نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

شاید زمان راه اندازی کانال یوتیوب خود به فکر کسب درآمد از این پلتفرم نباشید اما استفاده از مزایای این شبکه جهانی می‌تواند برای شما ارتقا شغلی مناسبی را به همراه داشته باشد. برای این کار راه‌های خلاقانه‌ زیادی وجود دارد که تبلیغات یوتیوب یکی از این راه‌ها است. در متن حاضر سعی داریم برای آن دسته از کسانی که می‌خواهند از این راه کسب درآمد کنند، راهنمایی را ارائه کنیم تا بدانند نحوه نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران چگونه است.

 

درامد از یوتیوب


راه اندازی کانال یوتیوب برای کسب درامد


این روزها استفاده از امکانات گوگل برای بسیاری از افراد درآمدزا بوده و هست. همان‌طور که می‌دانید استفاده از گوگل ادز یا تبلیغات گوگل  یکی از امن‌ترین روش‌ها برای استفاده از تبلیغات و کسب درآمد است. این میان پلتفرم‌های دیگر هم مانند تبلیغات در اینستاگرام و تبلیغات در یوتیوب وجود دارند که با ارائه موقعیت‌های مناسب، امکانات شغلی گسترده‌ای را برای افراد فراهم کرده‌اند.


تبلیغات یوتیوب یکی از بهترین روش‌ها در کسب درآمد اینترنتی است. زمان برنامه ریزی برای ایجاد یک کانال یوتیوب، توجه داشته باشید که بدون استفاده از محتوای خوب نمی‌توانید پیشرفت دلخواه را به دست آورید. وقتی افراد محتوای خوب و مناسبی را از کانال شما دریافت می‌کنند که برای حل مشکلات آنها مناسب است، مدت بیشتری را در کانال شما سپری خواهند کرد و این مسئله باعث ایجاد تعامل بهتری در کانال یوتیوب شما می‌شود. با ایجاد یک تعامل دو طرفه است که می‌توانید شرایط کسب درآمد از یوتیوب را به دست آورید.

همچنین پیشنهاد میشود بخوانید: انتخاب نام مناسب برای کانال یوتیوب


شرایط کسب درامد در یوتیوب| تبلیغات یوتیوب


برای شروع کسب درآمد مستقیم از یوتیوب، صاحبان هر کانال باید حداقل 1000 سابسکرایب یا دنیال کننده و 4000 ساعت تماشا در سال گذشته داشته باشند. به این معنا که حداقل یک سال گذشته را به صورت مداوم در حال تولید محتوا بوده و برای تعامل مناسب با مخاطبان خود، وقت صرف کرده باشید.


 پس از رسیدن به این آستانه، می‌توان برای برنامه شریک یوتیوب (YouTube Partner Program) درخواست داد تا به صاحب کانال اجازه داده شود از طریق تبلیغات یوتیوب در کانال، کسب درآمد خود را آغاز کنند.
به یاد داشته باشید که این روزها تولید محتوای ویدیویی بسیار پرطرفدار است. در واقع در عصر حاضر افراد تمایل بیشتری به تماشای یک ویدیو دارند تا خواندن یک متن بلند. پس می‌توان گفت با تولید فیلم‌های کوتاه و تبلیغاتی راه مناسبی برای تعامل با مخاطبان خود در یوتیوب پیدا خواهید کرد. هر چقدر این ارتباط تداوم بیشتری داشته باشد، کسب درآمد اینترنتی از این راه نیز برای شما آسان‌تر خواهد شد.

نقد کردن درامد یوتیوب


توصیه مهم در مورد تبلیغات یوتیوب


اگر مشتاق به کسب درآمد از فضای اینترنت هستید و نمی‌دانید راه مناسب آن چیست، کارشناسان کیان تجارت در کنار شما هستند. ما با 10 سال سابقه کاری درخشان در زمینه‌های طرحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل، بهینه سازی سایت، تبلیغات در یوتیوب و فعالیت‌هایی از این دست، توانسته‌ایم راهنمای خوبی برای علاقه مندان به حوزه کسب‌وکار اینترنتی باشیم.


با این اوصاف توصیه مهم ما به شما برای کار با کانال یوتیوب، استفاده از تجربه کارشناسان این امر است. در زمان هدف گذاری برای شروع کسب درآمد در فضای یوتیوب، مسئله مهمی که نمی‌توان از آن چشم پوشید «تحریم»های کشور ماست. همان‌طور که می‌دانید ما از طرف برخی کشورهای خارجی تحریم هستیم و امکان درآمد دلاری برایمان دشوار شده است. اما افراد باهوش در هر زمینه کاری می‌توانند راه خود را پیدا کنند تا مسیر رو به رشد آنها متوقف نشود. اجازه دهید در ادامه به این مهم بپردازیم که پس از کسب درآمد از طریق تبلیغات یوتیوب، چگونه می‌توان پول خود را نقد کرد.


روش‌های نقد کردن درآمد در یوتیوب


نقد کردن درآمد حاصله از یوتیوب می‌تواند به سه روش مختلف انجام شود. البته هر کدام از آنها مزایای و معایبی دارند که در این بخش بررسی خواهند شد.


•    روش اول:
اگر دوست و یا آشنایی در خارج از ایران دارید، می‌توانید با کمک او هزینه‌های خود را به دلار دریافت کنید. در این روش فرد مورد نظر باید قابل اعتماد باشد و حساب بانکی خودش را در اختیار شما قرار دهد. این روش در عین اینکه می‌تواند بسیار راحت باشد، ریسک خاص خودش را هم دارد. فرض را بر این بگذارید که فرد مورد نظر، دچار مشکل مالیاتی شده و یا به هر دلیل دیگری نتواند هزینه‌های مربوط به درآمد از راه تبلیغات یوتیوب شما را در حساب خود نگه دارد.


•    روش دوم:
روش بعدی برای کسانی مناسب است که به درخواست آنها برای مهاجرت و اقامت در کشور دیگر موافقت شده است. این افراد می‌توانند به راحتی حساب بانکی خود را داشته باشند و درآمد حاصل از یوتیوب خود را به صورت مستقیم دریافت کنند. اما مسئله این است که چند نفر از ما می‌توانیم این شرایط را به دست آورده و یا اصلا قصد مهاجرت داریم؟


•    روش سوم:
و اما روش سوم، بهترین روش برای نقد کردن درآمد حاصل از یوتیوب است. با این راهکار دیگر نگران مسائل احتمالی نخواهید بود. منظور ما دقیقا استفاده از امکانات شرکت‌های MCN یا ادسنس بیزینسی است. این نوع شرکت‌های واسطه‌ای با دریافت مقدار تعرفه مشخص به عنوان کارمزد در کنار شما هستند تا بتوانید مسیر کسب درآمد از طریق تبلیغات یوتیوب را به خوبی پشت سر بگذارید.


به یاد داشته باشید که میزان تعرفه و کارمزد میان این شرکت‌ها متغیر است و تفاوت آن در نوع خدماتی که دریافت می‌کنید و نوع فعالیت کانال شماست. نکته مهمی که زمان استفاده از این روش باید به خاطر داشته باشید این است که تمامی فعالیت‌های مورد نظر را در متن قرارداد میان خودتان و شرکت مورد نظر ذکر کنید. در واقع عقد قرارداد به فعالیت شما وجاهت قانونی داده و خیال شما را از هر جهت راحت می‌کند.

 


شرایط نقد کردن درامد یوتیوب در ایران| تبلیغات یوتیوب


 همان‌طور که اشاره شد، یکی از شرایط لازم برای رسیدن به سطح درآمد دلخواه با استفاده از پلتفرم یوتیوب، به روز ماندن محتواها و فعالیت مداوم کانال است. تنها با فعالیت روزانه است که می‌توانید تعداد سابسکرایب و مشاهده کانال خود را بالا برده و برای درآمد از طریق تبلیغات در یوتیوب آماده شوید.
پس از اینکه فعالیت خود را به سطح مورد نظر رساندید، باید به دنبال یک شرکت معتبر برای رسیدگی به مراحل نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران باشید. این شرکت وظیفه دارد پس از بررسی‌های لازم کانال شما، خدمات لازم را ارائه کند. البته برای دریافت این خدمات نیاز است که دسترسی‌های لازم را به آنها بدهید. توجه داشته باشید که همکاری با شرکت‌های MCN به این معنا نیست که آنها صاحب کانال شما هستند. شما برای همیشه صاحب آن کانال ارتباطی باقی خواهید ماند.
پس از انجام این مراحل، راه برای تبلیغات یوتیوب باز است. شما بدون داشتن هیچ گونه نگرانی می‌توانید شرایط نقد کردن درآمد خود را به شرکت مذکور سپرده و به تولید محتوای خود مشغول باشید. فراموش نکنید که شرکت منتخب باید بتواند خدماتی از این دست را به شما ارائه کند:


•    حفاظت از محتوا در یوتیوب (DRM)
•    نقد کردن درآمد شما از یوتیوب
•    پروموت کانال یوتیوب
•    بهینه ‌سازی کانال یوتیوب
•    گرفتن Content ID
•    و غیره.


نتیجه سخن
تبلیغات یوتیوب یکی از مناسب‌ترین روش‌های برای کسب درآمد اینترنتی است که فقط به خلاقیت و زمان کافی نیاز دارد. توجه داشته باشید که این نوع کسب‌وکارها همیشه پیچیدگی‌های خاص خود را دارند و افراد تازه وارد را گمراه خواهند کرد. پس مهم است که شروع فعالیت خود را با استفاده از تجربه کارشناسان پیش برده و از دانش آنها بهره مند شوید تا در کمترین زمان ممکن به چشم اندازهای شغلی خود دست پیدا کنید.

جهت مشاوره تبلیغات یوتیوب و فعالیت در یوتیوب با کارشناس های تبلیغات گوگل ما در ارتباط باشید.

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید