طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی


طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی که فضای تعاملی داشته باشد و در چندین دستگاه به طور یکپارچه کار کند، کمی دشوار است. به خصوص زمانی که به دنبال تمام ویژگی های مورد نیاز کاربران هستیم. اما در نهایت با استفاده از یک فرایند طراحی انعطاف پذیر که نیازهای کاربر را در کانون توجه قرار می دهد، می توانیم یک برنامه مناسب بسازیم که باعث رضایت مشتری می شود. با ما همراه باشید تا چند نکته مهم در این زمینه را بررسی کنیم.

وب اپلیکیشن فروشگاهی
تفاوت وب اپلیکیشن و وب سایت

در گام اول مهم است که بدانید تفاوت میان وب سایت و وب اپلیکیشن (Web Application) چیست. به یاد داشته باشید وب سایت مجموعه ای از صفحات است که عمدتا از محتوای ثابت، تصاویر و ویدیو تشکیل شده اند. این فضا معمولا با قابلیت های تعاملی محدود (یعنی به جز فرم تماس و قابلیت جستجو) شناخته می شود. گرچه نقش اصلی یک وب سایت اطلاع رسانی به مشتریان است و برخی از وب سایت ها از سیستم های مدیریت محتوا برای ارائه محتوای پویا خود استفاده می کنند، اما به طور کلی ماهیت آنها هنوز اطلاعاتی است.


از سوی دیگر، برنامه های کاربردی وب یا همان وب اپلیکیشن ها، سیستم های پویا و تعاملی هستند که به کسب و کارها کمک می کنند تا وظایف مهم تجاری را انجام داده و بهره وری خود را افزایش دهند و آن را اندازه گیری کنند.
وب اپلیکیشن نیاز به سطح بالاتری از مشارکت و دانش سیستمی از طرف کاربر دارند. آنها نه تنها با برنامه تعامل مثبتی دارند، بلکه کار خود را انجام می دهند و از آن خارج می شوند. کاربران از وب اپلیکیشن به عنوان ابزاری برای انجام وظایف مهم تجاری در کار روزانه خود استفاده می کنند. در پایان، اگر در عملکرد وب اپلیکیشن راحت نباشند، مانند وب سایت ها، به برنامه دیگری رجوع می کنند؛ بنابراین ضروری است که طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی خود را به گونه ای پیش ببرید که کاربری آسانی داشته باشد.

طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی
نیازهای کاربر و بازار کار خود را کشف کنید

در گام بعدی باید با درک کاربران و بازار محصول پیش بروید. پیشنهاد می کنیم سؤالات کلیدی زیر را در طراحی وب اپلیکیشن برای هدایت تحقیق از خودتان بپرسید:


•    چه کسی از این وب اپلیکیشن استفاده خواهد کرد؟
•    کاربران زمان ورود به وب اپلیکیشن ما چه اهدافی دارند؟
•    اهداف اصلی ما با ساخت این برنامه وب چیست؟
•    چگونه وب اپلیکیشن ما را از رقبا متمایز خواهد کرد؟


باید دقیقا مشخص کنید که طراحی وب اپلیکیشن شما چه مشکلاتی را حل کرده و چگونه نیازهای کاربر را برطرف می کند. مهم است زمان مناسبی را صرف تحقیق در مورد رقبای خود کنید. همچنین باید مطمئن شوید که فروشگاه های فعال به صورت وب اپلیکیشن را با کلمات کلیدی مرتبط به ایده های برنامه وب خود جستجو می کنید تا درک کنید دیگران چه کار می کنند. در این میان تلاش اصلی خود را بر درک عمیق رفتار کاربران و خواسته های آنها متمرکز کنید.

مطالعه بیشتر :وب اپلیکیشن چه تاثیری بر کسب و کارها دارد؟

طراحی وب اپلیکیشن
صحبت کردن با کاربران هم می تواند یکی دیگر از روش های مناسب برای تحقیق باشد. مصاحبه ها را با کاربران بالقوه سازماندهی کنید و بر روی یادگیری بیشتر در مورد اینکه کاربران شما چه کسانی هستند، نقاط درد و مشکلات کلیدی آنها چیست و برنامه وب شما چه راه حل هایی می تواند برای آنها ارائه دهد، تمرکز کنید.


امکانات طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی را بشناسید

پس از درک جامعه مخاطبان می توانید اهداف باند مدت و کوتاه مدت خود را طرح ریزی کنید. پس از آن وقت آن است که برای طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی دست به کار شوید. در این بخش باید بدانید یک وب اپ چه امکاناتی را به شما ارائه می کند. موارد لیست شده در ادامه متن، جزو مهم ترین این امکانات هستند.
•    دسته بندی محصولات به تفکیک
•    کنترل موجودی هر محصول برای سهولت خرید
•    اعمال تخفیف روی محصولات
•    امکان ساخت کد تخفیف
•    امکان محاسبه هزینه ارسال
•    امکان درج تصویر محصول


 در کنار این موارد امکان ورود و خروج محصولات از طریق اکسل، ارائه موقعیت روی نقشه، قابلیت محاسبه مالیات بر روی محصولات، ویژگی های متغیر محصول مانند سایز و رنگ و ارسال پیامک به مشتری در هنگام تغییر وضعیت سفارش هم از دیگر امکاناتی است که باید در نظر بگیرید.


همچنین در صورت نیاز می توانید هشدار موجودی، امکان ارسال رایگان بر اساس حداقل مبلغ خرید از فروشگاه و ارسال فاکتور به ایمیل یا شماره تماس مشتری با سربرگ اختصاصی را هم در نظر داشته باشید. برخی از شرکت ها دوست دارند اطلاع رسانی فروشنده (پس از دریافت سفارش به شما اطلاع داده می شود) و قابلیت پرداخت مبلغ سفارش در محل را هم در نظر داشته باشند. به هر طریق وجود و یا عدم وجود هر کدام از این امکانات به خواست شما بستگی دارد.

شاپینگ انلاین
تمامی منابع لازم را در دسترس داشته باشید

تجزیه و تحلیل قابلیت های کلی برای حمایت از پروژه در طول و پس از اتمام طراحی، باید شامل ارزیابی منابع موجود مانند فضای کاری، تجهیزات و پرسنل مورد نیاز شما هم باشد. آیا منابعی که شما و تیم توسعه برای اجرای پروژه نیاز دارید در حال حاضر موجود است؟ اگر نه آیا شرکت شما می تواند آن منابع را برای طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی فراهم کند؟


نگاهی به منابع موجود قبل از شروع طراحی وب آپ مشخص می کند که آیا می توانید انتظارات شرکت را برای موفقیت پروژه برآورده کنید. همچنین به این اطمینان می رسید که شما و توسعه دهندگان همکارتان از تمام پشتیبانی لازم برای رعایت ضرب الاجل های پروژه برخوردار هستید یا خیر.


طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی را شروع کنید

در مرحله بعد، روی توسعه راه حل هایی تمرکز کنید که می توانید آنها را آزمایش کرده و به کاربران واقعی ارائه دهید. با ماکت ها، وایرفریم ها و نمونه های اولیه که معماری اصلی ناوبری وب آپ و عناصر UX را مدل سازی می کنند، شروع کنید. سپس، این فاکتورها را با کاربران فعلی یا بالقوه آزمایش کنید و بازخورد آنها را در به روزرسانی های آینده بگنجانید.


در مراحل بعدی توسعه، تمرکز تیم تجاری خود را به عناصر طراحی رابط کاربری، نام تجاری و همچنین ابزارهای ناوبری معطوف کنید تا بتوانید بازخورد کاربران را در مورد این جنبه ها دریافت نمایید. بد نیست اگر تصمیم بگیرید یک راه اندازی آرام و آهسته را در نظر بگیرید تا در ابتدا وب اپلیکیشن را به گروه کوچکی از کاربران عرضه می کنید. در این وضعیت می توانید قبل از انتشار کامل، باگ ها را برطرف کرده و تغییرات لازم را ایجاد کنید.


بدیهی است که با جستجوی مداوم بازخورد کاربران، می توانید طراحی خود را بهبود ببخشید، موارد را به خوبی اولویت بندی کرده و کاربران را با هر به روزرسانی راضی نگه دارید. در این مرحله، باید بررسی های مختلفی را انجام دهید تا تصویر کاملی از نحوه عملکرد وب اپلیکیشن خود داشته باشید.

قیمت طراحی وب اپلیکیشن به چه عواملی بستگی دارد؟

وب اپلیکیشن
معیارهای نظارت کلیدی بر وب اپلیکیشن را آزمایش کنید

نظارت بر عملکرد پس از طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی، برای جلب رضایت کاربران امری کلیدی است. کاربران همیشه با یک نیاز اصلی برای بازدید و استفاده به سراغ وب اپلیکیشن ها می آیند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید برنامه شما سرعت بارگیری بالا و زمان پاسخگویی سریع را ارائه می دهد و زمان وقفه آن محدود است.


برای بهبود تعامل، رفتار کاربر را مشاهده کنید

با درک نحوه رفتار کاربران در وب اپ خود، می توانید موانعی که برای معرفی محصول وجود دارد و فرصت هایی را برای بهبود طراحی خود شناسایی کنید. بینش در مورد رفتار کاربر به شما کمک می کند تا جاهای خالی را بین آنچه کاربران به شما می گویند و کاری که در هنگام پیمایش انجام می دهند، پر کنید.


مزیت های طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی

اگر با این سؤال درگیری شده اید که چرا به فرایند طراحی اپلیکیشن وب نیاز داریم در نظر داشته باشد که یک فرایند عالی برای طراحی اپلیکیشن وب به شما کمک می کند:


1.    مهم ترین مشکلات کاربر را حل کنید.
2.    در یک بازار در حال تحول به روز بمانید.
3.    قابلیت استفاده عالی و سلسله مراتب ناوبری واضح را ارائه دهید که به کاربران اجازه می دهد به آنچه که نیاز دارند، دست پیدا کنند.
4.    کاربران را با تجربه ای جذاب و شهودی درگیر نگه دارید.
5.    افزایش تبدیل و رضایت کاربر را در نظر داشته باشید.
6.    کل تیم خود را با طرح های به روز هماهنگ کنید.

 

با توجه به هرآنچه که در متن گفته شد، بدون یک فرایند واضح برای طراحی وب اپلیکیشن فروشگاهی، ممکن است در نهایت منابع را جایی سرمایه گذاری کنید که ارزشمند نیستند، سردرگمی و ناهماهنگی را در تیم خود ایجاد کرده و یا فرصت های مناسب برای ارائه راه حل های کلیدی و پیشی گرفتن از چالش های بالقوه را از دست بدهید. ما در مجموعه کیان تجارت، کنار شما هستیم تا هیچ کدام از این موانع در موفقیت شما اختلال ایجاد نکنند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

tel

اینستاگرام

@kiantc

tel

تماس با ما

۰۲۱-۸۸۲۳۰۰۶۳

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

درخواست طراحی وب اپ left angle

درخواست مشاوره طراحی وب اپ