نکات مهم در انتخاب قالب وردپرس

نکات مهم در انتخاب قالب وردپرس

همانطور که احتمالا بارها با آن روبرو شدید، هزاران قالب وردپرسی در بازار و مارکت وردپرس وجود دارد که شما برای طراحی سایت وردپرس می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اما شاید با هزاران گزینه پیش رو در انتخاب کمی با مشکل مواجه شوید. آیا تنها طرح، ظاهر و یک دموی فوق العاده تنها عامل تاثیرگذار در انتخاب یک قالب وردپرسی است یا خیر؟ آیا تمیزی و نصب آسان اولویت انتخاب شماست؟ آیا باید جنبه ها و ویژگی های مختلف و منحصر به فرد قالب های وردپرسی را در نظر بگیریم یا تنها بررسی یک عامل کفایت می کند؟

برای آنکه بتوانید از دل هزاران قالب وردپرسی یک قالب تمام عیار را انتخاب و نصب کنید و یک سایت وردپرسی فوق العاده را طراحی کنید باید بگوییم توجه به تمامی نکات این مقاله مهم و حائز اهمیت است. بنابراین هیچ چیز را دست کم نگیرید و فراموش نکنید و ما را تا انتها همراهی کنید.

 

قالب وردپرس چیست؟

این قسمت کوتاه از مقاله صرفا برای آن دسته از افراد تازه واردیست که هنوز با قالب وردپرس آشنایی کامل ندارند و تنها می دانند برای طراحی یک وبسایت وردپرسی می توانند از قالب های رایگان یا پولی بهره گرفت.

اما دقیقا قالب یا تم وردپرس چیست؟ به طور کلی می توان گفت قالب وردپرس ابزاری است که تنظیمات وبسایت شما را تغییر می دهد. در واقع قالب شامل فیچرها و ویژگی هایی است که به شما امکان تغییر چیدمان سایت، تایپوگرافی، رنگ و سایر تنظیمات رابط کاربری سایت می دهد. شاید بنظر برسد که به راحتی و همه افراد می توانند یک سایت وردپرسی طراحی کنند، بله همه افراد با کمی جستجو می توانند اینکار را انجام دهند اما برای داشتن یک سایت حرفه ای که بتوان در بین رقبا متمایز شد باید طراحی آن را به یک شرکت طراحی سایت بسپارید. چرا که طراحان سایت برای طراحی سایت وردپرسی با برنامه نویسی قالب را تغییر و شخصی سازی می کنند و تنها از برخی تنظیمات قالب بهره می گیرند.

در واقع یک قالب وردپرس مجموعه ای از فایل ها است که باهم کار می کنند تا طرح سایت شما ایجاد شود. این فایل ها شامل فایل های قالب، شیوه نامه، تصاویر و... است. این فایل در کنار هم با همدیگر کار می کنند تا ظاهر سایت شما را ایجاد کنند.

 

 قالب وردپرس چیست؟

 

آیا انتخاب قالب مناسب وردپرس مهم است؟

ظاهر یک سایت در نگاه اول روی نظر مخاطب می تواند تاثیرات مثبت بسیار زیادی بگذارد. برای بازدیدکنندگان موضوع سایت شما مهم است اما در نگاه اول آنها تنها ظاهر سایتتان را مشاهده می کنند. به دلایلی که در ادامه مطرح شده است باید از بین هزاران قالب موجود یک انتخاب عالی داشته باشید.

 

  • تاثیر قالب در جذب کاربر

همانطور که در بالا اشاره کردیم، موضوع وبسایت شما بسیار مهم است. اما در نگاه اول مخاطبین ظاهر سایت شما را می بینند و با آن تعامل می‎کنند. در واقع ظاهر همیشه در ذهنشان باقی می ماند و با آن شما را به یاد می آورند. ظاهر و تعامل سایت شما نه تنها بر نحوه مشاهده حضور آنلاین، بلکه بر کل برندتان تاثیر می گذارد. به عبارت ساده یک ظاهر و انتخاب یک قالب مناسب و خوب کسب و کار شما و برندتان را ارائه می کند. در نتیجه این امر مخاطبین زیادی به وبسایت شما علاقه مند می شوند و آن را به سایر دوستان خود نیز معرفی می کنند. همین امر موجب جذب کاربران بیشتر و فروش بالاتر می شود.

انتخاب قالب وردپرس اشتباه ممکن است برای کسب و کار شما یک فاجعه محسوب شود. زیرا با انتخاب اشتباه ممکن است محصولات بسیار لوکس و زیبای شما در ذهن مخاطب بسیار خسته کننده و جدی به نظر برسد و به جای خرید از سایت خارج شود. فراموش نکنید قالب های شلوغ ذهن مخاطب را خسته و حواس او را پرت می کند. آنها در این حالت برای انتخاب یک محصول گیج می شوند.

 

  • انتخاب قالب و تاثیر آن روی سرعت

Sujay Pawar مدیر عامل شرکت توسعه نرم افزار Brainstorn Force می نویسد: "برخی تم های زیبا ممکن است بسیاری از مسائل فنی را پنهان کنند." اگر شما یک قالب اشتباهی را برای وبسایتتان انتخاب کنید که این قالب به درستی کدگذاری نشده باشد، می تواند سایت شما را بسیار کند کند. این بدان معناست که نرخ پرش سایت بالاتری خواهید داشت و در نهایت رتبه پایین تری در گوگل کسب می کنید. بنابراین شاید این سوال ذهن شما را به خود درگیر کند که قالب خود وردپرسی باید چه ویژگی هایی داشته باشد. 

 

انتخاب قالب و تاثیر آن روی سرعت 

 

قبل از انتخاب قالب وردپرس به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

برای اینکه قالب وردپرسی اشتباهی را انتخاب نکنید، قبل از انتخاب و خرید باید ابتدا این سوالات را از خود بپرسید.

 

  • محتوای سایت شما چیست؟

محتوای سایت باید با قالب انتخابی مرتبط باشد. بنابراین، باید بدانید که به دنبال ساخت چه نوع وب سایتی هستید؟ چرا که قالب سایت های وردپرسی برای یک فروشگاه آنلاین لباس، یک سایت املاک و مستغلات، سایت معرفی خدمات، سایت آموزشی و ... متفاوت است. 

خوانایی و ناوبری سایت از درجه اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کاربر را به سمت هدف شما (خرید، تماس یا ...) هدایت می کند. برای بهبود تجربه کاربری سایت بهتر است از قالب های ساده و مینیمال اما در عین حال هدفمند استفاده کنید.

 

  • از چه رنگی در سایت استفاده کنیم؟

انتخاب رنگ در طراحی سایت از مهم ترین بخش هاست و باید توجه ویژه ای به آن داشته باشید. از آنجایی که بیشتر تم ها را می توان سفارشی کرد، می توانید از طیف رنگی برندتان استفاده کنید. نکته مهم انتخاب قالبی است که با برند شما متناسب و مطابقت داشته باشد.

بطور کلی به دنبال قالبی باشید که به طور موثر از فضای سفید، فونت و چیدمان ساده استفاده کرده باشد. اما اگر سایت شما در زمینه خاصی مثل بازی و سرگرمی می باشد از رنگ های جسورانه تر مانند و متضاد، فونت های خاص و ... استفاده کنید.

انتخاب رنگ وبسایت 

  • هدف از طراحی سایت چیست؟

هدف از طراحی سایت برای شخص یا کسب و کارهای مختلف، متفاوت است و با توجه به این هدف می توان قالب مد نظر را پیدا کرد. برای مثال اگر قصد طراحی سایت رستوران را دارید یا به دنبال بالا بردن تعداد عضورت در سایت هستید باید در انتخاب قالب سایت وردپرس دقت کنید که این موارد را دارا باشد. 

شاید بنظر برسد هر موردی را که می خواهید با نصب افزونه یا پلاگین می توانید به سایت اضافه کنید. شاید این یک راه حل باشد اما استفاده از افزونه ها سایت را کند می کند و در مواردی نیز با قالب سازگاری ندارد و سایت بهم میریزد.

 

  • بودجه شما چقدر است؟

مورد مهم دیگر این است که بودجه شما برای خرید قالب چقدر است؟ قالب های ممتاز با طرح ها یا ویژگی های دقیق و متمایز، هزینه ای سالانه دریافت می کنند. این هزینه علاوه بر سایر هزینه های وب سایت خواهد بود، پس حتما بودجه خود را در نظر بگیرید.

هزاران گزینه قالب رایگان وجود دارد که می تواند برای کسانی که تازه شروع به کار کرده اند مفید باشد. می توانید با یک گزینه رایگان شروع کنید اما قالب های رایگان مشکلات زیادی از قبیل عدم پشتیبانی از آپدیت های جدید قالب، عدم سازگاری با پلاگین ها و ... مواجه هستند و بهتر است از قالب های رایگان استفاده نشود. 

 

هزینه طراحی سایت وردپرسی 

 

ویژگی های یک قالب وردپرسی مناسب 

  • متناسب بودن قالب با نیازهای شما
  • قابلیت ویرایش قالب و سفارشی سازی
  • ریسپانسیو بودن و نمایش درست در دسکتاپ و موبایل
  • سرعت خوب و امنیت بالا
  • پشتیبانی از آپدیت های جدید
  • سازگاری با افزونه ها و پلاگین ها
  • پشتیبانی از افزونه چند زبانه 
  • راست چین بودن قالب برای سایت های فارسی
  • پشتیبانی خوب توسط شرکت سازنده
  • سازگار بین مرورگرهای مختلف
  • سئو بیس بودن
  • رابط کاربری مناسب و کاربرپسند
  • قیمت مناسب

 

قالب های وردپرس را از کجا بخریم؟

وبسایت های بسیار زیادی وجود دارند که در ایران تمامی قالب های جدید وردپرسی را ترجمه کرده و به فروش می رسانند. این در حالیست که بسیاری از برنامه نویسان و یا شرکت طراحی سایت قالب اصلی را خریداری و سفارشی سازی می کنند. برای خرید قالب های اصلی باید از طریق سایت های خارجی اقدام کنید. یک منبع معتبر برای پیدا کردن تم های پولی و رایگان وبسایت خود وردپرس به نشانی WordPress.org است.

برخی سایت های فروش قالب های وردپرس خارجی: 

  • ThemeGrill
  • ThemeForest
  • StudioPress

برخی سایت های فروش قالب های وردپرس داخلی:

  • ژاکت
  • راست چین
  • میهن وردپرس
  • میهن وب هاست
  • میزبان فا

 

تماس با کارشناس طراحی سایت 

اول تحقیق کنید، بعد بخرید!

در پایان، به جرات می توان گفت که انتخاب قالب برای سایت وردپرس از مهم ترین مراحل طراحی سایت با وردپرس می باشد. پس در انتخاب آن عجله نکنید و حسابی تحقیق کنید. نکات بالا را در انتخاب قالب در نظر بگیرید و در صورت نیاز می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. با انتخاب یک قالب وردپرسی مناسب می توانید در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید تا دوباره کاری نشود و در هزینه هایتان صرفه جویی شود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید