هدف از تبلیغات گوگل برای کسب و کارتان چیست؟

هدف از تبلیغات گوگل برای کسب و کارتان چیست؟

چرا تبلیغات گوگل انجام می دهیم ؟تصور کنید بتوانید دکمه‌ای را فشار دهید، آگهی خود را منتشر کنید و مشتریان را درست موقعی که به دنبال محصولات یا خدمات شما می‌گردند، هدف قرار دهید.

این دقیقا کاری است که گوگل ادز برای ما انجام می‌دهد.

اگر به‌عنوان صاحب یک برند تمایل دارید از عدد نجومی جستجوهای روزانه گوگل در راستای رشد کسب‌و‌کار خود استفاده کنید، میزان فروش‌تان را بیشتر کنید، افراد بیشتری را با برند خود آشنا کنید و تعداد مشتریان راغب سایت یا تماس‌های تلفنی فروشگاه خود را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم تبلیغات گوگل را در نظر داشته باشید.

در ادامه بیشتر درباره هدف از تبلیغات گوگل صحبت می‌کنیم و می‌بینیم گوگل ادز به چه روش‌هایی حتی به کوچک‌ترین کسب‌وکارها مزیت رقابتی می‌بخشد.

 

هدف از تبلیغات گوگل چیست؟

همه ما می‌دانیم که در حال حاضر گوگل با 1.2 تریلیون جستجو در سال، 3.5 میلیارد کاربر روزانه، و 40.000 جستجو در ثانیه محبوب‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجوی دنیا است.

این ارقام به‌خوبی نشان می‌دهد که سرویس تبلیغاتی این موتور جستجو (گوگل ادز) می‌تواند با افزایش آگاهی برند، تولید سرنخ و میزان فروش، در کمترین زمان ممکن فرصت‌های نامحدودی در اختیار تیم‌های بازاریابی قرار دهد.

از مهم‌ترین مزایای گوگل ادوردز می‌توان به این مسئله اشاره کرد که برند شما را در معرض مخاطبانی قرار می‌دهد که فعالانه به دنبال محصولات، خدمات و محتوای شما هستند. در ضمن این تبلیغات به آگهی‌های متنی محدود نمی‌شوند و در سه شبکه موتور جستجو، تبلیغات نمایشی و ویدیویی منتشر خواهند شد.

 

بیشتر بخوانید: بهینه سازی کمپین گوگل ادزچیست و چرا باید انجام شود؟

افزایش فروش

مهم‌ترین هدف از تبلیغات گوگل بدون شک افزایش فروش، جبران هزینه تبلیغات و افزایش درآمد کسب و کار است. تبلیغ گوگل مثل تمام تبلیغات دیگر با این هدف طراحی شده تا آگهی تبلیغاتی شما را در معرض مخاطبان بیشتری قرار دهد و احتمال فروش شما را بیشتر کند.

در مرحله اول باید بتوانید دسته‌بندی محصولات و پیشنهادات خود را به‌وضوح شناسایی کنید.

سپس بر اساس این دسته‌بندی، بهترین کلمات کلیدی را برای تبلیغات موثرتر انتخاب کنید.

هدف از تبلیغات گوگل - افزایش فروش

فرض کنید کاربر به دنبال خرید یک جفت کفش ورزشی است؛ یعنی می‌داند چه می‌خواهد، این عبارت را در گوگل جستجو می‌کند و به‌عنوان اولین گزینه نتایج جستجو، تبلیغ یک جفت کفش ورزشی را مشاهده می‌کند. طبیعتا احتمال آنکه کاربر روی لینک تبلیغ کلیک کند و اقدام به خرید آن محصول کند، بسیار زیاد است. البته بستگی دارد محتوای صفحه فرود تبلیغات گوگل چقدر بتواند نیازها و انتظارات کاربر را برآورده کند و تجربه کاربری او چه کیفیتی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید:  راه های اثبات شده برای جلوگیری از کلیک فیک تبلیغات گوگل

 

همچنین زمانی که کاربر تصمیم می‌گیرد روی یکی آگهی تبلیغاتی شما در صفحه نتایج موتور جستجو کلیک کند، شانس رقبا برای جذب آن کاربر کم می‌شود. به این ترتیب انگار بخشی از فروش برندها و کسب‌و‌کارهای دیگر را نیز برای خود کرده‌اید.

آگاهی از برند

بیشتر مردم با شنیدن «تبلیغات گوگل» به فکر جذب ترافیک ورودی بیشتر و در نتیجه فروش بیشتر می‌افتند؛ در حالی که هدف از تبلیغات گوگل بیشتر از این موارد است. یکی از مهم‌ترین مزایای گوگل ادز که تیم‌های بازاریابی حرفه‌ای در اولویت قرار می‌دهند، بدون شک مسئله «آگاهی برند» است.

تقویت نام برند، شخصیت برند، شهرت و غیره برای ایجاد جلب اعتماد بازدیدکنندگان ضروری است. هر چه بیشتر بتوانید این موارد را تکرار کنید، برند شما قوی‌تر و قابل اعتمادتر خواهد شد. همان اعتمادی که مشتریان را در آینده باز هم به سمت کسب و کار شما می‌کشاند و به فروش بیشتر منجر می‌شود.

وقتی برای تبلیغات گوگل اقدام می‌کنید، حتی اگر مشتری بالقوه روی لینک تبلیغ شما کلیک نکند، برند شما، شعار شما، محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید را می‌بیند. حتی می‌توانید انتخاب کنید که کاربران در محدوده جغرافیایی گسترده‌تری تبلیغات شما را ببنند و به این شکل برند خود را در شهرهای مختلف و حتی کشورهای دیگر معرفی کنید.

گرفتن لید و تماس بیشتر

یکی دیگر از مزایای گوگل ادز، گرفتن لید و تماس بیشتر است. لید یا مشتری راغب شخصی است که به محصولات یا خدمات یک برند علاقه نشان می‌دهد و مشتری بالقوه برند محسوب می‌شود. هدف اولیه تمام شرکت‌ها از بازاریابی و تبلیغات آنلاین، تولید هر چه بیشتر سرنخ است.

 

بیشتر بخوانید: آیا تبلیغات رایگان در گوگل امکان پذیر است؟

 

وجود تقاضای کافی برای تولید سرنخ

تبلیغات جستجوی گوگل نیز نوعی تکنیک بازاریابی کششی است که در آن مشتریانی مورد هدف قرار می‌گیرند که فعالانه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند. اگر این افراد روی تبلیغات شما کلیک کنند، به‌راحتی می‌توانید به هدف از تبلیغات گوگل که تولید سرنخ بیشتر است، برسید.

کافی است کلمات کلیدی درستی را انتخاب کنید و افراد را در هر مرحله از چرخه خرید که هستند، هدف قرار دهید. جالب است بدانید تبلیغات گوگل 50% بهتر از نتایج جستجوی ارگانیک تبدیل می‌شود؛ چرا که دغدغه کاربران را بدون آنکه بگویند می‌دانید و راه حل مشکل‌شان را در دست دارید.

اما یک شرط وجود دارد و آن حجم تقاضا است. برای آنکه مشتریان راغب بیشتری با شما تماس بگیرند، باید با تحقیقات کافی مطمئن شوید در منطقه جغرافیایی که برای گوگل تعریف کرده‌اید، تقاضای کافی برای محصولات یا خدمات شما وجود داشته باشد. اگر حجم جستجو کافی نباشد، دو حالت دارد: یا گوگل اجازه نمی‌دهد برای کلمه کلیدی در تبلیغات گوگل تبلیغ بسازید یا حتی تبلیغ در گوگل منجر به تولید سرنخ انبوه نخواهد شد.

تاثیر بودجه تبلیغات بر تولید سرنخ

تاثیر گوگل ادوردز بر مشتریان راغبی که با ما تماس می‌گیرند یا از محل کسب‌و‌کار شما بازدید می‌کنند، به مسائلی مثل رقم بودجه‌ای که به تبلیغات گوگل اختصاص می‌دهید، امتیازی که کسب کرده‌اید و کیفیت وب‌سایت شما بستگی دارد. اگر بودجه تبلیغات گوگل خود را به اندازه کافی بالا انتخاب نکرده باشید، طبیعتا شانس شما برای گرفتن محل آگهی به‌ازای کلمات کلیدی کمتر و در نتیجه تعداد کلیک‌ها روی لینک آگهی شما کمتر خواهد بود.

همچنین هرچقدر بودجه ماهانه تبلیغات بیشتر باشد، فرصت‌های بیشتری برای تولید سرنخ‌های واجد شرایط خواهید داشت.

هزینه بالاتر به معنای افزایش کلیگ گوگل ادوردز است. یعنی افراد بیشتری سایت شما را کاوش می‌کنند و هرچقدر تعداد کاوش بیشتر باشد، احتمال تماس کاربران با فروشگاه و درخواست کمک از شما بیشتر خواهد بود.

تاثیر بودجه تبلیغات بر تولید سرنخ

 

بازدهی سریع تبلیغات گوگل

یک هدف از گوگل ادز، بازدهی سریع آن است. سئو (بهینه‌سازی موتورهای جستجو) هنوز هم یکی از پایه‌های اصلی جذب ترافیک ورودی بیشتر به‌سمت سایت است؛ اما زمان‌بر است و برای مشاغلی که نیاز دارند در بازه زمانی کوتاه خود را معرفی کنند، نمی‌تواند گزینه مناسبی باشد.

ممکن است سال‌ها طول بکشد تا بتوانید یکی از صفحات وب‌سایت خود به ازای یک کلمه کلیدی خاص به جایگاه اول صفحه نتایج موتورهای جستجو برسانید و برخی از برندها هرگز به‌چنین جایگاهی دست نمی‌یابند. اما وقتی از تبلیغات گوگل استفاده می‌کنید، نه تنها شانس شما برای نمایش در صفحه نتایج موتور جستجو و جذب بی‌دردسر بازدیدکننده افزایش می‌یابد، بلکه آسان‌تر هم می‌شود.

سخن آخر

تعداد کاربرانی که هر روزه از گوگل استفاده می‌کنند، این امکان را برای برندها و مشاغل مختلف فراهم کرده تا از این بستر برای تحقق اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنند. مهم‌ترین اهدافی که بازاریابان را به‌سمت تبلیغات گوگل می‌کشاند، تولید سرنخ بیشتر، فروش بیشتر و گسترش آگاهی از برند است.

اما تمام انواع مشاغل با هر محصول و خدماتی که ارائه دهند، هر بودجه‌ای که داشته باشند و هدف از تبلیغات گوگل برای آنها هرچه که باشد، می‌توانند از سرویس تبلیغات گوگل استفاده کنند و از مزایای گوگل ادز بهرمند شوند. هدف شما از تبلیغات در گوگل کدام است؟ نظرات خود را با ما و همراهانمان به اشتراک بگذارید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید