انتخاب بهترین شرکت سئو سایت

انتخاب بهترین شرکت سئو سایت

با وجود شرکت‌های بزرگ و متعددی که در زمینه سئو فعالیت می‌کنند، انتخاب بهترین شرکت خدمات سئو که بتوان به آن اعتماد کرد و چیزی به ارزش وب‌سایت در بستر اینترنت و فضای وب اضافه کند، حقیقتا چالش‌برانگیز است. یک آژانس سئو باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ چه عواملی آن را از شرکت‌های رقیب متمایز می‌کند؟ و ما موقع انتخاب یک شرکت سئو باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟ در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به تمام این سوالات پاسخ دهیم.

 

1. هدف مشخصی در ذهن داشته باشید

نیازی نیست با زیر و بم سئو آشنایی کامل داشته باشید، چرا که این وظیفه شرکت خدمات سئو است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هدف خود را تعیین کنید و بدانید چرا قصد برون‌سپاری سئوی سایت خود را دارید. مثلا می‌توانید یکی از موارد زیر را به عنوان هدف خود یا همان شاخص کلیدی عملکرد (kPI) انتخاب کنید.

  • افزایش ترافیک ارگانیک وب‌سایت
  • بهبود تولید سرنخ
  • افزایش فروش تجارت الکترونیک
  • تقویت برندسازی
  • درگیر کردن کاربران بیشتر
  • ایجاد یک استراتژی بازاریابی هدفمندتر
  • مدیریت شهرت
  • ارائه خدمات بهتر به مشتریان

البته اینها فقط برخی از KPI های سئو هستند که می‌توان با سئو به آنها دست یافت. پس قدم اول قبل از بستن قرارداد با یک شرکت سئو این است که ببینید اصلا چرا به این خدمات نیاز دارید و مواردی در ذهن داشته باشید که بتوانید با آنها کیفیت عملکرد شرکت را بسنجید.

 

2- بررسی عملکرد شرکت‌ها و مقایسه عملکرد آنها

قبل از عقد قرارداد سئو نگاهی به بازار بیندازید و ببینید در سطوح ابتدایی و پیشرفته، چه در بازار می‌گذرد. بعد از انجام تحقیقات اطلاعات کاملی در مورد بازار و خدماتی که می‌توانید برای کسب و کار خود داشته باشید، در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین فرصت ارزیابی و تشخیص یک شرکت سئو حرفه‌ای و تازه‌کار برایتان مهیا می‌شود. در این مرحله هدف اصلی تجزیه و تحلیل عوامل اصلی است که می‌تواند بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد و کمک کند تصمیم درستی بگیرید که بیشترین کمک را به رشد سایت شما داشته باشد. مثلا باید بررسی کنید آژانس خدمات سئو ارائه گزارشات منظم عملکرد را در دستور کار خود داشته باشد و به این ترتیب صاحب وب‌سایت را در جریان ریز جزئیات پیشرفت استراتژی سئو قرار دهد.

 

3- بررسی سوابق شرکت خدمات سئو

تاریخچه یک شرکت مهم است چون نشان می‌دهد سئوکاران شرکت چه کسانی هستند و چه عملکردهایی در گذشته داشته‌اند. و ببینید از کجا آمده‌اند، سطح کیفیت خدماتشان چقدر است، چه چیزهایی می‌توانند ارائه کنند و همچنین رابطه آنها با مشتریانشان چگونه است. بنابراین یک دید کلی و اجمالی از شرکت سئو در اختیار ما می‌گذارد که داشتن آن بسیار مهم است.

می‌توانید با بررسی وب‌سایت آن‌ها، خواندن مطالعات موردی، تماس با آن‌ها و درخواست مشاهده نتایج کمپین‌های شرکت در گذشته، درباره سوابق عملکرد شرکت اطلاعات بیشتری کسب کنید. به یاد داشته باشید که قرار است منابع و انرژی خود را به این شرکت اختصاص دهید، بنابراین درخواست ضمانت تخصص و نگاهی به مجموعه کار آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

4- بررسی نظرات کاربران در مورد بهترین شرکت خدمات سئو

پس از آنکه وب‌سایت مورد نظر مهر تأیید شما را دریافت کرد و مطمئن شدید که واقعاً خدمات مورد نظر شما را ارائه می‌دهند، اکنون نوبت بررسی نظرات مشتریان است. می‌توانید این نظرات را در وب‌سایت خود شرکت بخوانید یا با پرس و جو در شبکه‌های اجتماعی به بینش مناسبی دست پیدا کنید.

داشتن اطلاعات کاربردی در مورد زمینه‌هایی که شرکت در مورد آنها فعالیت داشته، خدماتی که توانسته برای شرکت انجام دهد و چگونگی پیشرفت فرآیند سئوی سایت، نشان می‌دهد در بهترین حالت ممکن چه انتظاراتی می‌توانیم از شرکت مورد نظر داشته باشیم.

5- کیفیت برقراری ارتباط شرکت را بسنجید

همچنین می‌توانید با پرسیدن سؤالات درست، اطلاعات بیشتری در مورد بهترین شرکت خدمات سئوی مورد نظر به دست آورید. ارتباط یکی از عوامل کلیدی است که باید در نظر گرفته شود. طی یک قرار ملاقات حضوری یا آنلاین با مشاور سئو شرکت، ببینید چقدر اهداف شما را درک می‌کنند و تا چه اندازه به سوالات و ابهامات شما پاسخ می‌دهند. ضمن برقراری ارتباط می‌توانید سرعت پاسخ‌دهی شرکت، ارزشی که برای مشتریان قائل هستند و حرفه ای بودن آنان را ارزیابی کنید.

از آنها بپرسید که آیا تجربه‌ای در زمینه کسب و کار شما دارند یا نه. و بعد درباره عملکرد کلی سیستم و قیمت‌گذاری شرکت سئو سوال کنید.

6- سطح شایستگی‌های شرکت مطابق نیازهای خود را بسنجید

همکاری با یک آژانس SEO می‌تواند به رشد هر کسب و کاری کمک کند. با این حال، باید مطمئن شوید که شرکت مورد نظر به‌خوبی از روندهای روز دنیا مطلع است و از اعتبار خوبی در میان مشتریان برخوردار است. شراکت مفید زمانی اتفاق می‌افتد که کنترل کامل روی صنعت خود داشته باشد تا بتواند از دانش خود به بهترین شکل ممکن در حوزه کسب و کار شما استفاده کند.

بهترین شرکت سئو سایت

 

3 اشتباه بزرگ موقع انتخاب آژانس خدمات سئو

با وجود تمام توصیه‌هایی که در زمینه انتخاب شرکت سئو می‌شود، بعضی از صاحبان وب‌سایت هنوز هم موقع انتخاب بهترین گزینه ممکن مرتکب اشتباهات بزرگی می‌شوند. در ادامه با 3 اشتباه بزرگ موقع انتخاب شرکت خدمات سئو آشنا می‌شویم.

1- گشتن به دنبال یک شرکت سئو ارزان

البته که قیمت حائز اهمیت است، اما بعضی از مشتریان مسئله بودجه را به عنوان اصلی‌ترین فاکتور خود در نظر می‌گیرند که اشتباه بزرگی است. در رابطه با سئو هرچقدر هزینه کنید همانقدر کیفیت عایدتان می‌شود. حسب تجربه شرکت‌هایی که تعرفه پایین‌تری دارند، احتمالا ویژگی‌های کمتری در اختیار شما می‌گذارند و با برقراری ارتباط ضعیف، شما را از انتخابی که داشتید نا امید می‌کنند. توصیه می‌کنیم بودجه قابل قبولی برای رشد سایت خود در نظر بگیرید و شرکت خدمات را از بودجه‌ای که در ذهن دارید مطلع کنید.

2- محدود شدن به شرکت‌های ارائه دهنده سئو محلی

هرچند همکاری با یک شرکت خدمات سئو محلی تا حد زیاد از بار رفت و آمد و ملاقات‌ها کم می‌کند، اما وقتی نمی‌توانیم شرکت خوشنامی در محل زندگی خود پیدا کنیم، نباید انتخاب‌های خود را محدود کنیم. مهم‌ترین مسئله عملکرد شرکت و تجربه مشتریان قبلی است که بیشترین تاثیر را بر کیفیت خدمات شما خواهد گذاشت.

3- انتخاب استراتژی سئو بلک هت یا کلاه سیاه

نتایج سئو به‌سرعت قابل مشاهده نیست و معمولا سه الی شش ماه طول می‌کشد تا اولین نتایج سئو سایت مشاهده شود. ممکن است بعضی از شرکت‌ها به سراغ استراتژی سئو بلک هت بروند که مجموعه‌ای از تاکتیک‌های غیر اخلاقی و ناکارآمد برای تقویت سئو سایت در دراز مدت است. گوگل به‌محض آنکه احساس کند از چنین راهکارهایی برای رتبه‌بندی در صفحات جستجو استفاده کرده‌اید، از نمایش سایت شما در صفحات نتایج خودداری کرده و فرصت دریافت ترافیک ارگانیک از بزرگترین موتور جستجوی جهان را از دست خواهید داد.

 

کلام آخر

سئو یک راهکار موثر برای تقویت پتانسیل یک کسب و کار و افزایش بازگشت سرمایه است و یافتن یک آژانس خدمات سئو که به بهترین شکل ممکن به نیازهای ما پاسخ دهد، حقیقتا کار راحتی نیست. تمام زحماتی که برای راه‌اندازی وب‌سایت خود کشیده‌اید را به خاطر بیاورید. شایسته است که برای تحقیقات هم زمان بگذارید و در نهایت یک شرکت سئوی مناسب با بالاترین راندمان کاری پیدا کنید.

در این مقاله تنها چند نکته در مورد انتخاب بهترین شرکت سئو سایت را مرور کردیم. بعد از تمام این موارد، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در نظر بگیریم، احساسی است که به آن شرکت خدمات سئو داریم. ببینیم اعتماد به آنها برایمان راحت است؟ بی‌پرده به تمام سوالاتمان پاسخ می‌دهند؟ احساس راحتی به ما القا می‌کنند و سایر مسائل این چنینی که کمک می‌کنند راحت‌تر تصمیم بگیریم.

شما چه ویژگی‌های دیگری برای یک آژانس خدماتی سئو می‌شناسید؟ تجربه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید