سئو سایت انگولار

سئو سایت انگولار

خزنده های گوگل فایل های جاوا اسکریپت را کراول می کنند. آیا این مطلب به این معناست که همه ی برنامه های تک صفحه ای انگولار ایندکس می شوند و در نتایج موتورهای جستجو رتبه ی بالایی را دریافت می کنند؟ باید بدانید کار آسانی نیست. برای اینکه برنامه شما به خوبی توسط موتورهای جستجو ایندکس شوند، حداقل باید URLهای متناسب با سئو داشته باشند و متا تگ های عنوان و توضیحات به درستی ایجاد شوند.

بنابراین برای اطمینان از تولید محتوای صحیح ساخته شده توسط JS در گوگل باید دست به کار شوید و مراحلی را طی کنید. علاوه بر این ممکن است بخواهید برنامه شما برای موتورهای جستجوی ساده و همچنین خزنده های شبکه های اجتماعی دوستانه باشند. در این صورت باید از پیش رندر، رندر سمت سرور یا رندر پویا استفاده نمایید. حال میخواهیم تمام جنبه های سئو سایت انگولار را در نظر داشته باشیم و ابزارها و بهترین روش هایی که می توانند کمک کنند را معرفی کنیم.

 

ترفندها و نکات سئو سایت انگولار

آیا به طور پیش فرض سایت انگولار سئو فرندلی است؟

به طور پیش فرض، سئو انگولار در سمت مشتری اجرا می گردند. این مطلب به این معناست که اولین بخش از برنامه شما با بارگذاری پوسته خالی HTML سایت شما شروع می شود. این بخش فقط شامل فایل های اسکریپتی است که همه ی محتوای شما را ارائه می دهند و صفحات برنامه ی شما را شکل می دهند.

مرورگرها و کراولرهای گوگل بعد از رندر جاوا اسکریپت به متن ها و لینک های موجود در صفحه و همچنین عنوان ها و توضیحات منحصر به فرد صفحه دسترسی پیدا خواهند کرد. این امر پتانسیل سئو برنامه تک صفحه ای انگولار شما را محدود می کند و ممکن است با مشکلات احتمالی روبه رو گردد. برای نسخه انگولار 11 و نسخه های جدیدتر، گوگل کتابخانه های پیش فرض جدیدی استفاده کرده است تا سئو انگولار را به طور کامل اجرا شود.

این کتابخانه ها به شما این امکان را می دهند تا متا تگ های لازم ویرایش و تنظیم گردند یا Angular Universal را جهت راه اندازی پیش رندر تنظیم می نماید یا به سایت این اجازه را می دهند تا وضعیت را مدیریت نماید.

ترفندها و نکات سئو سایت انگولار 

 

مشکلات رایج سئو انگولار که ممکن است با آن ها روبه رو شوید

اگر از یک برنامه انگولار رندر شده کلاینت استاندارد استفاده می نمایید، موتورهای جستجوی بینگ، DuckDuckGo، یاهو و یاندکس آدرس های سایت شما را ایندکس نمی کنند.

آن ها تنها صفحات خالی HTML شما را کراول می کنند زیرا ربات ها قادر نیستند محتوا پویای شما را کراول نمایند. همچنین در مورد شبکه های اجتماعی نیز این امر صادق است. این امر به این معناست که کراولرهای توییتر قادر نیستند کارت های زیبایی از خلاصه صفحات شما ایجاد کنند.

 

حتما بخوانید: سئو سایت فروشگاهی - راهنمای کامل برای افزایش فروش

 

اگر موتور جستجوی گوگل تنها موتور جستجوی مهم برای پروژه ی شما باشد بایستی چکار کرد؟ در این صورت مشکلی نخواهید داشت اما خیلی هم قابل اطمینان نخواهد بود. Google Search Central دلایلی را بیان می کند که  محتوای js ممکن است جلوی ایندکس شدن سریع شما را بگیرد:

  • تاخیر در ایندکس محتوای پویا از طریق صف موتور رندرینگ ربات های گوگل
  • بارگذاری به صورت آهسته یا با تاخیر کدهای js که بر روی آن قرار دارند
  • کد پیچیده js که اجرای آن گران است و از بودجه رندر ربات های گوگل بیشتر است
  • رندرهای ناموفقی که باعث می شود تا بخشی از محتوای شما به درستی ایندکس نشوند

همین طور که مشاهده می کنید، هر چقدر کار نرم افزارهای شخص ثالث بیشتر شود، خطرات ناشی از این اشتباهات بیشتر می گردد. بنابراین چگونه ایندکس سایت انگولار خود را توسط کراولرهای موتورهای جستجو و ربات های شبکه های اجتماعی  آسان می کنید؟

 

مشکلات رایج سئو انگولار

روش هایی برای کمک جهت کراول ربات های گوگل برای سئو انگولار

تنها یک راه برای رفع موانع مربوط به به SPA برای ایندکس و رتبه بندی دارایی های آنلاین در دسترس است. شما ابتدا مطمئن شوید که صفحات مختلف سایت شما، صفحات HTML رندر شده کاملی همراه با متادیتا و محتوا را بلافاصله بعد از لود را ارائه می دهند و عمل بارگذاری باید در دستگاه های موبایل و دسکتاپ با سرعت بالایی انجام شود.

در حال حاضر صاحبان SPA، این کار را از طریق یکی از سه روشserver-side rendering, pre-rendering, یا dynamic rendering حل می کنند. این سه روش نتیجه ی لازم را ارائه می دهند، به این صورت که کراولرها پس از لود تمام محتوا را دریافت می کنند و آن را همانند صفحات HTML معمولی ایندکس می کنند. با این حال، این متدها به روش های مختلفی عمل می کنند:

  • با server-side rendering هر صفحه HTML در زمان اجرا بر روی سرور ارائه می گردند. این مطلب به این معناست که قبل از لود صفحه، مدت زمانی طول می کشد تا سرور در خواست HTML کند و آن را برای مرورگر ارسال نماید. این روش به طور چشم گیری سرعت لود صفحه را کاهش خواهد داد به ویژه زمانی که درخواست های زیادی هم زمان ارسال گردد.

روش هایی برای کمک جهت کراول ربات های گوگل برای سئو انگولار

  • با pre-rendering، یک فایل HTML برای هر URL در طول زمان ساخت رندر می شود. این مطلب به این معناست که سایت شما دارای همه ی فایل های HTML از قبل ساخته شده می باشد تا در صورت نیاز سریع لود شوند. نقطه ضعف این روش این است که برای ایجاد تغییرات در این صفحات نیاز به ساخت مجدد آن ها دارید.
  • با  dynamic rendering، سایت شما دارای صفحات HTML از پیش رندر شده ای است و آن ها را فقط به  کراولرهای گوگل ارائه می دهد. با این شرایط، کاربران واقعی با نسخه معمولی رندر شده در سمت مشتری در تعامل هستند.

 

بیشتر بخوانید: استراتژی سئو موفق - چک لیست کامل برای تمام کسب و کارها

 

فریم ورک های js روش ها و ابزارهایی برای حل مشکلات سئو دارند. انگولار راه حل کاملی را برای برنامه رندر شده سمت سرور و پیش رندری به نام Angular Universal را ارائه می دهد.

کراول سئو سایت انگولار

 

 

چرا در برنامه خود از پکیج Angular Universal استفاده کنیم؟

برای اینکه عملیات سئو انگولار خود را انجام دهید می توانید از Angular Universal استفاده کنید و آن را به مرور زمان به برنامه خود اضافه نمایید. هنگام استفاده از آن، به اصطلاح از Angular Universal Bundle استفاده می کنید و از client-side و server-side rendering  به طور همزمان در سایت استفاده می کنید.

با Angular Universal Bundle، برای ایجاد سایتی سئو محور و اطمینان از بهترین تجربه کاربری برای کاربران، در موقعیت بهتری قرار می گیرید:
  • کراولرها و ربات ها صفحات HTML ایستا اولیه را که با URL های قابل ایندکس مطابقت دارند پردازش می کنند
  • محتوای سایت در چند میلی ثانیه لود می شود بدون اینکه افراد مجبور شوند به صفحه های خالی خیره شوند
  • کاربران هنگام شروع تعامل با صفحات از تجربه صفحه پویا بی عیب و نقص لذت می برند
برای استفاده از Angular Universal، به کمک یک توسعه دهنده با تجربه Angular نیاز دارید. آنها سایت شما را به گونه‌ای پیکربندی می‌کنند که متادیتای صحیحی داشته باشد، یک وب سرور Node.js Express برای  pre-rendering راه‌اندازی می‌کند و API انتقال داده  را برای بهینه‌سازی عملکرد سایت مدیریت می‌کند.
 
 
 

سئو سایت انگولار به چه چیزهایی نیاز دارد؟

در ادامه مطلب لیستی از فعالیت هایی را مشاهده خواهید کرد که باید برنامه نویس برای ایجاد سایت انگولار سئو فرندلی انجام دهد:

  • عملکرد و معماری سایت خود را مورد بررسی قرار دهید.
  • در صورت امکان، عملکرد سئو از قبل ساخته شده را بررسی نمایید.
  • اگر از نسخه ی قدیمی برنامه استفاده می کنید، نسخه انگولار آن را ارتقا دهید.

 

 

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۸ ) ۳.۹ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید