معرفی پرکاربردترین افزونه های وردپرس

معرفی پرکاربردترین افزونه های وردپرس

بیش از 55000 افزونه در مخزن رسمی WordPress وجود دارد. طبیعتا این تعداد خیلی زیاد است. البته همه آن‌ها به‌طور منظم به‌روزرسانی‌ نمی‌شوند و دیتای جدید نیز دریافت نمی‌کنند اما آن‌هایی که امروز قصد داریم در موردشان صحبت کنیم جزو دسته‌های فوق به حساب نمی‌آیند. در واقع در این‌ مقاله قصد داریم پرکاربردترین افزونه های وردپرس و محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی کنیم.

هنگام طراحی سایت وردپرسی نیاز به نصب و استفاده از پلاگین است تا یک سایت حرفه ای داشته باشید. بر اساس آمار منتشر شده در مورد تعداد دانلود پلاگین‌های موجود در wordpress.org، تصمیم گرفتیم ده مورد از محبوب‌ترین‌های وردپرس را از زمان آغاز تا به امروز بررسی کنیم.


1. Yoast SEO

یکی از پلاگین‌های بسیار پرکاربرد که محبوبیت زیادی در بین کاربران و مردم دارد بدون شک یواست سئو است. این پلاگین وردپرس تقریبا توسط هر کسی که یک وبلاگ یا سایت در وردپرس دارد و می خواهد سایت را سئو کند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع، یافتن وب‌سایت‌هایی که Yoast SEO را نصب نکرده‌اند بسیار امر دشواری است. (طبق آخرین آماری که ما بررسی کردیم، این مقدار از 50 میلیون وب‌سایت فراتر رفته است).

بنابراین، در صورتی که شما یکی از کسانی هستید که از این افزونه استفاده نمی‌کنید پیشنهاد می‌کنیم اگر درصدد هستید تا رتبه بازدید مقالات و صفحات خود را افزایش دهید حتما از آن استفاده کنید.

شما به وسیله این پلاگین وردپرس می‌توانید شرح متا، اسلاگ، عنوان سئو و همینطور تنظیمات ویژگی‌های تصاویر وب‌سایت خود را تغییر داده یا چیزی به آن‌ها اضافه کنید و آن‌ها را به حالت دلخواه در بیاورید. همچنین از این پلاگین به‌عنوان یک روش بسیار مناسب برای ایجاد یک قابلیت خوانایی خوب استفاده می‌شود.

این پلاگین از آن جهت بسیار محبوب به شمار می‌آید چون آمار گوناگون وب‌سایت شما را مورد تحلیل قرار داده و به شما توصیه‌هایی در جهت بهبود بازدید و رتبه آن ارائه می‌دهد. هرگاه همه‌ مراحل توسط کتابخوان بررسی شوند و درستی آن‌ها اثبات شود، آنگاه شما یک چراغ سبز از افزونه دریافت می‌کنید.

 

پلاگین Yoast SEO 

 

2. Jetpack

Jetpack افزونه دیگری است که توسط Automattic ساخته شده و در صدر پرکاربردترین افزونه های وردپرس قرار دارد. جت‌پک یک ابزار چند منظوره است که در هنگام کار با آن معمولا همه چیز خوب به‌نظر می‌رسد. این ابزار به شما در بازاریابی و کسب و کار، طراحی و افزایش امنیت سایت کمک می‌کند.

در میان ویژگی‌های مختلف این پلاگین می‌توان به امکاناتی همچون آنالیز و تحلیل سایت، ارسال خودکار پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی، تنوع در تعداد تم‌ها (پوسته‌ها)، فیلترهای مخصوص هرزنامه، پایش دائم وب‌سایت و اعلام خرابی‌ها، اسکن بدافزارها، امنیت ورود، دانلود سریع تصاویر، CDN و غیره اشاره کرد.

Jetpack در قالب یک برنامه رایگان و سه برنامه پولی قابل استفاده است. بنابراین نمی‌توان گفت که تمام ویژگی‌های آن رایگان هستند. این افزونه هم برای وبلاگ‌های شخصی، استارتاپ‌ها و هم برای کسب و کارهای تجاری و سازمانی مناسب است. این افزونه تمام نیازهای اولیه کاربران را می‌تواند برطرف نموده و در قیمت‌های گوناگونی قابل تهیه است.

 

پلاگین امنیتی Jetpack 

 

3. Akismet

Akismet در تعداد دانلود و کاربر، فاصله چندانی با Yoast SEO ندارد و بهتر است بدانید که این یک ابزار ضد اسپم قوی است. Akismet یک ابزاری است که توسط Automattic توسعه یافته و به‌طور کلی برای مسدود کردن خودکار نظرات هرزنامه ساخته شده است. تقریبا برخی از ما هر روزه بخاطر مواردی نظیر لینک‌های تبلیغاتی، مطالب نامربوط، محتوای مخرب یا کاملا معمولی به اشتباه اسپم می‌شویم و فیلتر کردن همه آن‌ها توسط خود ما بسیار زمانبر و مشکل است به خصوص اگر صاحب کسب و کاری باشیم که از جانب بازدیدکنندگان، روزانه صدها کامنت دریافت می‌کند. این افزونه نه تنها برای اتوماسیون‌ها گزینه مناسبی است بلکه برای اهداف امنیتی نیز خوب به نظر می‌رسد چرا که به محتوای مخرب یا مشکل ساز در سایت شما اجازه انتشار نمی‌دهد.

Akismet همچنین از این حیث در لیست پرکاربردترین افزونه های وردپرس قرار گرفته چون تمام «فرم‌های تماس با ما» که از جانب کاربران ارسال می‌شوند را به وسیله پایگاه داده جهانی هرزنامه متعلق به خود اسکن می‌کند. بنابراین مطمئن خواهید بود که فقط اطلاعات مرتبط و مفید به دست شما می‌رسند.

استفاده از این افزونه برای صاحبان وبلاگ و کسب و کارهایی که روزانه حداقل ده‌ها نظر دریافت می‌کنند اجباری است.

 

افزونه ضدهرزنامه Akismet 

 

4. Wordfence Security

همانطور که می‌دانید محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس از تنوع بسیار بالایی برخوردارند و دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها هستند. Wordfence در حال حاضر یک پلاگینی است که صرفا برای امنیت سایت کاربرد دارد. این افزونه ساخته شده تا به‌وسیله آن بتوانید امنیت سایت خود را در حد مطلوبی نگه دارید. Wordfence یک فایروال (دیوار آتش) برای سایت شما ایجاد می‌کند تا از افزایش ترافیک سایت مخرب به دور باشید.

علاوه بر آن، Wordfence یک اسکنر نرم ‌افزار مخرب در دسترس شما قرار می‌دهد تا هرگونه تلاش خارجی مشکوک را مسدود نموده و یک سیستم ورود امن در اختیار شما قرار می‌دهد. نقطه مثبت دیگر در مورد این افزونه این است که هر بار که اتفاق عجیب و غیر منتظره‌ای در سایت شما رخ می‌دهد، پلاگین به‌طور خودکار هشدار خواهد داد.

منظور از عجیب، یعنی هر موردی که نباید از نظر امنیتی اتفاق بیفتد است. به عنوان مثال، در هنگامی که افزونه مورد استفاده شما بسته شود و یا از سیستم خارج شود، یا زمانی که یک مشکل آسیب‌زا رخ می‌دهد شما یک هشدار دریافت خواهید کرد.

در نگاه اول (و طبق کتاب حرفه‌ای‌ها)، اگر نمی‌خواهید با مشکلات غیر ضروری روبرو شوید یا حداقل اگر می‌خواهید خطرات احتمالی را کاهش دهید پس باید حتما از Wordfence در سایت خود استفاده کنید. بر همین اساس ما این پلاگین را جزو پرکاربردترین افزونه های وردپرس به حساب می‌آوریم.

البته افراد زیادی در این دنیا هستند که امنیت را موضوعی برای نگرانی نمی‌دانند. از این رو، کنترل کردن سایت برای شما یک گزینه ایده‌آل است اما این فقط به شما بستگی دارد که چگونه مسائل را می‌بینید و چگونه می‌خواهید با آن‌ها برخورد کنید (آیا قصد جلوگیری از آن‌ها را دارید یا آیا می‌خواهید با آن‌ها بجنگید).

 

افزونه امنیتی Wordfence Security 

 

5. Contact Form 7

محبوب‌ترین افزونه بعدی Contact Form 7 است که فرم‌های تماس ساده و موثری را برای وبلاگ شما فراهم می‌کند. از آنجایی که همه ما به یک راه آسان برای برقراری ارتباط با مردم نیاز داریم، پس دیدن این افزونه در لیست ما جای تعجبی ندارد.

این افزونه توسط Takayuki Miyoshi توسعه داده شده و می‌تواند همزمان چندین فرم تماس را در یک سایت مدیریت کند. این افزونه همچنین با فیلتر اسپم Akismet ادغام شده و به شما این امکان را می‌دهد تا استایل و فیلدهایی را که می‌خواهید به فرم تماس سایت خود اضافه کنید سفارشی سازی کند. این افزونه برای ارسال فرم از فناوری CAPTCHA و Ajax استفاده می‌کند.

می‌توان گفت که این یکی از افزونه‌هایی است که قابلیت استفاده توسط همه افراد را دارد. مهم نیست که وبلاگ شخصی دارید یا یک وب‌سایت کسب‌وکار و تجاری که از آن درآمد کسب می‌کنید. این افزونه هم رایگان است و هم پیکربندی آسان و کارایی دارد.

شرکت کیان تجارت، فعال در زمینه طراحی سایت با وردپرس، نصب پلاگین‌های مهم وردپرسی، طراحی اپلیکیشن‌های موبایل، طراحی وب اپلیکیشن، سئو، تبلیغات گوگل و دیجیتال مارکتینگ آماده ارائه خدمات فوق به شما است.

 

پلاگین Contact Form 7 

 

6. WooCommerce

چگونه ممکن است که تجارت الکترونیک در لیست محبوب‌ترین افزونه های وردپرس قرار نگیرد؟ ووکامرس افزونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تا طراحی سایت وردپرسی خود را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل کنید و بتوانید محصولات خود را در وب به مشتریان هدف بفروشید. به همین خاطر نام آن در لیست پرکاربردترین افزونه های وردپرس قرار گرفته است.

البته افزونه ووکامرس بیشتر برای اهداف تجاری ساخته شده است و در طراحی سایت فروشگاهی به شما کمک بزرگی می کند. بنابراین همه کاربران آن می‌بایست از صاحبان مشاغل و کسب و کارها باشند (چه برای طرح‌های جانبی و غیر سودزا و چه به‌منظور کسب درآمد زندگی). آنچه در مورد WooCommerce خوب به نظر می‌رسد، بهره‌مندی از گزینه‌های سفارشی سازی بسیار انعطاف‌پذیر است.

جدا از تنظیمات داخلی، خیلی از توسعه‌دهندگان برای ووکامرس انجمنی ایجاد کرده‌اند تا برنامه‌های جانبی مورد نظر خود را به آن اضافه کنند. این کار باعث شده تا فروش آنلاین برای کاربران تا حد امکان راحت شود.

با استفاده از WooCommerce می‌توانید به خوبی، هر دوی کالاهای فیزیکی و الکترونیکی را به فروش برسانید، تنوع محصولات را اضافه کنید، از لینک‌‌های مرتبط و همچنین روش‌های گسترده پرداخت استفاده کنید.

 

افزونه ووکامرس 

 

7. Google Analytics for WordPress

آیا کسی در این دنیا هست که نخواهد از گوگل آنالیتیکس استفاده کند؟ به خصوص اگر برنامه‌های بزرگی برای وب‌سایت خود در سر داشته باشد!

اگر می‌خواهید وبلاگ شخصی خود را رشد داده و آن را به چیزی تبدیل کنید که بتوانید از آن کسب درآمد کنید، باید بدانید که بدون کمک گرفتن از Google Analytics نمی‌توانید در این کار موفق شوید. بنابراین بهتر است بدانید گوگل آنالیتیکس (ساخته شده توسط MonsterInsights) افزونه‌ای است که می‌توانید با استفاده از آن، بین سایت وردپرس‌تان و Google Analytics ارتباط آسان‌تری برقرار کنید.

اگر قصد دارید تا به سادگی، کدهای رهگیری مختلف را از طریق سایت خود در دسترس مشتریان قرار دهید گوگل آنالیتیکس این یکپارچه‌سازی سریع و قدرتمند را برای شما انجام می‌دهد. پس از آنکه افزونه را راه‌اندازی کردید، با خیال راحت می‌توانید به سراغ کارهای دیگر خود بروید. از این جهت یکی از پرکاربردترین افزونه های وردپرس را به حق باید گوگل آنالیتیکس دانست.

یک ویژگی جالب گوگل آنالیتیکس آن است که می‌توانید بدون آنکه داشبورد مدیریتی خود را ترک کنید آمارها را رصد کنید. زیرا اعداد لحظه‌ای آنالیتیکس در ناحیه مدیریتی وردپرس شما قابل مشاهده هستند.

 

افزونه وردپرس Google Analytics for WordPress 

 

8. All in One SEO Pack

سئو از موضوعات بسیار محبوب در سراسر وب به شمار می‌رود. وقتی صحبت از به اشتراک گذاشتن مطالب در وردپرس به میان می‌آید، دومین موضوعی که بعد از افزونه‌ها نظر ما را به خود جلب می‌کند موضوع سئو است.

بنابراین، اگر می‌خواهید در این مورد بیشتر تمرین کنید یا برای افزونه Yoast یک جایگزین پیدا کنید می‌توانید بسته All in One SEO را امتحان کنید. این بسته برای کمک به کاربران مبتدی و پیشرفته تولید شده است (از جمله صاحبین کسب و کار).
این افزونه چگونه به شما کمک می‌کند؟ جدا از دستورالعمل‌های اولیه سئو که برای بهینه سازی محتوا به کار می‌روند، این افزونه نقشه سایت XML، Google Analytics و Google AMP را نیز پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این ابزار، ایجاد یکپارچه سازی اصول سئو در سایت‌های تجارت الکترونیک است.

 

تماس با کارشناس طراحی سایت

 

چه کسی می‌تواند از All in One SEO Pack استفاده کند؟ همه!

اگر شما هم یک وبلاگ شخصی دارید و قصد دارید تا آن را رشد دهید، اگر صاحب هر نوع کسب و کاری هستید یا شاید هم یک وبلاگ‌نویس حرفه‌ای، این افزونه می‌تواند یک افزودنی بسیار مناسب به پایگاه قدرتمند شما باشد.

 

افزونه All in One SEO Pack 

 

9. Elementor

یک صفحه فرود زیبا در طراحی ‌سایت بسیار ضروری است. بنابراین چندان جای تعجب نیست که افزونه المنتور در لیست پرکاربردترین افزونه های وردپرس جای داشته باشد. چرا که به شما این امکان را می‌دهد تا صفحات سفارشی خود را بسازید (مستقل از آنچه موضوع‌تان به شما اجازه می‌دهد).

این افزونه دقیقا چطور کار می‌کند؟ این افزونه یک رابط طراحی بصری در اختیار شما قرار می‌دهد تا در آن بتوانید صفحه خود را از ابتدا طراحی کنید و یا از یکی از قالب‌های آماده آن استفاده کنید. این افزونه یکی از پلاگین‌هایی است که شما باید در وب سایت خود آن را نصب کنید. زیرا به شما کمک می‌کند تا کارها را به بهترین نحو و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید. همچنین با استفاده ازاین پلاگین به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می کنید. 

تعداد زیادی قالب‌های رایگان در کتابخانه Elementor وجود دارد که می‌توانید برای ایجاد یک صفحه به‌ صورت فوری از آن‌ها استفاده کنید.

 

پلاگین Elementor 

 

10. WPForms

همانطور که لیست محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس را به پایان می‌رسانیم، بیایید به WPForms هم نگاهی بیاندازیم. اگر در نظر دارید تا یک فرم تماس فانتزی به سایت وردپرس خود اضافه کنید، این افزونه به شما امکان می‌دهد تا این کار را با چند کلیک انجام دهید.

WPForms به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از یک رابط ساده از طریق دراگ (کشیدن و رها کردن)، یک فرم تماس زیبا ایجاد کنید. این افزونه اصلا برای افرادی ساخته شده است که نمی‌خواهند برای مجموعه توسعه دهنده وب استخدام کنند و خود به تنهایی می‌توانند به سادگی، فرم‌های نوین و جدیدی را بسازند.

WPForms Pro با یکپارچه‌سازی پیشرفته‌ای که انجام داده توانسته هم فرم‌های نظرسنجی و پرسش‌ و هم قبض‌های پرداخت و خیلی موارد دیگر را در اختیار کاربران قرار دهد.

 

افزونه وردپرس WPForms 

 

کلام آخر

توصیه می‌شود اگر که قصد دارید یک کسب و کار سودزا برای خود ایجاد کنید و هم می‌خواهید تا این کار را به‌صورت حرفه‌ای و کم هزینه به سرانجام برسانید حتما از پرکاربردترین افزونه های وردپرس کمک بگیرید. آن‌ها به شما محیط ساده و کاربرپسندی را ارائه می‌دهند و با استفاده از امکانات آن‌ها می‌شود بهترین بهره‌وری را برای سایت‌های مختلف تجاری و سازمانی ایجاد کرد.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید