نحوه بهبود امتیاز کیفی گوگل ادز - راهنما ۸ مرحله ای

نحوه بهبود امتیاز کیفی گوگل ادز - راهنما ۸ مرحله ای

امتیاز کیفی گوگل ادز (Quality Score) از لایه‌های مختلفی تشکیل شده است که تأثیر عمده‌ای بر موفقیت تبلیغات شما دارند. اما این دقیقا چیست؟ چطور محاسبه می‌شود؟ و اصلا چرا این موضوع اهمیت دارد؟ در این مطلب نه تنها به شما نشان می‌دهیم که چگونه امتیازات کیفی خود را بهبود ببخشید، بلکه می‌گوییم که چگونه ساختاری با عملکرد فوق‌العاده بالا ایجاد کنید. با ما همراه باشید.

 

امتیاز کیفی تبلیغات گوگل چیست

امتیاز کیفی، عددی است که توسط گوگل تعیین می‌شود و کیفیت کلی و ارتباط تبلیغات و کلمات کلیدی AdWords شما را ارزیابی می‌کند. موقعیت تبلیغ شما در صفحه نتایج جستجو و میزان هزینه هر کلیک شما بر اساس این عدد است.

می‌توانید آن را مانند یک امتیاز اعتباری در نظر بگیرید. وقتی برای خرید خانه یا ماشین می‌روید، امتیاز اعتباری شما تعیین می‌کند که وام شما چقدر بزرگ یا کوچک خواهد بود و همچنین نرخ بهره‌ای که باید پرداخت کنید، چقدر است. امتیاز کیفی AdWords نیز به همین صورت عمل می‌کند.

هرچه تبلیغات شما بهتر به نیازهای درخواست جستجوگر پاسخ دهد، Quality Score تبلیغات گوگل شما بالاتر خواهد بود و هزینه کمتری برای هر کلیک باید پرداخت کنید. اگر می‌خواهید تبلیغاتی را نشان دهید که ارتباط نزدیکی با یک عبارت جستجو ندارند، باید پول بیشتری به گوگل بپردازید.

اما بزرگترین مزیت بهینه‌سازی امتیاز کیفی گوگل ادوردز شما این است که به افزایش بازگشت سرمایه شما کمک می‌کند. زیرا نمره کیفیت بالاتر، هزینه هر سرنخ یا فروش شما را از ۱۶ تا ۸۰ درصد کاهش می‌دهد.

WordStream کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد و نشان می‌دهد که دقیقاً چگونه امتیازات کیفیت تعیین می‌کند که چقدر برای هر کلیک تبلیغات هزینه می‌کنید، رتبه تبلیغ شما چگونه محاسبه می‌شود و تبلیغ شما در چه موقعیتی در صفحه نتایج جستجو ظاهر می‌شود:

امتیاز کیفی تبلیغات گوگل

 

منظور از خطای "Rarely shown due to low quality score" در گوگل ادز چیست؟

اگر این اخطار را در ستون وضعیت تب کلمات کلیدی حساب AdWords خود می‌بینید، دلیلش این است که Quality Score شما دو از ۱۰ یا کمتر است و یقینا جای پیشرفت دارد. در این صورت، تبلیغات مرتبط با کلمات کلیدی امتیاز با کیفیت پایین، یا اصلا نمایش داده نمی‌شوند یا اگر نمایش داده شوند و شخصی روی آنها کلیک کند، باید هزینه بسیار بیشتری بپردازید.

امتیاز کیفی پایین‌تر به معنای رتبه پایین‌تر تبلیغات است. هنگامی که این هشدار ظاهر می‌شود، گوگل اساسا می‌گوید که تبلیغات دیگر را بر تبلیغات شما ترجیح می‌دهد، زیرا گوگل ادوردز شما به جستجوگران مربوط نمی‌شود. ارتباط کمتر به معنای کلیک‌های کمتر و در نتیجه  افزایش بودجه تبلیغاتی است.

بنابراین، آیا آماده هستید تا امتیازات کیفی AdWords خود را بهبود بخشید؟ بیایید شروع کنیم.

 

1. بهینه سازی امتیاز کیفی گوگل ادز : گروه‌های تبلیغاتی فوق‌العاده کوچک

گوگل توصیه می‌کند از ۱۵ تا ۲۰ کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی استفاده کنید. با این حال، این معیار در اغلب موارد کار نمی‌کند. در حالت ایده‌آل، شما باید فقط یک کلمه کلیدی در هر گروه تبلیغاتی داشته باشید. حتی اگر یک حساب کاربری بزرگ دارید، باید از این استراتژی برای ۸۰ درصد از کلمات کلیدی استفاده کنید که انتظار دارید بیشترین ترافیک را به خود اختصاص دهند.

برای به دست آوردن نمره کیفیت کلی خوب، باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی، تبلیغ و لندینگ پیج تبلیغات گوگل شما همگی به خوبی با هم پیوند دارند. اگر چندین کلمه کلیدی در گروه تبلیغاتی خود دارید، احتمالا تبلیغ شما برای هر کلمه کلیدی کاملا مرتبط نخواهد بود. صفحه فرود شما نیز ممکن است همه آن کلمات کلیدی را نداشته باشد.

از طرف دیگر، اگر فقط یک کلمه کلیدی در گروه تبلیغاتی خود دارید، به راحتی می‌توانید نسخه تبلیغاتی خود را بر اساس آن کلمه کلیدی سفارشی کنید و اطمینان حاصل کنید که صفحه فرود شما به اندازه کافی به آن کلمه کلیدی ارجاع دارد.

 

2.  بهینه سازی امتیاز کیفی تبلیغات گوگل : کلمات کلیدی منفی

کلمات کلیدی منفی، کلماتی هستند که شما به کمپین یا گروه تبلیغاتی خود اضافه می‌کنید و می‌خواهید گوگل آنها را نادیده بگیرد و تبلیغات شما را نشان ندهد. آنها برای حذف جستجوهای نامربوط از کمپین شما و همچنین برای اطمینان از اینکه یک کلمه کلیدی معین تنها با یک گروه تبلیغاتی در کمپین شما مطابقت دارد، بسیار مهم هستند.

در سطح کمپین، شما می‌خواهید کلمات کلیدی را اضافه کنید که هرگز تمایل ندارید ترافیکی برای آنها در سایت‌تان وجود داشته باشد. اساسا، negative keyword شما را از تحت‌الشعاع قرار دادن کلمات کلیدی کوتاه شما بر کلمات کلیدی خاص دنباله بلند نجات می‌دهند.

 

3. بهبود امتیاز کیفی گوگل ادوردز : تبلیغات متنی گسترده

برای بهبود نمرات کیفیت، تبلیغات شما باید تا حد امکان با جستجوهای کاربر مرتبط باشد. اتخاذ استراتژی گروه تبلیغاتی تک کلمه کلیدی این کار را آسان‌تر می‌کند زیرا همیشه می‌توانید مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در نسخه تبلیغاتی وجود دارد.

اما برای اینکه تبلیغات خود را به سطح بعدی ببرید، باید از قالب تبلیغات متنی توسعه یافته جدید گوگل استفاده کنید که به شما امکان می‌دهد تبلیغاتی ۵۰ درصد طولانی‌تر از قبل داشته باشید. این برای شما فضایی را مهیا می‌کند تا حتی کلمات کلیدی لانگ تیل خود را در آن قرار دهید و همچنان فضای کافی برای اضافه کردن مزایا و یک call to action داشته باشید. نه تنها تبلیغات شما در حال حاضر مرتبط‌تر از قبل خواهد بود، بلکه نرخ کلیک را نیز افزایش می‌دهد.

 

4.  بهبود نمره کیفی گوگل ادز : منع استفاده از درج کلمه کلیدی پویا

درج کلمه کلیدی پویا یک ویژگی AdWords است که به شما امکان می‌دهد به طور خودکار از جستجوی کاربر در هر نقطه از نسخه تبلیغاتی خود استفاده کنید. با این حال، برخلاف آنچه ممکن است قبلا شنیده باشید، این یک گلوله جادویی برای بهبود Quality Score شما نیست. اگر از گروه‌های تبلیغاتی تک کلمه کلیدی استفاده می‌کنید، در مرحله اول نیاز به درج کلمه کلیدی پویا را عملا برطرف می‌کنید.

ما می‌دانیم ترک عادتی که همه برای مدت طولانی روی آن کار می‌کردند دشوار است، اما این کار به نفع شما است؛ به‌ویژه برای اینکه درج کلمه کلیدی پویا می‌تواند به نتایج غیرقابل پیش‌بینی منجر شود.

برای مثال، اگر مراقب کلمات کلیدی خود نباشید، در خطر ایجاد تبلیغات با پیام‌های نامربوط هستید. در صورتی که درخواست کاربر اصلی دارای اشتباه تایپی باشد، تبلیغات شما اکنون دارای غلط املایی نیز خواهد بود. و اگر درخواست کاربر حاوی یک عبارت دارای علامت تجاری یا دارای حق چاپ باشد، ممکن است به مشکل بر بخورید.

دلیل دیگر منع استفاده از درج کلمه کلیدی پویا این است: یک کلمه کلیدی که به طرز ناخوشایندی در یک تیتر قرار می‌گیرد، تقریبا به اندازه یک عنوان خوش نوشته و احساسی خوب عمل نمی‌کند. با تبلیغات متنی گسترده، اکنون می‌توانید فضایی را ایجاد کنید که مردم را به خنده، گریه، همدردی وادار کند - هر چیزی که آنها را تحریک می‌کند تا روی تبلیغ شما کلیک کنند.

بنابراین درج کلمه کلیدی پویا را فراموش کنید. به ریشه‌های کپی رایتینگ خود برگردید و چیزی را اجرا کنید که بهترین باشد!

 

5.  بهینه سازی: افزونه‌های تبلیغاتی

افزونه‌های تبلیغاتی، بخش مهمی از محاسبات امتیاز کیفی گوگل ادوردز هستند. آنها عناصر بیشتری از اطلاعات کسب و کار شما را اضافه می‌کنند و به جستجوگران کمک می‌کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند سریع بیابند، بدون اینکه برای یافتن پاسخ در سایت شما گیج شوند. این لایه افزوده، باعث افزایش نرخ کلیک شما می شود.

 

6. بهینه سازی امتیازات کیفیت گوگل ادز: محتوای صفحه فرود

یکی از عواملی که گوگل هنگام تعیین امتیاز کیفی شما در نظر می‌گیرد، مرتبط بودن محتوای صفحه فرود شما است. اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی خود در قسمت عنوان و متا دیسکریپشن صفحه فرود خود استفاده می‌کنید. همچنین، کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید و به عناوین و زیرعنوان‌های خود توجه ویژه‌ای داشته باشید.

اساسا شما باید همان تکنیک‌های سئو داخلی را به کار بگیرید که برای بهینه سازی صفحات وب‌سایت خود استفاده می‌کنید.

 

7. بهینه سازی امتیاز کیفی گوگل ادز: تجربه کاربری صفحه فرود

شما باید برای بهینه سازی Quality Score گوگل ادز ، مدتی را صرف اطمینان از بارگیری سریع صفحات فرود، جذابیت بصری و داشتن تجربه کاربری عالی در وب‌سایت‌تان بکنید. اگر تمام این مدت را صرف راه اندازی کمپین تبلیغاتی و محتوای خود کنید تا کاربران به محض اینکه نگاهی به صفحه فرود بی‌نظیر شما بیاندازند، از آن دور شوند، متاسفانه نه تنها یک تبدیل را از دست می‌دهید، بلکه خواهید دید که این عدم رضایت کاربر و خارج شدن آن ها از سایت امتیاز کیفی شما را خدشه‌دار می‌کند.

در حالی که طراحی و تجربه کاربر در جاهای دیگر به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است، عناصر دیگری نیز وجود دارند که بر درک کاربر از صفحه فرود شما تأثیر می‌گذارند. از جمله:

  • پیشنهاد در لندینگ پیج شما باید همان پیشنهادی باشد که در آگهی شما ارائه شده است
  • اطلاعات کسب و کار شما باید به وضوح نمایش داده شود تا اعتماد ایجاد شود
  • صفحه فرود شما باید پاسخگو باشد و به راحتی از هر دو دستگاه دسکتاپ و تلفن همراه قابل مرور باشد

حتی مهمتر از آن، باید زمان بارگذاری سریع داشته باشید. آیا تا به حال روی یک نتیجه جستجو کلیک کرده اید که بارگیری آن بیش از حد طول کشیده باشد؟ چند ثانیه قبل از اینکه روی دکمه برگشت کلیک کنید تا نتایج جستجوی دیگر را مشاهده کنید، در آنجا ماندگار شدید؟

دامنه توجه جستجوگران همچنان رو به کاهش است و صبر آنها نسبت به گذشته کاهش یافته است. زمان‌های بارگذاری سریع برای تجربه کاربری خوب بسیار حیاتی است - و البته به این معنی است که برای نمره کیفی google ads خوب نیز بسیار مهم است.

 

8.  بهینه سازی امتیاز کیفی تبلیغات گوگل: کلمات کلیدی مخصوص برند

حتی اگر برای کلمات کلیدی برند خود در رتبه اول قرار دارید، همچنان باید از آنها در پیشنهادات خود استفاده کنید. اگر هم نتایج PPC و هم نتایج ارگانیک شما برای کلمه کلیدی برند شما نشان داده می‌شود، نرخ کلیک (CTR) ترکیبی شما بیشتر از زمانی خواهد بود که فقط نتایج ارگانیک نمایش داده می‌شد.

مهمتر از همه، تبلیغات مخصوص برند، بالاترین CTR را در کل کمپین شما به دست می‌آورند و این سیگنال دیگری است که به امتیاز کیفی بالاتر برای کلمه کلیدی خاص شما کمک می‌کند.

عبارات دارای برند شما، برای امتیاز کیفی گوگل ادز در محدوده ۷ تا ۱۰ قرار می‌گیرند. چرا؟ به چند دلیل.

اولا ایجاد تبلیغات مرتبط و صفحات فرود برای این نوع کلمات کلیدی بسیار ساده‌تر است زیرا بدیهی است که نام تجاری شما، در کل محتوای سایت‌تان نشان داده شده است.

 ثانیا، جستجوگرانی که عبارت برند شما را وارد گوگل می‌کنند احتمالا علاقه زیادی به خرید محصول یا خدمات شما دارند. این کاملا اطمینان می‌دهد که آنها روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند و نمره کلی کیفیت شما را بهبود می بخشند.

شما همچنین می‌توانید تبلیغات برند خود را به عنوان یک بیلبورد در نظر بگیرید. مطمئنا شما قبلا به صورت ارگانیک در نتایج جستجو ظاهر می‌شدید. اما آگهی شما در بالای صفحه حاوی یک پیام بازاریابی است. به علاوه، می‌توانید از افزونه‌های تبلیغاتی برای نمایش پیوندهایی برای محصولات جدید، تبلیغات و سایر عناصر جذاب برای مشتریان احتمالی خود استفاده کنید.

 

نتیجه‌گیری

اکنون که به یک طرح عملیاتی مجهز شده اید، ادامه دهید و اجرای این استراتژی‌ها را شروع کنید. اگر تمام مراحلی را که فهرست کرده‌ایم دنبال کنید، بهینه سازی امتیاز کیفی گوگل ادز خود را به سطوحی ارتقا می‌دهید که قبلا هرگز ندیده‌اید.

 

بیشتر بخوانید:

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید