کپی راتینگ و سئو - روش طلایی جذب ترافیک

کپی راتینگ و سئو - روش طلایی جذب ترافیک

شاید سوال شما در ابتدا این باشد که کپی رایتینگ چیست؟ هدف همه سایت‌ها انتقال پیام به مخاطبان است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، محتوای شما باید به خوبی ساخته شده باشد تا اطلاعات خود را به طور موثر منتقل کند. علاوه بر این شما باید راهی داشته باشید تا محتوای سایت خود را در معرض دید بازدیدکنندگان مورد نظر خود قرار دهید. سئو و کپی رایتینگ به شما امکان می‌دهد هر دوی این موارد را انجام دهید. زیرا بر ایجاد محتوایی ارزشمند برای خوانندگان و بهینه‌سازی محتوا با توجه به یک کلمه کلیدی خاص تمرکز می‌کند.

مهم‌ترین تاثیر کپی رایتینگ بر سئو همان هدفی است که هر وب‌سایتی به دنبال آن است. هدفی که شامل رسیدن به رتبه بالا در صفحات نتایج جستجوی گوگل می‌شود. اگر بتوان از روش های کپی رایتینگ در سئو استفاده کرد می توان تا حد زیادی این هدف را محقق نمود.

 

 

سئو و کپی رایتینگ

سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) عملی برای ارتقای یک سایت به منظور دستیابی به رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو به ویژه گوگل است. سئو و کپی‌ رایت در ترکیب با هم هدف مشابهی را دنبال می‌کنند، اما بر فرآیند تولید محتوا تمرکز دارند و اطمینان می‌دهند که حداکثر ارزش و خوانایی هم برای گوگل و هم برای کاربران عادی که به دنبال اطلاعات مفید هستند ارائه داده می‌شود.

تمرکز اصلی گوگل با هر بار به‌روزرسانی‌ها، مرتبط‌تر کردن نتایج جستجو برای کاربرانش است. این خبر خوبی برای تولید کنندگان محتوا است. زیرا اگر تمرکز شما بر ساخت بهترین وب‌سایت ممکن برای مخاطبان باشد، در حال بهینه سازی برای رسیدن به رتبه‌های بالای گوگل هستید. با این حال اقداماتی برای به افزایش کلیک سایت و به حداکثر رساندن این رتبه‌بندی‌ها وجود دارد. کپی رایت و سئو ایجاد محتوایی است که:

  • گوگل می‌تواندآن را بفهمد و ایندکس کند.
  • اطلاعات مرتبط با پرسش‌های جستجوشده در گوگل را ارائه می‌دهد.
  • مردم برای خواندن و اشتراک‌گذاری آن اشتیاق دارند.
  • به گونه‌ای سازماندهی شده است که بینندگان و موتورهای جستجو، هر دو می‌توانند به راحتی آن را بخوانند.
  • کلمات کلیدی و عباراتی را که کاربران در گوگل جستجو می‌کنند مورد هدف قرار می‌دهد.

سئو و کپی ‌رایتینگ معمولاً اهدافی دارد که خوانندگان را تشویق به انجام یک اقدام خاص می‌کند. به عنوان مثال خرید یک محصول، اشتراک در یک خبرنامه و غیره. با این حال لازم است بدانید که تمرکز اولیه بر تولید محتوای باکیفیت است و هر اقدام اضافی در مرحله دوم قرار می‌گیرد.

روش های کپی رایتینگ در سئو

1. سئو و کپی رایتینگ: از کلمه کلیدی به صورت طبیعی استفاده کنید

اول از همه محتوای شما باید خواننده‌پسند باشد. در حالی که مهم است که از کلمه کلیدی در سراسر محتوای یک وبلاگ یا صفحه وب بهینه‌شده برای جستجو استفاده نمایید، نباید استفاده از کلمه کلیدی را طوری انجام دهید که خواننده از خواندن منصرف شود.

افزودن کلمه کلیدی تا جای ممکن باید به صورت طبیعی انجام شود.

اگر در حال استفاده از یک کلمه کلیدی طولانی هستید، گاهی اوقات استفاده از آن به طور طبیعی شامل مرتب کردن مجدد ترتیب کلمات یا تقسیم عبارت با حروف ربط است.

الگوریتم‌ها به اندازه کافی هوشمند هستند تا کلمات را کنار هم جمع کنند و اصطلاح مورد نظر شما را تشخیص دهند.

کلمه کلیدی را در کانون توجه قرار ندهید. در عوض به آنچه می‌خواهید بگویید فکر کنید و سپس به این فکر کنید که کلمه کلیدی کجا با چیزی که می‌خواهید بگویید مطابقت دارد و در همانجا از آن را استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که برای رتبه‌بندی خوب، محتوای شما باید به گوگل سیگنال دهد که برای کلمه کلیدی مورد نظر مناسب است.

علاوه بر این شما باید جستجوگران را ترغیب کنید تا روی سایت شما کلیک کنند. اگرچه به کار بردن کلمه کلیدی در URL یک کار ایده‌آل است، اما باید تطبیق URL را برای عنوان وبلاگ در اولویت قرار دهید.

2. کلمات کلیدی را بر اساس مخاطب خود انتخاب کنید

یکی دیگر از موارد مربوط به سئو و کپی رایتینگ توجه به شخصیت مخاطب برای تعیین کلمه کلیدی است.

در زمان انتخاب کلمات کلیدی شخصیت‌ مخاطبان خود را در نظر بگیرید.

شما باید بدانید آنها چه چیزی را جستجو می‌کنند و استراتژی سئو خود را برای انتخاب کلمه کلیدی کاربر پسند تنظیم کنید.

علاوه بر ارزیابی آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند، کلمات کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و ببینید آیا هدف بهترین محتواها با آنچه مخاطبان شما به دنبال آن هستند مطابقت دارد یا خیر.

منظور از بهترین محتوا مواردی است که رتبه بهتری در صفحه نتایج گوگل دریافت کرده‌اند.

به انواع محتواهایی که برای کلمه کلیدی مورد نظر شما رتبه‌بندی شده‌اند نگاه کنید. علاوه بر این ببینید که محتوای با رتبه بالا متعلق به چه کسی است.

اگر ویکی‌پدیا اولین نتیجه جستجو باشد احتمالاً نمی‌توانید به بالای نتایج جستجو برسید. در عوض احتمالاً با انتخاب یک کلیدواژه که رقابت بر سر آن کمتر است می‌توانید به نتایج بهترین برسید.

استفاده از کلمه کلیدی که رقابت بر سر آن کمتر است کار آسان‌تری است، زیرا در این صورت شما می‌توانید مالک آن باشید.

حال اگر این کلمه کلیدی برای شخصیت مخاطبان شما مناسب باشد، احتمالا بینندگان بیشتری خواهید داشت.

بنابراین اکثر افرادی که از سایت شما دیدن می‌کنند، می‌توانند به مخاطبان ثابت شما تبدیل شوند.

3. سئو و کپی رایتینگ: از استراکچر دیتا استفاده کنید

اگر به دنبال سئو و کپی رایتینگ هستید لازم است بدانید یکی از راه‌هایی که تضمین می‌کند محتوای شما در بالای نتایج جستجو قرار می‌گیرد، استفاده از استراکچر دیتا برای یک جستجو است. 

کادر محتوایی است که در بالای صفحات نتایج موتور جستجو ظاهر می‌شود و اطلاعات فوری در مورد عبارت جستجو ارائه می‌دهد.

برای بهینه‌سازی یک اسکیما تنها کاری که باید انجام دهید این است که کلمه کلیدی را انتخاب کنید و به پاسخ آن کلمه کلیدی فکر کنید. به طور خلاصه به سؤالی که در پشت هدف جستجو وجود دارد بی‌اندیشید و در اولین پست به آن پاسخ دهید و مطمئن شوید که از کلمه کلیدی در آن استفاده کرده‌اید.

به عنوان مثال «کلمه کلیدی در سئو چیست»، می‌توانید جمله‌ای مانند «کلمه کلیدی [تعریف] است» را وارد کنید. از سوی دیگر اگر می‌خواهید با یک قطعه برجسته فهرست ظاهر شوید، باید از کلمه کلیدی در عنوان یا جمله مقدماتی درست قبل از فهرست خود استفاده کنید. علاوه بر رسیدن به رتبه‌های بالاتر، نوشتن برای قطعه‌های برجسته به شما کمک می‌کند کلمه کلیدی خود را در ابتدای پست خود بگنجانید و ارزش فوری برای خوانندگان فراهم کنید.

4. در محتوا از تیتر و تصاویر بهینه‌سازی‌شده استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند سئو و کپی رایتینگ محتوای شما را تضمین کند استفاده از هدینگ و تصاویر است. معمولا بازدیدکنندگان وب‌سایت نمی‌خواهند دیواری از متن را بخوانند و شما نمی‌خواهید محتوایتان بیش از حد سنگین باشد. تصاویر و هدرها تجربه کاربر را بهبود می‌بخشند و مزایای فنی زیادی دارند. نه تنها [استفاده از هدینگ] محتوای شما را برای خواندن آسان می‌کند، بلکه می‌توانید کلمه کلیدی خود را نیز در آنها اضافه کنید.

 دقت کنید انواع هدینگ از جمله H2 و H3 از نظر ارزش کلمه کلیدی وزن بیشتری نسبت به نسخه‌های بدنه معمولی متن دارند. از نظر تقسیم محتوا، تصاویر نیز عالی هستند. شما می‌توانید تگ‌های alt را برای کلمات کلیدی خود نیز بهینه کنید. منظور از تگ alt توضیحاتی است که برای هر تصویر نوشته می‌شود.

اگر یک تصویری از کلمه کلیدی در محتوا اضافه کنید، می‌توانید متن جایگزینی مانند «توضیح محتوای تصویر، نمونه‌ای از کلمه کلیدی» برای آن بنویسید. اگر در حال نوشتن یک پست مزایا و معایب هستید، می‌توانید از «مزایای کلمه کلیدی» به‌عنوان سرفصل به‌جای «مزایا» استفاده کنید.

هنگام تعیین محل قرار دادن هدینگ ها دقت کنید و سلسله‌مراتب صحیحی برای آن در نظر بگیرید. محتوای شما باید به راحتی قابل درک باشد و بهترین راه برای انجام این کار این است که در مورد آن سلیقه به خرج دهید. اگر در بخشی از محتوا یک لیست بسیار طولانی دارید، ممکن است استفاده از بولت‌ها مفید باشد. استفاده از این هدینگ ها می‌تواند آنچه را که می‌خواهید منتقل کنید، تقویت نماید و محتوای شما را خواناتر کند.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۱ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید