ریلز اینستاگرام چیست؟

ریلز اینستاگرام چیست؟

همه چیز در مورد آموزش ریلز اینستاگرام

در این مقاله می‌خواهیم در مورد آموزش ریلز اینستاگرام مطالبی را بیان کنیم. در سال گذشته اینستاگرام یک ویژگی جدید را برای کاربرانش ایجاد کرد که ریلز نام دارد. ارائه ریلز توسط اینستاگرام بیشتر با این سیاست ایجاد شد که بتواند با تیک تاک رقابت کند. عرضه این قابلیت در این روزها که روابط سیاسی چین با کشورهایی پر جمعیتی مانند آمریکا و هند دستخوش تغییراتی شده است، این امکان را به اینستاگرام می‌دهد تا راحت‌تر به معرفی این برنامه جدیدش بپردازد. اگر شما هم به این موضوع علاقه دارید با ما همراه شوید.

ریلز ایسنتاگرام


ریلز اینستاگرام چیست؟

قبل از اینکه به آموزش ریلز اینستاگرام بپردازیم بهتر است با مفهوم ریلز آشنا شویم. ریلز در اینستاگرام در واقع قالب جدیدی از محتوا محسوب می‌شود که در پلتفرم اینستاگرام ارائه شده است و به شما امکان می‌دهد تا محتوایی را به صورت ویدیو و در مدت ۱۵ ثانیه با سایرین به اشتراک بگذارید. مجموعه‌ای از ابزارهای خلاقانه برای ساخت یک ریلز توسط اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده شده است.


شما می‌توانید از محتوایی که قصد دارید به صورت ویدئو آن ‌را ارائه دهید فیلم بگیرید و با ابزارهایی مانند صداگذاری، جلوه‌های ویژه و برچسب‌ها آن‌ را کامل کنید. سپس آن ‌را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید. یکی دیگر از قابلیت‌های جدید این پلتفرم امکان ساخت ریلز ۹۰ ثانیه‌ای است.


چطور از ریلز ایسنتاگرام استفاده کنیم؟

برای اینکه به ریلز دسترسی پیدا کنید فقط کافی است که دوربین استوری را باز کنید و گزینه ریلز را انتخاب کنید. در آموزش ریلز اینستاگرام دو گزینه برای ایجاد ریلز وجود دارد. یک راه این است که دکمه ضبط را فشار دهید و نگه دارید تا فیلمبرداری انجام شود. راه دوم این است که از طریق دوربین خود ویدئو را آپلود کنید.

آموزش ریلز ایسنتاگرام


می‌توانید از ۴ مرحله برای تولید ریلز استفاده کنید که شامل موارد زیر است:


مرحله اول: به آخر صفحه خود بروید و روی گزینه ریلز بزنید.
مرحله دوم: می‌توانید برای آمادگی ضبط از ابزارهای ریلز استفاده کنید. می‌توانید روی گزینه AUDIO  بزنید و صدا را به فیلم خود اضافه کنید. این امکان هم وجود دارد که فقط قسمتی که می‌خواهید را به ویدئو اضافه کنید.
با استفاده از گزینه SPEED می‌توانید سرعت ویدئوی خود را تغییر دهید. اگر گزینه EFFECT‌ را انتخاب کنید می‌توانید روی فیلمتان جلوه‌های ویژه اعمال کنید. با استفاده از گزینه TIMMER‌ نیز می‌توانید زمان ویدئوی خود را تعیین کنید.
مرحله سوم: حالا می‌توانید روی گزینه ضبط کلیک  کنید و ویدئوی خود را ضبط کنید. می‌توانید با انتخاب زود تایمر شمارش معکوس هم ایجاد کنید. اگر در طول ضبط ویدئو خواستید که ویدئو را قطع کنید یک بار روی دکمه ضبط بزنید و برای ضبط مجدد دوباره همین دکمه را بزنید. در ادامه دکمه Align را انتخاب کنید و این امکان را برای شما ایجاد می‌کند تا قبل از ضبط جدید مواردی که در کلیپ قبلی وجود داشت را تنظیم کنید.

آموزش ریلز اینستاگرام
ایجاد تغییرات یکپارچه در ویدیوهای ریلز اینستاگرام

در آموزش ریلز اینستاگرام به این مرحله رسیدیم که برای داشتن تغییرات یکپارچه چه کار کنیم؟ انتخاب گزینه Align به شما این امکان را می‌دهد تا لحظاتی مانند تغییر لباس، اضافه کردن موسیقی و یا اضافه کردن دوستان جدید را برایتان فراهم کند.
ممکن است بخواهید کلیپ‌های قبلی که درست کرده‌اید را دوباره ببینید و یا آن‌ها را اصلاح و ویرایش کنید. برای این کار می‌توانید از گزینه Clip استفاده کنید.
در مرحله چهارم آموزش ریلز در اینستاگرام وقتی کار ضبط تمام شد می‌توانید از برچسب‌ها، طراحی‌ها و متن‌ها استفاده کنید.


ایده ریلز اینستاگرام از کجا گرفته شد
ایده ریلز اینستاگرام از برنامه Snapchat  الهام گرفته شده است. البته هدف اصلی آن رقابت با تیک تاک است.


تفاوت استوری و ریلز اینستاگرام

در آموزش ریلز اینستاگرام به بیان تفاوت بین استوری و ریلز ایستاگرام می‌پردازیم. تفاوت این دو در نحوه اشتراک گذاری آن‌ها است. تفاوت بعدی که بین استوری و ریلز اینستاگرام وجود دارد محل ذخیره آن‌ها است. ریلز مانند igtv دارای جای اختصاصی در صفحه اینستاگرام است. افکت‌‌های بیشتری در برنامه ریلز نسبت به استوری وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: 10 ترفند ایجاد استوری اینستاگرام


شباهت استوری و ریلز
هم استوری و هم ریلز در اینستاگرام برای تولید محتوا به کار می‌رود و همچنین ابزارهای مختلفی برای ادیت و ویرایش ویدئو دارند. شباهت بعدی سایز است که هم در استوری و هم در ریلز سایز ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل است.


چرا اینستاگرام من ریلز ندارد؟

اگر در صفحه اینستاگرام خود گزینه ریلز را ندید به این معنی است که ریلز در گوشی شما فعال نشده است. برای این کار باید برنامه اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. زیرا ریلز یک قابلیت جدید است و روی گوشی‌های قدیمی به خودی خود اضافه نمی‌شود. البته ممکن است که شما اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید اما باز هم گزینه ریلز روی اینستاگرامتان ایجاد نشود. در این صورت مجبور هستید بیشتر صبر کنید تا امکان اضافه شدن ریلز به تمام اندرویدها فراهم شود.

آموزش فعال کردن ریلز اینستاگرام


آموزش فعال کردن ریلز در آیفون

برای آموزش ریلز اینستاگرام و فعال کردن آن در آیفون روش‌های مختلفی وجود دارد. اگر شما هم مانند کاربران بسیاری که در ایران از گوشی آیفون استفاده می‌کنند، نتوانستید گزینه ریلز را ببینید باید برنامه پاک کنید و دوباره نصب کنید. البته شرکت‌های زیادی هستند که می‌توانند ریلز را در اینستاگرام شما فعال کنند. یکی از این شرکت‌ها کیان تجارت است که با داشتن کادری متخصص و مجرب در تمام زمینه‌های خدمات اینستاگرام به شما کمک می‌کنند.


فعال کردن ریلز در اندروید

بهتر است از مرورگر کروم استفاده کنید. کروم را نصب کنید و سپس افزونه INSSIST را نصب کنید. می‌توانید این افزونه را پین کنید تا راحت‌تر شوید. سپس روی گزینه OK,LETS GO کلیک کنید و شروع به وارد کردن مشخصات اکانت اینستاگرام خود نمایید.
حالا می‌توانید به اکانت خود وارد شوید و روی گزینه + کلیک کنید. حالا امکان انتخاب گزینه ریلز برای شما فراهم است و می‌توانید یک ویدئو را انتخاب و بارگذاری کنید. حالا باید کپشن ریلز را بنویسید و بعد گزینه Share  را بزنید. حتما چک کنید که تیک گزینه Share to Feed Also را فعال کرده باشید. اگر خواستید کاور ریلز را تغییر دهید می‌توانید گزینه Custom Cover را بزنید و کاور مورد علاقه خودتان را انتخاب کنید.
شما می‌توانید از طریق مرورگر kivi هم ریلز را در گوشی خود فعال کنید.


چرا از ریلز اینستاگرام استفاده کنید؟

در آموزش ریلز اینستاگرام به این موضوع می‌پردازیم که چرا باید از ریلز اینستاگرام استفاده کنید. یکی از ضرورت‌های جامعه امروز برای کسب و کارهای خانگی استفاده از فضای مجازی است. استفاده از ریلز در اینستاگرام نرخ تعامل را بالا می‌برد و باعث افزایش فالوور برای شما می‌شود. ارائه ریلز‌های جذاب به شما کمک می‌کند تا محتوای تهیه شده توسط شما بیشتر دیده شود و مشتریان بالقوه شما به مشتریان بالفعل تبدیل شوند.

پیشنهاد میشود مطالعه کنید :اینستاگرام مارکتینگ چیست - تکنیک های طلایی برای افزایش فالور و فروش

 

کلام آخر
در این مقاله سعی کردیم به آموزش ریلز اینستاگرام بپردازیم و شما را با این برنامه جدید آشنا کنیم. استفاده از این امکان جدید به شما کمک می‌کند تا محتوای بیشتر و جذاب‌تری را تولید کنید و در کنار استفاده از سایر امکانات اینستاگرام مانند استوری محتوا، پیج جذاب‌تری ایجاد کنید.
امکان نصب ریلز روی گوشی‌های اندروید و  ios‌فراهم است و اگر نتوانستید این گزینه را روی گوشی خود و در برنامه اینستاگرام پیدا کنید بهترین کار این است که برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید. این برنامه ممکن است روی گوشی شما نیاید که دلیل آن به این موضوع برمی‌گردد که گوشی شما قدیمی است.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید