صفحه فرود landing page و راهکار بهینه سازی سریع آن چیست

صفحه فرود landing page و راهکار بهینه سازی سریع آن چیست

لندینگ پیج (landing page) صفحه ای است که با هدفی خاص (Call To Action) طراحی میشود. یک صفحه مستقل که با هدف یک کمپین تبلیغاتی ایجاد شده است تا بتواند ترافیک هدفمند را دریافت کند.

به طور کلی هدف از ایجاد لندینگ پیج عبارتند از:

  • یک بازدید کننده را وادار کنید تا کلیک کند (برای رفتن به صفحه دیگری در سایت خود یا سایت دیگر)
  • بازدید کننده را به خریدار تبدیل کنید
  • بازدید کننده را به لید تبدیل کنید (پر کردن فروم، دریافت ایمیل و تلفن و ...)
  • از بازید کننده بخواهید تا کاری برای شما انجام دهد مثل ارسال نظر یا فیدبک

جدا از هدفی که لندینگ پیج برای بهینه سازی عملکرد کاربر دارد تجزیه و تحلیل و ردیابی اقدامات بازدیدکننده را آسان می کند و راحت تر می توان به بهینه سازی آن پرداخت.

بنابراین هدف اصلی یک لندینگ پیج، بهینه سازی تجربه کاربر هنگام بازدید از یک سایت، به ویژه برای اولین بار است.

این خود دلیل خوبی برای کاربرد آنها در سئو است.

 

چرا لندینگ پیج برای سئو خوب است؟

لینک دادن و هدایت بازدیدکنندگان به صفحه اصلی سایت می تواند بازدیدکنندگان را برای بدست آوردن اطلاعات مود نیاز خود گیج یا مبهم کند.

از اون جایی که اکثر کمپین های تبلیغاتی کوتاه مدت هستند افراد فکر میکنند نیاز به بهینه سازی آن نیست. در حالی که دریافت ترافیک رو لندینگ پیج کمک می کند تا برند شما دیده و شناخته شود و در صورتی که لندینگ و دسترسی های خوبی را در سایت ایجاد رده باشید کاربر دوباره به سایت بازگردد.

 

حتما بخوانید: سئو یا تبلیغات گوگل، کدام بهتراست؟

 

 

چطور لندینگ پیج سئو فرندلی بسازیم

چطور لندینگ پیج سئو فرندلی بسازیم

 

برای اینکه بتوانید لندینگ پیج خود را به رتبه های بالا در نتایج برسونید نکاتی لازم است بدانید، با رعایت این موارد میتوانید ترافیک هدفمند را به landing page  هدایت کنید:

1. استفاده از URL مناسب

در برخی از سیستم های مدیریت محتوا این دسترسی را دارید تا بتوانید محتوا را در ساب دامین منشر کنید. برای مثال هنگام انتشار لندینگ این گزینه را پیش روی خودتان دارید تا در دامین اصلی به صورت (www.yousite.com/yourlandingpage)  منتشر کنید یا آن را به صورت ساب دامین (yourlandingpage.site.com) به انتشار بگذارید.

در ابتدا ممکن است این قابلیت برای شما وسوسه انگیز باشد، اما از نظر سئویی این راهکار خوبی نیست. زیرا با ایجاد ساب دامین گوگل آن را مشابه یک سایت مجزا می داند و ارزشی که سایت تا آن زمان دریافت کرده را به subdomain منتقل نمیکند.

ایجاد لندینگ پیج بر روی دامین اصلی باعث می شود تا برند شما با شفافیت بیشتری به مخاطب نمایش داده شود.

2. کلمات کلید را تعیین کنید

این مورد فوق العاده مهم است. در این بخش کلمات کلیدی که می خواهید landing page  با آن در نتایج قرار بگیرد را انتخاب می کنید.

این بخش ممکن است طولانی و زمان بر باشد اما هرچه این تحقیق دقیتر باشد ترافیک موثرتری را در سایت خواهید داشت.

برای تحقیق کلمات کلیدی لیستی از اصطلاحات مربوط به صفحه خود را تهیه کنید و لانگ تیل هایی (عبارت های طولانی) را به این لیست اضافه کنید که فکر میکنید مردم برای یافتن لندینگ شما آن را در گوگل سرچ می کنند.

برای مثال فرض کنید ما یک فروشگاه فروش کیک در تهران هستیم و قصد ایجاد لندینگ برای فروش کیک شکلاتی برای تهران رو دارم. بجای تمرکز برروی کلماتی مثل خرید کیک یا کیک شکلاتی کلماتی مثل خرید کیک شکلاتی در تهران، خرید کیک شکلاتی در شمال تهران را به عنوان کلمات کلیدی صفحه در نظر میگیریم.

سئو کلمات طولانی راحت تر است و نرخ تبدیل آن بیشتر است، یعنی کاربرانی که این عبارات رو در گوگل سرچ می کنند احتمال بیشتری دارد که به مشتریان شما تبدیل شوند.

3. استراتژی استفاده از کلمات کلیدی در landing page

پس از تعیین کلمات کلیدی مورد نظر خود، باید آنها را به صورت استراتژیک در صفحه مورد نظر خود قرار دهید. اگر می خواهید رتبه خوبی در نتایج داشته باشید مواردی که در ادامه بیان میکنیم را به دقت به خاطر بسپارید:

تگ تایتل: این عنوان صفحه شما است. در نتایج گوگل به صورت آب رنگ و در بالای صفحه در برگه های مرورگر شما نمایش داده می شود. برای ایجاد عنوان جذابی که کاربران را تشویق به کلیک کردن کند تلاش کنید.

متادیسکریپشن: این توضیح کوتاهی است که در زیر عنوان در SERP مشاهده می کنید. متنی را در آن قرار دهید که فرد جستجو کننده متوجه شود قرار است در آن صفحه چه چیزی را مشاهده کند.

تگ هدر: تگ های هدر نوعی از تگ های HTML است که به صورت سلسله مراتبی از H1 به H6 قرار می گیرند. هر صفحه باید یک H1 داشته باشد که همان عنوان اصلی صفحه شما است. بعد ازهدینگ اصلی صفحه H2 و به ترتیب H3 و ... ارزش کمتری را خواهند داشت. تگ های هدر به ربات گوگل کمک می کند تا محتوای صفحه شما را بهتر درک کند.

نام فایل عکس: همیشه سعی کنید برای تصاویر خود نام توصیفی قرار دهید. از آنجا که Google نمی تواند تصاویر شما را ببیند، باید عنوانی را برای تصویر در نظر بگیرید که حاوی کلمات کلیدی شما است و این به بهبود رتبه کمک می کند (کلمات جداگانه با خط تیره ، همچنین با زیرخط). کلمات کلیدی شما باید در سر تا سر صفحه به صورت پراکنده استفاده شود البته دقت کنید که در استفاده از کلمات کلیدی زیاده روی نکنید. زیرا این یک روش کلاه سیاه سئو است.

 

4. نگران طولانی بودن صفحه نباشید

طبق تحقیقات ما می دانیم که گوگل محتوا طولانی را بیشتر از محتوای کوتاه و ضعیف دوست دارد و این مورد با چیزی که ما درباره یک لندینگ پیج عالی میدانیم متفاوت است (لندینگ چیج نباید خیلی طولانی و بلند باشد).

در بیشتر مواقع landing page ها کوتاه هستند. بنابراین چطور یک لندینگ پیج سئو فرندلی ایجاد کنیم؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ دلیل قطعی مبنی وجود ندارد که افزایش تعداد کلمات باعث بهبود رتبه شما در نتایج می شود. این واقعیت که همه مطالب بلند رتبه خوبی در serp  ندارد، گواه این موضوع است.

پس چرا بیشتر صفحات با محتوای طولانی جایگاه بالایی در نتایج دارند؟

بررسی های انجام شده نشان می دهند دلیل رتبه خوب این صفحات این نیست که محتوای طولانی دارند بلکه به این دلیل است که آن اطلاعات ارزشمندی را به افراد منتقل می کنند. محتوای طولانی می تواند به اکثر سوالاتی که ممکن است کاربر داشته باشد پاسخ می دهد.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که گوگل کیفیت محتوا را به کمیت ترجیح می دهد.

5.  جذب بک لینک برای لندینگ پیج

جذب بک لینک برای لندینگ پیج

 

هنوز هم بک لینک یکی از مهم ترین معیارهای گوگل برای رتبه بندی یک صفحه در نتایج است.

چرا؟

زیرا اگر کسی محتوای شما رو دوست داشته باشد از سایت خود به آن لینک و اعتبار می دهد.

اما چطور می توان بک لینک های معتبر ایجاد کرد؟

روش های مختلفی وجود دارد ، اما ترکیبی از محتوای عالی و تبلیغات هدفمند یک روش آزمایش شده و واقعی برای ایجاد پیوندها است.

دقت کنید انتخاب انکرتکست خوب و مناسب به طبیعی شدن روال لینک سازی شما و جلوگیری از پنالایز شدن سایت بسیار مهم است.

اولا، محتوای اصلی را ایجاد کنید و در صورت تمایل از تحقیقات، نتایج و مطالعات موردی هم در محتوای موردی بیاورید البته بهتر است به صورت کپی نباشد. هرچه محتوای شما یونیک باشد از طرف گوگل ارزشمندتر محسوب می شود.

دوما، افراد تاثیرگذار در صنعت خود را شناسایی کنید. برای یافتن افراد مرتبط می توانید از طریق دوستان، ایمیل و رسانه های اجتماعی کمک بگیرید.

به یاد داشته باشید تمامی بک لینک ها باهم برابر نیستند. بک لینکی که از سایت مرتبط به سایت شما داده می شود ارزش بیشتری از لینک سایت غیرمرتبط دارد.

برای دریافت بک لینک از سایت های کوچکتر شروع کنید و سپس با افزایش ارتباطات می توانید از سایت های بزرگتر هم بک لینک دریافت کنید.

6.  سرعت لندینگ را افزایش دهید

سرعت صفحه یکی از معدود فاکتورهای رتبه بندی سئو است که گوگل مطرح و تأیید کرده است.

طبق تخقیقات انجام شده ، 47٪ از مردم انتظار دارند صفحات در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود و 40٪ پس از سه ثانیه آن را رها می کنند. این به بهبود تجربه کاربری برمی گردد.

سایت خود را از طریق google page speed insight بررسی کنید تا با نکات بیان شده در آن بتوانید به بهبود سرعت صفحه خود بپردازید.

این موارد در کاهش سرعت لود صفحه به شما کمک می کند:

  • فشرده سازی عکس ها به طوری کیفیت آن کاهش پیدا نکند
  • انتقال سایت به هاست پر سرعت تر
  • خاموش کردن افزونه هایی که از آن ها در این صفحه استفاده نمی کنید

برای بررسی سرعت سایت خود همچنین می توانید از جی تی متریکس هم کمک بگیرید.

 

 

7. محتوای قابل اشتراک گذاری منتشر کنید

در گذشته بیان می شد که اشتراک گذاری ها در شبکه اجتماعی بر روی سئو سایت تاثیر می گذارد.

اما در چند سال اخیر گوگل بیان کرده که الگوریتم های رتبه بندی به این صورت عمل نمی کنند.

اما هنوز هم نشانه هایی از اینکه اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی می تواند در افزایش رتبه نقش داشته باشد دیده می شود.

با این حال، فقط به این دلیل که گوگل می گوید شاخص های اجتماعی مستقیماً بر SEO تأثیر نمی گذارند، به این معنی نیست که شما باید از رسانه های اجتماعی چشم پوشی کنید. درواقع، دقیقا برعکس.

همانطور که در مورد طول محتوا بیان شد، دلیل اینکه بسیاری از صفحاتی که در نتایج رتبه بالایی دارند شاخص های اجتماعی قوی هم دارند. در نتیجه، از مردم بخواهید محتوای شما را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

استفاده از دکمه های اشتراک گذاری در landing page  برای تشویق کابران به اشتراک گذاری محتوای پیج ها کمک می کند.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید