طراحی سایت را با انیمیشن اسکرول جذاب کنید

طراحی سایت را با انیمیشن اسکرول جذاب کنید

وب سایت برای شرکت ها، سازمان ها و فروشگاه های اینترنتی جزء ویترین کار محسوب می شود. به همین دلیل طراحان وب همواره در جستجوی جدیدترین روش ها برای طراحی سایت هستند. یکی از ترفندهای طراحی که با محبوبیت و استقبال زیادی همراه بوده است، انیمیشن اسکرول CSS می باشد. همراه کردن طراحی وب‌ سایت با افکت‌ اسکرول ها، به طراحان خلاقیت بیشتری خواهد داد. وب سایت هایی که در پیاده سازی آنها از Scroll Animation استفاده شده است، کاربران بیشتری را با خود همراه کرده‌اند. این گونه وب سایت ها تعامل بهتری را با بازدید کنندگان خود برقرار می‌ کنند.

 

انیمیشن اسکرول چیست؟

شاید برای شما سوال پیش آمده که انیمیشن اسکرول چیست؟ در وب سایتی که به این قابلیت مجهز است با حرکت (پیمایش) از بالا به پایین صفحه، عناصر با حرکت و به شکلی کاملا گرافیکی و زیبا ظاهر می شوند. در طراحی وب سایت ها به روش سنتی، از تصاویر و عناصر گرافیکی ثابت استفاده می شد. این روش انیمیشنی درست در نقطه مقابل شیوه های طراحی قدیمی قرار گرفته است. لازم به ذکر است که Scroll Animation با اسکرول پس زمینه ثابت که در آن با حرکت بقیه اجزا از بالا به پایین، عناصر پس زمینه در جای خود ثابت هستند، متفاوت می باشد.
در ابتدای کار، انیمیشن اسکرول به دلیل آن که سبب گمراهی بازدیدکنندگان می شد، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. وجود عناصر ثابت و قابل رویت، محیط یک وب سایت را کاربر پسند می کرد. لیکن با گذشت زمان و تغییر سلایق دیداری و بصری کاربران، برخی از کاربردهای مثبت انیمیشن اسکرول ها ظاهر شده و توسعه دهندگان و طراحان شروع به استفاده از این ایدئولوژی کردند.

 

چرا باید از جلوه انیمیشن On-Scroll استفاده کنیم؟

انیمیشن، هنگام اسکرول، علاوه بر این که یک فاکتور شگفت انگیز و منحصر به فرد را به وب سایت شما اضافه می‌ کند، توسعه و طراحی سایت با این قابلیت مزایای بسیاری را به همراه خواهد داشت. انیمیشن اسکرول به دلیل جذابیت به بهبود تجربه کاربری کمک می کند و کاربر را به گذراندن زمان بیشتر در سایت شما تشویق می کند. در ادامه، چهار دلیل اصلی که انیمیشن اسکرول می تواند برای سایت شما مفید باشد آورده شده است:

  1. جلوه های انیمیشن در زمان اسکرول، کاربران و بازدیدکنندگان را درگیر می‌ کند. چشمان ما جذب حرکات می شوند، بنابراین در زمان پیمایش کاربران، محتوای جدید به سرعت و بدون نیاز به کلیک یا حرکت اضافه در معرض دید قرار می گیرد. انیمیشن اسکرول چشم نواز تر از یک متن ایستا بوده و بیننده را به پیمایش بیشتر به پایین صفحه تشویق و علاقه‌مند می‌کند.
  2. افکت اسکرول ها به زمان بارگذاری صفحه کمک می‌کنند. انیمیشن اسکرول عناصر را به طور جداگانه بارگذاری می‌کند. بدین ترتیب کاربران نیاز به انتظار برای بارگیری کل صفحه ندارند. توسعه‌دهندگان وب به گونه ای برنامه‌ریزی می‌کنند که مهم‌ترین بخش‌های اطلاعات از جمله منوی بالا، فرم یا سایر بخش ها بسته به اهداف مشتری سریعتر ظاهر شوند.
  3. انیمیشن در هنگام پیمایش صفحه، تمرکز و توجه بازدیدکننده را به یک اقدام خاص تشویق می‌کند. در واقع جلوه های انیمیشن برای جلب توجه به بخش خاصی از سایت مورد استفاده قرار می گیرد. افکت ها همیشه با اسکرول رخ نمی دهند. برای مثال، انیمیشن اسکرول پس از بارگیری متن، زمانی که کاربر شروع به پیمایش می‌کند، به انیمیشن سیگنال می‌دهد تا دکمه «گام‌های بعدی» را بارگیری کند. در این حالت مشخص است که کاربر خواندن را تمام کرده و اکنون به عملیات بعدی نیاز دارد.
  4. جلوه های انیمیشن در حین پیمایش وب سایت، از گم و بلاتکلیف کردن کاربران در هنگام پیمایش جلوگیری می‌کنند. از انیمیشن می‌توان برای واضح‌تر کردن انتقال‌ها استفاده کرد. بنابراین مشخص است که بین جایی که کاربر عملیات را آغاز کرده و محلی که به پایان رسانده چه اتفاقی افتاده است.

 

تماس با کارشناس سایت 

 

چه زمانی انیمیشن اسکرول به سایت اضافه می شود؟

در طول فرآیند توسعه و طراحی وب سایت، توسعه دهندگان می توانند افکت اسکرول ها را با استفاده از انیمیشن اسکرول CSS ادغام کنند. به کمک این تکنیک کدنویسی، هر افکتی در پیمایش وب سایت قابل پیاده سازی می باشد. به طور مثال، عناصری که از کنار صفحه نمایش شما ظاهر می شوند یا عناصری که از جهت دیگری به داخل اسکرول وارد می شوند. به طور کلی، این مرحله پس از نهایی شدن طراحی و قبل از شروع توسعه back-end رخ می دهد. استفاده از انیمیشن اسکرول برای افزایش تعامل بسیار اهمیت دارد و در طراحی سایت مدرن نیز به آن توجه ویژه ای می شود.

 

نمونه هایی از جلوه های اسکرول وب سایت

همانطور که گفته شد، انیمیشن اسکرول باعث افزایش کیفیت، سرعت بارگذاری و جذابیت وب سایت و ماندگاری بیشتر بازدیدکننده خواهد شد. این عنصر در زمینه SEO و رفتارهای وب سایت نیز پیشرفت های زیادی را باعث می شود. در ادامه چند نمونه از سایت هایی که از جلوه های انیمیشن در آنها استفاده شده، معرفی شده‌اند.

  • نمونه هایی از انیمیشن در وب سایت Blue Compass

در طراحی صفحه اصلی سایت Blue Compass، توسعه دهندگان وب و طراحان برای ایجاد یک طراحی متحرک، خطوط اصلی خدمات، نمونه کارها، اعضای تیم و موارد دیگر را با انیمیشن به نمایش در آورده اند. در این وب سایت از انواع دیگری از انیمیشن‌ها نیز استفاده شده است. برخی از این افکت انیمیشن ها با نگه داشتن ماوس در امتداد سرویس‌ها قابل مشاهده خواهند بود.

 

حرکت موس در امتداد سرویس ها و نمایش انیمیشنی آن

انیمیشن اسکرول سایت blue compass

 

  • نمونه های انیمیشن اسکرول در سایت Igor & Nexos

یک خط چشم نواز یا تکمیل یک تصویر متحرک، راهی عالی برای هدایت کاربران به پایین صفحه وب و تشویق به پیمایش وب سایت است. همانطور که کاربر بخش های متن را در سایت می خواند، به بقیه صفحه اجازه می دهد تا به طور مناسب بارگیری شود. نمونه این طراحی در وب سایت Igor & Nexos قابل مشاهده می باشد.


تکمیل یک طرح گرافیکی در حین پیمایش سایت از بالا به پایین

نمونه پیمایش صفحه سایت

 

 

انیمیشن اسکرول سایت Des Moines 

 

  • انیمیشن پیمایش صفحه اصلی فرودگاه Des Moines

هنگام ایجاد صفحه اصلی جدید فرودگاه بین المللی Des Moines، تیم طراحی و توسعه وب یک انیمیشن اسکرول ظریف را درست در زیر مجموعه ای از پیام های پیمایش قرار داده است. کاربران می توانند هنگام حرکت برای مشاهده اطلاعات بیشتر فرودگاه، پرواز یک جت مسافربری را روی صفحه نمایش خود ببینند. این انیمیشن اسکرول سرگرم کننده، نمونه ای عالی از گنجاندن علاقه بصری و تازگی در طراحی وب سایت بدون به خطر انداختن قابلیت استفاده می باشد.

 

استفاده از یک هواپیمای متحرک در زمان پیمایش صفحه

انیمیشن اسکرول سایت هواپیمایی

 

  • نمونه انیمیشن اسکرول در وب سایت McAninch

در طراحی وب سایت McAninch، در صفحه اصلی پروژه ها، افراد و تجهیزات و برند آنها به نمایش گذاشته شده است. برای این کار از یک فیلم ویدیویی استفاده شده تا توجه کاربران را به خوبی به خود جلب کند. بازدید کنندگان با پیمایش صفحه به طرف پایین، ارزش‌های برند، خطوط خدمات، اعضای تیم و پروژه‌ها را در یک عکاسی جسورانه، طراحی مورب و انیمیشن اسکرول مشاهده خواهند کرد.

 

نمایی از سایت McAninch

اسکرول افکت سایت

 

 

  • طراحی مورب با انیمیشن در وب سایت TaxiNet

TaxiNet از انیمیشن برای معرفی برنامه خود به مشتریان جدید در قالبی جذاب و قابل درک استفاده می‌کند. با هر بار اسکرول، ویژگی‌های بیشتری قابل رویت بوده و یک طرح کلی از نحوه عملکرد برنامه به صورت گام‌به‌گام در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. طراحی وب سایت به شکل مورب، کاربران را به پیمایش در سایت تشویق کرده و آنها به آنچه در آینده خواهند دید علاقه مند می‌ کند.

 

انیمیشن اسکرول سایت TaxiNet

معرفی انیمیشن اسکرول سایت TaxiNet

 

تیم UX شرکت طراحی سایت کیان تجارت قبل از طراحی سایت استفاده از انیمیشن اسکرول و اینکه آیا برای سایت شما مناسب است یا خیر تحقیق و بررسی خواهد کرد. همچنین، با استفاده از ممیزی‌های تجربه کاربری (UX) از انیمیشن اسکرول هایی استفاده خواهد کرد که علاوه بر جذاب بودن و سرگرم کردن کابران، بیشترین بهره وری را برای سایت و کسب و کار شما ایجاد کند.  

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۸ ) ۳.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید