ترندها و ایده های طراحی سایت جذاب در 2022

ترندها و ایده های طراحی سایت جذاب در 2022

اگر به دنبال ایده‌هایی برای طراحی سایت به روش‌ های جدید، برای به روزبودن و موفقیت سایت خود هستید خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم. در این مقاله شما با روش‌هایی برای بهتر کردن طراحی وب سایت آشنا می‌شوید، تا علاوه بر بالا بردن تجربه کاربری، سایتی کاربردی و مفید هم داشته ‌باشید. این نکته را در نظر داشته ‌باشید که طراحی خوب برای موفقیت هر سایت، کافی نیست بلکه ضروری است. حتماً تا به حال سایت‌هایی را دیده‌اید که حتی با وجود مطالب مهم و کاربردی، با طراحی ضعیف خود باعث شده‌اند که هرچه سریع‌تر از آن خارج شوید. تجربه کاربری عاملی مهمی در موفقیت یک سایت است. اینجا ترندهای طراحی سایت در سال 2022 را به شما معرفی می‌کنیم، تا با استفاده از آن‌ها سایت خود را بهبود بخشید.

 

1. عمق بخشیدن به طراحی با میکرو انیمیشن 

در سال 2022 میکرو انیمیشن‌ ها و ریز تعاملات از ترندهای طراحی سایت خواهند بود. رعایت نکات ظریف در یک وب سایت باعث زنده شدن آن می‌شود و در نتیجه تجربه جالبی را برای بازدیدکنندگان ایجاد می‌کند. انیمیشن‌ ها و طرح ‌های میکرو می ‌توانند ابزاری برای مشخص کردن بخش‌ های مهم هر صفحه باشند و توجه کاربر را بر روی صفحات مورد نظر شما هدایت کنند. یک نمونه از طرح‌ های میکرو را می‌ توان در سایت ASK Resource Center دید که سازمانی برای حمایت از خانواده‌ های کودکان با نیازهای ویژه است. 
 

 

طراحی سایت با میکرو انیمیشن در 2022 

 

2. طراحی با تصویرسازی به جای عکس

از ایده‌های محبوب برای طراحی و راه اندازی سایت، جایگزینی عکاسی با تصاویر است. دلیل این محبوبیت بارگذاری سریعتر و فایل‌ های کوچک‌ تر هستند. در نتیجه از نظر گوگل سایت هایی که اصول انتخاب عکس برای سایت را رعایت می کنند، رتبه بالاتری دارد و در نتیجه پربیننده‌تر می‌ شود. این مدل تصاویر می‌ تواند برای رساندن مفهوم هم گزینه بهتری باشد. یک تصویر سفارشی و منحصر به فرد که در هیچ کجای اینترنت وجود ندارد، می تواند راهی فوق العاده برای جلب توجه کاربران باشد. وب‌ سایت بازی ویدیویی Firewatch از انتخاب تصاویر جسورانه اما ساده برای به تصویر کشیدن احساس هنگام بازی استفاده می‌کند. در این سایت با اسکرول کردن می‌ توان عمق صفحات را کم و یا زیاد کرد.

 

طراحی با تصویرسازی به جای عکس 

 

3. حالت تاریک و طراحی به صورت کم نور

برخی از سایت‌ ها ارائه نسخه‌ هایی از حالت تاریک وب سایت خود را نمایش می‌دهند. این روند در سال 2022 به رشد خود ادامه خواهد داد. حالت تاریک، سایت را با کنتراست کم را در اختیار کاربران قرار می‌ دهد. فایده محیط کم نور، راحتی دیده‌ شدن است. مثال خوب برای این طراحی و ساخت سایت، سایت استودیوی طراحی برزیلی estudio/nk است. در وب‌سایت این استودیو کاربران این امکان را دارند که هنگام حرکت در صفحات مختلف، بین نسخه‌های روشن و تاریک جابجا شوند.

 

حالت تاریک و طراحی به صورت کم نور 

 

4. طراحی وب‌ سایت به صورت تک‌ رنگ

طراحی سایت به صورت تک‌ رنگ از ترندهای طراحی است که اخیراً مورد توجه قرار گرفته‌ است. این سبک می‌ تواند ظاهری تمیز و ساده ایجاد کند و باعث می‌ شود عناصر حاوی رنگ، توجه کاربر را به خود جلب کنند. سایت بیمه آنلاین lemonade از طراحی تک رنگ استفاده می‌ کند تا یک طرح جذاب ایجاد کند و کاربران را به سمت اطلاعات و اقدامات مهم سوق دهد.

 

طراحی وب‌ سایت به صورت تک‌ رنگ 

 

5. طراحی ساده به وسیله مینیمالیسم مدرن

وب سایت‌ هایی که تجربه کاربری مدرن و ساده‌ ای را ارائه می‌ دهند، علاوه بر محبویت از نظر زیبایی شناسی هم دلپذیر هستند. سایت شرکت Obosho، دارای طراحی بسیار مینیمال است که برندی ساده را به نمایش می‌ گذارد. هیچ ویژگی پر زرق و برقی وجود ندارد که بازدیدکنندگان را از دستیابی به هدف خود یعنی یافتن اطلاعات بیشتر منحرف کند. طراحی سایت مدرن علاوه بر زیبایی به بهبود تجربه کاربری نیز کمک می کند. 

 

طراحی ساده به وسیله مینیمالیسم مدرن 

 

6. داستان سرایی و طراحی تعاملی

ایده‌ های طراحی‌ های ‌سایت تعاملی و واکنش‌ گرا از ترندهای معمول در سال 2022 است. این کار باعث می‌ شود کاربران زمان بیشتری را در این مدل سایت‌ ها صرف کنند. عیب این مدل طراحی قیمت بالا و زمان‌ بر بودن آن است. ولی برای سایت‌ هایی مناسب است که خواهان ویژگی‌ های منحصر به فرد و تعاملی در سایت خود هستند. نمونه این سایت صفحه فرود Igors Nexos Intelligent Disinfection، است. طراحی این سایت نه تنها از نظر بصری جذاب و آموزنده است، بلکه کاربران را برای مدت طولانی‌ تری نگه می دارد و آگاهی از برند را افزایش می‌ دهد.

 

داستان سرایی و طراحی تعاملی 

 

7. ترندهای طراحی ساده و نئومورفیسم در سال 2022

این روش یک سبک تک رنگ است که بر سایه‌ ها و تغییرات جزئی رنگ متکی است. روش طراحی نئومورفیسم به کاربر اجازه می‌ دهد تا بر روی محتوا تمرکز کند و هرگونه به هم ریختگی بصری را به حداقل می‌ رساند. در عین حال این سبک از نظر کاربر بسیار جذاب است، ولی در صورت عدم طراحی صحیح باعث ایجاد تجربه بدی برای کاربر هم می‌ شود زیرا فاقد کنتراست در عناصری مانند دکمه‌ها است. 
در حالی که این سبک مسلماً از نظر بصری بسیار جذاب است، اما در صورت عدم مدیریت صحیح می‌ تواند مشکلاتی را در مورد تجربه کاربر ایجاد کند، زیرا فاقد کنتراست در عناصری مانند دکمه‌ ها است. به همین دلیل، بسیاری از متخصصان UX توصیه می کنند از این سبک اجتناب می کنند و در ساخت سایت از آن استفاده نمی کنند.

 

ترندهای طراحی ساده و نئومورفیسم در سال 2022

 

8. انیمیشن‌ های چرخشی

از بهترین نمونه برای ایده طراحی UX به روش انیمیشن چرخشی را در وب‌ سایت جدید شرکت The Disruption Company می‌ توان دید. آنها با این کار کاربران را برای اطلاعات بیشتر کنجکاو می‌ کنند زیرا هر بار که صفحه اصلی را به روز می‌ شود، یک ویدیوی جدید و خلاقانه را می‌بینند.

 

انیمیشن‌ های چرخشی

 

9. اسکرول افقی

وب سایت ها برای انتقال حس تجربه کاربری منحصر به فرد از اسکرول های مختلفی استفاده می کنند. اسکرول عمودی معمول ترین نوع اسکرول است. اما اگر از اسکرول افقی استفاده کنید حس جدید و جذاب تری را به کاربر منتقل می گنید. برای مثال، سایت Gelateria Amande از اسکرول افقی استفاده کرده است که یک ترند طراحی سایت در 2022 می باشد که توجه کاربران را به خود را جلب می کند و در عین سادگی بسیار کاربردی است. این سایت، عکاسی محصول با کیفیت بالا، تصاویر زیبا و تایپوگرافی متحرک را برای بهبود تجربه کاربر ترکیب می کند. در سال 2022، ما انتظار داریم که شاهد طراحی های جدید وب سایت با استفاده از اشکال مختلف اسکرول غیر سنتی باشیم. انیمیشن اسکرول نیز یکی از انواع اسکرول است که می توانید برای جذاب تر شدن سایت از آن استفاده کنید. 

 

اسکرول افقی

 

10. ویدیوهای مناسب برای صفحات فرود جذاب

استفاده از ویدیو در صفحه اصلی یکی از بهترین ایده‌ های طراحی وب برای سال 2022 است. طراحان سایت قطب نمای آبی هنگام ایجاد صفحه اصلی McAninch از ویدیوها استفاده می‌ کنند. این ویدیوها کارکنان، تجهیزات و پروژه‌ها را به نمایش می‌ گذارند و به کاربر این امکان را می‌ دهند تا یک روز معمولی کارکنان در پروژه‌ها را ببینند.

 

ویدیوهای مناسب برای صفحات فرود جذاب 

 

11. طرح‌ های رنگی با گرادیان: الهام‌بخش وب‌سایت رنگارنگ در 2022 

هنگامی که در سال 2016 اینستاگرام ریبرندینگ انجام داد، کاربران شاهد استفاده از لوگو رنگی با گرادیان بودند. استفاده از طرح رنگی با گرادیان در آن زمان بسیار متفاوت از طرح های موجود بود و جالب است بدانید که در آن سال تاثیر زیادی بر طراحی ها گذاشت. در حال حاضر استفاده از رنگ با گرادیان الهام بخش طراحی بسیاری از سایت ها شده است و از ترندهای طراحی UX در 2022 محسوب می شود. 

 

طرح‌ های رنگی با گرادیان

 

12. ایده طراحی سایت نوآورانه با استفاده از خطوط مورب

در سال‌ های گذشته، طراحی‌ وب‌ سایت دارای خطوط مستقیم و افقی برای جدا کردن بخش‌ ها در صفحات بودند. پس از انجام برخی تحقیقات، مشخص شد استفاده از خطوط مورب مسیر روشن و جالبی را در اختیار کاربر قرار می دهد تا صفحه را دنبال کند. آژانس دیجیتال لهستانی BrightMedia از خطوط مورب و انیمیشن‌ های اسکرول استفاده می‌ کند تا چشمان کاربران را به سمت پایین بکشد و آنها را تشویق به ادامه خواندن کند.

 

 ایده طراحی سایت نوآورانه با استفاده از خطوط مورب

 

13. وب‌ سایت‌ هایی مدرن با انیمیشن‌ اسکرول

یکی از ترندهای جالب ساخت سایت که در سال‌ های اخیر محبوب‌تر شده است، طراحی سایت با انیمیشن‌ اسکرول است. این نوع طراحی وب، علاوه بر نمایش استعدادهای طراحی بصری، باعث افزایش ماندن کاربر در صفحه و ایجاد تعامل می‌ گردد. این روند طراحی وب در سال 2022 می تواند روشی بسیار موثر برای تسهیل تبدیل کاربران باشد.

 

 وب‌ سایت‌ هایی مدرن با انیمیشن‌ اسکرول

 

14. استفاده از شخصیت‌ های کارتونی پرطرفدار در طراحی سایت

کاراکترهای مصور همچنان یک ترند روبه‌ رشد برای طراحی صفحه اصلی در سال 2022 هستند. ایجاد کاراکترهای منحصر به فرد در طراحی سایت، باعث ایجاد انعطاف پذیری و در نتیجه خلق تجربه‌ای به یاد ماندنی می‌ شوند. مزیت دیگر کارکترهای انیمیشنی، ایجاد نقش‌ هایی برای آنان است. به طور مثال آنها می‌ توانند به دکمه تماس یا دکمه خرید از سایت اشاره کنند. مانند شخصیت جذابی که در طراحی سایت Mille et Un Fund استفاده شده‌ است. از آنجایی که تصاویر اغلب سریعتر از عکس‌ ها بارگیری می‌ شوند، این سبک از طراحی باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات سایت هم می‌ گردد.

 

استفاده از شخصیت‌ های کارتونی پرطرفدار در طراحی سایت

 

15. ایجاد عناوین بزرگ برای جلب توجه

در جامعه شتابزده ما، به نظر می رسد که کاربران وقت کمتری را برای صرف در سایت‌ها دارند. به همین دلیل، طراحی سایت طوری تغییر می‌ کند تا عناوین بزرگ و پر رنگ و پیام‌های کوتاه را در بر بگیرد و باعث جلب توجه مخاطبان گردد. Austin Eastciders نمونه خوبی در طراحی صفحه اصلی به این روش است.

 

ایجاد عناوین بزرگ برای جلب توجه 

 

16. جلب توجه با اشکال انتزاعی در طراحی

یکی دیگر از گرایش‌ های طراحی سایت، استفاده از اشکال انتزاعی است. گروه elje group در ترکیب اشکال انتزاعی و گرافیک‌ هایی که شبیه یک لامپ گدازه هستند ترکیب جالبی ایجاد کرده‌است تا کاربران را علاقمند نگه دارد.

 

جلب توجه با اشکال انتزاعی در طراحی 

 

17. صفحات فرود پویا و طراحی واکنشگرا

درگیر نگه داشتن کاربران در یک صفحه فرود یا لندینگ‌ پیج ساده و ثابت، کار دشواری است، بنابراین اضافه کردن عناصر طراحی وب سایت واکنشگرا مانند انیمیشن و ایجاد ویژگی‌ های تعاملی می‌ تواند کاربران را برای مدت طولانی‌ تری در صفحه درگیر کند. جلوه موج آب را در وب سایت شرکت Weberous نمونه خوبی از استفاده از گرایش های خلاقانه طراحی وب برای پویاتر کردن صفحه فرود خسته‌ کننده است.

 

صفحات فرود پویا و طراحی واکنشگرا 

 

18. تمایز طراحی‌ با ایجاد فوتر دقیق

در طول سال‌ها، فوترهای وب‌سایت اغلب نادیده گرفته و یا حذف می‌ شدند. ولی در سال 2022 چیزی که زمانی برای ارائه اطلاعات تماس یا فرم ثبت نام استفاده می‌ شد، به فضایی برای دربرگرفتن عناصر اضافی صفحه اصلی تبدیل شده است. 360gardalife کار خارق العاده ای در نمایش این ترند انجام داده است.

 

تمایز طراحی‌ با ایجاد فوتر دقیق 

 

بیشتر بخوانید: طراحی سایت مدرن در سال 2022

 

19. طرح‌های با عمق و ابعاد

طرح‌هایی که سه بعدی به نظر می‌ رسند از نظر بصری جذاب‌ تر هستند و گاهی اوقات کاربران را به مرحله بعدی فرآیند فروش سوق می‌ دهند. برخی از رایج‌ ترین تکنیک‌ های طراحی برای افزودن عمق بیشتر به طراحی‌ وب‌سایت شامل استفاده از سایه، گرادیان یا طرح‌ هایی دو رنگ است.

 

طرح‌های با عمق و ابعاد 

 

20. برندسازی خلاقانه با رنگ

یکی دیگر از ایده‌ های طراحی سایت در سال 2022، برندسازی با چند رنگ است. شرکت‌ هایی مانند Camden Town Brewery در حال حرکت به سمت طراحی سایت جدیدی هستند که زمانی که کاربر در صفحه حرکت می‌ کند و با عناصر موجود در صفحه ارتباط برقرار می‌ کند، رنگ آن تغییر می‌‌ کند. این طراحی وب به کاربر کمک می‌ کند تا حین حرکت در سایت با صفحات محصولات یا خدمات، تنها بر اساس نشانه‌ های رنگ ارتباط ایجاد کند.

 

برندسازی خلاقانه با رنگ

 

پیشنهادهای بالا گزینه‌ های خوبی را در اختیارتان قرار می‌ دهد تا با توجه به تم اصلی، اهداف و مخاطبین هدف سایت خود بتوانید تجربه کاربری خوبی را برای کسانی که به سایت شما می‌ آیند ایجاد کنید. فقط کافی است هدف خود را شناسایی کنید و مطابق با آن از روندهای روبه‌ رشد در سال 2022 بهره ببرید. شرکت کیان تجارت برای طراحی و راه اندازی سایت های جدید ترندهای به روز را از نظر استانداردهای UI/UX بررسی و در صورتی که تجربه کاربری خوبی ایجاد کند، استفاده می کند.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید