سئو سایت شرکتی - مهم ترین نکات 2022

سئو سایت شرکتی - مهم ترین نکات 2022

سئو شرکتی چیست ؟ در سال‌های دور، مدیران شرکت‌ها برای موفقیت سایت خود به سئو به چشم ضرورت نگاه نمی‌کردند. اما امروزه، با تلاش‌های فراوان، سئو در حال تبدیل شدن به سنگ بنای بسیاری از شرکت‌های بزرگ است. چرا که دنیای دیجیتال یک میدان جنگ پر از شرکت‌های کوچک و بزرگ به عنوان رقیب است.

سئو سایت شرکتی تضمین می‌کند که یک برند قوی می‌تواند در دنیای بازاریابی محتوا که دائم در حال تغییر است، باقی بماند.

معمولا افرادی که در جستجوی کالا یا خدمات هستند تمایل دارند به اولین وب‌سایت‌هایی که موتورهای جستجو معرفی می‌کنند مراجعه کنند؛ بنابراین هر چه یک نام تجاری یا شرکت در نتایج گوگل رتبه بالاتری داشته باشد یعنی دارای رتبه‌های برتر در SERP باشد، احتمال بازدید افراد از آن وب سایت بالاتر است.

بنابراین، یکی از راه‌های تقویت بازایابی و فروش در هر شرکتی آموزش سئو به کارکنان آن شرکت است.

در این مقاله قصد داریم به آنچه سئو سایت شرکتی را به یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بهبود عملکرد و دیده شدن یک وب‌سایت شرکتی تبدیل می‌کند، بپردازیم.

 

چه چیزی سئو سایت شرکتی را منحصربه فرد می‌کند؟

تمایز واضحی بین استراتژی اجرای سئو سایت در سازمان‌های بزرگ و شرکت‌های کوچکتر وجود دارد. اگر برای یک کسب‌وکار بزرگ کار می‌کنید، پس نیازهای شما با کسانی که درگیر شیوه‌های سئو برای یک برند یا وبلاگ استارت‌آپ هستند، بسیار متفاوت است.

به همین دلیل، برخی از متخصصان بازاریابی سنتی تصور می‌کنند که شرکت‌های کوچکتر و نوظهور تهدیدی آنلاین نیستند. اما واقعیت این است که با افزایش حضور دیجیتالی شرکت‌ها، چالش‌های پیچیده‌ و متعدد‌ی ایجاد شده‌اند. یک سایت سازمانی تعداد زیادی صفحه دارد و اغلب ویژگی، خدمات و محتوای زیادی را برای مشتریان فراهم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: سئو سایت انگولار - راهنمای کامل 2022

 

چالش‌های سئو سایت شرکتی

چالش‌های زیادی برای پیگیری استراتژی سئو در شرکت‌ها و سازمان‌ها به خصوص سازمان‌های بزرگ وجود دارد. در ادامه سه مورد از این چالش‌ها را بررسی می‌کنیم.

افزایش رقابت، یکی از مهم‌ترین چالش‌ها

زمانی که نوبت به بازاریابی دیجیتال و بهینه‌سازی موتورهای جستجو می‌رسد، رقابت بیشتر می‌شود. همه از مشاغل محلی گرفته تا غول‌های صنعت در حال رقابت برای جذب مشتریان و افزایش ترافیک سایت خود هستند.  اگر مردم محتوای وب شما را می‌بینند، پس به دنبال خدمات یا محصول شما هستند.

علاوه بر این، معمولا ترافیک سایت برای یک کسب و کار کوچک ممکن است در حدود چند صد بازدیدکننده باشد. اما، سایت‌های سازمانی با هزاران و هزار بازدید کننده سایت سروکار دارند. و بالطبع حجم بیشتر بازدیدکنندگان به معنای فروش بالقوه بیشتر است.

بنابراین یکی از چالش‌های سئو سایت شرکتی حفظ حجم مشخصی از فروش برای حفظ سهم بازار در رقابت با وب‌سایت‌های دیگر است. بنابراین  نیاز به یک پلتفرم سئوی سازمانی مناسب و اجرای بهترین شیوه‌ها است.

همکاری و تمایل مدیران شرکت به سئوی سایت

چالش منحصر به فرد دیگر این است که مدیران و ذینفعان در بخش‌های مختلف و تمام سطوح مدیریتی ارزش کار سئو را ببینند. برای برخی از مدیران، عدم آشنایی با مفاهیم سئو سایت شرکتی و همچنین تأثیر قابل توجه آن، ممکن است منجر به عدم تمایل به سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها شود.

سایر اعضای تیم داخلی ممکن است اهمیت آن را درک کنند، اما شاید ندانند که استراتژی‌های سئو فقط به استفاده از کلمات کلیدی و بازنویسی محتوا خلاصه نمی‌شود و نیاز به پیاده‌سازی استراتژی‌های مقیاس‌پذیر است. بهترین راه برای مقابله با این چالش، آموزش مدیران و کارکنان در زمینه نتایج سئو و ارائه نتایج مطالعات موردی سئو و بیان تاثیر آن است.

متأسفانه، در سال‌های اخیر شرکت‌ها در رسیدن به استانداردها و شیوه‌های سئو کند عمل کرده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: سئو سایت فروشگاهی - راهنمای کامل 2022

 

چرا شرکت‌های بزرگ دنیا در سئو دست دست می‌کنند؟

به بیان ساده، برخی از اعضای تیم برای سئو به اندازه سایر ترفندهای بازاریابی سنتی ارزش قائل نیستند. بسیاری از مدیران با نقشی که سئو باید در بازاریابی و فروش سازمانی ایفا کند، مخالف هستند.

بسیاری از مدیران شرکت‌های بزرگ نیز میزان قدرت جایگاه برندشان در SERPها را دست بالا ارزیابی می‌کنند؛ اما در واقعیت، نتایج جستجوی گوگل، بینگ و یاهو  به سرعت تغییر می‌کنند و ثابت نیستند. این اعتماد بیش از حد باعث کند شدن روند تلاش‌های مهم سئو مانند بهینه‌سازی صفحه می‌شود.

اغلب اوقات ممکن است تغییرات جدید در استراتژی بازاریابی به کندی پذیرفته شود؛ اما در عصر دیجیتال ادامه دادن کافی نیست، راز واقعی حفظ بازار این است که جلوتر از رقبا بمانید و فعال باشید.

 

چگونه با چالش‌های سئو سایت شرکتی مقابله کنیم؟

بسیاری از متخصصان دیجیتال مارکتینگ تصور می‌کنند که سئو محدود به رعایت کلمات کلیدی است؛ اما استفاده از کلمات کلیدی دیگر برای برجسته شدن در SERP‌ها کافی نیست. در واقع چالش واقعی برای سئو سایت شرکتی رقابت در نتایج جستجوی نیست، بلکه بیشتر در مورد یافتن بازدیدکننده‌ای است که از عبارات جستجوی خاص‌تری استفاده می‌کند، و به احتمال زیاد تبدیل به مشتری می‌شود.

کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید

فرض کنید به فروش آنلاین کفش مشغولید. استفاده از کلمات کلیدی ساده در مورد کفش مثلا "خرید کفش" تغییری در رتبه وب‌سایت ایجاد نمی‌کند. بلکه باید کلمات کلیدی منحصربه فردی در نظر گرفت که سایر رقبا از آن استفاده نمی‌کنند به طور مثال "کفش مجلسی زنانه مشکی". برخی از کلمات کلیدی در حال حاضر بیش از حد اشباع شده‌اند. در عوض، کلمات کلیدی بلند را هدف قرار دهید که توضیح بیشتری درباره کسب و کار شما و تفاوت شما با سایر رقبا ارائه می‌دهد.

کلمات کلیدی طولانی باعث می‌شود موتورهای جستجو مرتبط‌ترین اطلاعات را برای جستجوی دقیق‌تر محدود کنند.

 

بیشتر بدانید: سئو سایت ری اکت -راهنمای کامل 2022

 

به تمام جنبه‌های سئو سایت شرکتی توجه کنید

برخی از تازه‌واردان در دنیای سئو سایت شرکتی پس از یافتن کلمات کلیدی هیچ کار دیگری نمی‌کنند. متأسفانه، این یک استراتژی ناکارآمد است؛ چراکه نتایج موتورهای جستجو به سرعت تغییر می‌کنند و آدرس‌های اینترنتی بالا و پایین می‌روند، زیرا کدنویسی، الگوریتم‌ها و تلاش‌های سئوی رقبا اصلاح می‌شوند.

موتورهای جستجو تصور می‌کنند این رقبا که تلاش زیادی برای سئو سایت خود دارند به دنبال یافتن راه‌هایی هستند که خدمات خود را تا حد امکان برای کاربران مؤثر کنند. پس هدف یک سازمان از سئو باید این باشد که محتوای تولید شده برای موتورهای جستجو نیز مفید باشد.

این بدان معناست که برای تحلیل بازاریابی نیاز به بررسی دقیق نتایج وب‌سایت، سرعت صفحه، توسعه وب، عملکرد کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل دیجیتال باید به طور هفتگی و در برخی موارد روزانه خواهد بود.

هرچه کسب و کار بزرگتر، تلاش برای سئو بیشتر

یکی دیگر از عوامل مهم در رویکرد بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای سایت شرکتی، درک محدوده کار SEO در فروشگاه است. شرکت‌های بزرگ معمولاً صدها صفحه وب دارند که همه آن‌ها باید بهینه شوند تا به طور دائم جزو سایت‌های برتر در نتایج موتورهای جستجو باشند.

اهمیت گردآوری یک تیم سئو حرفه‌ای

برای دستیابی به یک استراتژی سئو سایت شرکتی ، نباید همه تلاش‌ها معطوف به بحث دیجیتال باشد. در واقع، برگزاری جلسات با کارمندان مسئول سئو از اهمیت فراوانی برخوردار است.

استخدام یک مدیر سئو، گردآوری تیمی که برای ایجاد عناصر مختلف یک برنامه بازاریابی دیجیتال مقتدر باشد، و تعیین انتظارات و اهداف گردش کار روشن، می‌تواند بهینه‌سازی و نگهداری صدها یا هزاران صفحه را بسیار آسان‌تر کند.

 

کلام آخر

هیچ وقت برای شروع یک استراتژی جامع سئو دیر نیست. اگر شرکتی از رقبا عقب باشد، می تواند یک تیم سئو حرفه‌ای متناسب با حد و اندازه سازمان خود استخدام کند.

هنوز هم برخی از مدیران وجود دارند که اهمیت رتبه‌بندی موتورهای جستجو و استفاده از کلمات کلیدی را نمی‌دانند.

برای اجرای یک استراتژی سئو خوب، ابتدا با بررسی رتبه‌بندی وب‌سایت شروع کنید و سپس بهینه سازی کلمات کلیدی و استراتژی سئوی گسترده‌تر را وارد کنید. در نهایت، یک ارزیابی از بک لینک برای حذف هرگونه لینک‌ اسپم انجام دهید.

امیدواریم مطالب عنوان شده در این مقاله به شما در انتخاب استراتژی مناسب جهت سئو سایت شرکتی‌تان کمک کند.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید