گوگل پنالتی چیست و چرا سایت پنالتی می شود؟

گوگل پنالتی چیست و چرا سایت پنالتی می شود؟

در این مقاله قصد داریم که به ارائه اطلاعاتی در رابطه با گوگل پنالتی بپردازیم. در صورتی که می خواهید در مورد گوگل پنالتی اطلاعاتی را بدست آورید، در این مقاله ما را همراهی کنید. گوگل پنالتی در رابطه با سئو سایت مطرح می شود و زمانی که از راهکارهای غیرمجاز در سئو سایت استفاده می شود، گوگل در جهت جریمه سایت ها اقدام می کند.

 

گوگل پنالتی چیست؟

زمانی که وب سایت از راهکار کلاه سیاه در SEO خود استفاده‌ می کنند، گوگل از طریق الگوریتم های به روز خود اقدام به شناسایی این نوع از سایت ها می کند و برای آن‌ها مجازاتی نیز در نظر می گیرد و در نتیجه از نتایج جست و جو حذف خواهند شد. دلایل مختلفی وجود دارد که موجب ایجاد پنالتی گوگل می شود که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

 

حتما بخوانید: موارد تاثیرگذار در سئو سازی سایت

 

 

تفاوت الگوریتم با گوگل پنالتی

اطلاعاتی که در مورد گوگل پنالتی وجود دارد قطعی نیست، به روزرسانی هایی که در الگوریتم های مختلف گوگل انجام می پذیرد به معنای گوگل پنالتی نیست. الگوریتم در واقع یکسری قواعد هستند که می توان از آن ها در ارائه نتایج بهتر به صورت خودکار استفاده کرد.

الگوریتم های پاندا و پنگوئن، به سایت هایی که کیفیت خود را با توجه به قواعد گوگل تطبیق می دهند، امتیاز مثبت خواهند داد که در موقع جست و جو تاثیرگذار خواهد بود. البته در گوگل نیروهای انسانی نیز وظیفه بررسی تطابق کیفیت وب سایت ها با استانداردهای گوگل را دارند. نتیجه هر دو بررسی خودکار با استفاده از الگوریتم ها و یا به صورت دستی می تواند موجب احساس گوگل پنالتی از سوی گوگل شود.

 

گوگل پنالتی چیست

 

مخفی کردن

مخفی کاری بدین معنی است که شما صفحاتی را که در وب سایت به مراجعه کنندگان خود می فرستید با صفحاتی که به گوگل نمایش داده می شود، متفاوت باشد. به این مخفی کردن تغییر مسیر نیز گفته‌ می شود که در هر صورت به معنای تخطئی از شیوه نامه های وب مستر است و ممکن است بخشی از سایت شما و یا تمام سایت شما را از لحاظ گوگل پنالتی تحت تاثیر قرار دهد.

درصورتی که وب سایت شما از این طریق جریمه شده باشد، برای حل آن به مسیر Google Search Console >Crawl stats بروید و صفحات آسیب دیده را برداشته و با محتوای گوگل مقایسه کنید. سپس برای رفع تغییرات و تناقض ها اقدام کنید و در صورتی که صفحات مخفی کاری وجود دارد حذف کنید و سپس برای حل مشکل درخواست بازبینی مجدد را بدهید.

 

حتما بخوانید: مزرعه لینک چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟

 

 

نشان دادن محتوای ناقص

در صورتی که وب سایتی، محتوای خود را به صورت کامل به گوگل نشان دهد ولی کاربران برای مشاهده همان محتوا دچار محدویت باشند، شامل این جریمه خواهند شد. برای مثال در صورتی که کاربر به منظور وارد شدن به یک سایت و دیدن یک محتوا ملزم به ثبت نام شود با سیاست های گوگل، تطابق نخواهد داشت لذا احتمال گوگل پنالتی بیشتر خواهد شد. جریمه های گوگل می تواند جزئی و مربوط به یک صفحه باشد و یا می تواند گسترده تر باشد. برای حل این مشکل باید موارد مسئله دار را حذف کنید و محتوایی که به گوگل نشان داده می شود با محتوایی که به کاربران نشان داده می شود یکسان باشد. در صورت مشمول شدن این جریمه پس از اصلاح موارد برای بازبینی مجدد می توانید اقدام کنید.

 

چرا سایت پنالتی می شود؟

 

تصاویر پنهان شده و پنالایز گوگل

پنالتی گوگل ممکن است که برای تصاویر نیز در نظر گرفته شود و شما مشمول جریمه شوید. مواردی که امکان جریمه برای آن ها وجود دارد شامل موضوعات ذیل هستند:

  • تصویری با استفاده از تصویری دیگر پنهان می شود.
  • تصویری متفاوت ارائه شود.
  • کاربران وب سایت به تصاویری دیگر هدایت شوند.

برای حل این موضوع به گوگل همان تصویری را نشان دهید که به کاربران نشان می دهید. پس از اقدام برای اصلاح، درخواست تجدید نظر بدهید. همچنین افزونه های نصب شده بر روی سایت را بررسی کنید تا از عدم تغییر یا دستکاری تصاویر اطمینان حاصل کنید.

 

تماس با کارشناس سئو

 

سایت هک شده

وب سایت ها هیچ وقت از حملات هکرها در امان نیستند. بسیاری از سایت از جمله وردپرس و دیگر سیستم ها با استفاده از لینک های آلوده در معرض هک شدن قرار دارند و مهم ترین مشکل موجود این است که به راحتی نیز قابل شناسایی نیستند. در صورتی که هکرها به وب سایتی نفوذ کنند، اطلاعیه از گوگل به وب سایت قربانی مبنی بر هک شدن داده می شود و نتیجه آن نیز کاهش سهم وب سایت در نتایج جست و جو خواهد بود.

برای این مشکل نیز راه حل وجود دارد. ابتدا با میزبان هاست خود تماس گرفته و در خواست پشتیبانی بدهید. برای در امان ماندن سایت از هر آسیبی برای قرنطینه آن اقدام کنید. از کنسول جست و جو برای شناسایی نوع هک می توان استفاده کرد و پس از شناسایی بد افزارها و نحوه ورود هکرها برای پاکسازی سایت اقدام کنید و سپس از گوگل بخواهید تا برچسب هک را بردارد. نکته ای که در اینجا باید مورد توجه قرار گیرد این است به صورت دائم از وب سایت خود پشتیبان گیری کنید و همچنین ویژگی های امنیتی را در وب سایت خود قعال کنید.

 

حتما بخوانید: بک لینک چیست و چگونه بک لینک بگیریم که جریمه نشویم؟

 

 

متن و کلمه کلیدی پنهان و جریمه گوگل

عنوانی را که برای یک متن استفاده می کنید مشخص کننده همه چیز خواهد بود. در صورتی که در وب سایت شما از متون و یا کلمات کلیدی پنهان شده استفاده می شود گوگل آن ها را تشخیص خواهد داد و شما مشمول جریمه پنالتی گول خواهید شد. زمانی که این جریمه برای شما فعال می شود ممکن است که بخشی از سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد و یا ممکن است که به صورت گسترده وب سایت شما را تحت تاثیر بگذارد.

در صورتی که با این مشکل مواجه هستید این مسیر Google Search Console >Crawl state را طی کنید و صفحات آسیب دیده را بردارید سپس متن هایی که با رنگ بدنه سایت تشابه دارند را پیدا کنید و متن های پنهان را بیابید و برای حذف آن اقدام کنید و به منظور قابل مشاهده بودن برای کاربر انسانی دوباره بازنویسی کنید. پاراگراف های تکراری فاقد زمینه و کلمات کلیدی پرتکرار را حذف کنید. سپس به منظور بازبینی گوگل درخواست ارسال کنید.

 

سئو کلاه سایت و پنالتی شدن

پنالتی گوگل برای هرزنامه

یکی دیگر از مواردی که شامل گوگل پنالتی می شود مربوط به هرزنامه ها است، در مورد هرزنامه های گوگل پنالتی بسیار حساسیت دارد لذا در این مورد باید با احتیاط کامل رفتار کرد. وب سایت هایی که از روش های ترکیبی هرزنامه بهره می برند از این مجازات گوگل پنالتی در امان نخواهند ماند.

این هرزنامه می تواند موارد متعددی از جمله کلمات بدون مفهوم، اصطلاحات خودکار و ... باشد. با اعمال این جریمه وب سایت شما به صورت جزئی یا به صورت کلی و گسترده می تواند تحت تاثیر قرار بگیرد. اگر با چنین مشکلی روبرو شدید سایت خود را با قوانین گوگل تطبیق بدهید و برای بازبینی درخواست بدهید در صورتی که این موضوع برای بار دوم اتفاق می افتد بهتر است که برای حذف سایت خود اقدام کنید چرا که جلب اعتماد مجدد گوگل مشکل خواهد بود.

در نتیجه اگر در حال سئو سایت خود هستید باید نکات بالا را در نظر بگیرید و از روش های کلاه سفید استفاده کنید که سایت شما توسط گوگل جریمه یا اصطلاحا گوگل پنالتی نشود.

حال اگر سایت شما با این مشکل مواجه شده است می توانید با شماره 02188230063 کارشناسان سئو تیم کیان تجارت تماس بگیرید تا در رفع مشکل شما را راهنمایی کنند.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۴ ) ۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید