طراحی نرم افزار تحت وب

طراحی اپلیکیشن مبتنی بر وب شامل ایجاد برنامه های نرم افزاری است که به جای نصب بر روی دستگاه کاربر، از طریق مرورگر وب قابل دسترسی هستند. برای طراحی نرم افزار تحت وب به شکل موفق، درک اصول اساسی طراحی خوب مهم است. این امر شامل شناخت اصول استفاده، دسترسی و مقیاس پذیری است.

طراحی وب اپلیکیشن

شناخت کلی طراحی نرم افزار تحت وب

قابلیت استفاده در طراحی برنامه های کاربردی مبتنی بر وب موضوعی کلیدی است، زیرا کاربران انتظار دارند رابط های بصری خاصی داشته باشند که به آنها اجازه می دهد وظایف مختلف را سریع و آسان انجام دهند. در طراحی کردن نرم افزار تحت وب دسترسی مناسب نیز مهم است، زیرا برنامه های کاربردی مبتنی بر وب باید با طیف گسترده ای از دستگاه ها و فناوری های کمکی سازگار باشند و آنها را برای کاربران دارای معلولیت در دسترس قرار دهند. مقیاس پذیری یکی دیگر از ملاحظات کلیدی در طراحی برنامه های کاربردی مبتنی بر وب است، زیرا برنامه ها باید بتوانند حجم فزاینده ای از ترافیک را بدون به خطر انداختن عملکرد مدیریت کنند.
برخی از ملاحظات کلیدی دیگر در طراحی برنامه های کاربردی مبتنی بر وب عبارت اند از: استفاده از تکنیک های طراحی واکنش گرا برای اطمینان از اینکه برنامه ها در اندازه های مختلف صفحه نمایش به خوبی کار می کنند، استفاده از شیوه های کدگذاری ایمن برای محافظت در برابر حملات و اطمینان از رعایت استانداردهای وب برای سازگاری با مرورگرها و سیستم عامل های مختلف.

 

پیشنهاد مطالعه: 20ایده برتر طراحی وب اپلیکیشن که در سال 2023 معجزه می کند

 

طراحی و پیاده سازی انواع وب اپلیکیشن های موبایل به صورت Native و یا اپلیکیشن های تحت وب یا طراحی وب اپلیکیشن در تخصص تیم ماست. نرم افزارهای تحت وب معمولا به دو دسته نرم افزارهای اختصاصی و یا نرم افزارهای عمومی تقسیم می شوند.

طراحی نرم افزار تحت وب

به طور کلی می توان امور زیر را ازطریق نرم افزار تحت وب انجام داد:

  • نرم افزارهای مدیریت پرسنل و نیروی انسانی
  • نرم افزارهای موجودی کالا و انبارداری
  • نرم افزارهای محاسباتی خاص منظوره
  • نرم افزار مانیتورینگ و مدیریت دوربین های راه دور
  • اتوماسیون شرکت ها و سازمان ها
  • نرم افزار پیام رسان
  • دفتر کار مجازی کارمندان
  • پرتال مشتریان
  • نرم افزارهای آموزشی
  • نرم افزار مستندسازی و گزارش گیری
  • نرم افراهای حسابداری آنلاین
  • نرم افزارهای مدیریت پروژه
  • نرم افرارهای کنترل کالا و خدمات

 

بهترین روش ها برای ایجاد برنامه های کاربردی وب کاربر پسند

طراحی نرم افزار تحت وب به شکل کاربر پسند برای اطمینان از موفقیت آنها ضروری است. یک اپلیکیشن کاربرپسند، اپلیکیشنی است که استفاده از آن آسان، شهودی و پاسخگوی نیازهای مخاطبان هدف باشد. برای دستیابی به این هدف، طراحان وب باید روی چندین روش برتر تمرکز کنند.
یکی از مهم ترین جنبه های طراحی وب اپلیکیشن کاربرپسند، اطمینان از داشتن یک رابط کاربری واضح و سازگار است. کاربران باید بتوانند به راحتی با منوها و دکمه های بصری برنامه را پیمایش کنند. علاوه بر این، طراحان باید استفاده از فضای سفید موجود در محیط را در نظر بگیرند تا برنامه از نظر بصری جذاب تر و خواناتر شود.
باید اطمینان حاصل کنید که برنامه با اهداف مدنظر کاربر طراحی شده است. این به معنای درک نیازهای کاربر و طراحی اپلیکیشن برای رفع این نیازها است. طراحان باید نظرات کاربر را برای به دست آوردن بینشی در مورد ترجیحات و رفتارهای وی در نظر بگیرند و از این اطلاعات برای طراحی برنامه استفاده کنند.
طراحان باید استفاده از بازخورد و اعلان ها را در نظر بگیرند تا کاربران را مطلع و درگیر نگه دارند. ارائه بازخورد در مورد اقدامات کاربر می تواند به کاربران کمک کند تا کنترل بیشتری بر برنامه داشته باشند، در حالی که اعلان ها می توانند به کاربران در مورد رویدادها یا اطلاعات مهم هشدار دهند.

 طراحی وب اپلیکیشن مدرن

 اجزای ضروری طراحی اپلیکیشن مدرن مبتنی بر وب

طراحی نرم افزار تحت وب مدرن برای عملکرد مؤثر به مجموعه ای از مؤلفه ها نیاز دارد. برخی از اجزای ضروری طراحی اپلیکیشن مدرن مبتنی بر وب عبارت اند از:


•    طراحی واکنش گرا که در اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها کار می کند.
•    یک رابط کاربری واضح و ثابت که به راحتی قابل پیمایش است.
•    یک زیرساخت قابل اعتماد و ایمن که می تواند حجم زیادی از ترافیک را مدیریت کند.
•    پایگاه داده ای برای ذخیره و بازیابی داده ها
•    API برای ادغام با سایر برنامه ها و خدمات
•    ابزار تجزیه و تحلیل برای نظارت بر طرز استفاده کاربر


علاوه بر این مؤلفه های کلیدی، برنامه های کاربردی مبتنی بر وب مدرن ممکن است ویژگی هایی مانند یکپارچه سازی رسانه های اجتماعی، ربات های مخصوص چت و الگوریتم های یادگیری ماشینی را برای بهبود عملکرد و تجربه کاربر در نظر داشته باشند.

معرفی بهترین فریم ورک های طراحی وب اپلیکیشن

چرا به یک نرم افزار تحت وب نیازمند هستیم ؟

نرم افرارهای تحت سیستم عامل و اپلیکیشن ها، حتما باید در سیستم های مختلف نصب گردند، کنترل و دسترسی آن ها از راه دور  سخت و زمان بر است و درصورت امکان دسترسی از راه دور، نیاز به اینترنت و نرم افرارهای جانبی و پهنای باند بالا هست، که همه این اشکالات در نرم افزار تحت وب رفع شده است.

ویژگی های نرم افزار تحت وب

  • اجرای نرم افزار بدون نیاز به نصب هیچ برنامه ای
  • قابلیت  خارج از شبکه و داخل شبکه
  • سرعت و امنیت بسیار بالا
  • قابل اجرا در تلفن همراه و تبلت
  • نیاز به حداقل سیستم برای اجرای نرم افزار 

 توسعه وب اپلیکیشن

نقش طراحی واکنش گرا در توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر وب

طراحی ریسپانسیو یکی از اجزای حیاتی طراحی نرم افزار تحت وب است. طراحی ریسپانسیو شامل طراحی برنامه هایی است که با اندازه های مختلف صفحه نمایش و دستگاه ها تطبیق پیدا کرده و اطمینان حاصل می کنند که برنامه همواره کاربردی و از نظر بصری جذاب باقی می ماند.


چندین مزیت کلیدی برای استفاده از طراحی ریسپانسیو در توسعه برنامه های کاربردی مبتنی بر وب وجود دارد. به عنوان مثال، طراحی واکنش گرا تضمین می کند که برنامه در طیف گسترده ای از دستگاه ها از جمله گوشی های هوشمند، تبلت ها و رایانه های رومیزی برای کاربران قابل دسترسی است. علاوه بر این، طراحی واکنش گرا می تواند به بهبود عملکرد برنامه، کاهش زمان بارگذاری و بهبود رضایت کاربر کمک کند.


برای پیاده سازی طراحی واکنش گرا، طراحان باید روی طراحی طرح بندی های انعطاف پذیری تمرکز کنند تا بتوانند با اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار شوند. آنها همچنین باید استفاده از شبکه های سیال، تصاویر منعطف، و CSS را در نظر بگیرند تا اطمینان حاصل کنند که محتوا در همه دستگاه ها به طور بهینه نمایش داده می شود.


چگونه UX و UI را برای برنامه وب خود بهینه کنید

بهینه سازی تجربه کاربر (UX) و رابط کاربری (UI) برای برای اطمینان از موفقیت طراحی نرم افزار تحت وب بسیار مهم است. طراحی UX بر ایجاد یک برنامه کاربردی که نیازهای کاربران خود را برآورده می کند تمرکز دارد، در حالی که طراحی UI بر ایجاد یک رابط بصری جذاب تمرکز دارد که استفاده از آن آسان است.
برای بهینه سازی UX و UI برای برنامه وب خود، باید اطلاعات بسیار مهی را در مورد نحوه استفاده کاربر از اپلیکیشن مربوطه به دست آورد. از این اطلاعات برای راهنمایی طراحی برنامه استفاده شود تا برنامه مربوطه بتواند نیازها و انتظارات کاربران را برآورده می کند.
از نظر طراحی UI، باید روی ایجاد یک رابط کاربری واضح و ثابت که به راحتی قابل پیمایش است، تمرکز کرد.  علاوه بر این، استفاده از رنگ، تایپوگرافی و آیکون های مختلف را برای بهبود زیبایی شناسی کلی برنامه باید در نظر داشت.  (9 نکته کلیدی برای بهبود طراحی ui/ux وب اپلیکیشن)
از طراحی UX، باید روی ایجاد یک طراحی نرم افزار یکپارچه تمرکز کرد. از نظرات کاربر برای شناسایی مناطقی که طراحی آن ها دارای مشکل است استفاده خواهد شد و در صورت نیاز کل چهارچوب برنامه تغییر خواهد کرد. علاوه بر این، استفاده از تکنیک های شخصی سازی گزینه عالی برای طراحی این نرم افزارها به شمار می آیند.

در صورت نیاز به توضیحات بیشتر و یا مشاوره در این مورد لطفا با کارشناسان ما ازطریق فرم تماس ارتباط حاصل نمایید.

سازگاری بین مرورگرها یک چالش کلیدی در طراحی نرم افزار تحت وب است، زیرا مرورگرهای مختلف ممکن است کد ها را متفاوت تفسیر کنند، امری که منجر به ناسازگاری در نحوه نمایش یا عملکرد برنامه می شود. برای عبور از این چالش ها، طراحان باید بر روی رعایت استانداردهای وب به بهترین شکل تمرکز کنند. چنین موردی می تواند به کارکرد مداوم برنامه در مرورگرهای مختلف کمک کند.

علاوه بر این، طراحان باید آزمایش های گسترده ای را بر روی مرورگرها و دستگاه های مختلف انجام دهند تا هرگونه مشکل یا ناسازگاری را شناسایی کنند. این آزمایش ها می تواند به شناسایی مناطقی که ممکن است مشکل خاصی داشته باشند کمک کند.

 

در انتها خواهشمندیم از نمونه کارهای طراحی وب اپلیکیشن کیان تجارت دیدن فرمائید.

نمونه کارهای طراحی وب اپلیکیشن

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۹ ) ۳.۳ / ۵

tel

اینستاگرام

@kiantc

tel

تماس با ما

۰۲۱-۸۸۲۳۰۰۶۳

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام، نرم افزارهای تحت وب شما به چه زبانی نوشته میشن؟

Generic placeholder image

سلام خدمت شما دوست عزیز، کیان تجارت نرم افزارهای تحت وب و وب اپلیکیشن ه را با react js  طراحی و پیاده سازی می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02188230063 تماس بگیرید.

question circle

سلام کارفرماهای من کالاهای مختلف مورد نیازشان را به تعداد زیاد به من سفارش می دهند من برایشان می خرم و به آنها می فروشم و سپس فاکتورفروش را به کارفرما می دهم و کارفرما پس از تایید به من پول کالاها را می دهد. مراحل کارمن سفارس خرید/خرید و ارسال کالا /دریافت کالا در مقصد /تحول کالا به کارفرما/ تهیه فاکتور فروش/ چک کردن رسید پول در حساب بانکی باید کالا رافقط به تعداد سفارش بدهم نی بیشتر و نه کمترو همچنین یادم باشد که به محض تحویل کالا به کارفرما صورتجلسه اش را تهیه و به کارفرما بدهم. چه اپلیکیشن یا وب سایتی میتواند به من کمک کند؟ ممنون میشوم اگر پاسخ را ایمیل یا واتساپ کنید.

Generic placeholder image

سلام خدمت شما دوست عزیز همکاران تیم کیان تجارت با شما تماس خواهند گرفت. 

question circle

سلام من یک وب اپلیکیشن در زمینه کاری خودم نیاز دارم. کارم من در زمینه تولید و فروش و صادرات انواع روغن ها و عرقیجات گیاهی است و یک نرم افزار تحت وب دو زبانه نیاز دارم برای فروش محصولاتم. چطور میتونم از شما کمک بگیرم؟

Generic placeholder image

سلام خدمت شما دوست عزیز شرکت کیان تجارت تجربه های موفق در زمینه طراحی وب اپلیکیشن دارد و یکی از مشتریان برجسته ما همراه اول می باشد. برای طراحی وب اپلیکیشن نیاز به یکسری از اطلاعات دقیقتر از سمت شما داریم که پیشنهاد ما به شما جلسه حضوری با کارشناسان کیان تجارت می باشد تا شما را نسبت به آنچه که نیاز دارید راهنمایی نمایند.

question circle

با سلام و خسته نباشید من یک نرم افزار میخواستم برای برگزاری دوره های آموزشی که شامل ایجاد دوره و مشخصات دوره های برگزار شده و تقویم و دارای فیلد وارد کردن و ذخیره مشخصات شرکت ها و پرسنل و همچنین با قابلیت گزارش گیری ممنون میشم راهنمایی کنید

Generic placeholder image

با سلام خدمت شما برای طراحی و تهیه نرم افزار برگزاری دوره های آموزشی که شامل ایجاد دوره و مشخصات دوره های برگزار شده و تقویم و دارای فیلد وارد کردن و ذخیره مشخصات شرکت ها و پرسنل و همچنین با قابلیت گزارش گیری نیاز به یکسری اطلاعات در قالب RFB نیاز است که شما باید در اختیار ما قرار دهید تا بر اساس آن نرم افزار تهیه و در اختیار شما قرار گیرد. همچنین شما می توانید بعد از طراحی نرم افزار آن را به افراد دیگر بفروش برسانید. 

question circle

سلام ، من ی نرم افزار اکسل دارم که ی سری فرمول داره و می‌خوام تبدیل بشه به تحت وب تا کاربر بتونه از هر کجا ی سری اطلاعات وارد کنه و محاسبه انجام بشه

Generic placeholder image

سلام بله قابل انجامه. برنامه نویسان تیم کیان تجارت نمونه کارهای موفق در زمینه طراحی تحت وب دارند. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما با شماره های 88230063 یا 88230063 تماس بگیرید.

question circle

سلام ما یک شرکت خدماتی داریم که یک نرم افزار تحت وب می خواهیم برای این کار شما را در نتایج اول پیدا کردیم اما برای شروع نیاز به راهنمایی داریم. چطور می تونیم با کارشناسانتون در ارتباط باشیم؟

Generic placeholder image

 سلام تیم برنامه نویسان شرکت کیان تجارت تمامی آنچه را که شما نیاز دارید را برای شما اجرا خواهد کرد و نمونه کارهای موفقی در این زمینه دارد که برای مشاهده نمونه کارها می توانید اینجا کلیک کنید و برای مشورت با تیم کارشناسان کیان می توانید با شماره تلفن های 09128943815 یا  88230063 تماس بگیرید.

question circle

سلام یک برنامه میخوام، که کاربر بتونه رنگ و طرح لباسش رو تو برنامه وارد کنه و اون برنامه استایل مناسب با اون رنگ ها رو به کاربر بده، اصلا امکانش هست؟

Generic placeholder image

سلام هر آنچه شما فکر می کنید، امکان پیاده سازی در برنامه را دارد، اما به نسبت پیچیدگی مورد نظر هزینه نرم افزار نیز بالاتر می رود، اما با روش هایی می توان برنامه را ساده تر کرد و از هزینه کم کنیم و از طرفی کارایی مد نظر شما هم به شما تحویل بدهیم.

question circle

سلام، یک برنامه ای میخوام که کاربر بتونه داخلش ثبت نام کنه و عکس روز صفحات مختلف بورس براش ارسال بشه

Generic placeholder image

سلام، در صورتی که api موجود باشه با 3 میلیون تومان و در غیر این صورت باید جزییات کامل بررسی شود تا به نسبت آن هزینه اعلام شود.

question circle

سلام، نرم افزارهای تحت وب شما به چه زبانی نوشته میشن؟

Generic placeholder image

سلام، به زبان php

question circle

سلام نیاز به برنامه ای دارم که با اگرفتن اطلاعات از مشتری یک سری محاسبات انجام بده و در نهایت پس از پرداخت انلاین فایل پی دی اف رو دانلود کنه ممنون

Generic placeholder image

با سلام، امکان طراحی این برنامه وجود دارد و نیاز به جزییات بیشتری از طرف شما برای برآورد قیمت و زمان هستیم، لطفا با شماره 88230063 تماس بگیرید

 

question circle

سلام برای ثبت اطلاعات یک سری بازرسی از واحد های درمانی بر روی نرم افزار از کجا باید شروع به طراحی کنم؟

Generic placeholder image

سلام،میتونید با کارشناسان فنی شرکت تماس بگیرید

88230063

88230063

question circle

سلام.من نیاز نیاز به برنامه ای دارم که از طریق آن بیماران به صورت روزانه اطلاعاتی را برای پزشک ارسال کنند و پزشک به صورت هفتگی با توجه به اطلاعات ارسالی بیماران به آنها پیام ارسال کند. آیا یک نرم افزار تحت وب می تواند اینکار را انجام دهد؟ متشکرم

Generic placeholder image

با سلام این کار با ربات تلگرام کاملا امکان پذیر است.مزیت ربات تلگرام این هست که دیگر نیازی به نصب اپلیکیشن دیگری نمی باشد.

برای  اطلاعات بیشتر با من تماس بگیرید بنایی 09124243876

درخواست طراحی وب اپ left angle

درخواست مشاوره طراحی وب اپ