مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

دریافت لینک و لینک سازی موثر یکی از برترین روش ها برای افزایش میزان سئو است. مزرعه لینک چیست؟ یکی از اصطلاحاتی که در افزایش بک لینک ها موثر واقع می شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم مفصلا درباره لینک سازی و مزرعه لینک با شما صحبت کنیم و تاثیرات آن را بر روی سئو یک وب سایت توضیح خواهیم داد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

مزرعه لینک چیست؟

مزرعه لینک چیست؟ یکی از موارد مهمی که باید در سئو وب سایت در نظر گرفت، بررسی در زمینه مزرعه لینک است. در گذشته لینک سازی و دریافت لینک از دیگر وب سایت ها اهمیت بسیاری داشت. اما با گذشت زمان بحث لینک سازی و دریافت بک لینک از وب سایت ها گسترش پیدا کرد و فاکتورهای بسیاری در این زمینه ارائه شد.

مزرعه لینک به معنای صفحه ای است که حاوی تمامی لینک های وب سایت شما می باشد. بر همین اساس موتورهای جستجو تمامی لینک های دریافتی و ارسالی وب سایت شما را بررسی می کنند و دیگر تنها پرداختن به بک لینک اهمیت ندارد بلکه لینک ها باید اصولی و کاملا مناسب با وب سایت شما دریافت و از وب سایت شما ارسال شده باشد.

 

مزرعه لینک و تاثیر آن بر سئو

 

اهمیت مزرعه لینک چیست؟

باید به این موضوع اشاره کنیم که مزرعه لینک با هدف ارتقا جایگاه وب سایت ها ایجاد می شود و این موضوع می تواند منجر به کاهش رتبه گوگل شود. در نتیجه الگوریتم پنگوئن گوگل مزرعه لینک سایت را مخرب می داند و در مقابل آن واکنش نشان می دهد. دلیل آن این است که دریافت لینک های مخرب سبب ارتقا رتبه های گوگل و صدرنشینی بسیاری از وب سایت ها خواهد شد و این واکنش و نارضایتی کاربران را در پی خواهد داشت.

گوگل یک بیزینس است و برای ارتقا خدمات و حفظ بیزینس خود باید کارآیی هوشمند و بالایی در جستجو وب سایت ها و رتبه بندی آنان داشته باشد. به همین سبب است که باید در این زمینه کاملا بر طبق قوانین سئو و رتبه بندی عمل کرد تا جایگاه وب سایت به صورت کاملا قانونی ارتقا پیدا کند. لینک مزرعه نه تنها موجب افزایش جایگاه سئو نخواهد شد بلکه با تشخیص آن در گوگل شاهد نزول رتبه و حتی جریمه از سوی شرکت گوگل خواهید بود. با وجود امتیازات منفی هنوز بسیاری از وب سایت ها به دنبال مزرعه لینک وب سایت خود هستند و بدون آگاهی منجر به کاهش رتبه خود خواهند شد.

مزرعه لینک یا لینک فارم در سایت بصورت دستی و غیر دستی انجام می گیرد که زیر اشاره مختصری به آن می کنیم:

  • مزرعه لینک دستی یا Manual link farm: در این روش شرکت هایی هستند که به خرید و فروش لینک بصورت انبوه و با هزینه کم فعالیت می کنند و باعث می شود در مدت زمان بسیار کوتاهی صد ها لینک نامربوط و بی کیفیت به سمت سایت مورد نظر می آید.
  • مزرعه لینک غیر دستی یا Non-manual link farm: در این روش سئوکاران برای بالا بردن رتبه سایت خود شروع به لینک دادن به سایت های دیگر می کنند.

 

تماس با کارشناس سئو

 

جریمه مزرعه لینک از گوگل به چه علت است؟

مزرعه لینک چیست و اینکه چه تاثیرات مخربی بر روی سئو خواهد شد موضوع بسیار مهمی است که باید حتما درباره آن آگاهی داشته باشید. اما عده ای سوال می پرسند تاثیرات مزرعه لینک چیست و چگونه باعث تخریب بهینه سازی یک وب سایت می شود؟

همانطور که می دانید هدف از ایجاد مزرعه لینک برای دستکاری سئو و بهینه سازی وب سایت ها می باشد. در این میان الگوریتم های گوگل که برای بررسی قوانین سئو به روی کار آمده اند پیوسته به دنبال روش های غیرقانونی و مخرب بهینه سازی وب سایت ها هستند. در صورت تشخیص مزرعه لینک یا روش های دیگر برای سئو غیر قانونی آن را تشخیص و سریعا اقدامات لازم برای گوگل پنالتی و نزول رتبه را انجام می دهند.

در نتیجه اگر به دنبال رتبه گوگل و فعالیت بهینه سازی وب سایت خود هستید اصلا به استفاده از چنین روش هایی فکر نکنید و اگر در حال حاضر مشغول استفاده از این روش ها هستید بهتر است هر چه سریعتر قبل از تشخیص گوگل و اعمال جریمه و نزول رتبه اقدامات لازم برای تصحیح تاثیرات مزرعه لینک را اجرایی در آورید و آن را خنثی کنید.

 

مزرعه لینک چیست؟

 

برای خنثی سازی فعالیت مزرعه لینک چه باید کرد؟

با این حال عده ای سوالاتی در زمینه اقدامات لازم بعد از انجام روش مزرعه لینک چیست را پرسیده و درباره آن پرس و جو می کنند. برای خنثی سازی فعالیت مزرعه لینک در وب سایت خود باید مقالات و محتوای آموزشی تولید کرده و از این طریق اقدام به دریافت بک لینک کنید. همچنین باید تمامی برنامه ها و فعالیت های مرتبط در این باره را متوقف کرده و سریعا تاثیرات آن بر روی سئو وب سایت خود را بررسی کنید. در ادامه سعی کنید از طریق کنسول گوگل بک لینک های دریافتی وب سایت خود را دانلود و آنهایی را که از طریق مزرعه لینک دریافت کرده اید مشخص و در قالب یک فایل متنی به گوگل ارسال کنید.

در صورتی که وب سایت ما مشمول جریمه شده است، بعد از اصلاحات لازم و ضروری و پاکسازی تمامی ارورهای مرتبط باید مجددا از طریق کنسول گوگل درخواست ایندکس وب سایت خود را به موتور جستجوی گوگل ارسال نمایید. با انجام و اعمال روش های بیان شده می توانید از آسیب های مخرب مزرعه لینک جلوگیری به عمل آورده و با فعالیتی قانونمند وب سایت خود را بهینه سازی نمایید.

 

جمع بندی مطلب

ایجاد مزارع لینک یا لینک فارم ها یکی از شیوه‌ هایی است که تا به ‌اندازه‌ ای قدیمی و منسوخ به شمار می‌ رود که تنها به هدف افزایش کمیتی لینک ‌های ورودی به سایت‌ها و فریب سرچ انجین ها ساخته می ‌شود. این مزارع لینک هر بار به شکل و تبلیغات جدید سعی در فریب افراد مبتدی را دارند و با ارائه نتایج رشد موقعیتی تلاش دارند تا کارایی خود را نمایش دهند.

اگرچه در چند سال اخیر با آپدیت ‌های متوالی الگوریتم ‌های گوگل و سایر موتورهای جستجو این سایت ‌ها با جریمه فراوانی مواجه شده ‌اند و استفاده از آن‌ ها نه‌تنها فایده ‌ای به همراه نخواهد داشت بلکه به دلیل دریافت میزان زیادی لینک‌ های خروجی از آن‌ ها و عدم ارتباط محتوایی آن‌ ها با یکدیگر خسارات سنگینی به سایت ‌های مذکور وارد خواهد آورد.

همانطور که اشاره کردیم، مزرعه لینک نه تنها به ارتقا سئو وب سایت شما کمک نخواهد کرد، بلکه موجب شکست در بهینه سازی و ایندکس صفحات سایت شما می شود. در این مقاله که به بررسی مزرعه لینک چیست و تاثیرات آن بر روی سئو چیست پرداختیم مفصلا در این باره با شما صحبت کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید