انتخاب نام مناسب برای کانال یوتیوب

انتخاب نام مناسب برای کانال یوتیوب

تبلیغات در یوتیوب از آن دست روش‌های بازاریابی است که کمتر کسی آن را کنار می‌گذارد. پس انتخاب یک نام مناسب برای صفحه ما در این پلتفرم نیز امری مهم است. زیرا نام هر برند اولین مؤلفه‌ای است که در ذهن مخاطب می‌ماند. به دلیل اهمیت این مسئله در ادامه متن قصد داریم نکات ضروری را با هم مرور کنیم تا بدانید که برای کانال یوتیوب چه اسمی انتخاب کنید.

تبلیغات در یوتیوب
منظور از نام کانال یوتیوب چیست؟


نام کانال یوتیوب، نامی است که شما برای نشان دادن هویت تجاری خود در این پلتفرم انتخاب می‌کنید. این نام معرف شماست و در صفحه کانال یوتیوب، در جستجوهای این پلتفرم، در نتایج جستجوی گوگل و زیر تمام پست‌های ویدئویی شما نشان داده می‌شود.
به یاد داشته باشید که نام کانال را می‌توان به زبان‌های مختلف ترجمه کرد و با URL کانال شما متفاوت است. در نتیجه مهم است که راز و رمزهای مختص به آن را بشناسید تا اگر قرار است تبلیغات در یوتیوب را به عنوان یکی از راه‌های بازاریابی خود انتخاب کنید، قدم اول را درست برداشته باشید.


بهترین نام برای تبلیغات در یوتیوب را چطور انتخاب کنیم؟


هنگام انتخاب نام برای کانال خود باید بهترین روش‌ها در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که چه صفحه کاربری شما در این پلتفرم با هدف تبلیغ در یوتیوب طراحی شده باشد چه با اهداف آموزشی و غیره، در هر صورت شما به یک نام مناسب و معتبر برای صفحه خود نیاز دارید.


تبلیغات در یوتیوب و دیگر اهداف مورد نظر را زمانی می‌توانید به خوبی پیش ببرید که این نام به درستی انتخاب شده باشد. پس این نکات را فراموش نکنید.
1.    نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد.
2.    از یک نام در تمام پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.
3.    نام شما باید منحصر به فرد، کوتاه و به یاد ماندنی باشد.
4.    نامی را انتخاب کنید که مطابق با دستورالعمل‌های انجمن یوتیوب باشد.
5.    نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن آسان باشد.  
6.    در نام کانال یوتیوب از اعداد اجتناب کنید.


نام کانال شما بخش بزرگی از چگونگی تعریف و درک موضوع کانال شما است؛ بنابراین مهم است که نام شما دقیقاً نشان دهنده برند شما باشد. با ما همراه باشید تا هر کدام از این روش‌ها را جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

تبلیغ یوتیوب


1. نامی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد
نام کانال یوتیوب شما باید نماینده برند شما باشد. با انتخاب یک نام مرتبط مسئله تبلیغات در یوتیوب برای شما تسهیل شده و مجبور نخواهید بود زمان خود را برای حواشی صرف کنید. با انتخاب یک نام مرتبط، مشتریان را به صورت مستقیم با فعالیت خود آشنا کرده‌اید.
نام تجاری شما می‌تواند نام شرکت، نام شخصی شما یا نامی مربوط با فعالیت‌تان باشد. هر کدام از این موارد را که انتخاب کردید، جایگاه خاص خود را به نمایش گذاشته و مسیر تبلیغات یوتیوب خود را همراه خواهید کرد.
به عنوان مثال، کانال یوتیوب «آدیداس» با نام تجاری همین شرکت انتخاب شده است. در حالی که یوتیوبر معروف فناوری، «مارکز براونلی»، برای تبلیغ در یوتیوب از نام شخصی خودش استفاده می‌کند.


2. از یک نام در تمام پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید
این توصیه مهم ما را همیشه به یاد داشته باشید. «مشتریان نباید شما را در شبکه‌های اجتماعی گم کنند». برای جلوگیری از این کار بهتر است نام منتخب خود را در همه پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید، به صورت یکسان انتخاب کرده و جستجو را برای مشتریان راحت کنید.
اگر نام انتخابی شما در یوتیوب موجود است اما قبلا در شبکه‌های دیگر استفاده شده است، بهتر است نامی متفاوت را در همه کانال‌ها ایجاد کنید که شما را از برندهای دیگر متمایز کند. این تمایز می‌تواند برگ برنده شما برای تبلیغات در یوتیوب و دیگر کانال‌ها باشد. نام تازه و یونیک، در ذهن پیر و جوان جا باز می‌کند.


3. نام شما باید منحصر به فرد، کوتاه و به یاد ماندنی باشد
همان‌طور که در بالا ذکر شد، انتخاب یک نام منحصر به فرد برای ماندگاری برند شما بسیار مهم است. منحصر به ‌فرد بودن، یافتن کانال شما را برای کاربران در هنگام جستجو در گوگل یا یوتیوب آسان‌تر می‌کند. بهترین راه برای بررسی اینکه آیا نام انتخابی شما منحصر به فرد است یا خیر این است که قبل از تصمیم گیری، جستجوی کامل در کانال‌های یاد شده، انجام دهید.
علاوه بر داشتن یک نام منحصر به فرد، انتخاب اسمی که کوتاه باشد (حداکثر 3 کلمه) و به راحتی قابل یادآوری باشد، به همان اندازه مهم است. اگر تصمیم دارید از نام خود استفاده نکنید و با نام تجاری شرکت کار را ادامه دهید، ترکیب موضوع فعالیت کانال با کلمات جذاب می‌تواند نام کانال شما را به یاد ماندنی کرده و تبلیغات در یوتیوب را راحت‌تر کند.


4. نامی را انتخاب کنید که مطابق با دستورالعمل‌های انجمن یوتیوب باشد
فرقی ندارد که صفحه شما برای تبلیغات در یوتیوب طراحی شده و یا فعالیت دیگری را در نظر دارد، مجموعه‌ای از دستورالعمل‌های انجمن یوتیوب، مواردی هستند که باید به آنها توجه کنید. برای مثال نباید از نام برند دیگران استفاده کنید. همچنین استفاده از کلمات توهین آمیز هم ممنوع است.


5. نامی را انتخاب کنید که تلفظ آن آسان باشد
هنگام تصمیم گیری برای تدوین استراتژی‌های تبلیغ در یوتیوب، باید نامی را انتخاب کنید که تلفظ و املای آن آسان باشد. همان‌طور که کانال شما شروع به رشد می‌کند، سایر کاربران یوتیوب ممکن است در ویدئوهای خود به آن اشاره کنند. در نتیجه برای تبلیغات یوتیوب به نامی احتیاج دارید که گفتن یا ذکر آن به صورت کتبی، آسان باشد.


6. در نام کانال یوتیوب از اعداد اجتناب کنید
همچنین نباید از اعداد برای انتخاب نام کانال یوتیوب خود استفاده کنید. در اکثر موارد، اعداد باعث می‌شوند که هرزنامه ایجاد شود. البته نکته مهم‌تر این است که به خاطر سپردن آن هم برای مشتریان سخت به نظر می‌رسد.


تفاوت میان نام کانال یوتیوب با URL یوتیوب


نام کانال یوتیوب با URL کانال متفاوت است. URL فقط در نوار آدرس مرورگر نشان داده می‌شود و در صفحه اصلی یا ویدئوهای کانال شما نشان داده نمی‌شود. هنگامی که یک کانال یوتیوب جدید ایجاد می‌کنید، یوتیوب یک URL کانال ایجاد می‌کند که شامل شناسه کانال منحصر به فرد شما است. شاید چیزی شبیه این به نظر برسد:
https://www.youtube.com/channel/UCUb26GfZqw6S0RhNYTqd2ag


البته که به خاطر سپردن یا اشتراک‌گذاری این مورد سخت است، بنابراین بهتر است از ویژگی URL سفارشی استفاده کنید تا جستجوی URL کانال خود را برای کاربران آسان کنید. این کار حتما به تبلیغات در یوتیوب شما نیز کمک می‌کند. برای سهولت در جستجوی مشتریان، خوب است یک URL سفارشی ایجاد کنید که با نام کانال شما هم مطابقت داشته باشد.
برای این کار باید به قسمت YouTube Studio رفته، در بخش‌های سفارشی ‌سازی و اطلاعات پایه، می‌توانید به ویژگی URL سفارشی دسترسی پیدا کنید.


نتیجه سخن
انتخاب یک نام مناسب برای کانال یوتیوب کار آسانی است. اما این مسئله نباید شما را فریب داده و باعث شود که عادی‌ترین نام ممکن را انتخاب کنید. نامی را در نظر داشته باشید که نماینده برند شما بوده و در مسیر تبلیغات در یوتیوب شما را همراهی کند. این نام باید به راحتی به خاطر سپرده شده، منحصر به فرد و جذاب باشد. اگرچه تغییر نام کانال امکان پذیر است، اما بهتر است از ابتدا نام خود را حفظ کنید و برند خود را در یوتیوب بسازید.
در انتها چند ابزار برای انتخاب نام کانال یوتیوب بهتون معرفی میکنیم امیدواریم که این مطلب براتون مفید بوده باشه...

spinxo.com

spinxo.com

 

kparser.com

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۵ ) ۲.۴ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید