سئو تصاویر،چگونه در جستجوی تصاویر دیده شویم؟

سئو تصاویر،چگونه در جستجوی تصاویر دیده شویم؟

چه وبلاگ نویس باشید چه برای مجله یا روزنامه آنلاین مقاله بنویسید، این امکان وجود دارد که از خود بپرسید آیا مقاله شما به تصویر نیاز دارد یا خیر. پاسخ این سؤال همیشه بله است، زیرا تصاویر به وبلاگ و محتوای شما جان می بخشند و همچنین به سئو وب سایت شما کمک می کنند. بر اساس مطالعات انجام شده در سال 2018 بیشتر جستجوهای وب در ایالت متحده در بخش تصاویر گوگل (google images) انجام شده است. بدون استفاده از سئو تصاویر یک دارایی ارزشمند سئو را از دست می دهید. بهینه سازی تصاویر مزایای زیادی را برای وب سایت شما ایجاد می کنند که در ادامه با آن ها آشنا می شویم.

سئو تصاویر

نام مناسبی را برای تصویر خود انتخاب کنید

شما می خواهید گوگل بدون اینکه حتی به تصویر شما نگاه کند متوجه شود تصویر شما درباره چیست. بنابراین اولین قدم برای بهینه سازی تصاویر در سئو انتخاب نام مناسب برای فایل است. به جای نگه داشتن نام متداول " IMG_0883" و مانند آن، سعی کنید از کلمات کلیدی مرتبط برای توصیف آنچه در تصویر است استفاده کنید. این امر می تواند به نمایش تصویر شما در صفحه نتایج جستجوی تصاویر گوگل کمک کند که باعث افزایش بازدید سایت شما می شود.
به عنوان مثال تصویر یک شکلات را تصور کنید. شما می توانید به راحتی نام فایل را "شکلات" بگذارید و به همین ترتیب همه تصاویر وب سایت شما، قطعاً به صورت "شکلات – 1" و "شکلات – 2" و به همین منوال تا پایان نام گذاری می شوند. نام تصویر خود را به صورت جزئی تر انتخاب کنید به طوری که موضوع اصلی عکس در ابتدای نام فایل باشد. نام پیش فرض فایل خود را تغییر دهید تا به موتورهای جستجو کمک کند تصویر شما را به کاربران نشان دهند و باعث افزایش ارزش سئو تصویرتان شوند.  


اندازه تصاویر خود را فشرده کنید

هنگامی که فرمت مناسب تصویر خود را انتخاب کردید باید میزان فشرده سازی عکس را نیز در نظر بگیرید. فشرده سازی بیش از حد تصاویر می تواند منجر به پایین آمدن کیفیت عکس شود در حالی که فشرده سازی بسیار کم نیز حجم فایل مورد نظر شما را زیاد می کند. بسیاری از سایت ها و برنامه های ویرایش عکس برای سئو تصاویر، این امکان را به شما می دهند که اندازه های متفاوت فشرده سازی عکس را آزمایش کنید. گوگل، راهنمایی از روش های فشرده سازی تصاویر ارائه کرده است که می توانید از آن برای فشرده سازی تصاویر خود استفاده کنید.


به خاطر داشته باشید که پاسخ درستی برای اندازه فایل فشرده تصویر شما وجود ندارد، به طور معمول حجم کمتر از 100 کیلوبایت فایل ایده آلی است و 80 درصد عدد مناسبی برای شروع است؛ در صورت استفاده از این حجم، مگر در بحرانی ترین موارد، بعید است متوجه کیفیت پایین تصویر شوید. برای فشرده سازی مناسب تصاویر خود از ابزاری مانند Attrock's Free Image Compression tool، Compress JPEG و Squoosh  استفاده کنید. با این حال بهتر است به یاد داشته باشید که گوگل به اندازه تصاویر به صورت جداگانه توجه نمی کند، بلکه حجم کلی سایت شما برای گوگل مهم است.


در سئو تصاویر، از متن جایگزین استفاده کنید (alt text)

هنگامی که تصویری در صفحه شما بارگیری نشود، متن جایگزین ظاهر می شود که به توصیف تصویر کمک می کند. همچنین افراد کم بینا که از صفحه خوان استفاده می کنند، متن جایگزین تضمین می کند که هیچ اطلاعاتی از قلم نیفتد و این افراد آنچه در تصویر وجود دارد را درک کنند. متن جایگزین برای افزایش دسترسی به وب سایت شما وجود دارد. بنابراین مطمئن شوید که متن جایگزین را برای تصاویری که در سایت قرار می دهید اضافه کنید و در صورت لزوم، عبارت کلیدی سئو را نیز برای آن صفحه در نظر بگیرید.


از همه مهم تر، آنچه را که در تصویر وجود دارد توصیف کنید تا هم موتورهای جستجو و هم کاربران بتوانند آن را به راحتی درک کنند. هر چه اطلاعات و توصیفات مربوط به یک تصویر بیشتر باشد، موتورهای جستجو آن را مهم تر در نظر می گیرند. چند نکته کلیدی برای نوشتن متن جایگزین خوب در سئو تصاویر وجود دارد که می تواند تصویر شما را اصلاح کند:


•    از کلمات کلیدی مورد نظر خود استفاده کنید: افزودن کلمات کلیدی مناسب به متن جایگزین، راه اصلی برای مرتبط کردن سایت شما با موضوعات مرتبط و افزایش رؤیت پذیری صفحه شما در موتور جستجو است.
•    متن جایگزین را کوتاه نگه دارید: 80 تا 125 حرف (حدوداً 16 کلمه) برای حداکثر دسترسی کافی است.
•    از عبارات غیرضروری استفاده نکنید: هرگز متن جایگزین خود را با عباراتی مانند "این تصویر از...است" یا " این تصویر...است" شروع نکنید، زیرا این کار اضافی است و فضای محوری را اشغال می کند. بهتر است برای کوتاهی و واضح بودن متن مستقیماً تصویر را توصیف کنید.


لطفاً توجه داشته باشید که همه تصاویر به متن جایگزین نیاز ندارند. در عوض، باید متن جایگزین را بخشی از محتوای خود در نظر بگیرید و در جایی که لازم است از آن استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر از تصویری فقط برای تزئین استفاده می کنید، آن تصویر نیازی به متن جایگزین ندارد اما اگر تصویر شما آماری است، باید برای آن متن جایگزین قرار دهید.

چگونه تصایروب سایت  خود را سئو کنیم
فرمت تصویر مناسب را انتخاب کنید

انتخاب فرمت تصویر مناسب یکی از راه های اطمینان از بارگیری سریع و مناسب تصویر شما است. اما چگونه می توان فرمت تصویر برای بهینه سازی سرعت را انتخاب کرد؟ برای یافتن جواب این سؤال باید با فرمت هایی که گوگل از آن ها پشتیبانی می کند آشنا شوید که عبارت اند از:


•    PNG: فرمت PNG معمولاً برای گرافیک، اسکرین شات یا تصاویری که نیاز به شفافیت پس زمینه دارند، استفاده می شود.
•    JPEG: شناخته شده ترین فرمت تصویر برای عکس های بزرگ است.
•    SVG: بهترین فرمت برای لوگو و نمادهای سفارشی در اندازه های مختلف است.
•    WebP: بهترین گزینه برای عکس هایی با اندازه کوچک تر و کیفیت بالا است.
•    BMP: یک گزینه قدیمی برای تصویر بیتی است.
•    GIF: برای گرافیک متحرک و انیمیشن ها استفاده می شود.


در این بین، بحث بزرگی در مورد بهینه سازی تصاویر در سئو تصاویر وجود دارد که آیا گیف ها یا ویدیوها از نظر بهینه سازی مناسب هستند یا خیر. هر دو فرمت مزایا و معایب خودشان را دارند اما ویدیوها معمولاً سرگرم کننده تر از گیف ها هستند. در عین حال، بارگذاری ویدیوها بیشتر از گیف ها طول می کشد که می تواند سرعت وب سایت را کاهش دهد. اینکه کدام یک را برای بهینه سازی تصاویر خود انتخاب می کنید به عناصر موجود در وب سایت شما بستگی دارد. اگر محتوای متنی شما سنگین است بهتر است از گیف استفاده کنید و اگر محتوای متن سبک است می توانید از ویدیوها بدون کاهش سرعت بارگذاری استفاده کنید.


زیرنویس تصاویر(caption)

زیرنویس تصویر متنی است که در زیر تصویر نوشته می شود و همراه با تصویر در وب سایت قرار دارد. زیرنویس تصاویر یا caption برای سئو مهم است، زیرا کاربران هنگام اسکن سریع مقاله یا مطالب از آن ها استفاده می کنند. هر تصویری به زیرنویس نیاز ندارد زیرا گاهی اوقات تصاویر اهداف دیگری دارند.
اگر قصد دارید از سایت خود برای سئو استفاده کنید باید در نظر بگیرید که از بهینه سازی بیش از حد اجتناب کنید و فقط در جایی که از نظر بازدید کننده منطقی است از زیرنویس تصویر استفاده کنید. در مورد اضافه کردن زیرنویس، قضاوت خوبی داشته باشید و اگر احساس کردید که وجود زیرنویس می تواند به خوانندگان یا ربات ها کمک کند تصاویر را بهتر درک کنند، افزودن زیرنویس ارزشمند است.  

سئو تصاویر
ابعاد تصویر مناسب را انتخاب کنید

ارائه تصاویر با ابعاد مناسب آخرین مرحله برای اطمینان از این است که بارگذاری صفحه بر مورد پسند بودن کاربر تأثیر منفی نگذارد. استفاده از تصاویری با ابعاد بیش از اندازه بزرگ باعث اتلاف پهنای باند و هزینه های اضافی می شود. اکثر سیستم های مدیریت محتوا، انتخاب تصاویر با ابعاد مناسب را برای شما انجام می دهند اما بهتر است از همان اول تصویر خود را با ابعاد مناسب ارائه کنید. در سئو تصاویر، ابزار نظارت مرورگر کروم می تواند در تعیین سریع اندازه تصویر به شما کمک کند. اندازه ارائه شده ابعادی است که تصویر در آن نمایش داده می شود.


استثنایی برای تصاویر اسکرین شات وجود دارد. اسکرین شات ها تصاویری با جزئیات زیاد و ابعاد کوچک هستند که به علت محدودیت عرض ستون 760 پیکسلی با هر دقتی نمی توان ویژگی ها و جزئیات آن ها را مشاهده کرد. بنابراین، اگر تصویری با عرض ستون 1644 پیکسل دارید، برای اینکه کاربر بتواند تمام جزئیات آن را تشخیص دهد باید فایل اصلی را در ورد پرس آپلود کنید تا آن را با اندازه کوچک تر یعنی 760 پیکسل دریافت کنید. درنهایت، هنگامی که کاربر بر روی تصویر کلیک می کند، تصویر در اندازه کامل باز می شود تا تمام جزئیات آن را با کیفیت بالا مشاهده کند.


حرف آخر سئو تصاویر

بهینه سازی تصویر برای جستجوی تصویر گوگل یکی دیگر از استراتژی های سئو برای ایجاد صفحات وب مفید و مرتبط است. سئو تصویر جنبه های زیادی را پوشش می دهد؛ بنابراین مطمئن شوید تمام عناصر مورد نیاز گوگل را برای تجربه کاربری خوب و سئو مناسب رعایت کنید. برای اینکه در جستجوی تصاویر گوگل رتبه بالاتری داشته باشید باید عناصری مانند اندازه، سرعت، محتوا، قالب و داده های مرتبط را در نظر بگیرید. علاوه بر این، مطمئن شوید متن جایگزین، عناوین و محتوای متنی در صفحه شما وجود داشته باشد تا صفحه وب بهتری بسازید. اگر نکته های گفته شده ی این مطلب، در سئو تصاویر به درستی انجام شود، می تواند منجر به بهبود رتبه جستجو و بازدید بیشتر کاربران شود.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید