنندگان خود را بهبود ببخشید، وب سایت خود را معتبرتر نشان داده و هویت برند خود را تقویت کنید. بنابراین، هرگز از آن غافل نشوید، چون ایجاد و اضافه کردن آن به وب سایت شما بسیار آسان است. تنها چیزی که نیاز دارید یک ابزار رایگان برای ایجاد فاویکون و مقداری دانش کدنویسی اولیه HTML است.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید