طراحی سایت مدرن در سال 2022

طراحی سایت مدرن در سال 2022

 وقتی یک وب سایت حرفه ای را می بینید، اولین چیزی که نظر شما را جلب می کند طراحی مدرن و به دور از پیچیدگی است. چرا که طراحی سایت مدرن و ساده با کاربران امروزی سازگارتر است و کاربران تجربه کاربری خوبی از آن به دست می آورند.

در دنیای دیجیتال امروزی، با 1.88 میلیارد سایت، بدون شک طراحی وب سایت باید تجربه کاربری عالی و ظاهری به روز داشته باشد تا از رقبا متمایز شود. در این مقاله قصد داریم تا طراحی سایت مدرن را عمیق تر بررسی کنیم.

 

طراحی سایت مدرن چیست و چرا آن را انتخاب کنیم؟

طراحی وب مدرن طراحی است که بر علاوه بر زیبایی بصری بر استفاده از عناصر به روز و اصول طراحی مدرن تاکید دارد. برای مثال یک سایت قدیمی که در سال 2000 طراحی شده است را تصور کنید. قطعا این سایت از نظر تجربه کاربری و رابط کاربری بسیار ضعیف و از تصاویر بی کیفیت استفاده کرده است. سایت های مدرن دقیقا نقطه مقابل آنها هستند.

اگر در حال راه اندازی یک کسب و کاربر، برندسازی یا به روز رسانی سایت خود هستید، فراموش نکنید که در سایت از ویژگی های به روز و حرفه ای استفاده کنید. در ادامه چند مزیت مهم سایت های مدرن را مطرح می کنیم:

  • سایت مدرن برای طیف وسیع تری از مخاطبان جذاب است
  • اعتماد و اطمینان کاربران را تقویت می کند
  • کاربران را برای مدت طولانی تری در سایت نگه می دارد
  • نرخ تبدیل را افزایش می دهد
  • تجربه کاربری را بهبود می بخشد

 

عناصر مهم در طراحی وب سایت مدرن 

در ادامه به 11 مورد از مهم ترین مواردی که به طراحی سایت مدرن کمک می کند اشاره می کنیم:

 

1- فضای سفید

فضای سفید یک روش طراحی سایت مدرن است که صفحات سایت را سازماندهی می کند. فضای سفید بین محتوا، تصاویر، ویدئوها و سایر المان های سایت استفاده می شود که به در زیبایی بصری سایت تاثیرگذار است.

استفاده از فضای سفید برای تشخیص ترتیب عناصر مانند تصاویر، محتواهای نوشتاری، CTA و ... استفاده می شود که به هدایت کاربران به بخش‌های کلیدی سایت کمک می‌ کند. منظور از فضای سفید فضای خالی است و لزومی ندارد که رنگ آن سفید باشد، هر رنگی می تواند این جلوه مدرن را ایجاد کند به شرطی که فضای خالی و فاصله ها به درستی استفاده شود.

برای مثال سایت زیر را ببینید که چطور از فضای سفید به خوبی در سایت خود استفاده کرده است. فضای سفید پس‌ زمینه وب‌سایت، نام شرکت، تایپوگرافی رنگارنگ و تصویر با کیفیت در نتیجه ظاهری کاملاً مدرن ایجاد کرده است.

 

استفاده از فضای سفید در طراحی سایت 

 

2- استفاده از افکت های خاص برای اسکرول

با بخش‌های ثابت خداحافظی کنید و به «اسکرول» سلام کنید. افکت ‌های اسکرول خاص و منحصر به‌ فرد می ‌تواند یک تجربه تعاملی بالایی در پی داشته باشد. استفاده از جلوه هایی که سرگرم کننده هستند بازدیدکنندگان را تشویق می کند که قسمت های دیگر سایت شما را نیز ببینند. در ادامه چند نوع اسکرول که می تواند سایت شما را جذاب کند مطرح شده است:

  • با اسکرول پس زمینه تغییر کند
  • از انیمشن اسکرول استفاده کنید. با اسکرول کردن انیمیشن نمایش داده شود در حالیکه باقی موارد سایت ثابت بماند
  • استفاده از اسکرول افقی، بجای اینکه صفحه به پایین اسکرول شود به چپ یا راست اسکرول شود
  • اسکرول بینهایت، در این نوع اسکرول شما هر چه صفحه را اسکرول می کنید موارد بیشتری در صفحه بارگذاری می شود.

در زیر یک نمونه اسکرول خاص و جذاب را مشاهده می کنید.

 

افکت های خاص برای اسکرول 

3- رنگ های پررنگ

استفاده از رنگ های روشن، رنگ های بولد یا پر رنگ  و یا استفاده از چند رنگ باعث می شود سایت شما مدرن بنظر برسد. انتخاب رنگ در طراحی سایت یکی دیگر از اصولی است که باید به آن توجه ویژه ای داشت. حتما از یک طیف رنگی خاص متناسب با برند و رنگ سازمانی خود استفاده کنید. استفاده از رنگ های خاص افراد با احساسات خاص را تحریک می کند. به عنوان مثال آبی نماد اعتماد، امنیت و اقتدار است و به همین علت برندهای زیادی هستند که از رنگ آبی استفاده می کنند.

خجالتی نباش و از همان چیزی استفاده کن که نظر دیگران به آن جلب می شود، این همان چیزی است که طراحی مدرن از شما می خواهد. برای مثال، در عکس زیر می بینید که طراح سایت از رنگ نارنجی و یک فونت خاص برای پس زمینه سایت خود استفاده کرده است.

 

استفاده از رنگ های پر رنگ طراحی سایت  

 

4- استفاده از تایپوگرافی

با استفاده از تایپوگرافی بزرگ از بازدیدکنندگان سایت خود استقبال کنید. از یک سبک حروف جذاب استفاده کنید تا سایتتان به راحتی حال و هوای مدرن به دست آورد. امروزه بسیاری از طراحان وب حتی کل صفحه وب را با یک کلمه یا عبارت پوشش می دهند.

می‌توانید فونت منحصر به فردی را انتخاب کنید که شما را قابل شناسایی و متمایز از رقبا می ‌کند. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید تمام قسمت اول صفحه اصلی به نام کامل سایت (برند) اختصاص داده شده است.

شاید در ابتدا بنظر برسد که این با آنچه در اوایل دهه 2000 مشاهده می‌ کردید یکی است. اما اینگونه نیست و این متفاوت از آن است، چرا که در آن زمان از عناوین بسیار کوچک ‌تر که فضای کمتری را در یک سایت اشغال می‌ کردند، استفاده می شد.

 

تایپوگرافی در سایت

 

5- سازگاری سایت با دستگاه های مختلف

از آنجایی که بیش از نیمی از ترافیک وب در سراسر جهان از طریق دستگاه های تلفن همراه است، طراحی سایت فقط برای نسخه دسکتاپ غیرقابل قبول است. کلید یک سایت مدرن و موفق سازگاری با دستگاه های مختلف مانند موبایل، تبلت و دسکتاپ و به اصطلاح طراحی سایت ریسپانسیو یا طراحی سایت موبایل فرندلی می باشد.

 

سازگاری سایت با دستگاه های مختلف 

6- عناصر متحرک

استفاده از عناصر متحرک باعث می شود کاربر تعامل بیشتری با سایت داشته باشد. استفاده از عناصر متحرک نظر کاربران را جلب می کند و باعث می شود که کاربر اقدام به کلیک، اسکرول و ... کند. در مجموع، انیمیشن و ناصر متحرک ویژگی‌های پیچیده‌ای هستند که باعث می‌ شوند افراد زمان بیشتری را در وب‌سایت شما صرف کنند. چند نمونه از عناصر متحرک در ادامه مطرح شده است:

  • تصاویر چرخشی: اگر یک شرکت گردشگری هستید، می ‌توانید پیشنهادهای ویژه برای تعطیلات را با تصاویر مقصدهای متفاوت نمایش دهید.
  • عناصر چرخشی: برای مثال، پس از کلیک بر روی "خرید" از فروشگاه آنلاین خود، کالای خریداری شده می تواند در سبد خرید بچرخد.
  • منوی ناوبری متحرک: برای مثال با نگه داشتن ماوس روی موارد مختلف در منو، آنها می توانند تغییر رنگ، تغییر سایز و ... داشته باشند.
  • حرکت سه بعدی: اگر به اضافه کردن یک عنصر متحرک سه بعدی علاقه دارید، می توانید از ابزارهای مخصوص برای افزودن این نوع حرکت به سایت خود استفاده کنید.

 

انیمیشن و عناصر متحرک سایت

7- طرح های مینیمالیستی

وقتی صحبت از طراحی سایت مدرن می شود، استفاده از حداقل چیزها نیز بیشتر است. گاهی انتخاب و استفاده از یک طرح مینیمالیستی و بدون استفاده از زرق و برق می تواند حرفه ای تر باشد. استفاده از طرح های مینیمالیستی حواس پرتی کاربران را کاهش می دهد و عناصر اصلی سایت نمایان تر است و کاربران آنها را به راحتی می یابند.

 

طراحی سایت مینیمالیست

 

8- چیدمان سایت

بخشی از طراحی وب سایت مدرن ایجاد یک تجربه بصری منسجم است. در حالی که این روزها بسیاری از طراحان خلاق در حال آزمایش طرح‌های نامتقارن هستند، اما یک طرح وب‌ سایت متقارن کلاسیک ساختار منسجم و سازمان‌ یافته را تضمین می کند. دو ایده برای چیدمان سایت عبارتند از:

  • چیدمان کارتی سایت: چیدمان مبتنی بر کارت برای وب ‌سایت ‌های نمونه کارها عالی هستند. این چیدمان ناوبری ساده ای دارد.
  • چیدمان صفحه‌ نمایش تقسیم ‌شده: این چیدمان صفحه اصلی را به دو یا چند قسمت عمودی تقسیم می کند و در هدایت کاربران به صفحات مورد نظر موثر است.

 

چیدمان کارتی سایت 

 

9- ناوبری آسان و سریع

ناوبری سایت شامل منو، لینک ها و ... در سایت می باشد که بخش ها و صفحات مختلف سایت را ب یکدیگر پیوند میزند. استفاده از منو با ناوبری خوب باعث می شود که بازدیدکنندگان به راحتی می توانند صفحات مورد نظر خود را پیدا کنند. در طراحی سایت مدرن، شما می ‌خواهید نحوه رسیدن کاربر از نقطه A به B در سایت خود را ساده کنید، زیرا کاربر حوصله ندارد در سایتی بماند که ناوبری خوبی ندارد. بهبود ناوبری سایت در جذب و نگهداری کاربر اهمیت بالایی دارد.

 

ناوبری آسان و سریع سایت

 

10- قرار دادن ویدیو در صفحه اصلی

هدف از طراحی سایت مدرن ایجاد تعامل بیشتر است و علاوه بر اینکه ویدئوها در سایت های مدرن تعامل ایجاد می کنند، استفاده از ویدئو ترافیک جستجوی ارگانیک وب سایت شما را تا 157٪ افزایش می دهد، و سایت شما 53 برابر بیشتر احتمال دارد در صفحه اول گوگل قرار گیرد. 

 

11- استفاده از تصاویر با کیفیت

ما در دنیای بصری زندگی می کنیم که نسبت به خواندن متن طولانی جذاب تر است. با گنجاندن تصاویر جذاب در سایت، توجه مخاطبان بیشتری را جلب می کنید.

 

تماس با کارشناس طراحی سایت

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید