کلمات کلیدی لانگ تیل - 10 برابر ترافیک بیشتر

کلمات کلیدی لانگ تیل - 10 برابر ترافیک بیشتر

دوره کلمات کلیدی کوتاه و رایجی که همه وب‌سایت‌ها تلاش می‌کردند به ازای آن رتبه‌بندی شوند، به پایان رسیده است. اکنون کلمات کلیدی لانگ تیل یا دم‌بلند با ترافیک جستجوی کمتر از ارزش بالاتری برخوردار هستند و در مرکز توجه تیم‌های سئو قرار گرفته‌اند.

رقابت روی این کلیدواژه‌ها کمتر است و این امکان را به شما می‌دهند تا ترافیک متمرکز و هدفمند را درست مثل یک آهنربا به سمت وب‌سایت خود بکشانید. در ادامه این مقاله با جزئیات کلمات کلیدی long tail و نحوه انتخاب آن‌ها آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

 

معرفی کلمات کلیدی لانگ تیل

کلمه کلیدی لانگ تیل (Long Tail Keywords) یا دم‌بلند یک عبارت معمولا سه تا پنج کلمه‌ای است که جمعیت محدودی را هدف قرار می‌دهد. مزیت این کلمات رقابت کمتر میان آن‌ها است. چون به نحوی طراحی می‌شوند که پرس‌و‌جوهای جزئی‌تری را هدف قرار دهند.

معمولا کاربران با یک جستجوی ساده شروع می‌کنند و کم‌کم جزئیات بیشتری وارد می‌شود. این‌جا است که کلمات کلیدی long tail وارد عمل می‌شوند و یک وب‌سایت را از رقیبان خود متمایز می‌کنند.

 

کلمات کلیدی long tail چطور عمل می‌کنند؟

فرض کنید در زمینه فروش مبلمان کلاسیک فعالیت می‌کنید. اگر کلیدواژه اصلی تولید محتوای شما «مبلمان» باشد، رقابت زیاد روی این کلمه شاید هیچ‌وقت نگذارد در صفحه اول نتایج گوگل رتبه‌بندی شوید. در حالی که اگر تمرکزتان را روی کلیدواژه‌های محدودتر مثل «مبلمان مدرن هشت نفره» بگذارید، کارتان راحت‌تر می‌شود. کسانی که عبارات طولانی‌تری در گوگل جستجو می‌کنند، معمولا می‌دانند چه می‌خواهند و به‌دنبال تهیه آن هستند.

تعداد ترافیکی که از کلمات کلیدی لانگ تیل دریافت می‌شود، قطعا کمتر از کلمات کلیدی رایج است؛ اما این افراد متمرکزتر و متعهدتر هستند و احتمالا تمایل بیشتری به خدمات شما داشته باشند.

 

آیا long tail keyword برای سئو مهم هستند؟

بیش از 70 درصد جستجوها شامل long tail keyword هستند. در حال حاضر مردم با گوگل مثل دوست خود صحبت می‌کنند و دقیقا همان عبارتی که به زبان می‌آورند را در باکس جستجو تایپ می‌کنند. بنابراین، استفاده از کلمات کلیدی طولانی باعث می‌شود کاربرانی که با زبان طبیعی جستجو می‌کنند به وب‌سایت شما کشیده شوند و سفر خریدار آغاز شود.

کلیدواژه لانگ تیل که از چند کلمه تشکیل می‌شوند کمک می‌کند هم کاربران و هم صاحبان سایت نتایج بهتری دریافت کنند. برندها ترافیکی به سمت خود جذب می‌کنند که با محتوای آنها هماهنگی بیشتری دارد راحت‌تر می‌توانند مشتریان را وارد چرخه فروش کنند. مشتریان نیز با محتوایی روبرو می‌شوند که با هدف آنان هماهنگ‌تر است و رضایت آن‌ها بیشتر را جلب می‌کند.

مهم‌ترین دلایل اهمیت کلیدواژه لانگ تیل

  • درصد رقابت روی کلمات کلیدی دم بلند کمتر است: کلمات کلیدی لانگ تیل مختص کسب و کار و جایگاه خاصی هستند و حجم جستجوی آن‌ها پایین است. بنابراین برای رتبه‌بندی به ازای آن‌ها تلاش چندان زیادی احتیاج نیست.
  • پرداختن به کلمات کلیدی long tain آسان‌تر است: هرچه کوئری کلی‌تر باشد، موقع پرداختن به آن جزئیات بیشتری درج شود. اما اگر جست‌وجو خاص باشد، اغلب می‌توان به آن پاسخ کوتاهی داد و جستجوگر را راضی نگه داشت.
  • گزینه‌های بی‌شماری وجود دارد: بیشتر بودن تعداد کلمات در کلیدواژه‌های لانگ تیل باعث می‌شود تعداد عبارت‌های بیشتری بتوان ساخت که هر کدام به یک نیاز کاربر پاسخ می‌دهد. در نتیجه ترافیک جستجو به عددی قابل توجه تبدیل می‌شود.
  • کلیدواژه لانگ تیل نرخ تبدیل بالاتری دارد: با جستجو پیرامون کلیدواژه دم‌بلند که نشان‌گر قصد خریدار هستند و به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، درک بهتری از هدف کاربر به دست می‌آید. می‌توانید از این دانش برای افزودن سرنخ‌های واجد شرایط به قیف فروش و تکمیل تلاش‌های بازاریابی محتوای خود استفاده کنید.
  • امکان بهینه‌سازی جستجوی معنایی و صوتی را بیشتر می‌کند: کاربران برای جستجوی صوتی و معنایی از عبارت‌های کلیدی طولانی‌ استفاده می‌کنند. بنابراین اگر بتوانید هدف پشت سوالات صوتی و گفتار طبیعی را تشخیص دهید، می‌توانید مرتبط‌ترین کلمات کلیدی طولانی را هدف قرار دهید.

 نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی لانگ تیل

 

نحوه یافتن بهترین کلمات کلیدی لانگ تیل

اگر قصد فروش چیزی را دارید، در قدم اول باید یک محصول خوب داشته باشید و بعد باید بدانید کاربران از وب‌سایت یا محصولات شما چه انتظاری دارند؟ چه چیزی محصول یا وبلاگ شما را خاص می‌کند؟ اگر این را بدانید و درک کنید، انتخاب کلیدواژه لانگ تیل به مراتب ساده‌تر خواهد بود. در مراحل بعدی برای انتخاب بهترین کلمات کلیدی لانگ تیل این روش‌ها را امتحان کنید.

۱. استفاده از Google Autosuggest

کلمه کلیدی مورد نظر را در Google Autosuggest وارد کنید و به دنبال آن حروف مختلف الفبا را بزنید تا با عبارات محبوب حاوی آن کلیدواژه که بیشترین حجم جستجو را دارند، روبرو شوید.

۲. استفاده از Keywords Explorer

کلیدواژه مورد نظر را در Keywords Explorer در ابزار Ahrefs جستجو کنید و فیلتر حجم جستجو را فعال کنید تا بلافاصله هزاران کلمه کلیدی لانگ تیل در اختیارتان قرار گیرد.

۳. شناسایی کلیدواژه‌هایی که رقیبانتان استفاده می‌کنند

این یکی دیگر از موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای است که کلیدواژه‌های طولانی مناسبی در اختیار شما قرار می‌دهد. خوشبختانه به کمک ابزارهای آنلاین می‌توانید به این داده‌ها دسترسی داشته باشید و ببینید کدام کلمات کلیدی long tail مخاطبان بیشتری به سایت رقیبان شما می‌کشاند.

4. مطالعه Reddit، Quora و انجمن‌های تخصصی

کاربران زمانی که پاسخ سوال خود را در گوگل پیدا نمی‌کنند، آن را در انجمن‌هایی مثل Quora و Reddit مطرح می‌کنند. لابه‌لای تاپیک‌های این انجمن‌ها می‌توانید بحث‌های خوبی پیدا کنید که شما را به سمت تولید محتوای مفید که دغدغه کاربران باشد، هدایت کند.

نکات مهم انتخاب کلمات کلیدی لانگ تیل

  • در قدم اول پرسونای خریدار خود را بسازید و با توجه به آن سفر مشتری را ترسیم کنید.
  • با توجه به این اطلاعات، موضوعاتی که احساس می‌کنید شخصیت خریدار شما مشتاق است در هر مرحله ببیند را شناسایی کنید.
  • با استفاده از یکی از روش‌هایی که در بخش قبلی ذکر شد، بهترین کلمات کلیدی لانگ تیل که نرخ ترافیک و تبدیل بالایی دارند را انتخاب کنید.
  • ببینید این کلمات کلیدی چقدر شما را به موفقیت رسانده‌اند. نرخ ترافیک، تعامل و تبدیل را رصد کنید تا بفهمید این کلیدواژه‌ها چند نفر را جذب می‌کنند و محتوای شما چقدر به نیازهای آن‌ها پاسخ می‌دهد.

 

تولید محتوا حول کلمات کلیدی long tail

اکنون که فهرستی از کلمات کلیدی طولانی در اختیار دارید که می‌توانید بهینه سازی سئو را برای آن‌ها آغاز کنید، نوبت تولید محتوا است. عقل حکم می‌کند که به ازای تمام این کلمات کلیدی لانگ تیل یک صفحه اختصاصی تهیه کنید. اما اگر تعداد آن‌ها زیاد باشد، ممکن نیست. بنابراین باید بتوانید آن‌ها را در بخش‌های مختلف بگنجانید و موقعیت‌های طبیعی برای آن‌ها پیدا کنید.

یکی از بهترین موقعیت‌ها لینک‌های داخلی است که فضای مناسبی برای گنجاندن کلمات کلیدی دم‌بلند در اختیار شما قرار می‌دهند.

 

کلام آخر

در این مقاله تا حدی به تمام اطلاعات حیاتی پیرامون کلمات کلیدی لانگ تیل و انتخاب بهترین آن‌ها اشاره کردیم. دانستیم کلیدواژه‌های لانگ تیل عبارات کلیدی طولانی‌تر و خاص‌تری هستند که کاربران هدفمند زمانی که به نقطه خرید نزدیک‌تر هستند، از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین با مزیت‌های این کلیدواژه‌ها مثل رقابت کمتر، تعداد گزینه‌های بیشتر، آسان‌تر بودن پرداختن به آن‌ها، نرخ تبدیل بالاتر و امکان هدف‌گیری جستجوگران صوتی آشنا شدیم.

 امیدواریم این مقاله به شما کمک کند استراتژی سئوی خود را به نحوی تنظیم کنید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیشترین ترافیک ارگانیک و بالاترین نرخ تبدیل منجر شود. از همراهی شما سپاسگزاریم.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید