اسکرول تا بی نهایت؛آپدیت 2023

اسکرول تا بی نهایت؛آپدیت 2023

اسکرول بی‌نهایت، روشی محبوب برای نمایش و بارگذاری محتوا در وبسایت‌ها است. به لطف آن، کاربران با نتایج جستجو صفحه بندی گوگل خداحافظی کرده و می‌توانند به طور مستقیم محصولات، دسته‌ها و مقالات بعدی را پیمایش کنند. با این حال، این قابلیت بدون عیب نیست و استفاده از آن همیشه توصیه نمی‌شود. در ادامه با این مطلب همراه باشید تا در مورد قابلیت اسکرول بی‌نهایت جستجو گوگل و نحوه سئو کردن اسکرول بی‌نهایت بیشتر بدانید.

اسکرول بی نهایت
اسکرول بی‌نهایت چیست؟

اسکرول بی‌نهایت تکنیکی است که وقتی کاربران صفحه را جستجو می‌کنند، محتوا به‌طور مداوم بارگذاری می‌شود. این‌کار نیاز به صفحه‌بندی را از بین می‌برد و امکان تجربه یکپارچه را فراهم می‌کند. زیرا کاربران می‌توانند برای دیدن محتوای بیشتر به پایین پیمایش کنند بدون اینکه نیازی به کلیک کردن به صفحه دیگری داشته‌ باشند.
اسکرول بی‌نهایت بخشی از استراتژی فنی سئو است و بیشتر برای افزایش راحتی کاربر هنگام پیمایش یک وبسایت استفاده می‌شود. با این حال، اگرچه این قابلیت برای کاربران خوب است، همیشه نباید راه‌حلی برای سئو و کراول‌های گوگل باشد. اغلب اوقات، اسکرول بی‌نهایت را می‌توان در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی یافت که می‌خواهند کاربران را جذب کنند و آن‌ها را وادار کنند تا حد امکان محتوا را مرور کنند. اسکرول بی‌نهایت در پورتال‌هایی مانند فیس‌بوک، توئیتر یا پینترست عملکرد بسیار خوبی دارد.
علاوه بر این، تعداد زیادی از وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک نیز تصمیم به پیاده‌سازی اسکرول بی‌نهایت، به‌ویژه در نسخه‌های صفحه موبایل گرفته‌اند. به لطف آن، کاربران می‌توانند بدون نیاز به کلیک کردن و صبر کردن تا بارگیری صفحات بعدی، به‌راحتی محصولات را بررسی کنند.


مزایای اسکرول بی‌نهایت در مقایسه با نتایج جستجو صفحه بندی گوگل

چرا استفاده از اسکرول بی‌نهایت ارزش دارد؟ استفاده از این قابلیت چه مزایایی به دنبال دارد؟ در زیر به مزایای این قابلیت جدید گوگل در مقایسه با نتایج جستجو صفحه بندی گوگل می‌پردازیم:


سرعت و راحتی
اسکرول بی‌نهایت کاربرپسندتر از هر بار کلیک کردن برای مشاهده و دریافت بقیه محتواهای صفحه است. هر کلیک یک زمان انتظار اضافی برای بارگیری صفحه و عملی است که کاربران باید انجام دهند. فرمت‌های طولانی محتوا، مقاله یا متن آموزشی اگر در شکل یک محتوای طولانی نباشد، به‌جای تقسیم به چندین صفحه یا صفحه جداگانه، تجربه کاربری بسیار بهتری رقم خواهند زد.


سازگاری با تلفن همراه
استفاده از جسچرها در مقایسه با کلیک کردن روی شماره صفحه‌ در گوشی‌های هوشمند (که اغلب از نظر اندازه کوچک هستند) بسیار بصری‌تر و کاربرپسندتر است. در واقع، اسکرول بی‌نهایت تکنیکی است که به تلاش کمتر کاربران نیاز دارد و عملیات جستجوی آن‌ها را به شکل قابل ملاحظه‌ای ساده می‌کند.


بارگذاری تنبل
با کمک این تکنیک می‌توانید فقط محتوایی را بارگیری کنید که برای کاربران قابل مشاهده است و در پهنای باند صرفه‌جویی کنید. وقتی کاربر به پایین صفحه اسکرول می‌کند، قسمت بعدی محتوا بارگیری می‌شود. این قابلیت به خصوص برای وب‌سایت‌هایی با تصاویر یا ویدئوهای زیاد مفید است.

حتما مطالعه کنید :لیزی لودینگ یا lazy loading چیست


تجربه کاربری بهتر
همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، این تکنیک تجربه بهتر و یکپارچه‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. وقتی کاربران مجبور نباشند روی دکمه‌های «نمایش بیشتر» یا «صفحه بعدی» کلیک کنند می‌توانند روی خود محتوا تمرکز کنند و زمان بیشتری را در یک وب‌سایت بگذرانند.

اسکرول بینهایت و سئو

پیشنهاد مطالعه :طراحی سایت را با انیمیشن اسکرول جذاب کنید

نتایج جستجو صفحه بندی گوگل یا اسکرول بی نهایت: کدام را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر هنگام توسعه وبسایت خود، باید یکی از این گزینه‌ها را انتخاب کنید: صفحه‌بندی یا اسکرول بی‌نهایت. قبل از تصمیم‌گیری، باید تمام جوانب مثبت و منفی هر دو قابلیت و تاثیر نتایج جستجو صفحه بندی گوگل و اسکرول بی‌نهایت بر سئو را در نظر بگیرید. همه چیز به نوع وب‌سایت و نحوه ارتباط با کاربران بستگی دارد.


چه زمانی استفاده از اسکرول بی نهایت بهتر از نتایج جستجو صفحه بندی گوگل است؟

اسکرول بی‌نهایت راه‌حل عالی برای وب‌سایت‌هایی است که محتوای زیادی دارند. نمایش بیشتر و بیشتر محتوا به کاربران بدون اجبار آنها به انجام هر گونه اقدامی باعث افزایش تعامل آنها با سایت می‌شود. فقط به شبکه‌های اجتماعی فکر کنید و اینکه چگونه اسکرول بی‌نهایت، عملکرد عالی در آنها دارد. این قابلیت در نتایج جستجوی گوگل برای صفحاتی که دارای تعداد زیادی تصویر و ویدئو هستند نیز انتخاب خوبی است.
بنابراین، اگر وب‌سایتی دارید که در آن تصاویر، گرافیک یا تصاویر خود را به نمایش می‌گذارید، اسکرول بی‌نهایت برای ارائه نمونه کارها راه‌حل بسیار خوبی خواهد بود.


آیا شرایطی وجود دارد که بگوییم بهتر است به نتایج جستجوی صفحه‌بندی گوگل تکیه کنیم؟ این راه‌حل برای وبسایت‌های ارائه‌دهنده خدمات اطلاعاتی مانند وبلاگ‌ها که در آن بازدیدکنندگان به دنبال محتوای خاصی هستند، بسیار بهتر است. با استفاده از آن  می‌توانید به راحتی مشخص کنید که یک قطعه محتوای خاص از کجا شروع و به پایان می‌رسد. به لطف دسترسی به تعداد مشخصی از صفحات، کاربران می‌توانند به راحتی به محتوای مورد علاقه خود، دسترسی داشته باشند.
به عنوان مثال، اگر آنها مقاله مهمی را در صفحه پنجم پیدا کنند، دسترسی مجدد به آن در آینده برای آنها بسیار آسان‌تر خواهد بود، زیرا می‌دانند در کجای وب سایت قرار دارد. به عبارت دیگر، با استفاده از صفحه‌بندی، می‌توانند بدون نیاز به ساعت‌ها پیمایش به قسمت مورد نظر یا صفحه خاص بپرند. در نتیجه، با نتایج جستجو صفحه بندی گوگل راحت‌تر پیدا می‌شوند.


آیا گوگل، اسکرول بی نهایت را ایندکس می‌کند؟

گوگل، اسکرول بی‌نهایت را ایندکس می‌کند، اما نکاتی وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید در نظر داشته باشید. اولین مورد این است که شما باید مطمئن شوید که محتوای شما برای گوگل بات قابل دسترسی است. گوگل بات، خزنده‌ای است که گوگل برای ایندکس و فهرست کردن وبسایت‌ها از آن استفاده می‌کند. شما می‌توانید این کار را با بررسی فایل robots.txt خود انجام دهید.

دومین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که اگر از اسکرول بی‌نهایت استفاده کنید، ممکن است گوگل، تمام محتوای صفحه شما را کراول نکند. چون خزنده یا کراولر، محدودیتی دارد که به آن بودجه کراول می‌گویند. هر چه تعداد صفحات سایت بیشتر باشد، زمان بیشتری برای ایندکس کردن همه آنها نیاز است

سایت اسکرول تا بی نهایت
سئو وب سایت‌های دارای اسکرول بی‌نهایت

خوشبختانه راه‌حلی برای وبسایت‌های دارای اسکرول بی‌نهایت وجود دارد که سئوپسند است. هنگامی که صفحه‌بندی سایت به صورت موازی ایجاد شود، ربات‌های گوگل به تمام عناصر لینک داده شده از یک صفحه دارای اسکرول بی‌‎نهایت دسترسی خواهند داشت.
در صورت نیاز به طراحی سایت دارای اسکرول بی‌نهایت و سئوی آن با شرکت کیان تک تماس بگیرید. شرکت کیان تک در زمینه دیجیتال مارکتینگ طراحی انواع سایت و اپلیکیشن موبایلی و سئو فعالیت دارد.

مطالعه بیشتر:چگونه طراحی سایت بر سئو تاثیر می گذارد؟


سئوی اسکرول بی‌نهایت در مقابل نتایج جستجو صفحه بندی گوگل

برای اینکه همانند نتایج جستجو صفحه بندی گوگل بتوانید وبسایت‌های دارای اسکرول بی‌نهایت را سئو کنید 6 مرحله زیر را دنبال کنید. با به کارگیری مراحل زیر می‌توانید نتایج اسکرول بی‌نهایت خود را سئوپسند کنید:


•    ابتدا باید صفحات اسکرول بی‌نهایت را به صفحات دیگر تقسیم کنید تا در صورت غیرفعال شدن جاوا اسکریپت نیز قابل دسترسی و مشاهده باقی بمانند. علاوه بر این، بهتر است که تعداد مناسبی از اجزای هر صفحه را برای بارگیری سریع انتخاب کنید و بررسی کنید که آیا هنگام انتقال بین صفحات، محتوای این صفحات نمایش داده می‌شوند یا خیر.


•    مرحله بعدی ایجاد URL هایی است که از ساختار اسکرول بی‌نهایت پشتیبانی می‌‎کنند، مانند:
example.com/category?name=fun-items&page=1
example.com/fun-items?lastid=567
از URL هایی با زمان و پارامترهای نسبی مانند URLهای زیر استفاده کنید:
example.com/category/page.php?name=fun-items&days-ago=3
example.com/fun-places?radius=5&lat=40.71&long=-73.40
 مطمئن شوید که هر URL ایجاد شده به درستی کار می‌کند و به محتوای مربوطه منتهی می‌شود و هر صفحه کوچک و تقسیم شده به صورت جداگانه در مرورگر وب قابل مشاهده است.


•    مرحله بعدی پیکربندی صفحه‌بندی با ویژگی‌های rel=”next” وrel=”prev”  است. با افزودن این ویژگی‌ها، ربات‌های گوگل، محتوای هر صفحه را جستجو و بررسی می‌کنند.


•    پس از انجام این کار می‌توانید از تابع pushState در صفحه اسکرول بی‌نهایت استفاده کنید. با استفاده از آن تا زمانی که کاربر صفحه‌ای را به پایین اسکرول می‌کند، URL به طور خودکار به روز می‌شود.


•    PushState تغییری در URL را نشان می‌دهد که در صورت استفاده کاربر از صفحه‌بندی رخ می‌دهد.


•    در انتها شما باید آزمایش کنید که آیا راه‌کارها و قابلیت معرفی شده به درستی کار می‌کند یا خیر. توصیه می‌شود هر صفحه را بررسی کنید تا ببینید آیا به درستی و سریع بارگذاری می‌شود یا خیر.


نتیجه‌گیری
اسکرول بی‌نهایت یک قابلیت بسیار مفید برای کاربران است و جستجوی صفحات و محتوا را راحت‌تر می‌کند با این حال، پیدا کردن مجدد محتوا سخت‌تر بوده از این جهت نتایج جستجو صفحه بندی گوگل بهتر عمل می‌کنند. در نهایت، نوع سایت شما در استفاده از این نوع قابلیت تاثیرگذار است و برا وبسایت‌های دارای محتوایی تصویری و ویدیویی یکی از بهترین گزینه‌ها است.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۴.۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید