20 ایده برتر طراحی وب اپلیکیشن که در سال 2023 معجزه می کند

20 ایده برتر طراحی وب اپلیکیشن که در سال 2023 معجزه می کند

طراحی و توسعه یک وب اپلیکیشن آنطور که به نظر می‌رسد کار ساده‌ای نیست. ساخت وب اپلیکیشن به نوآوری، خلاقیت، کارآمدی، دوام، کاربر پسند بودن و... نیاز دارد. از این رو اجرای ایده‌های جدید وب اپلیکیشن می‌تواند در توسعه یک وب اپلیکیشن عالی معجزه کند. فرقی ندارد که یک استارتاپ، یک سازمان متوسط تا بزرگ یا یک شرکت تجاری داشته باشید، ارائه ایده‌های کاربردی وب اپلیکیشن منحصربه‌فرد برای ارتقای تصویر برند و افزایش تجارت ضروری است. از همین رو در این مقاله، می‌خواهیم 20 ایده برتر برای طراحی وب اپلیکیشن که در سال 2023 موفق عمل خواهند کرد را معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

 

1. طراحی وب اپلیکیشن CRM برای کسب‌ و کارها

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یک راه‌حل نرم‌افزاری قوی است که به کاربران کمک می‌کند تا روابط خود با مشتریان را به نحوی موثر و با رضایت و دقت کامل مدیریت کنند. وب اپلیکیشن CRM در هر اندازه ای قابل اجراست (استارتاپ‌ها، شرکت‌های کوچک، متوسط و بزرگ). مشکلات ارتباطی بین مشتریان، شرکت و تیم‌های فروش و خدمات را کاهش می‌دهد. 

برخی از ویژگی‌های اصلی یک وب اپلیکیشن CRM عبارتند از مدیریت روند کار، تبلیغات بازاریابی، نمایش بصری فعالیت‌های فروش، ارائه صورتحساب لحظه‌ای، نظارت موثر بر فعالیت‌ نیروهای فروش. وب اپلیکیشن CRM مزیت های بسیاری برای کسب‌وکارها دارند:

  • کارهای اضافی و بیهوده را حذف می‌کنند
  • سفارش‌ها را فوری و با بهره‌وری بالا تحویل می‌دهند
  • دقت پیش‌بینی را افزایش می‌دهند
  • بازدهی سرمایه را به حداکثر می‌رساند 
  • دسترسی به منابع فروش بهینه بازار را افزایش می‌دهد.

 

طراحی وب اپلیکیشن CRM 

 

2. داشبورد اطلاعات، یک ایده برتر وب اپلیکیشن

با وجود انبوهی از داده و اطلاعات سازمان‌ها، تحلیل و استفاده بهینه از آنها ضروری خواهد بود. وب اپلیکیشن مبتنی بر داشبورد یک ایده برتر طراحی وب اپ است؛ زیرا به مدیر عامل و صاحبان کسب‌وکار تصویری بصری و دقیق از اطلاعات کسب‌وکار را ارائه می‌دهد. آنها می‌توانند اطلاعات لازم را بررسی کنند و بر اساس آن تصمیم بگیرند.

وب اپلیکیشن داشبورد اطلاعات باید دقیق، مقیاس‌پذیر و مملو از ویژگی‌هایی مانند امکان تجزیه و تحلیل خودکار، نمایش بصری داده‌ها از طریق نمودارها، ارائه داده‌های تلفیقی در یک مکان واحد، ارائه تصویری شفاف از همه فعالیت‌های تجاری و نظارت بر شاخص‌های عملکرد و سلامت کسب و کار باشد. این برنامه به مدیران شرکت ها و سازمان ها در شناسایی نقاط ضعف و بهبود آنها و پیش بینی بهتر وضعیت در آینده کمک می کند.

 

3. وب اپلیکیشن آموزش آنلاین

پس از همه‌گیری کرونا، تقاضا برای آموزش آنلاین افزایش یافت. یادگیری آنلاین روشی ساده، مقرون‌به‌صرفه و آسان است که تنها با اتصال به اینترنت و یک دستگاه هوشمند قابل مدیریت است. 

این وب اپ ویژگی‌های مهمی مانند ضبط یا ارسال ویدئو، ارسال تکلیف، دانلود فایل های آموزشی، ارتباط آسان بین دانش آموز یا دانشجو با معلم و استاد، ارسال  نوتیفیکیشن به دانشجویان برای اطلاع از وضعیت کلاس ها و اخبار جدید و ... می باشد. 

 

وب اپلیکیشن آموزش آنلاین 

 

4. وب اپلیکیشن دوستیابی آنلاین

طرح‌های دیجیتالی به دوستیابی آنلاین، رونق جدیدی بخشیده است و از این رو وب اپلیکیشن‌های دوستیابی آنلاین یک ایده برتر وب اپلیکیشن برای سال 2023 خواهد بود. ارائه ویژگی‌ها و پشتیبانی عالی به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق رسانه‌های مختلف به دنبال فرد مورد نظر خود باشند.

الگوریتم‌های داخلی مختلفی برای جستجو و پیدا کردن دوست بر اساس ویژگی‌ها، سرگرمی‌ها، محل سکونت، علایق، اولویت‌ها و غیره وجود دارند. این وب اپلیکیشن‌ها شامل ضبط صدا و ویدئو، اعلان‌های هوشمند، پروفایل کاربر، گیمیفیکیشن‌ مانند بازی‌های درون‌برنامه‌ای و گزینه‌های چت است.

 

5. وب اپ درگاه پرداخت

با نگاهی به روند رو به افزایش تجارت الکترونیک، تعداد درگاه‌های پرداخت آنلاین افزایش یافته است. از این رو، داشتن وب اپلیکیشن‌های درگاه پرداخت یک ایده عالی وب اپلیکیشن خواهد بود. صاحبان مشاغل می‌توانند درگاه پرداخت شخصی‌سازی شده را در سایت یا اپلیکیشن خود بگنجانند.

از ویژگی‌های برجسته این نوع وب اپلیکیشن می‌توان به ادغام آسان با سایر پلتفرم‌های تجارت الکترونیک، امنیت و احراز هویت کاربر، پردازش به موقع تراکنش‌های پرداخت، افزایش رضایت مشتری، افزایش درآمد و سودآوری و... اشاره کرد.

 

وب اپ درگاه پرداخت 

 

6. وب اپلیکیشن وبینار و رویدادها مجازی

با افزایش نیاز به دورکاری، نیاز به ساخت وب اپلیکیشن های برگزاری رویداد مجازی نیز بیشتر شده است. فراخوان برگزاری جلسات مجازی، کنفرانس‌ها، ارائه‌ها و ... منجر به اجرای وب اپلیکیشن‌های میزبانی رویدادهای مجازی شده است. این وب اپ ها بر اساس ماهیت کسب و کارها و نوع رویدادهایی که قرار است در آن برگزار شود طراحی می شوند.

بطور کلی رویدادهای مجازی به شکلی مؤثرتر، هیجان‌انگیزتر و پربارتر برگزار می‌شوند و وب اپ ها فضای دیجیتال را به یک جلسه پرجنب و جوش و تعاملی تبدیل می‌کنند.

این ایده برتر وب اپلیکیشن باید از ویژگی‌هایی مانند پخش زنده، سفارشی‌سازی نام برند، روش‌های ارتباطی مؤثر، ادغام یکپارچه با سایر نرم‌افزارهاو ادغام با شبکه‌های اجتماعی برخوردار باشد. این نوع وب اپلیکیشن‌ها شامل پلتفرم‌های رویداد مجازی برای کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها، میزگردها و کار از راه دور با یکپارچه‌سازی کامل صوتی و تصویری است.

 

7. پزشک آنلاین دور یکی از 20 ایده برتر وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن‌های پزشکی از راه دور بر استفاده از ارتباطات راه دور برای ارائه بهترین مراقبت‌های بهداشتی آنلاین به بیماران تمرکز دارند. این کار از طریق ویدئو یا کنفرانس صوتی، چت یا از طریق برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی انجام می‌گیرد. امروزه بیماران به دلیل عدم ایستادن در صف انتظار، برنامه‌ریزی قرار ملاقات، دریافت درمان فوری، اجتناب از ترافیک و پرداخت آنلاین، بسیار راضی هستند.

حتی پزشکان به دلیل مدیریت بهتر سوابق بیمار، هماهنگی با بیماران، نظارت بر گزارش‌ها و اسناد پزشکی، به اشتراک‌گذاری آسان و آنلاین اسناد با بخش‌های مربوطه، تجویز دارو از این وب اپلیکیشن‌های آنلاین رضایت دارند. 

در صورتی که می‌خواهید یکی از این ایده‌ها را اجرا کنید اما نمی‌دانید چگونه این کار را انجام دهید کافی است با شرکت کیان تجارت تماس بگیرید. این شرکت با سال‌ها تجربه در زمینه طراحی اپلیکیشن موبایل و وب اپلیکیشن آماده ارائه خدمات به مشتریان است.

وب اپ پزشک آنلاین 

 

8. اجرای ایده برتر وب اپلیکیشن هشدار جرم

با نگاهی به نرخ افزایش جرم و جنایت در سراسر جهان، داشتن یک وب اپلیکیشن هشدار جرم یکی از 20 ایده برتر وب اپلیکیشن خواهد بود. این وب اپ دقیقا مانند یک شبکه اجتماعی کار می‌کند که در آن هر کاربر جزئیات مربوط به جرم و جنایت را گزارش می‌هد. این کار باعث می‌شود دیگران از اشتباهات اطرافیانشان و خطرات مطلع شوند و در نتیجه همیشه هوشیار باشند.

 

9. مدیریت مراسم و رویدادها

مدیریت مراسم و رویدادها جهت برگزاری بهتر نیز می تواند در بستر وب اپ ها باشد.  مراسم هایی مانند جشن تولدها، سالگردها، عروسی‌ها، افتتاحیه ها و غیره هستند. وب اپلیکیشن‌های مربوط به مدیریت رویدادها و مراسم ها به کاربران برای دسترسی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌ریزان رویداد و انجام بهترین معامله با آنها کمک بزرگی می‌کند.

 

10. وب اپ ذخیره‌سازی اسناد و مدارک

داده‌های بسیار حساسی در بخش‌های تجاری وجود دارد. ذخیره و نگهداری این اسناد بسیار مهم است. داشتن یک وب اپلیکیشن برای ذخیره اسناد یک ایده برتر وب اپلیکیشن است. این نوع وب اپلیکیشن ها باید رمزگذاری شده و امن باشد، و همچنین باید سرعت آپلود و دانلود بالایی داشته باشد.

 

وب اپ ذخیره‌سازی اسناد و مدارک 

11. مدیریت کار و فعالیت شرکت ها و سازمان ها

کسب و کارها فعالیت های خاص خود را دارند و باید به طور مؤثر و منظم مدیریت و نظارت شوند. در چنین مواقعی، پیاده‌سازی یک وب اپلیکیشن گزارش کار، بسیار مفید خواهد بود. چون این نوع ابزار آنلاین برای افزایش بهره‌وری طراحی شده و فعالیت ها را به راحتی مدیریت می‌کند.

این وب اپ به شناخت فعالیت‌های غیر ضروری، بهره وری و به دست آوردن کارایی بهتر کمک می‌کند. یک وب اپلیکیشن مدیریت کار و فعالیت به راحتی وظایف را مدیریت می‌کند، گزارش‌های مبتنی بر KPI را استخراج می‌کند. 

 

12. وب اپلیکیشن چت بات

اکنون چت بات‌ها جزء ضروری وبسایت یا نرم‌افزار هستند. این چت بات‌ها عموما مبتنی بر هوش مصنوعی بوده و به‌ عنوان یک سیستم پشتیبانی به‌راحتی قابل دسترسی هستند. داشتن وب اپلیکیشن چت‌بات که در آن بتوانید چت بات هوش مصنوعی خود را ایجاد کنید و آن را به مشتریان مختلف ارائه دهید یک ایده برتر وب اپلیکیشن است. هر نوع مشتری که به یک مرکز چت‌بات برای اپلیکیشن یا سایت خود نیاز دارد می‌تواند از این وب اپلیکیشن استفاده کند. ویژگی‌های اصلی یک اپلیکیشن میزبانی چت بات شامل سفارشی‌سازی و شخصی سازی، چند زبانه بود، امن و سریع و ... می باشد.

 

 وب اپلیکیشن چت بات 

 

13. وب اپلیکیشن آموزش درون سازمانی

آموزش خوب و مؤثر کارمندان برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است. داشتن یک وب اپلیکیشن اختصاصی آموزشی برای کارکنان بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا صرفا بر فعالیت‌های آموزشی متفاوتی که کارکنان باید انجام دهند، برنامه‌ریزی و پیشرفت آنها تمرکز می‌کند. چنین برنامه‌ای تمام اسناد لازم که در آموزش کارمندان دخیل است برای مدت طولانی حفظ و نگهداری می کند.

این وب اپلیکیشن‌ها را می‌توان در هر نقطه از جهان پیاده‌سازی کرد و از آن استفاده‌ نمود. همچنین، داده‌ها را می‌توان به‌راحتی به سایر پلتفرم ها منتقل کرد. برای جلوگیری از هر گونه مشکل و مغایرت، باید پروتکل‌های احراز هویت و امنیتی کاربر به‌خوبی آماده شوند.

 

14. وب اپلیکیشن آموزش زبان

در جهانی مملو از رویکردهای چند زبانه، داشتن یک وب اپلیکیشن یادگیری زبان مؤثر و مفید خواهد بود. وب اپی را طراحی کنید که به کاربران در یادگیری مؤثر یک زبان جدید کمک کند. تقاضا برای زبان‌های مختلف بر اساس لوکیشن انتخاب شده، متفاوت است. از این رو، این برنامه باید ویژگی‌های استاندارد و خاصی داشته باشد تا بتواند نیاز مخاطبان به انواع زبان‌ها را برآورده کند.

اجرای ایده برتر وب اپلیکیشن آموزش زبان به بخش‌های ورود کاربر، ایجاد پروفایل، سطوح مختلف آموزش بسته به سطح دانش، بخش تلفظ، کلاس‌های تخصصی، واژگان، آزمون‌های تمرین زبان، گیمیفیکیشن، برگزاری تست و آزمون، ارائه گواهینامه قبولی، کتاب‌های الکترونیکی و ... نیاز دارد.

 

وب اپلیکیشن آموزش زبان 

15. وب اپلیکیشن تحویل غذا

بازار تحویل غذا درب منزل در حال رشد است. در چنین حالتی، داشتن یک وب اپلیکیشن تحویل غذا می‌تواند معجزه کند. با این وب اپلیکیشن امکان خرید غذا و مواد غذایی مورد نظر از خانه بسیار راحت‌تر است. در حال حاضر که جهان به عرصه آنلاین تکیه کرده است، چنین برنامه‌هایی می‌توانند کمک بزرگی برای صاحبان کسب‌وکار و کاربران باشند. این نوع وب اپلیکیشن به راحتی با تمام رستوران‌های محلی شهر برای ثبت سفارش و ارائه خدمات فوری، یکپارچه خواهد شد.

یک وب اپلیکیشن تحویل غذا باید ویژگی‌هایی مانند ثبت‌نام، ثبت و پیگیری سفارش، اعلان‌های مربوط به وضعیت سفارش، تخفیف و گزینه‌های استرداد وجه، نظرات و رتبه‌بندی، امکان جستجو، گزینه‌های پرداخت امن و آنلاین و... باشد.

 

16. وب اپلیکیشن خرید کتاب و نقد و بررسی آن

دوستداران کتاب زیادی در سرتاسر جهان وجود دارند که روزانه مشغول مطالعه کتاب‌های بر اساس سلیقه و ژانر مورد علاقه خود هستند. چیزی که آنها واقعا به‌ دنبال آن هستند یک پلتفرم خرید آنلاین و نقد و بررسی کتاب بعد از مطالعه آن می باشند.

این ایده طراحی وب اپ به کاربران این امکان را می‌دهد که نظرات خود را ذخیره کنند و برخی نقد و بررسی‌های خاص و معتبر درباره کتاب را جستجو کنند. اگرچه این ایده شاید به اندازه ایده‌های دیگر جالب به نظر نرسد، اما مخاطبان خاص خود را دارد که بدون شک از آن نهایت استفاده را خواهند برد. این نوع وب اپلیکیشن باید ویژگی‌هایی چون نقد و بررسی دقیق، تبلیغات و تکنیک‌های بازاریابی، یک سیستم جستجو، رتبه‌بندی کتاب‌ها، فیدهای خبری و انجمن نقد کتاب را داشته باشد.

وب اپلیکیشن خرید کتاب و نقد و بررسی آن

17. وب اپلیکیشن ارائه خدمات منزل

با توجه به نیاز به ارائه خدمات خانگی فوری و ساعتی سرعت ساخت وب اپلیکیشن‌هایی از این دست افزایش یافته است. مردم، استفاده از انواع خدمات خانگی و رزرو آنلاین را راحت می‌دانند. این خدمات می‌تواند فعالیت‌های مختلفی مانند کوتاه کردن مو، اسپا، آرایشگری، برقکاری، لوله‌کشی، نجاری، نظافت و غیره را شامل شود.

داشتن یک وب اپلیکیشن اختصاصی برای خدمات خانگی، ایده فوق العاده‌ای است که موفقیت آن در سال 2023 بسیار بالا خواهد بود. ایجاد و مدیریت لیست خدمات، قیمت گذاری، داشتن لیستی از متخصصان و کارکنان، جستجو و پیگیری سفارش و غیره در این وب اپلیکیشن از جمله ویژگی‌های این وب اپلیکیشن‌ها است

 

18. وب اپلیکیشن فضای کاری مبتنی بر واقعیت مجازی

با محبوبیت روزافزون کار در منزل، نیاز به حفظ ارتباط صمیمی و نزدیک نیروهای کار با یکدیگر بسیار افزایش داشته است. برای افزایش سطح بهره‌وری، ارتباط داشتن کارکنان با یکدیگر ضروری و بسیار مهم است.

در چنین مواقعی، بدون شک راه اندازی یک وب اپلیکیشن که بتواند از فناوری‌های مدرن مانند هوش‌مصنوعی، AR و VR کمک گرفته و فضاهای مجازی را با استفاده از متاورس ارائه دهد، جذاب خواهد بود.

 

تماس با کارشناس طراحی اپ 

19. وب اپ رزرو آنلاین میز رستوران 

رزرو آنلاین رستوران‌ و میز رستوران از خانه اخیرا پرطرفدار شده است. به لطف افزایش استفاده و ضرورت آن، در سال جدید شاهد افزایش چنین وب اپلیکیشن‌هایی خواهیم بود. کاربران می‌توانند رستوران موردنظر خود را انتخاب کرده و به همراه شماره خود، تاریخ و میز رستوران را رزرو کنند. این نوع وب اپلیکیشن‌ها، رستوران‌ها را بر اساس لوکیشن، امتیاز، نوع غذا و غیره پیشنهاد می‌دهند. مشتریان نیز می‌توانند بر اساس تجربیات قبلی، نوع خاصی از میز را طبق پیشنهاد وب اپلیکیشن، رزرو کنند. این برنامه می‌تواند علایق و انتخاب‌های کاربر را تحلیل کرده و در صورت وجود، گزینه‌های رزرو بعدی را همراه با طرح‌های تخفیف ویژه ارائه دهد.

وب اپ رزرو آنلاین میز رستوران  

20. وب اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه

وب اپلیکیشن‌های اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه، اخیرا به دلیل مدل خدمات منحصربه‌فردشان بسیار محبوب شده‌اند و به همین دلیل در فهرست 20 ایده برتر وب اپلیکیشن قرار گرفته‌اند. سفر به مکان‌های مختلف با نرخ‌های معقول از طریق اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه با دیگران، چیزی است که بسیاری از مسافران ترجیح می‌دهند. پیاده‌سازی یک وب اپلیکیشن به اشتراک‌گذاری وسایل نقلیه یک ایده وب اپلیکیشن عالی برای کاربران خواهد بود.

کاربران می‌توانند فورا سفر خود را از طریق این وب اپ رزرو کنند و با کمترین هزینه به مقصد خود برسند. درگاه‌های پرداخت آنلاین نیز با برنامه یکپارچه شده و به وب اپلیکیشنی کاربرپسند، امن با قابلیت نظارت و ردیابی تبدیل می‌شوند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید