منظور از به روز نگهداشتن سایت چیست؟

منظور از به روز نگهداشتن سایت چیست؟

امروزه داشتن یک سایت برای کسب‌ و کارها و شرکت‌ها ضروری است. با این حال، برای اینکه خدمات و محصولات شما به بهترین شکل در معرض دید مخاطب قرار بگیرند باید به طور پیوسته برای به روز نگهداشتن سایت تلاش کنید. چون سایت یکی از ابزارهای مهمی است که برند و شرکت شما را به دیگران معرفی می‌کند.

سایت یکی از اولین جاهایی است که مشتری یا سایر افراد، محصول یا خدمات شما را می‌شناسند. داشتن سایت مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، یک سایت در هر زمان و مکانی برای مشتریان قابل دسترسی است. در ساعات غیر اداری مشتریان می‌توانند محصولات یا خدمات شما را مشاهده کنند، قیمت‌ها را بررسی کنند یا با برند شما آشنا شوند.

مشتریان تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک مکان بدون هیچگونه نیاز به تعامل با کسب و کار شما به دست می‌آورند. داشتن یک وب سایت به روز باعث صرفه‌جویی در زمان و بهبود تجربه مشتری می‌شود. اما هرسایتی مدتی بعد از طراحی سایت قدیمی شده و باید به روز رسانی شود. در همین راستا در این مطلب به تعریف رفرش کردن سایت، اهمیت آن و شاخص‌هایی که نشان می‌دهد سایت شما باید به روز شود می‌پردازیم.

 

به روز نگهداشتن سایت یا رفرش کردن آن به چه معناست؟

رفرش کردن سایت به نوعی به روز رسانی گفته می‌شود که ساختار کلی سایت شما را تغییر ندهد. به‌ عنوان مثال، شاید تا به حال متوجه شده باشید که گوگل هر از گاهی لوگوی خود را تغییر می‌دهد به‌خصوص زمانی که یک رویداد بزرگ برگزار می‌شود. اما عملکرد اساسی  موتور جستجو همچنان مثل قبل باقی می‌ماند.

با به روز نگهداشتن سایت، تغییر رنگ‌ها و گرافیک برند خود، جان تازه‌ای به وب‌سایت خود می‌دهید، اما باید تمام این به‌روز رسانی‌ها با محتوای شما سازگار باشد. منوی پیمایش، صفحات موجود و پست‌های وبلاگ شما همان‌طور که هستند و با همان شکل و ترتیب باقی بمانند.

ممکن است یک وب‌سایت را با یک تغییر ساده در نوع فونت به روز رسانی کنید، اما ممکن است به اصلاح کامل پالت رنگ برای سازمان خود نیاز داشته‌ باشید. شما می‌توانید همه تغییرات را یکباره یا تغییرات را با فاصله زمانی انجام دهید تا ببینید هر تغییری چگونه بر رفتار کاربر سایت تأثیر می‌گذارد.

گاهی‌ اوقات، طراحان هر هفته یک یا دو تغییر کوچک را به عنوان بخشی از تلاش مداوم برای به‌ روزنگهداشتن سایت انجام می‌دهند. برای بسیاری از صاحبان سایت، به روز نگه داشتن وب سایت در طول ماه‌ها یا سال‌ها با این تغییرات جزئی، آسان‌تر است.

 

به روز نگهداشتن سایت 

 

مزایای به روز رسانی سایت

یکی از دلایل اصلی اهمیت به روز رسانی سایت این است که می‌تواند به یک سایت قدیمی ظاهری تازه بدهد. اگر ‌سایت شما واقعا قدیمی به نظر می‌رسد و نیاز به تغییراتی دارد، به ‌روزرسانی سایت همان چیزی است که برای تحقق آن نیاز دارید.

به‌ روز نگهداشتن سایت باعث می‌شود که برند شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرد. اگر سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد، ممکن است افراد زیادی تحت تأثیر آنچه ارائه می‌دهید قرار بگیرند.

هر چه بیشتر وب سایت خود را به روز کنید، شانس بیشتری برای دیده شدن و محبوبیت سایت وجود خواهد داشت. به علاوه، به روز نگه داشتن وبسایت راهی عالی برای بهبود تجربه کاربری سایت و افزایش نرخ تبدیل خواهد بود.

به‌ روز رسانی وب‌سایت نیز می‌تواند به ارائه اطلاعات مفید به مخاطبان شما کمک کند. یک وب‌سایت قدیمی با داشتن محتوای قدیمی و عدم به روزرسانی آن نمی‌تواند نیاز خوانندگان به اطلاعات جدید را پاسخ دهد.

با این حال، این را هم باید بدانید که به‌ روز رسانی سایت با هدف ارائه اطلاعاتی که مرتبط‌تر، سازنده‌تر و سرگرم کننده‌تر هستند انجام می‌شود. به همین دلیل است که به روز رسانی سایت برای کسب و کار شما بسیار مفید خواهد بود.

 

چه موقع برای به‌ روز رسانی سایت اقدام کنید؟

تغییر تصویر سایت شما یک راه هیجان‌انگیز، ارزان و سریع برای بهبود حضور شما در وب است اما چگونه می‌توان فهمید که وقت ایجاد تغییر و به روز کردن وبسایت است؟

اگر مدت کوتاهی از زمان راه‌اندازی وب‌سایت شما گذشته باشد شاید تعیین زمان به روز رسانی آن دشوار به نظر برسد. اما عوامل زیر نشان می‌دهد که وقت آن رسیده برای به روز نگهداشتن سایت خود اقدامی انجام دهید:

  • سایت شما جذاب نیست.
  • سایت شما مانند گذشته نرخ تبدیل زیادی دریافت نمی‌کند. این موضوع نه تنها به کاهش تعداد مخاطب و مشتری می‌انجامد بلکه روی سئوی سایت نیز اثر می‌گذارد و نشان می‌دهد که باید تغییری در این راستا انجام دهید.
  • ارتباطات موثری با مخاطبان ندارید. از این رو، وب سایت یکی از ابزارهای اصلی برای معرفی کسب و کار شما به مشتریان است. شبکه‌های اجتماعی عالی هستند، اما همیشه به سایت منتهی می‌شوند. اگر سایت شما همزمان با اتخاذ استراتژی برای شبکه‌های اجتماعی به روز نشود باید به فکر رفرش کردن آن باشید.
  • محصولات یا خدمات شما در سایت با محتوا و تصاویر و ویدیوهایی که ارائه می‌دهید مطابقت ندارد و محصولات و خدمات به روز نمی‌شوند. ایجاد تغییر و به روز رسانی یک فروشگاه در سایت شما بسیار اهمیت دارد. بنابراین، آن را نباید نادیده بگیرید.
  • سایت شما در مقایسه با سایت رقبا قدیمی و کسل‌کننده به نظر می‌رسد. همیشه بهترین روش، پیگیری رقبا و ایجاد تغییراتی مرتبط با بازار فعلی است.
  • شما لیدها و مشتریان زیادی دریافت نمی‌کنید.
  • نرخ پرش سایت شما بالاتر از حد متوسط است. این مورد یکی از بهترین شاخص‌هایی است که نشان می‌دهد سایت شما شاید برند شما را به بهترین شکل نشان ندهد. فرض کنید مشتریان روی تبلیغات شما کلیک نموده اما سایت شما را فورا ترک ‌کنند. این موضوع ممکن است به علت تجربه کاربری ضعیف باشد.

 

 بهترین زمان به روز رسانی سایت 

 

روش‌هایی برای به روز نگهداشتن سایت و افزایش جذب مخاطب

اگر متوجه هر یک از این علائم یا نشانه‌های دیگری شدید شاید وقت آن رسیده برای به روز نگهداشتن سایت خود کاری انجام دهید. چند راه آسان برای به روز رسانی سایت و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری و هزینه زیاد وجود دارد:

  • اگر خدمات یا محصولات شما با محتوای سایت و نام سایت مطابقت ندارد، آن را به روز کنید.
  • تصاویر محصولات، خدمات یا تیم خود را به روز کنید.
  • فونت جدیدی را انتخاب کنید تا ظاهری تازه به وب‌سایت خود ببخشید یا بخش‌ها و صفحه‌های مهم سایت را مرتب کنید.
  • انتخاب رنگ در طراحی سایت بسیار مهم است. رنگ‌های سایت خود را تغییر دهید تا جلوه‌ای تازه به آن بدهید.
  • به روز رسانی صفحات فرود، پیمایش آنها را برای مخاطب راحت‌تر می‌کند.

این کارها به زمان و هزینه زیادی نیاز ندارد و به سرعت می‌توان آنها را انجام داد. اجرای این تغییرات کوچک در سایت شما باعث بهبود عملکرد سایت شما می‌شود. به روز بودن محصولات و خدمات ممکن است میزان فروش محصولات سایت شما را افزایش دهد.

علاوه بر این، مشتریان خود را از محصولات جدید در دسترس مطلع خواهید کرد. به روز رسانی تصاویر در سایت شما همیشه ایده خوبی است. همیشه دیدن اینکه چه کسی پشت کار یک شرکت خارق‌العاده فعالیت می‌کند، برای مخاطب جالب است.

در نهایت، تغییر یا اضافه کردن فونت‌ها و رنگ‌های جدید به صفحات فرود می‌تواند تأثیر مثبتی بر مشتریان شما بگذارد. ظاهر جدید ممکن است جذاب‌تر باشد و مشتری راحت‌تر بتواند صفحات را جستجو و پیدا کند و سفر کاربر را بهبود بخشد. 

 

نحوه مدیریت به روز رسانی سایت

راه‌های مختلفی برای به روز نگهداشتن سایت وجود دارد که شما می‌توانید آن را انجام دهید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که امکان پیمایش وب‌سایت خود را راحت‌تر کنید و به روز رسانی‌ها و تغییرات را بررسی کنید.

برای یک بازدیدکننده جدید، بررسی همه این چیزها آسان نیست. دو راه وجود دارد که می‌توانید به این موضوع پی ببرید. شما می‌توانید خود را به‌جای بازدیدکنندگان قرار دهید و وب‌سایت را از همان زاویه‌ای که آنها به آن نگاه می‌کنند، ببینید. کار دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که نظر شخص دیگری را بپرسید و از او بخواهید نگاهی تازه به وب‌سایت شما بیندازید.

علاوه بر این، وب‌سایت خود را فقط در یک مرورگر آزمایش نکنید. همه آنها را امتحان کنید. اغلب اوقات، سایت‌ها در مرورگرهای مختلف یکسان به نظر نمی‌رسند.

پس از آن، سعی کنید سایت خود را بر روی بیش از یک مانیتور آزمایش کنید. چرا؟

زیرا گاهی‌ اوقات یک وب‌سایت بسته به نوع مانیتوری که مشاهده می‌کنید متفاوت به نظر می‌رسد.

 

تماس با کارشناس سایت 

 

نتیجه‌گیری

در نهایت، باید به خاطر داشته باشید که صرف به‌ روز رسانی سایت به این معنی عدم نیازی به نگهداری و توجه به سایت نیست. مواردی مانند غلط املایی، لینک‌های خراب یا حتی اپلیکیشن‌هایی که به درستی کار نمی‌‍کنند، بیشتر از آنچه تصور کنید اتفاق می‌افتند. تا زمانی که به سایت خود و راه‌های موثر برای به روز نگهداشتن سایت توجه داشته باشید در راه رسیدن به یک وب‌سایت پرمخاطب، موفق خواهید بود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید