مهارت های کلیدی سئو 2023 برای موفقیت بیشتر

مهارت های کلیدی سئو 2023 برای موفقیت بیشتر


تفکر انتقادی، حل مسئله و ماندگاری. اینها تنها سه مهارت مهم برای موفقیت در سئو هستند. ده مهارت دیگر را در اینجا کشف کنید.
بززگترین مهارت در سئو چه چیزی است؟ اگر این توییت را باور دارید، بنابراین پاسخ ما در سوال به این جواب، صبر است. اگرچه صبر یک شیوه بسیار مناسب است اما ما هرگز نمیخواهم بگوییم که تنها یک مهارت در سئو وجود دارد. چرا؟
زیرا برای کسب موفقیت‌های مختلف در سئو به مهارت‌های سخت (چیزهایی که می‌توانید یاد بگیرید یا آموزش ببینید) و مهارت‌های نرم (نحوه کار و تعامل با دیگران) نیاز دارید.

سئو
همانگونه که اغلب متوجه آن شده‌ایم، پرسیدن یک سوال از بسیاری از متخصصان سئو طبیعتا نظرات و پاسخ‌های مختلفی را به همراه خواهد داشت. بنابراین ما از چندین متخصص سئو پرسیدیم که چه چیزی را بزرگترین مهارت در سئو می‌دانند. این موارد همان نکاتی هستند که آن‌ها به ما جواب دادند:


1ـ تحقیق و عیب‌یابی

دیو دیویس، سرپرست بخش سئو، شرکت Weights & Biases می‌گوید:
از آنجایی که مهارت‌ها در زمینه سئو در حال توسعه و پیشروی هستند پاسخ من در این زمینه نیز باید یک پاسخ پیشرو و با نگاه به آینده باشد. پاسخ من این است: «بستگی دارد». اگر چه در مورد سئو واقعا همین قضیه صدق می‌کند.
اگر شخص کارجو یک محتوا محور باشد یعنی هم از مهارت‌های نوشتاری و هم از توانایی‌های پژوهشی قوی برخوردار باشد (مسلط به سئو و توانایی یافتن اطلاعات)، این فرد برای استخدام قطعا در صدر فهرست من قرار می‌گیرد. اگر شخص کارجو یک سئوکار تکنیکال باشد، یعنی اغلب مهارت‌های مهمی که در بر دارد به دانش فنی مربوط شوند باید حتی این مورد را هم به معیارهای ذکر شده در بالا مرتبط دانست. یعنی دانش فنی نیز در انحصار مهارت‌های نوشتاری و تحقیقاتی است.


اگر سئوکاران می‌خواهند به‌عنوان یک پیمانکار فعالیت کنند و به دنبال موفقیت در سئو هستند پس باید گفت که این افراد به درک گسترده‌ای از فناوری‌های مختلف نیاز دارند و همچنین باید از یک توانایی بالا به جهت تحقیق در مورد جزئیات، افزایش همکاری و تعامل با توسعه دهندگان (مشتریان) برخوردار باشند.
اگر آن‌ها معمولا کار سئو را به‌صورت برون‌سپاری انجام می‌دهند یا پیمانکار مخصوص یک پلتفرم خاص هستند احتمالا می‌بایست علاوه بر در اختیار داشتن منابع اطلاعاتی بسیار قوی، از تجهیزات و امکانات راه‌اندازی این کار نیز برخوردار باشند. تنها مهارتی که هر سئوکار به آن احتیاج دارد، قابلیت‌های تحقیق و عیب‌یابی است. اگر این قشر از افراد نتوانند این کار را به خوبی انجام دهند به احتمال زیاد می‌بایست از این شغل به زودی خداحافظی کنند. خوشبختانه باید گفت اگر شما این مطلب را می‌خوانید پس در حال انجام تحقیق برای ارتقاء خود هستید.

مهارت های سئو
2ـ تفکر انتقادی

دن تیلور، رئیس بخش سئوی تکنیکال آژانس SALT می‌گوید:
برای من، یکی از مهارت‌هایی که به‌منظور بکارگیری متخصصان سئو اهمیت دارد، داشتن تفکر انتقادی است. اکوسیستم سئو مملو از سر و صداهای اضافه و مدعیان گوناگون است که وجود سطوح مختلفی از داده‌ها و اسناد روایت‌گر این ادعا را تایید می‌کنند. خیلی وقت‌ها بسیاری از این محتواها و توصیه‌ها به صورت کلمه به کلمه دریافت می‌شوند و برای موقعیت‌هایی کاربرد دارند که گزینه دیگری برای اجرا وجود ندارد. در واقع اگر گزینه دومی هم وجود داشته باشد انتظار می‌رود که نتایج مشابهی از آن گرفته شود.
مثال رایج این استراتژی (تفکر انتقادی) در سئو را می‌توان معمولا در هنگام کار کردن با مشتری (و سایر ذینفعان) در هنگام طراحی مجدد وب‌سایت مشاهده نمود. تصور غلط رایجی که در مورد موفقیت در سئو وجود دارد این است که صرفا باید از طرح‌ها و موارد فنی که در دیگر وب‌سایت‌ها پیاده شده‌اند کپی برداری کرد. این موارد بدون در نظر گرفتن سایر فاکتورها که رتبه‌بندی یک سایت را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اجرا می‌شوند. اگر وب‌سایت‌های eBay، BBC، Amazon و غیره از استراتژی «X» استفاده می‌کنند و موفق می‌شوند دلیلی بر این نیست که همان استراتژی برای وب‌سایت‌های Bob’s Hardware یا Bob’s Finance Co هم به خوبی جواب ‌دهد.


سئوکاران ابتدا باید به‌وسیله تفکر انتقادی، یک مطلب را به صورت آنلاین مطالعه کنند و در ورودی‌ها و نتایج به خوبی دقت کنند. سپس مطالعات دیگری را پیدا کنند که با این نتایج به‌طور عمدی در تضاد باشند و آنگاه که این کار باعث شکل‌گیری نظرات آن‌ها شد آن‌ها را در قالب سناریو برای مشتری مورد نظرشان مورد آزمون قرار دهند.


جان مک آلپاین، مدیر بخش استراتژی سئو، دیجیتال مارکتینگ کاردینال می‌گوید:
باتجربه‌ترین متخصصان سئو احتمالا به شما می‌گویند که مهم‌ترین مهارت در سئو، مهارت نرم (تعامل و ارتباط) است. من نیز این توصیه را بسیار درست می‌دانم اما به نظر من مهم‌ترین مهارت در سئو، داشتن تفکر انتقادی است. در واقع در سئو همه چیز سیاه و سفید نیست. ما برای یافتن پاسخ‌ها واقعا به مهارت‌هایی شبیه مهارت‌های ماجراجویانه نیاز داریم.


3ـ حل مسئله

المر بوتین، معاون عملیات WrightIMC می‌گوید:
توانایی حل مسئله و نگاه کلی‌نگر. ما اغلب آنقدر در گیر و دار کارهای مختلف مرتبط با سئو هستیم که تصویر کلی از آن‌چه که وب‌سایت‌ها، موتورهای جستجوگر، بازدیدکنندگان بالقوه و بازدیدکنندگان تجاری به ما نشان می‌دهند را از دست می‌دهیم. یک گام به عقب برگشتن و نگاه کردن به همه چیز از ابتدا تا انتها می‌تواند به ما کمک کند تا مشکلات را به راحتی حل کنیم. حتی بهتر از نگرانی‌های کلیشه‌ای و تکراری مانند طول توضیحات متا یا تعیین زمان بهینه برای انتشار یک پست وبلاگ.


کوری موریس، مدیر ارشد اداره استراتژی کمپانی Voltage در این باره می‌گوید:
بزرگترین مهارت برای موفقیت در سئو، حل مساله است. این کار به ندرت طبق برنامه پیش می‌رود. صرفا استفاده از یک چک لیست و علامت گذاشتن در کادرهای برنامه روزانه، شما را به جایی نمی‌رساند.
عواملی که برای موفقیت حیاتی وب‌سایت شما به حساب می‌آیند شامل این موارد هستند: انطباق یافتن با شرایط، یافتن راه حل‌های جدید، بررسی تمام منابع به‌منظور انجام سئو تکنیکال، سئو off-page، سئو on-page، IT و UX.


4ـ آزمایش کردن

هیمانی کانکاریا، بنیانگذار Missive Digital می‌گوید:
آزمایش کردن یکی از بزرگترین مهارت‌ها در سئو به‌شمار می‌آید. گزینه‌ای که برای یک کسب‌وکار یا در یک صنعت خاص جواب می‌دهد لزوماً برای دیگری کارساز نیست. شما نمی‌توانید بدون اینکه این کار را مورد آزمون قرار دهید در مورد آن ‌قضاوت کنید.
همچنین، بسیاری از پروژه‌ها الگوریتم‌های متفاوتی را برای خرید، جستجوی مخاطبان، فناوری‌ وب‌سایت، نوع محتوا، نحوه ایجاد مسیر و غیره در نظر می‌گیرند. بنابراین باید بررسی کنید که چه چیزی برای وب‌سایت مشتری یا کارفرمای شما پاسخ می‌دهد چرا که سئو همیشه در حال پیشرفت است و نمی‌توان بدون آزمون و خطا چیزهای جدید را یاد گرفت یا نکات قدیمی را منسوخ دانست.
گاهی اوقات هم ممکن است ما از آزموده‌های دیگران درس بگیریم. بنابراین آزمایش کردن یک مهارت فوق‌العاده در سئو به‌حساب می‌آید. شما می‌توانید در زمینه طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن موبایل برای کسب و کار مورد نظرتان، طراحی سایت، بهینه سازی سایت، ارتقا سئو سایت و غیره روی تیم مجرب کیان تجارت حساب باز کنید.


5ـ هوش تجاری

تروند لینگبو، بنیانگذار Search Planet  می‌گوید:
من به عنوان یک مشاور در زمینه سئو و متخصص در سئو در سطح سازمانی که فعالیت عمده‌ام مشاوره دادن به شرکت‌های تجارت الکترونیک و خرده‌فروشی‌ها است، برای استراتژی‌هایی که جزو استراتژی‌های گوگل نیستند هم ارزش قائلم. این استراتژی‌ها موجب یک بازده خوب، رشد اقتصادی و همچنین موجب بهره‌وری در عملکرد کسب و کارها می‌شوند.
اینکه یک درک صحیحی از کسب و کار مورد نظر به دست آید، فرآیندهای مربوط به آن کسب و کار شناخته شوند، اتوماسیون گردش کار طرح ریزی شود و میان وظایف یک هماهنگی ایجاد شود، اینها مواردی هستند که در کار سئو از ارزش طلایی برخوردارند.


کانی چن، متخصص سئو در Moving Traffic Media می‌گوید:
بکارگیری مهارت‌های نرم و آگاهی از نوع کسب و کار (ROI) برای موفقیت در سئو بسیار مهم هستند. شما باید بتوانید تاثیر کاری را که انجام می‌دهید در قالب آمارهای کمی و کیفی به مشتریان یا ذی‌نفعان خود نشان دهید. همچنین این را باید بدانید که چگونه ایده‌های فنی خود را به مفاهیمی ساده تبدیل کنید که برای مشتریان‌تان منطقی به نظر برسند.

سئو چیست
6ـ سازگاری

ماریا وایت، رئیس سئو Kurt Geiger در این باره می‌گوید:
سئو یک طیف به حساب می‌آید. بنابراین تسلط بر تمام مهارت‌ها (فنی، داده، محتوا، روابط عمومی، داستان سرایی، مدیریت و غیره) به‌طور همزمان دشوار است. البته این مهارت‌ها همزمان با پیشرفت و توسعه گوگل و موتورهای جستجو تغییر می‌یابند. در واقع هر الگوریتم گوگل می‌تواند بر نحوه انجام SEO ما و شکل‌گیری آن تاثیر بگذارد. اینگونه می‌توان برداشت کرد که تغییر، تنها عاملی است که ثابت می‌ماند. پس بهترین مهارت برای موفقیت، توانایی انطباق یافتن با شرایط موجود است.
زمانی که شما در یک آژانس سئو کار می‌کنید تغییرات یک امر عادی به‌شمار می‌آیند. مثلا مشتریان جدید، مشتریان مهم‌تر و بزرگ، بودجه‌های متغیر، سرعت بالا و غیره. در کنار آن اگر ما بخواهیم به‌صورت مداوم تغییراتی را به الگوریتم اضافه کنیم که ناشی از تغییر روش در کار ما هستند، بنابراین باید گفت اینجا تنها جای کسانی است که توانایی انطباق با شرایط جدید را دارند. آن‌ها در این صورت نه تنها زندگی خوبی دارند بلکه رشد هم خواهند کرد.


هالی میلر اندرسون، مدیر ارشد سئوی محصول Under Armour در این‌باره می‌گوید:
سئو یک مهارت قابل آموختن است که از مفاهیم تکنیکالی تا محتوایی را شامل می‌شود. بزرگترین مهارت برای موفقیت در سئو، سازگاری و انطباق یافتن با شرایط موجود است.


7ـ ارتباطات

کیسی مارکی، مالک Media Wyse می‌گوید:
سئو به افراد مختلفی که می‌توانند مفاهیم و اهداف را به‌صورت واضح برای مشتریان شرح دهند «که معمولا به شیوه‌های مختلفی قابل بیان هستند» احتیاج دارد. این یک بخش بزرگی از برنامه موفقیت روزانه شما تلقی می‌شود. البته اگر که بتوانید در انجام این کار به‌طور حرفه‌ای و بدون هیجان عمل کنید.


8ـ توانایی یادگیری

کریس سیلور اسمیت، رئیس Argent Media در این‌باره می‌گوید:
بزرگترین مهارت در سئو، توانایی یادگیری است. همانطور که گفته شد، تغییر، تنها عامل ثابت در سئو محسوب می‌گردد. فرد می‌بایست چیزهای جدیدی یاد بگیرد و به‌طور دائم با روش‌های جدید از خود انعطاف‌پذیری و انطباق نشان دهد.

یادگیری  سئو


9ـ پشتکار

لودویگ ماخیان، یکی از بنیانگذاران MAZELESS می‌گوید:
بزرگترین مهارت، پشتکار است که به‌وسیله آن از شکست‌ها ناامید نمی‌شوید، به یادگیری ادامه می‌دهید، برای پیشرفت تلاش می‌کنید، با تیم‌های دیگر درگیر می‌شوید و برای موفقیت بیشتر کسب و کاری که نماینده آن هستید همکاری می‌کنید.


10ـ همکاری متقابل

جان کلارک، شریک مدیریت Moving Traffic Media می‌گوید:
همکاری متقابل یک مهارت فوق‌العاده ارزشمند محسوب می‌شود. سئو یکی از معدود مهارت‌ها یا یکی از نقش‌های کلیدی است که تقریباً به‌عنوان نقطه تلاقی میان همه بخش‌های یک سازمان عمل می‌کند. تلاقی میان واحدهای طراحی، توسعه، محتوا، UX، روابط عمومی، بازاریابی، مهندسی، کنترل کیفیت، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر.


11ـ درک کاربر

مایک گرهان، معاون ارتباطات شرکتی NP Digital در این مورد می‌گوید:
بزرگترین مهارت یک سئوکار، درک کامل «نیاز اطلاعاتی» کاربر نهایی (صاحب کسب و کار) است. سئوکاران در واقع تحقیقات خود را به‌عنوان یک مصرف کننده یا یک مشتری آغاز نمی‌کنند بلکه آن‌ها صرفا افرادی هستند که سعی در حل یک مشکل دارند.
برای کمک به آن‌ها به گوگل کمک کنید و مطمئن باشید که گوگل نیز قطعا به شما برای موفقیت در سئو کمک خواهد کرد.


12ـ کنجکاوی

مارک جکسون، رئیس و مدیر عامل Vizion Interactive می‌گوید:
یک ذهن کنجکاو. شما می‌توانید در سئو یک فرد با استعداد و فوق‌العاده باهوش یا یک متخصص بازاریابی محتوا به نظر برسید اما اگر ذهن کنجکاو نداشته باشید ممکن است از تمام زوایای ممکن، به یک پروژه نگاه نکنید.


13ـ توانایی دانستن آنچه مهم است

اولاف کوپ، یکی از بنیانگذاران و رئیس بخش سئو Aufgesang می‌گوید:
بزرگترین مهارت در سئو «تجربه رتبه بندی» است. شما در سئو می‌توانید کارهای زیادی انجام دهید اما تنها 20 درصد از آن‌ها 80 درصد موفقیت را تضمین می‌کنند. در واقع شما تنها با داشتن تجربه کافی در دانستن اینکه کدام کارها موثر واقع می‌شوند می‌توانید تفاوت قابل توجهی را بین سئوهای خوب و متوسط ایجاد کنید.


جو دویتا، شریک مدیریت Moving Traffic Media می‌گوید:
داستن تسلط بر سیگنال‌های بهینه‌سازی که از اهمیت بالایی برخوردارند بسیار مهم‌تر از پرداختن به تمام نویز‌های مزاحمی است که موجب پرت شدن حواس شما می‌شوند.


کلام آخر
به‌طورکلی سئو یک رشته درهم آمیخته با مفاهیم و مضامین دیجیتال مارکتینگ است که به سامانه‌های اداری و مخصوصا وب‌سایت‌های تجاری این اجازه‌ را می‌دهد تا خودشان را بیشتر به بازدیدکنندگان عرضه کنند. طراحان یا سئوکاران خبره از این تکنیک استفاده می‌کنند تا جذب مخاطب به بهترین شیوه صورت پذیرد و برای بهبود و ارتقای این روش‌ها می‌بایست خود را در همه حال در حال آموزش تصور کنند. چرا که مشتریان آن‌ها عمدتا به‌دنبال یک بهبود مداوم برای رتبه سایت خود در موتورهای جستجو می‌گردند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید