همه آن چیزی که لازم است در مورد کلودفلر برای سئو بدانید

همه آن چیزی که لازم است در مورد کلودفلر برای سئو بدانید

وقتی حرف از بهینه سازی موتورهای جستجو به میان می آید، احتمالاً نام کلودفلر را می شنویم. طراحی اپلیکیشن، توسعه اپلیکیشن، طراحی اپلیکیشن موبایل، بهینه سازی موتورهای جستجو و کلودفلر جزو واژه هایی هستند که به نوعی به هم گره خورده اند. البته شاید ندانید که کلودفلر چیست و چه کاربردی دارد.
در اینجا همه آن چیزی که لازم است در مورد کلودفلر برای سئو بدانید آورده شده است. شاید برخی ها فکر کنند که کلودفلر چیزی به جز یک سیستم مدیریت DNS نیست. با این حال، این پلتفرم قابلیت های استثنایی را ارائه می دهد که عبارتند از امنیت سئو، حفاظت در مقابل حملات DDoS و بهینه سازی سرعت. کلودفلر می تواند به بهبود امنیت، سرعت و حتی تجربه کاربری وبسایت شما کمک کند.

سرعت سایت در سئو - 9 تکنیک افزایش سرعت سایت

کلودفلر
کلودفلر چیست؟

کلودفلر در ابتدا به عنوان ابزاری برای مدیریت DNS معرفی شد، اما از آن زمان تا کنون به ابزاری با کاربردهای چندگانه تبدیل شده است که عبارتند از:


•    مدیریت DNS
•    امنیت
•    کشینگ
•    بهینه سازی وبسایت
•    مدیریت ربات ها
•    فایروال وب اپلیکیشن (WAF)


اگر تحقیقات بیشتری در مورد این شرکت داشته باشید، متوجه خواهید شد که آن ها خود را به عنوان شرکتی فعال در حوزه «امنیت و عملکرد وب» معرفی می کنند. این شرکت از طریق یک شبکه جهانی توانسته است قابلیت هایی را ارائه کند که می توانید برای افزایش سرعت و امنیت وبسایت خودتان از آنها بهره بگیرید.

ssl چیست و راه های افزایش امنیت سایت چیست؟


به عنوان مثال، کلودفلر در اواخر اکتبر 2021 ویژگی جدیدی را تحت عنوان IndexNow معرفی کرد. این پروتکل منبع باز به شما این امکان را می دهد به موتورهای جستجو بگویید که صفحات شما را فوراً ایندکس کنند.


کلودفلر در همکاری با مایکروسافت اعلام کرده است که شصت هزار وبسایت از ویژگی Crawler Hints آن ها استفاده می کنند. عملکرد این پروتکل به حدی خوب بوده که گوگل اعلام کرده است قصد دارد آن را برای ادغام با موتور جستجوی خود مورد بررسی قرار دهد.


همانطور که همه افراد فعال در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو به آن اذعان دارند، ایندکسینگ لحظه ای برای صاحبان وبسایت ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در ادامه مبحث کلودفلر چیست، بررسی خواهیم کرد که کلودفلر چگونه می تواند به بهبودی سئوی شما کمک کند و به علاوه، چگونه می توانید از برخی ویژگی های آن استفاده کنید. ویژگی های کلودفلر که می توانند سئوی شما را بهبود بخشند.

کلوفلر و سئو
ویژگی های کلودفلر به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند.


ویژگی های مرتبط با امنیت

•    SSL/TLS
•    فایروال
•    مدیریت ربات ها
•    WAF
•    کپچا


ویژگی های مرتبط با عملکرد

•    CDN
•    کشینگ
•    کمینه سازی کد یا Code Minify
•    بهینه سازی تصویر


آیا سئوکارهایی را می شناسید که متخصص امنیت هم باشند؟  به عنوان سئوکار، هنگام کار بر روی بهینه سازی وبسایت کارهای زیادی را ممکن است انجام دهید. اما برخی ویژگی های امنیتی نیز وجود دارند که خارج از کنترل شما هستند. کلودفلر می تواند به شما برای پر کردن شکاف های امنیتی جهت بهبود تجربه کاربر و امنیت سایت کمک کند.

ssl vs tls
SSL/TLS
امنیت داده ها به نوعی خط مقدم وبسایت های مختلف به حساب می آید. جالب است که بدانید فقط در سال 2019، بیش از 15 میلیارد مورد اطلاعات به خاطر سرقت داده های تجارت الکترونیک به بیرون درز کرد.
کلودفلر پروتکل امن SSL را به صورت رایگان برای رمزنگاری داده ها در اختیار کاربران قرار می د دهد و حتی از طریق کاهش زمان بارگذاری صفحات به بهبود سئو کمک می کند. استفاده وبسایت ها از پروتکل های SSL/TLS باعث می شود که با PCI سازگار و مورد اعتماد کاربران باشند.
کلود فلر گزینه های پیکربندی مختلفی مانند گواهی های سفارشی، HSTS، بازنویسی خودکار HTTPS و غیره را در اختیار کاربران قرار می دهد.


فایروال
فایروال ها به شما کمک می کنند که ترافیک وب و اینکه چه کسانی می توانند به وبسایت شما دسترسی داشته باشند را کنترل کنید. از طریق فیلتر کردن HTML و کنترل های دقیق، توسعه دهندگان می توانند از کلودفلر برای مدیریت قوانین، کنترل ربات ها، نمایش کدهای کپچا و غیره استفاده کنند. استفاده از فایروال ها این امکان را به شما می دهد که وبسایت خودتان را، با اتکا به قوانین دقیق، امن و مطمئن نگه دارید.


مدیریت ربات
بحث درباره اینکه کلودفلر چیست به همینجا ختم نمی شود. مدیریت ربات ها بخش دیگری از ویژگی هایی است که کلودفلر ارائه می دهد. ربات ها سرعت وبسایت را کاهش می دهند و هر کجا که بروند اسپمینگ نیز همراه آن ها همان جا است.
علاوه بر این، ربات ها می توانند اطلاعات را سرقت کنند و به این ترتیب به برند شما آسیب برسانند. کلودفلر این امکان را به شما می دهد که از طریق نظارت همزمان، از نفوذ ربات ها به وبسایت جلوگیری کنید.
کلودفلر می تواند از وبسایت شما در مقابل حملات DDoS، حذف شدن محتوا و اسپمینگ توسط ربات ها محافظت کند. اگر استراتژی مهمی برای بازاریابی محتوا در دست اقدام دارید، جلوگیری از حملات مختلف ربات ها می تواند به بهبود رتبه بندی سئو کمک کند.


کلودفلر چیست – WAF
اگر بر روی یک سایت شرکتی کار می کنید، به احتمال زیاد از APIها و اپلیکیشن ها استفاده شده است. WAF مخفف عبارت فایروال وب اپلیکیشن است که با این ابزارها ادغام می شود تا مزایای زیر را ارائه کند.


•    پایبندی به قانون OWASP
•    مدیریت قوانین
•    نظارت بر سرقت و افشای اطلاعات
•    سفارشی سازی گزینه های پاسخ
اگرچه WAF ممکن است مزایای مستقیمی در رابطه با بهبود سئو ارائه ندهد، اما اپلیکیشن ها و APIها را امن نگه می دارد.

چرا تامین امنیت اپلیکیشن مهم است؟


کپچا
آیا از کدهای کپچا متنفر هستید؟ باید بگوییم که شما تنها نیستید و تقریباً محال است کسی را پیدا کنید که از حل کردن کدهای کپچا بیزار نباشد. کلودفلر به شما کمک می کند تا زمان لازم برای حل کردن کدهای کپچا را به وسیله گواهی رمزنگاری شخصیتی به پنج ثانیه کاهش دهید. به لطف کلودفلر می توانید یک لایه امنیتی جدید به وبسایت خودتان به جای کدهای کپچا اضافه کنید. در عین حال، دیگر نگرانی از بابت حملات مختلف ربات ها به وبسایت نخواهید داشت.
در این قسمت از موضوع بحث کلودفلر چیست، در مورد آن دسته ویژگی های این پلتفرم بحث خواهیم کرد که مرتبط با موضوع عملکرد کلودفلر هستند. سرعت و عملکرد بخش جدایی ناپذیر بهینه سازی فنی موتورهای جستجو هستند. هر کسی طالب یک وبسایت سریع است و کلودفلر به شما برای برآورده کردن این نیازهای عملکردی کمک می کند.

cdn

کلودفلر چیست – CDN
اگر تا به حال از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده نکرده اید، وقتش رسیده که این کار را بکنید. کلودفلر دارای یک شبکه جهانی گسترده است که مزایای زیر را ارائه می دهد.


•    کاهش هزینه های پهنای باند
•    محافظت در برابر حملات DDoS
•    کاهش زمان بارگذاری وبسایت
محتوا در یکی از مراکز داده نزدیک ذخیره می شود، بنابراین وقتی دو بازدیدکننده از منطقه ای یکسان وارد وبسایت شما می شوند، به لطف وجود فایل ها در نزدیک ترین سرور لبه، سرعت بارگذاری وبسایت برای کاربر دوم بالا می رود.


کشینگ
CDNها سرعت بارگذاری فایل های ایستا را افزایش می دهند، اما کارهای دیگری هم برای این منظور می توانید انجام دهید. به عنوان مثال، کشینگ می تواند با کنترل زمان باقی ماندن فایل ها در سرور لبه، به کاهش بیشتر زمان بارگذاری کمک کند. علاوه بر این، شما می توانید بر روی اینکه کدام فایل ها و برای چه مدت در حافظه پنهان ذخیره شوند نیز کنترل داشته باشید. و نهایتاً کشینگ به کاهش بیشتر زمان بارگذاری وبسایت کمک می کند.


کلودفلر چیست – کمینه سازی کد
با فعال سازی گزینه کمینه سازی خودکار در برگه تنظیمات سرعت می توانید به افزایش بیشتر سرعت بارگذاری وبسایت کمک کنید. با فعال کردن این گزینه، کاراکترهای غیر ضروری در فایل های زیر حذف می شوند.
•    CSS
•    جاوا اسکریپت
•    HTML
با حذف شدن کاراکترهای غیر ضروری، کاربر نهایی می تواند فایل را سریع تر دانلود کند.


بهینه سازی تصویر

در آخرین قسمت از موضوع کلودفلر چیست، اشاره ای مختصر به ویژگی بهینه سازی تصویر در این پلتفرم خواهیم کرد.
کمینه سازی کد فقط یکی از راه های بهبود سرعت سایت است. شما بایستی به اندازه تصاویر نیز توجه داشته باشید، خصوصاً تصاویر با وضوح بالای امروزی که دانلود آن ها زمان بیشتری طول می کشد. با استفاده از سرورهای کلودفلر، می توانید کنترل بهینه سازی تصاویر را به دست بگیرید. برای بهینه سازی تصویر، این سیستم مزایای زیر را ارائه می دهد.
•    ذخیره سازی
•    تغییر اندازه
•    بهینه سازی
•    تحویل
شما حتی می توانید با استفاده از ویژگی پولیش (Polish) تمام تصاویری که در حال حاضر در سایت وجود دارند را بهینه سازی کنید. کاهش اندازه تصویر تنها یکی از راه های دیگر برای بهبود سرعت بارگذاری و افزایش رتبه سایت است.

از لحاظ سئوی فنی، کلودفلر واقعاً به حذف برخی از رایج ترین موانع موجود بر سر راه متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو کمک می کند. کلودفلر ابزاری است که با استفاده درست از آن می توانید از روندهای جدید حوزه سئو مطلع شوید و در عین حال، امنیت، سرعت و حتی تجربه کاربری وبسایت خودتان را بهبود بخشید.


تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید