راهنمای توسعه وب اپلیکیشن در سال 2022

راهنمای توسعه وب اپلیکیشن در سال 2022

در دوره کنونی، با پیشرفت فناوری، روش های متعددی در ارتباط و بازاریابی شکل گرفته است. یکی از این روش ها، توسعه وب اپلیکیشن است. استفاده کنندگان یا مخاطبین این اپلیکیشن ها، دائما در حال افزایش می باشند و انتظارات آنها از این اپلیکیشن ها، روز به روز در حال گسترش است. با گذشت زمان، انتظاراتی که از این اپلیکیشن ها می رود، پیشرفته تر و پیچیده تر می شود. بنابراین سازندگان یا طراحان این وب اپلیکیشن ها باید خود را آماده بروزرسانی کنند. طراحان یا سازندگان باید ویژگی های جذابی را درون این اپلیکیشن ها قرار دهند تا کاربران مایل به استفاده از آنها باشند. پس از ارائه این تفاسیر، این سوال پیش می آید که وب اپلیکیشن چه می باشد و شرایط توسعه آن به چه صورت است. در ادامه می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم. 

 

وب اپلیکیشن چیست و علت اهمیت آن چه می باشد؟

می خواهیم در این بخش از مقاله به تشریح وب اپلیکیشن بپردازیم. این نوع از اپلیکیشن، به برنامه ای اطلاق می شود که به وسیله مرورگر و وب، وظایف خود را انجام می دهد. به عبارتی دیگر، وب اپلیکیشن ترکیبی از وب و اپلیکیشن می باشد که کارکردی مشابه با اپلیکیشن دارد اما به وسیله وب کار می کند. این نوع از اپلیکیشن، دارای ویژگی های خاص و جذابی می باشد. برخی از این ویژگی عبارتند از:

  • قابلیت استفاده از پلتفرم های مختلف توسعه وب اپ برای طراحی اپ کاربردی
  • برای استفاده از وب اپ به مرورگر و اینترنت نیاز است
  • نیازی به دانلود اپ یا پلتفرم جداگانه ای نیست
  • عدم نیازمندی به فضای جداگانه برای اجرای برنامه
  • عدم نیازمندی به ارسال اعلان بروزرسانی وب اپ به کاربران
  • بک آپ گیری راحت تر از وب اپلیکیشن 
  • هزینه توسعه وب اپ نسبت به توسعه اپلیکیشن ها پایین تر است

وب اپلیکیشن ها به وسیله مرورگرها، به اینترنت دسترسی دارند. این اپلیکیشن ها می توانند روی لپ تاپ یا گوشی هوشمند نصب شوند و داده ها را به کاربر منتقل کنند. برای طراحی وب اپلیکیشن، لازم است ابتدا نقشه یا طرح مسیر ترسیم شود. سپس چارچوب کلی آن بررسی و شرایط توسعه آن، اعمال شود. در ادامه به بررسی شرایط توسعه این نوع از اپلیکیشن ها، می پردازیم.

 

توسعه وب اپ در 2022 

 

انواع وب اپلیکیشن ها

وب اپلیکیشن ها، دارای انواع متفاوتی می باشند. هر کدام از این اپلیکیشن ها، دارای ویژگی های خاص خود می باشند که سبب تمایز با دیگری، می شود. اگر علاقه مند به دانستن انواع مختلف این وب اپلیکیشن ها می باشید، با ما در ادامه همراه باشید.

 

1- وب اپلیکیشن استاتیک

این نوع از اپلیکیشن، دارای محتوای از پیش تعریف شده ای می باشد که با حداقل میزان شخصی سازی، در اختیار کاربر در مرورگر قرار می گیرد. در این نوع از اپلیکیشن ها، نیاز به مدیریت نخواهید داشت و صفحه مورد نظر پس از اتمام بارگذاری، به نمایش در می آید.

 

2- وب اپلیکیشن پویا

فرق اساسی وب اپ پویا با استاتیک، در تغییرات صفحه زمینه می باشد. این نوع از وب اپ ها، می توانند پس از بروزرسانی، تغییراتی را در صفحه خود ایجاد نمایند. یک پایگاه داده ایمن در مرورگر، این اطلاعات را به روشی مطمئن ذخیره می کند.

 

3- وب اپلیکیشن تک صفحه

در این نوع از اپلیکیشن ها، نیاز به دریافت تمام صفحات ندارید؛ به عبارتی در این نوع از اپلیکیشن ها، تنها صفحه مورد نظر از سرور دریافت می شود. عمده دلیل سرعت دریافت صفحه نیز به دلیل استفاده از API می باشد که به دریافت هر چه سریع تر اپلیکیشن، کمک می کند.

 

4- وب اپلیکیشن پیشرو

این نوع از وب اپلیکیشن ها مشابه با وب سایت ها می باشند اما به عنوان یک اپلیکیشن موبایل عمل می کنند. در واقع این نوع از اپلیکیشن ها، شکل و شمایل وب سایت را در بستر اپلیکیشن موبایل، ارائه می دهند. کاربر برای استفاده از این اپلیکیشن، کار آسانی دارد و می تواند به راحتی آن را درون گوشی خود، نصب نماید.

 

انواع وب اپلیکیشن 

 

پلتفرم های برتر در زمینه توسعه وب اپلیکیشن

1- پلتفرم Vue JS

این نوع از پلتفرم، بر روی بستر جاوا اسکریپت تولید می شود که به توسعه وب اپلیکیشن، کمک های زیادی می کند. البته که این نوع از پلتفرم ها ساده و فراگیر می باشند و می توانند به عنوان یک اپلیکیشن همه کاره، راه گشای مخاطب باشند.

 

2- پلتفرم Angular

این پلتفرم نیز از سال 2010 به وجود آمده و توانسته رتبه برتری کسب نماید. در این نوع از پلتفرم، بستر به نحوی آماده می شود که کاربر تجربه خوبی از وب اپ بدست می  آورد. البته که در این راستا، گوگل با افزودن ویژگی های مناسبی به این پلتفرم، توانسته آن را استاندارد و پیشرفته نماید.

 

تماس با کارشناس وب اپ 

 

3- پلتفرم React JS

این پلتفرم که بر روی وب اپلیکیشن ها قرار دارد، از سال 2013 توسط فیس بوک تولید شد. این پلتفرم دارای محبوبیت زیادی علی الخصوص برای استفاده کنندگان جاوا اسکریپت می باشد. همچنین افراد حرفه ای و خبره نیز از این پلتفرم برای افزایش کیفیت محصولات خود، استفاده می کنند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین فریم ورک های طراحی وب اپلیکیشن
 

4- پلتفرم Backbone JS

سبک دیگری از جاوا اسکریپت با پلتفرم Backbone JS شناخته می شود. این پلتفرم سبک، بر اساس MVP یا Model View Presenter ساخته شده و برای ایجاد برنامه های کاربری با چارچوب مناسب تولید شده است.

 

5- پلتفرم 

آخرین پلتفرم وب اپلیکیشن ها نیز Ember JS نام دارد که در سال 2011 به عنوان پلتفرم برتر در زمینه توسعه وب اپلیکیشن، شناخته شده است. این پلتفرم در هسته خود از مولفه های HTML و CSS استفاده می کند.

 

پلتفرم های توسعه وب اپلیکیشن

 

کلام آخر

به طور کلی، وب اپلیکیشن یا اپلیکیشن تحت بستر وب، از ترکیب اپلیکیشن و وب سایت ساخته می شود که توسط مروگر قابل دسترس می باشند. این اپلیکیشن ها با اپلیکیشن های عادی، تفاوت های زیادی دارند. سرعت، پویایی، امنیت، بروزرسانی، قابلیت اشتراک گذاری و ... از جمله تفاوت های وب اپلیکیشن با سایر برنامه ها می باشد. در دنیا وب اپلیکیشن های معتبر و معروفی وجود دارند. به عنوان مثال استارباکس یک PWA برای دریافت سفارشات خود ایجاد کرده است. بازی معروف 2048 دارای نسخه اپلیکیشنی در وب سایت می باشد و می توان از طریق آن، این بازی را انجام داد. در این مقاله به بررسی روش های طراحی وب اپلیکیشن (Guide to Web App Development in 2022) پرداختیم و آنها را بررسی کردیم. همچنین لازم به ذکر است که برای ساخت این اپلیکیشن ها، کار دشواری در پیش نخواهیم داشت. زیرا آنها به وسیله HTML یا جاوا اسکریپت ساخته می شوند.

در واقع هر نوع کسب و کاری که بخواهد از فرصت های خود برای جذب بیشترین کاربر سود ببرد، باید به دنبال راه اندازی وب اپلیکیشن باشد. این اپلیکیشن ها که به صورت یک چارچوب منظم ساخته می شوند، با تمایزهای فوق العاده خود نسبت به برنامه های دیگر، می توانند با سهولت بیشتر، امکانات گسترده تری را برای مخاطبین فراهم نمایند. در واقع شیوه ی تعامل حداکثری در این برنامه ها به صورت گسترده تری قابل انجام است. نکته ی آخر و پایانی این بحث، این می باشد که وب اپلیکیشن ها به صورت آنلاین و از طریق مرورگر راه اندازی می شوند. 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید