وبلاگ با سایت چه تفاوتی دارد؟

وبلاگ با سایت چه تفاوتی دارد؟

گاهی اوقات کلماتی مانند آب پاش کردن و نم نم باران می‌توانند معانی تقریباً یکسانی داشته باشند. این امر به ویژه در مورد کلماتی مانند وبلاگ و وب سایت نیز صادق است. اینها دو چیز متفاوت هستند در حالی که حتی ممکن است با نرم افزار یکسانی ساخته ‌شوند. ما امروز قصد داریم در مورد تفاوت وبلاگ و سایت با شما صحبت کنیم.

وبلاگ در اصل وب سایتی است که شامل تجربیات، مشاهدات و نظرات نویسنده یا گروهی از نویسندگان است و اغلب دارای تصاویر و پیوندهایی به وب سایت‌های دیگر خواهد بود.

اما وب سایت گروهی از صفحات متصل به هم در شبکه جهانی وب است که به عنوان یک موجودیت واحد در نظر گرفته می‌شوند. این صفحات معمولاً توسط یک سازمان نگهداری شده و به یک موضوع واحد یا چندین موضوع مرتبط نزدیک به هم اختصاص دارد. توجه داشته باشید یک وبلاگ همیشه یک وب سایت است، اما یک وب سایت همیشه یک وبلاگ نیست. همچنین، طراحی یک وبلاگ با طراحی سایت کاملا متفاوت است چرا که هدف از طراحی این دو کاملا متفاوت می باشد.

 

وبلاگ چیست؟

وبلاگ‌ها معمولاً توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد با پست‌هایی که به ترتیب زمانی ارائه می‌شوند اداره خواهد شد. به این صورت که جدیدترین محتوا در ابتدا قرار می‌گیرد تا خواننده به راحتی به آن دسترسی داشته باشد.

محتوای وبلاگ‌ها تقریباً به سبک محاوره‌ای ارائه می‌شود و زبان غیررسمی‌ دارد. گاهی اوقات شرکت‌ها نیز برای تولید انواع محتوای اطلاعاتی یا به عنوان یک مرجع در حوزه تخصصی خود، وبلاگ‌هایی را منتشر می‌کنند.

وبلاگ‌ها معمولا دارای بخشی هستند که کاربران می‌توانند نظرات خود را در آن درج کنند. هر چند این امر برای صاحب وبلاگ وقت‌گیر است. مردم معمولاً وبلاگ‌ها را برای ثبت افکار، ایده‌ها، سرگرمی‌ها یا برای کسب درآمد راه‌اندازی می‌کنند.

نرم افزارهای مختلفی برای ساخت وبلاگ وجود دارد که محبوب‌ترین آنها وردپرس است. شما می‌توانید یک وبلاگ را در سایت وردپرس با آدرس اینترنتی Wordpress.org یا در حساب میزبانی خود از طریق نرم افزار وردپرس ایجاد کنید. در نظر داشته باشید کهمنظور از این نوع وبلاگ، طراحی سایت با وردپرس نیست.

در ادامه بحث تفاوت وبلاگ و سایت توجه داشته باشید وقتی وبلاگی را در سایت وردپرس می‌سازید، به جای شما، گروه وردپرس مالک محتوا هستند. اما زمانی که وبلاگی را روی ‌هاست خود می‌سازید، مالک محتوا خود شما هستید. پس بهتر است به جای سایت از نرم افزار وردپرس استفاده نمایید.

 

وبلاگ چیست؟ 

 

هدف از وبلاگ نویسی چیست (وبلاگ مناسب چه کسانی است)؟

دلایل زیادی برای وبلاگ ‌نویسی توسط افراد عادی و شرکت‌ها وجود دارد. در ادامه به برخی از این دلایل اشاره می‌شود.

  • وبلاگ نویسی می‌تواند افراد بیشتری را به وب سایت شما بیاورد و نرخ بازدید را افزایش دهد. بسیاری افراد برای ایجاد بک لینک از وبلاگ نویسی استفاده می کنند.
  • بسیاری از وبلاگ نویسان با استفاده از روش‌های مختلف درآمدزایی، مانند بازاریابی وابسته، برای کسب درآمد از وبلاگ خود استفاده می‌کنند.
  • گاهی اوقات وبلاگ نویسان نوشتن وبلاگ را فقط برای سرگرمی‌ و نشان دادن خلاقیت و استعداد خود انجام می‌دهند.
  • وبلاگ نویسی می‌تواند به ایجاد اقتدار در صنعتی که در آن فعالیت دارید کمک کند.
  • وبلاگ یک قالب عالی برای رساندن افکار شما به گوش جهان است.

پس اگر جزء هر یک از دسته افراد فوق هستید وبلاگ نویسی می‌تواند برای شما مناسب باشد. اگر قصد نوشتن وبلاگ یا حتی طراحی یک سایت جامع و کامل را دارید با کیان تجارت تماس بگیرید. این مجموعه با داشتن نیرویی متخصص در زمینه طراحی و برنامه‌نویسی و مارکتینگ در خدمت شماست.

 

وب سایت چیست؟

وب سایت صفحاتی اینترنتی است که معمولا آنچه در آن درج می‌شود ثابت است. گاهی اوقات وبلاگ‌ها نیز بخشی از یک وب سایت بزرگتر هستند. برندهای تجارت الکترونیک اغلب وبلاگ‌های مخصوص به خود را دارند تا افراد را در جریان تحولات داخل برند خود قرار دهند.

وب‌سایت‌ها نیز می‌توانند بر روی پلتفرم وردپرس ساخته شوند، اگرچه معمولاً به‌جای پست‌ها، عمدتاً با صفحاتی پر می‌شوند. گاهی اوقات افراد از پلتفرم‌های دیگری مانند Wix، Shopify، Weebly و... برای ساخت وب سایت استفاده می‌کنند.

 

images/upload/blog-vs-website-2.jpg 

تفاوت وبلاگ و سایت در چیست؟

برای درک تفاوت وبلاگ و سایت لازم است بدانید وبلاگ‌ها نوع خاصی از وب سایت هستند. تنها تفاوت وبلاگ و وب سایت این است که وبلاگ‌ها به طور منظم با محتوای جدید به روز می‌شوند و به ترتیب زمانی نمایش داده می‌شوند. اما وب‌سایت‌ها ماهیت ثابتی دارند و محتوای آنها در قالب صفحات خاصی سازماندهی می‌شود و عمل به‌روزرسانی به صورت مداوم و منظم انجام نمی‌شود. در حالی که یک وبلاگ پویا است و معمولاً مدام به روز می‌شود. حتی برخی از وبلاگ نویسان به طور روزانه چندین مقاله جدید منتشر می‌کنند.

اغلب کسب ‌و کارها در کنار وب سایت خود یک وبلاگ نیز دارند که در آن به طور مرتب محتواهایی را برای اطلاع‌رسانی و آموزش مشتریان ایجاد می‌کنند. به زبان ساده، همه وبلاگ‌ها می‌توانند یک وب سایت یا بخشی از یک وب سایت باشند. با این حال، همه وب سایت‌ها را نمی‌توان وبلاگ نامید.

یک کسب و کار خاص می‌تواند از صفحات وبلاگ برای سازماندهی و ارائه اطلاعات در مورد خود به مشتریان استفاده کند و بازخورد کاربران را با افزودن فرم تماس جمع‌آوری نماید. همچنین می‌توان گفت وبلاگ‌ها دارای مقالاتی هستند که با استفاده از دسته‌ها و برچسب‌ها سازماندهی شده‌اند. از سوی دیگر، وب سایت‌ها از صفحات خود برای سازماندهی و نمایش محتوا استفاده می‌کنند.

 

تفاوت وبلاگ و سایت 

وبلاگ یا وب سایت، کدام بهتر است؟

بعد از درک تفاوت وبلاگ و سایت به عنوان یک مبتدی، ممکن است از خود بپرسید که آیا باید یک وبلاگ راه‌اندازی کنید یا یک وب سایت و اینکه کدام یک بهتر است؟ لازم است بدانید پاسخ به این سوال به اهداف شما بستگی دارد. بسیاری از کسب و کارهای کوچک در سراسر جهان دارای وب سایت‌های سنتی هستند که فقط از یک تعداد صفحه و بدون هیچ وبلاگ تشکیل شده‌اند. چنین وب سایت‌های کوچکی اغلب برای ایجاد یک حضور اینترنتی اطلاعاتی برای یک شرکت، سازمان یا فرد ساخته می‌شوند.

از سوی دیگر، کسب و کارهای بزرگتر در حال درک پتانسیل یک وبلاگ در کنار وب سایت برای بازاریابی هستند. در واقع امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل مختلف در حال افزودن یک وبلاگ جداگانه به وب سایت‌های سنتی خود بوده و از آن برای دریافت ترافیک بیشتر به سمت وب سایتشان استفاده می‌کنند.

به این دلیل که ثابت شده است که وبلاگ‌ها بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو را بهبود می‌بخشند. وبلاگ‌ها همچنین دارای یک ویژگی فید RSS هستند که به کاربران امکان می‌دهد از آخرین پست‌های صاحب وبلاگ مطلع شوند. هنگامی‌ که یک پست جدید منتشر می‌شود، فید RSS به طور خودکار به روز می‌شود.

بازاریابان هوشمند اغلب فید RSS را به یک خبرنامه ایمیل یا اعلان فشار وب متصل می‌کنند تا یک هشدار اعلان در مورد پست‌های اخیر، اطلاعیه‌های محصول و موارد دیگر به کاربران خود ارسال کنند. OptinMonster را در نظر بگیرید، این یک نرم افزار تولید سرنخ است و وب سایت آنها دارای صفحات فروش سنتی است که محصول و ویژگی‌هایشان را به نمایش می‌گذارد.

آنها تفاوت وبلاگ و سایت را درک کرده و یک وبلاگ اطلاعاتی دارند که در آن به کاربران آموزش می‌دهند که چگونه تبدیل‌ها را بهبود بخشند و سرنخ‌های بیشتری دریافت کنند. این به آنها کمک می‌کند تا کلمات کلیدی صنعت خود را پوشش دهند تا ترافیک رایگان موتورهای جستجو را دریافت کنند و فروش بیشتری داشته باشند.

مهم نیست یک کسب و کار، یک سازمان غیرانتفاعی یا یک فرد حرفه‌ای باشید، افزودن وبلاگ به وب سایت می‌تواند به شما در جذب مخاطبان هدف، رشد لیست ایمیل و فروش بیشتر محصولات کمک کند.

 

 تماس با کارشناس سایت

 

خلاصه‌ای از تفاوت وبلاگ و سایت

این روزها واقعاً هیچ تفاوتی بین وب سایت و وبلاگ وجود ندارد. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوای وبلاگ نویسی و وب سایت به شما این امکان را می‌دهند که صفحاتی ایجاد کنید که ثابت‌تر هستند و همچنین پست‌های وبلاگی را به ترتیب زمانی معکوس فهرست نمایید.

اکثر مردم صفحات ثابت بیشتری ایجاد می‌کنند (مانند صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس با ما و صفحات مربوط به فروش محصولات و خدمات) و به طور منظم سایت خود را با محتوای جدید از طریق وبلاگ به روز می‌کنند. پس تفاوت وبلاگ و سایت تنها در نوع محتواست و نکته مهمی که وجود دارد ارتباط تنگاتنگ این دو با هم است. در واقع وبلاگ و وب سایت در کنار هم می‌توانند منجر به موفقیت‌های بیشتر برای صاحب خود شوند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید