تگ کنونیکال چیست؟ باید ها نباید های آن در سئو

تگ کنونیکال چیست؟ باید ها نباید های آن در سئو

اگر به دنبال افزایش میزان رتبه سئو وب سایت خود باشید حتما با مفهوم تگ کنونیکال آشنایی دارید. در این مطلب قصد داریم به این سوال که تگ کنونیکال چیست؟ پاسخ دهیم و به بررسی این مفهوم و تاثیرات آن در سئو بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

تگ کنونیکال (Canonical Tag) چیست و چه کاربردهایی در سئو دارد؟

تگ کنونیکال یکی از مهمترین تگ ها در افزایش رنک و سئو سایت است. این تگ برای معرفی صفحه اصلی به موتورهای جستجو می باشد. بیانگر نوع خزش و بررسی محتوا توسط موتورهای جستجو می باشد. همانطور که می دانید این تگ می تواند بازدید و رتبه سئو بسیار بالایی را برای شما به همراه داشته باشد. به همین علت تمامی وب سایت های پر بازدید و دارای رتبه بالای سئو از این تگ کنونیکال استفاده می کنند. تگ های کاربردی سئو بسیار زیاد هستند اما با توجه به کارایی بالای آنان در افزایش بازدید و سئو وب سایت لازم است از آنان استفاده و موثرترین تگ های سئو را برای افزایش رتبه گوگل و سئو وب سایت خود استفاده نمایید. با استفاده از این تگ آدرس اصلی وب سایت برای افزایش بازدید نمایش داده می شود.


جایگاه مناسب تگ کنونیکال چیست؟

شاید از خود سوال کنید این تگ در کدام قسمت وب سایت قرار خواهد گرفت و چگونه باید از این تگ استفاده نمود. در پاسخ به این سوال که جای مناسب تگ کنونیکال چیست؟ باید بگوییم این تک کاربردی در کدهای HTML و در قسمت تگ Head قرار خواهد گرفت. لزوم استفاده از این تگ در ابتدای تگ های HTML به این علت است که بعد از بارگذاری صفحات این تگ ها خوانده شده و قبل از بارگذاری کامل صفحات، آدرس اصلی صفحات به موتورهای جستجو اعلام خواهد شد.

همانطور که می دانید این تگ در کدهای غیر اصلی قرار خواهد گرفت و در ابتدای خواندن صفحات URL های اصلی وب سایت را به موتور جستجو معرفی می کند. اگر دارای چندین صفحه مشابه با آدرس های متفاوت در وب سایت خود هستید لازم است برای هر یک از صفحات تگ کنونیکال را قرار داده و صفحات اصلی را به موتور جستجو معرفی کنید. با این کار فرآیند بهینه سازی وب سایت شما با سرعت بیشتر انجام خواهد گرفت. در ادامه به توضیح و بررسی ضرورت استفاده و به کارگیری از تگ سئو کنونیکال می پردازیم.

تاثیر تگ کنونیکال بر سئو

چرا تگ کنونیکال برای سئو وب سایت مهم است؟

همانطور که می دانید گوگل با محتواهای تکراری میانه ای ندارد. از این رو با درج محتواهای مشابه و تکراری ممکن است رتبه سئو وب سایت شما دچار نزول شود. با این حال سوالات بسیاری از جمله اینکه ضرورت استفاده از تگ کنونیکال چیست؟ پرسیده می شود. در هر محتوایی تعدادی کلمات کلیدی به کار برده می شود اگر برای موتورهای جستجو مشخص نکنید که با جستجوی صفحات وب سایت شما کدام صفحه باید نمایش داده شود. با نزول رتبه سئو وب سایت رو به رو خواهید شد و این موضوع سبب از دست دادن رتبه و بازدیدهای بسیاری برای وب سایت شما خواهد بود. ضرورت استفاده از تگ کنونیکال همین است.

شما با استفاده از تگ کنونیکال سئو به موتورهای جستجو اعلام می کنید تا کدامیک از صفحات وب سایت شما باید ایندکس شود. در نتیجه این موضوع بازدید بیشتر برای وب سایت شما و سئو وب سایت به سرعت افزایش پیدا خواهد کرد. در صورت عدم استفاده خود گوگل اقدام به تشخیص صفحات اصلی وب سایت شما خواهد کرد، توصیه می کنیم به هیچ عنوان این موضوع را بر عهده گوگل قرار ندهید زیرا نتایج مورد انتظار را برای شما در پی نخواهد داشت.


تاثیرات مثبت تگ کنونیکال چیست؟

شاید از خود بپرسید تاثیرات استفاده از تگ کنونیکال چیست و استفاده از این تگ چگونه بر بهبود وضعیت سئو وب سایت شما موثر واقع خواهد شد.

افزایش اعتبار صفحات: استفاده از این تگ موجب می شود تا اعتبار تمامی صفحات جانبی و لینک های داخلی و خارجی که در صفحه اعمال شده است بر امتیاز صفحه معرفی شده موثر واقع شود و اعتبار بسیار بالایی را برای صفحه اصلی معرفی شده در پی خواهد داشت.
جلوگیری از تغییرات دوره ای صفحات مرجع: تغییرات محتوا در صفحات اصلی ممکن است سبب شود تا گوگل سردرگم شده و صفحات کانونی را صفحات دیگری تشخیص دهد. با استفاده از این تگ می توانید اطمینان حاصل کنید صفحات دیگر بر صفحه اصلی وب سایت شما موثر واقع نخواهد شد و وب سایت شما همیشه دارای صفحات اصلی معرفی شده به عنوان صفحات کانونی خواهد بود.

افزایش سرعت ربات های گوگل: در صورت عدم استفاده از تگ Canonical ممکن است گوگل بعد در زمان ایندکس صفحات شما سردرگم شده و بازدید مورد نظر را به صفحه اصلی وب سایت شما هدایت نکند و یا این فرآیند با سرعت کمتری اجرا شود. بعد از بکارگیری این تگ می توانید شاهد ایندکس صفحات در کمترین زمان ممکن باشید.


فرآیندهای اجرایی در تگ کنونیکال

یکی دیگر از پاسخ های مناسب برای سوال تگ کنونیکال چیست بررسی این موضوع که با این حال اقداماتی در اجرای بهتر تگ کنونیکال وجود دارد. استفاده از آدرس های مشخص می تواند در اجرای تگ کنونیکال موثر واقع شود. همچنین بهتر است از حروف کوچک در آدرس های وب سایت خود استفاده کنید. اما بسیاری از مقالات در پاسخ به این سوال که فرآیندهای اجرایی در تگ کنونیکال چیست؟ استفاده از افزونه هایی مانند یواست را معرفی می کنند. همانطور که می دانید این افزونه تاثیرات بسیار موثر و مثبتی را بر سئو وب سایت شما و محتوای وب سایت شما خواهد داشت. با استفاده از این افزونه قادر هستید تا صفحات کاربردی را به موتورهای جستجو معرفی کرده و عمده بازدیدها را دریافت نمایید.

چگونه از تگ کنونیکال استفاده کنیم

جمع بندی

پروسه افزایش بازدید و رتبه بالای وب سایت دارای اصولی بسیار مهم و کاربردی است. در این مطلب سعی داشتیم تا یکی از موثرترین روش های افزایش سئو را برای شما مطرح و مورد بررسی قرار دهیم. برای افزایش بازدید بهتر است تا از روش های موثر و بروز برای افزایش بازدید و رتبه سئو وب سایت خود استفاده نمایید. در مقاله تگ کنونیکال چیست؟ به بررسی و جایگاه این تگ پرداختیم و تاثیرات آن را بر روی ایندکس صفحات مورد بررسی قرار دادیم. بسیاری از وب سایت های بزرگ از جمله دیجی کالا از تاثیرات این تگ غافل نشده و از آن در افزایش سئو وب سایت خود استفاده کرده اند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید