اولین اقدام بعد از طراحی سایت تبلیغات گوگل است یا سئو؟

اولین اقدام بعد از طراحی سایت تبلیغات گوگل است یا سئو؟

بهترین روش تبلیغات برای سایت تازه تاسیس کدام است؟ تبلیغات گوگل یا سئو؟

 

مقدمه بهترین روش برای تبلیغات

مقایسه تبلیغات گوگل و سئو برای یافتن بهترین روش برای تبلیغات موضوع جدیدی نیست! از زمانی که سروکله گوگل پیدا شد، این سوال هم رفته رفته در ذهن کاربران وب‌سایت شکل گرفت که کدام یک از این دو برای سایت کسب و کار تازه تاسیس آن‌ها مناسب‌تر است.

در حقیقت سئو و تبلیغات گوگل مزایا و معایب خود را دارند. هر دوی آن‌ها به سرمایه‌گذاری مالی و زمانی احتیاج دارند؛ با این تفاوت که مقدار هزینه و مدت زمان لازم در آن‌ها متفاوت است.

در این مقاله قصد داریم با بررسی جزئیات مربوط به هر یک از این روش‌ها ببینیم پس از طراحی و راه‌اندازی یک وب‌سایت، کدام یک از این دو به عنوان روش تبلیغ گزینه بهتری هستند. با ما همراه باشید.

 

گوگل ادوردز به عنوان بهترین روش برای تبلیغات

اگر در این حوزه تازه‌کار باشید احتمالاً اصطلاحات PPC، Adwords و CPC را از زبان کاربران شنیده‌اید.

گوگل ادوردز (Google Adwords) که به آن Google Ads هم گفته می‌شود، یک پلت‌فرم تبلیغاتی متعلق به گوگل است. در این پلت‌فرم دو گروه ثبت نام می‌کنند: تبلیغ‌کنندگان و ناشران. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند با استفاده از این پلتفرم تبلیغات سایت خود را در صفحات نتایج جستجوی گوگل و هزاران وب‌سایت دیگر که به عنوان ناشر در برنامه AdWords شرکت کرده‌اند منتشر کنند.

به‌عنوان تبلیغ‌کننده انتخاب نوع پرداخت با شماست. می‌توانید انتخاب کنید هزینه تبلیغات زمانی پرداخت شود که کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند (هزینه به ازای کلیک یا CPC) یا به محض آنکه تبلیغ را مشاهده کرد (CPM یا هزینه به ازای هزاران بار نمایش) کمیسیون ناشر پرداخت شود.

مزیت تبلیغات گوگل چیست؟

مهم‌ترین مزیت تبلیغات گوگل به عنوان بهترین روش برای تبلیغات این است که جذب و افزایش ترافیک سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن اتفاق می‌افتد. اگر بودجه کافی داشته باشید پس از آن که تبلیغاتتان تایید شد سایت شما در صفحه اول نتایج موتور جستجو نمایش داده می‌شود. در حالی که رسیدن به صفحه اول با سئو ممکن است ماه ها طول بکشد. مزایای دیگر تبلیغات گوگل عبارت‌اند از:

  • اندازه‌گیری و پیگیری آسان: در این روش به راحتی می‌توانید ببینید که دقیقاً چقدر هزینه تبلیغات شما در این سرمایه‌گذاری برگشت داده شده است.
  • تبلیغات بسیار هدفمند: کارفرما فقط به ازای کلمات کلیدی هدف هزینه پرداخت می‌کند و میزان بازگشت سرمایه به ازای هر کلمه کلیدی قابل مشاهده است.
  • تبلیغات جغرافیایی هدفمند

چرا تبلیغات گوگل به تنهایی نمی‌تواند بهترین روش برای تبلیغات باشد؟

واضح‌ترین نکته منفی مربوط به تبلیغات گوگل هزینه است. این روش در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات اندکی گران‌تر است، در حالی که تبلیغات رسانه‌های اجتماعی و سئو ارزان‌تر هستند. همچنین نرخ تبدیل کاربران در این مورد کمتر از روش سئو برآورد می‌شود. هشیار باشید که پیشنهادات قیمتی بیش از حد بالا در کمپین‌های پرداخت به ازای کلیک گوگل می‌تواند کل بودجه‌ای که برای شروع در اختیار دارید را از شما بگیرد!

 

سئو به عنوان بهترین روش برای تبلیغات

سئو یا بهینه سازی موتور به معنای کسب رتبه بهتر در صفحات نتایج موتورهای گوگل، یاهو، بینگ و سایر موتورهای جستجوی بزرگ است. برای رسیدن به سئوی خوب و بهره‌مندی از آن به عنوان بهترین روش برای تبلیغات، باید مطمئن شویم که سایت ما برای موتورهای جستجو کاملاً بهینه است. یعنی چه؟ یعنی موتور جستجو می‌تواند به راحتی وب‌سایت را بخواند و کاربران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

در این روش هر زمان که کاربران جستجویی را انجام می‌دهند، موتور جستجو درخواست آن‌ها را با صفحات وب مرتبط مطابقت می‌دهد. برای اینکه صفحه شما در نتایج جستجوی مرتبط ظاهر شود، باید درسایت خود از تکنیک‌های بهینه سازی مثل یکپارچه‌سازی کلمات کلیدی و پیوند داخلی استفاده کرده باشید. صفحات بهینه سایت حجم ترافیک بیشتری وارد سایت می‌کنند که می‌تواند منجر به افزایش تبدیل و فروش وب‌مستر شود.

سئو وب‌سایت چه مزایایی دارد؟

مزیت اصلی سئو در مقایسه با سایر اشکال بازاریابی دیجیتال این است که مخاطب در حال جستجوی کسب و کار یا خدمات شما است و نیاز نیست او را پیدا کنید. مزایای دیگر سئو عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های پایین‌تر: هزینه سئو نسبت به تبلیغات گوگل راحت‌تر قابل مدیریت است. در گوگل ادوردز هزینه تبلیغ مشخص است؛ اما برای سئو می‌توان ابتدای کار که سایت بازگشت سرمایه چندانی ندارد، از بودجه‌های پایین شروع کرد.
  • CTR بالاتر: به ازای تمام کلمات کلیدی در سئو نرخ کلیک کاربران روی وب‌سایت رتبه اول به مراتب بیشتر از کلیک روی تبلیغ رتبه اول است.
  • برندسازی: نتایج سئو مجموعه مخاطبان بیشتری را مورد هدف قرار می‌دهد؛ زیرا دوام آن منوط به کلیک کردن کاربران روی بنر تبلیغ نیست. بسته به بازار کسب و کار خود می‌توانید برای چند کلمه کلیدی تعدادی راهنما بسازید و آن‌ها را منتشر کنید تا برندتان را بیشتر معرفی کنید.
  • جلب اعتماد مصرف کننده: جای شک و تردید نیست که وب‌سایت‌های رتبه اول برای کاربران معتبرتر به نظر می‌رسد.

چرا سئو به تنهایی نمی‌تواند بهترین روش برای تبلیغات باشد؟

نکته منفی سئو به عنوان بهترین روش برای تبلیغات این است که کار و تلاش زیادی می‌طلبد، اما وقتی انجام می‌شود نتیجه آن شیرین و دلچسب است.

زمان بزرگترین نکته منفی سئو است. اگر برای معرفی سایت خود فقط به استراتژی سئو و رتبه‌بندی آن تکیه می‌کنید، لازم است مرد میدان باشید و تا زمانی که نتیجه دهد صبر و تلاش کنید. حتی حرفه‌ای‌ترین متخصصان سئو نمی‌توانند یک شبه یک وب‌سایت را به صفحه اول گوگل برسانند.

برای ایجاد ساختار مناسب وب‌سایت باید تمام تلاش خود را به کار ببندید و باید محتوای کافی برای صفحات اصلی و بک لینک به صفحاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید داشته باشید.

 

بهترین روش برای تبلیغات: تبلیغات گوگل یا سئو؟

اگر به دنبال تولید یک جریان ثابت ترافیک در درازمدت یا افزایش آگاهی مخاطبین نسبت به برند خود هستید سئو در این زمینه بهتر عمل می‌کند. این استراتژی برند شما را به افراد بیشتری می‌شناساند. اگر سرمایه اولیه چندان زیادی ندارید و تمایل دارید به مرور وب‌سایت خود را تقویت کنید، با کمی تلاش و صرف زمان می‌توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید و ترافیک بیشتری را به سمت صفحات خود بکشانید.

تبلیغات گوگل برای شرکت هایی که روی تولید سرنخ (لید) و فروش تمرکز می‌کنند بهترین کارایی را دارد. این استراتژی برای شرکت‌هایی که به دنبال نتایج فوری هستند و مشکلی با پرداخت هزینه آن ندارند، همچنین می‌خواهند به محض راه اندازی کمپین بتوانند نتایج تلاش‌های خود نظارت کنند بهترین روش برای تبلیغات است.

ویژگی

سئو

گوگل ادوردز

ترافیک ورودی

به مرور ترافیک بیشتری به سمت سایت روانه می‌کند

فقط در طول کمپین ترافیک به سمت سایت هدایت می‌کند

محل نمایش

نمایش فقط در صفحه نتایج

نمایش در نتایج جستجو و سایر وب‌سایت‌های متعلق به گوگل و شرکای آن

هزینه

هزینه متغیر ماهانه (کمتر)

هزینه به ازای کلیک هر بازدیدکننده (بیشتر)

زمان

نتایج زمان بر است

نتایج سریع است

پیگیری نتایج

پیگیری تجزیه و تحلیل و بازگشت سرمایه زمان بر است

پیگیری تجزیه و تحلیل و بازگشت سرمایه سریع است

گوگل و سئو در کنار هم به عنوان بهترین روش برای تبلیغات

از همه این‌ها که بگذریم، اگر سئو و تبلیغات گوگل به درستی در کنار یکدیگر استفاده شوند، می‌توان از مزیت‌های چند برابری آن‌ها بهره‌مند شد. سایت‌هایی که به دقت روند رتبه‌بندی و ترافیک ارگانیک خود را پیگیری می‌کنند، می‌توانند به صورت استراتژیک از تبلیغات گوگل برای افزایش بازدید به ازای برخی کلمات کلیدی مهم استفاده کنند و به ازای کلمات کلیدی که دارای نرخ جستجوی بالایی هستند، اما رقابت بالا باعث شده نتوانسنند رتبه خوبی کسب کنند، هزینه تبلیغات گوگل را بپردازند و اسم سایت خود را وارد صفحه اول گوگل کنند.

درک نقش‌های مختلف تبلیغات گوگل و سئو در هدایت کاربران به صفحات وب بسیار مهم است. کافی است صاحبات صفحات وب یاد بگیرند چطور از این دو ویژگی مختلف با هم در جهت منافع خود استفاده کنند تا بهبود نتایج را به چشم ببینند.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید