رپرتاژ آگهی چیست و چگونه با آن سایتمان را متحول کنیم؟

رپرتاژ آگهی چیست و چگونه با آن سایتمان را متحول کنیم؟



باید گفت بعضا تبلیغات مشابه همان چیزی که ما از واژه تبلیغات در ذهن داریم، نیست. در واقع، آگهی‌ها و تبلیغات را می‌توان به گونه‌ای که مانند محتوای معمولی به نظر برسند به مخاطبان عرضه کرد. یکی از شیوه‌های تبلیغات جدید، رپرتاژ آگهی (که بعضا به آن آگهی تبلیغاتی هم می‌گویند) است که در ادامه شما را بیشتر با آن آشنا خواهیم کرد.

رپرتاژ آگهی چیست
رپرتاژ آگهی چیست؟

آگهی تبلیغاتی یا رپرتاژ، در قالبی مشابه محتوای معمولی طبق اصول سئو تولید و در سایت‌ها منتشر می‌شود. البته، مسئله‌ای که در این رابطه وجود دارد این است که تبلیغ‌کننده یا بازاریاب برای انتشار محتوای آگهی به ناشر پول پرداخت می‌کند. فراموش نکنید، آگهی‌های تبلیغاتی مانند محتوای معمولی تولید شده و به نظر مخاطب می‌رسند و حتی به‌ گونه‌ای نوشته می‌شوند که اطلاعاتی در مورد یک محصول یا خدمات ارائه دهند. این در حالی است که هدف اصلی افزایش فروش و یا آشنایی مخاطب با برند یا شرکت تجاری است.


در حقیقت، آگهی‌های تبلیغاتی را می‌توان به صورتی نوشت که خواننده تصور کنند نویسنده یک متخصص صنعتی است. ارائه جزئیاتی در رابطه با فرآیندهای صنعتی یا اینکه چگونه محصولی از محصولات دیگر بهتر است، از جمله مواردی است که معمولا در این قبیل محتواها رعایت می‌شود.

پیشنهاد میشود مطالعه کنید :موارد تاثیرگذار در سئو سازی وب سایت


ویژگی‌ها و مشخصات رپرتاژ آگهی یا آگهی تبلیغاتی

از جمله ویژگی‌های مهم آگهی تبلیغاتی می‌‌توان به عدم وجود قالب یا قالب استاندارد برای نوشتن آگهی اشاره کرد. ممکن است اغلب، آگهی‌های تبلیغاتی یک سایت با سایت‌های دیگر متفاوت باشند. حتی بعضا تبلیغ‌کننده تبلیغات متفاوتی با تبلیغ‌کننده دیگر ارائه ‌دهد. اما ویژگی‌های کلی و جامعی وجود دارند که اکثر نویسندگان آنها را رعایت می‌کنند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:


تولید محتوای حمایتی امری مهم است. آگهی‌های تبلیغاتی، یک تبلیغ پولی هستند. البته، باید محتوای حمایتی مناسب با تبلیغ برای خواننده آماده شود. (چگونه تایتل جذاب برای محتوا بنویسیم)
ماهیت تبلیغاتی رپرتاژ آگهی اهمیت زیادی دارد. به همین علت، تبلیغ‌کننده در محتوا اطلاعاتی برای کمک به فروش یک محصول یا خدمات یا ایجاد آگاهی برای برند ارائه می‌دهد.
ماهیت محتوا، آموزشی و آموزنده است. اگرچه، هدف اصلی رپرتاژ ارائه اطلاعات برای آشنایی مخاطب با یک نام تجاری است، اما این قبیل محتواها باید اطلاعات مفید و جالبی به خواننده ارائه دهند.
•  ظاهر محتوا مشابه محتوای معمولی است. بیشتر آگهی‌ها و رپرتاژها به محتواهای معمولی شباهت زیادی دارند. به طوری که اغلب خوانندگان متوجه اینکه نوشته یک تبلیغ است، نمی‌شوند.
•  هیچگونه مسئولیتی متوجه نویسنده نیست. این در حالی است که اکثر نشریات چاپی و دیجیتالی هیچ اشاره‌ای به اینکه نوشته یک آگهی است، ندارند. به این ترتیب، خواننده متوجه نمی‌شود در حال خواندن یک آگهی است.

 

رپرتاژ آگهی و تاثیر آن در سئو سایت
انواع مختلف رپرتاژ آگهی

همانطور که بالاتر به این موضوع اشاره کردیم، رپرتاژ اشاره آشکاری به این موضوع که یک آگهی است، ندارد.  در واقع، نویسنده خود به شیوه خاصی تبلیغات آگهی را به اشکال مختلف در محتوا ذکر می‌کند. به این ترتیب، مخاطب بدون داشتن هیچگونه حس منفی‌ای محتوا را می‌خواند. پس از آن محتوا،  برند، کسب‌وکار و شرکت یا محصول نظر مخاطب را به خود جلب می‌کند. البته، باید گفت آگهی‌های تبلیغاتی یا تبلیغ نوشته‌ها انواع مختلفی دارند که رپرتاژ محتوایی براساس اصول سئو جدیدترین نوع آن در عصر دیجیتال است. حالا بیایید، در ادامه بیشتر با انواع مختلف رپرتاژها آشنا شویم.


بررسی مقایسه‌ای رپرتاژ آگهی یا نوشته تبلیغاتی

یکی از رایج‌ترین انواع، رپرتاژ آگهی‌ها بررسی مقایسه‌ای محصولات، خدمات و برندها است که در آن نویسنده محصول یا خدمات مشتری خود را همراه  محصول یا خدماتی دیگر بررسی می‌کند. سپس یک نتیجه گیری کلی ارائه کرده و آن را می‌نویسد. خواننده با توجه به نتیجه گیری کلی و مطلب خوانده شده هیچ ایده‌ای در رابطه با این که نوشته یک تبلیغ است، ندارد.
در حقیقت، این نوع تبلیغات برای مصرف‌کنندگان مفید هستند. زیرا در آنها دو یا چند محصول که مقایسه می‌شوند، بررسی می‌گردند. این سبک نوشته‌ها برای برندها و یا کسب‌وکاهایی که به تازگی وارد بازار شده‌اند، مناسب هستند.


تبلیغات تصویری

نوع دیگری از آگهی‌های تبلیغاتی، تصویری هستند. در این تبلیغات تبلیغ‌کننده محتوایی در مورد برند منتشر می‌کند یا پیشنهادی برای ایجاد یک تصویر مطلوب از برند ارائه می‌دهد.
معمولا، در این تبلیغات داستان‌های موفقیت‌آمیزی در رابطه با تأثیرات مثبت بر زندگی خریدار ارائه می‌شود. در واقع، آنها به کمک این تبلیغات اقدام به برجسته سازی برند می‌کنند. در ضمن، بد نیست بدانید هیچگونه مقایسه مستقیمی توسط نویسنده انجام نمی‌گیرد. آگهی‌های تبلیغاتی بیشتر بر ایجاد تصویری برجسته و مناسب نیاز خواننده با هدف افزایش فروش کار می‌کنند.  به همین خاطر، شما هیچگونه دعوت به عملی را در این آگهی‌ها مشاهده نمی‌کنید.  


آگهی‌های تبلیغاتی در روزنامه

از انواع رایج دیگر آگهی‌های تبلیغاتی می‌توان به ارائه تبلیغات در روزنامه‌ها اشاره کرد. معمولا، این آگهی‌های تبلیغاتی مشابه محتوای نشریه‌های معمولی هستند. اغلب، این آگهی‌ها به صورت یک مقاله خبری با تیتر و متنی جذاب و مشابه مقالات معمولی نوشته می‌شوند.


آگهی‌های تبلیغاتی یا رپرتاژ آگهی در روزنامه‌ها و مجلات منتشر می‌گردند. علت آن هم این است که در این محتواها فضای بیشتری برای تبلیغات وجود دارد. در ضمن، این شیوه نوشتن آگهی یکی از قدیمی‌ترین انواع تبلیغات به شمار می‌ر‌ود. البته، در این آگهی‌های تبلیغاتی یا رپرتاژها هم مستقیماً به محصول یا برند اشاره نمی‌شود.  
در ضمن، رپرتاژها و آگهی‌های تبلیغاتی انواع زیادی دارند که ما فقط به سه مورد آنها در بالا اشاره کردیم. از انواع دیگر این آگهی‌های تبلیغاتی می‌توان به آگهی‌های راهنما برای مصرف‌کنندگان اشاره کرد. فراموش نکنید، که هدف اصلی این نوع تبلیغات ترغیب خواننده به انجام خرید محصول یا خدمات است.


رپرتاژ  چگونه بر سایت‌ها تاثیر می‌گذارد؟

استفاده از رپرتاژ می‌تواند باعث افزایش بازدید سایت شما و ارتقای سئوی سایتتان شود. به همین منظور، معمولا شرکت‌های فراوانی خواهان این هستند که از رپرتاژها برای ارتقای کیفیت سایت خود بهره ببرند. در واقع، باید گفت به واسطه بک لینک‌هایی که برای سایت‌ها گذاشته می‌شود، دائما بازدید سایت‌ها بالا می‌رود. در  نهایت، این مسئله به افزایش ارتقای سایت نزد گوگل منجر می‌شود. البته، باید یادآوری کرد شما نمی‌توانید از هر نوع بک لینکی در گوگل برای ارتقای سایتتان بهره ببرید. پس لینک‌های مناسب را انتخاب کنید. همچنین، فراموش نکنید رپرتاژنویسی به معرفی برندها و کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کند. پس اگر تمایل دارید برند خود را به رقبا و یا همکارانتان معرفی کنید، حتما طبق اصول به رپرتاژنویسی بیندیشید.
در ضمن، ما مفتخریم اعلام کنیم کیان تجارت می‌تواند به اشخاصی که خواهان افزایش بازدید سایت خود و یا ارتقای سئوی سایتشان هستند، کمک ‌کند. علاوه بر این، ما خدماتی نظیر رپرتاژ آگهی، طراحی اپلیکیشن و سایت را هم ارائه می‌دهیم. همچنین، اگر خواهان ارتقای پیج کاری خود در اینستاگرام هستید می‌توانید از خدمات ما در این حوزه هم بهره ببرید.

افزایش رتبه سایت در گوگل


نحوه نوشتن متن رپرتاژ

آگهی‌های تبلیغاتی یا رپرتاژها، باعث جلب اعتماد خوانندگان یک محتوا برای یک برند یا شرکت می‌شوند. اما نوشتن یک رپرتاژ عالی مستلزم ایجاد تعادلی ظریف بین محتوای آموزنده و تجاری (فروشی) است. همین علت، نحوه نوشتن رپرتاژها طبق اصول بسیار مهم است. در ادامه به نکاتی که باید برای نوشتن آگهی‌های تبلیغاتی در نظر داشت اشاره می‌کنیم.
مثل نویسندگان محتوا بنویسید. قبل از نوشتن آگهی تبلیغاتی، باید با محتوایی که نویسندگان حرفه‌ای می‌نویسند، آشنایی پیدا کنید. سپس، بیاموزید چگونه با خوانندگان خود صحبت کنید. نوشتن آگهی تبلیغاتی با استفاده از لحن مناسب باعث انتقال حسی بی‌نظیر به خواننده می‌شود. همچنین، باید دانست تبلیغات خوب روی مزایای برند یا محصول (نه ویژگی‌ها آن) تمرکز دارد.
در ضمن، نویسندگان رپرتاژ با تمرین زیاد می‌توانند در این شیوه تولید محتوایی خبره شوند. توجه به نکاتی نظیر حذف کلیه نام‌های تجاری جز مواردی هست که باید در نوشته‌ به آنها توجه شود. همچنین، نوشتن آگهی تبلیغاتی براساس فرمول ۷۰ درصد محتوا و ۳۰ درصد فروش به افزایش کیفیت کار شما کمک می‌کند.

مطالعه بیشتر:  محتوای مناسب برای سئو چه ویژگی هایی دارید؟


جمع بندی
در انتها، امیدواریم این مقاله اطلاعات جامع و کاربردی در رابطه با رپرتاژ به شما داده باشد. به این ترتیب، شما با توجه به نکات ذکر شده می‌توانید در خصوص نحوه نوشتن رپرتاژ و یا نحوه انتشار آن تصمیمات درست و منطقی اتخاذ کنید. همکاران ما در کیان تجارت آماده پاسخگویی به سوالات شما در زمینه سئو و رپرتاژ آگهی هستند در صورت نیاز با شماره های ما تماس بگیرید..

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید