اینستاگرام مارکتینگ چیست - تکنیک های طلایی برای افزایش فالور و فروش

اینستاگرام مارکتینگ چیست - تکنیک های طلایی برای افزایش فالور و فروش

اینستاگرام مارکتینگ چیست و چرا اهمیت آن در حال حالضر بیش از گذشته شده است؟ اینستاگرام با بیش از 1.16 میلیارد کاربر دسترسی فوق العاده ای را برای برندها فراهم می کند تا محصولات خود را برای افراد زیادی تبلیغ کنند.

قدرت اینستاگرام مارکتینگ در سال اخیر افزایش پیدا کرده است چرا که بیش از 76 میلیون کاربر جدید در سال گذشته (2020) به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. به طور کلی حداقل 90 درصد از کاربران یکی از صنایع و تجارت های مختلف را در اینستاگرام دنبال می کنند و باید بدانید که این تجارت ها تنها شامل کسب و کارهای فعال در حوزه محصولات مصرفی نیستند و محصولات دیگر نیز در این شبکه اجتماعی دنبال می شود. بسیاری از افراد برای تحقیق درباره محصولات و یا خدماتی که قصد خرید آنها را دارند از اینستاگرام استفاده می کنند.

ما در خدمات اینستاگرام کیان تجارت به شما کمک می کند تا یک کمپین اینستاگرامی پرقدرت و جذاب را برای رسیدن به هدفتان دنبال کنید. برای دریافت خدمات اینستاگرام کیان تجارت با شماره 88230063 برای مشاوره رایگان تماس بگیرید.

نکاتی که در ادامه بیان می کنیم به شما کمک می کند تا در سال 2021 بتوانید بهترین عملکرد را در اینستاگرام داشته باشید و استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ خود را ارتقا دهید.

 

تنظیم حساب کاربری تجاری (business account)

قبل از آن که شروع به اینستاگرام مارکتینگ کنید باید یک حساب کاربری تجاری یا حساب Creator account در اینستاگرام داشته باشید. اگر شما هر یک از این دو حساب کاربری را در اینستاگرام دارید می توانید از این مرحله عبور کرده و بخش های بعدی را مطالعه کنید. در صورتی که یک حساب کاربری شخصی در اینستاگرام دارید از بخش شماره سه شروع به مطالعه کنید اما اگر در اینستاگرام تازه کار هستید و قصد ایجاد یک حساب کاربری کاملا جدید دارید گام های زیر را دنبال کنید:

گام اول: اپلیکیشن اینستاگرام را از فروشگاه های معتبر دانلود کنید.

 

گام دوم: ثبت نام کنید

  • اپلیکیشن را باز کنید.
  •  روی گزینه Create New Account در گوشی های آیفون و گزینه های Sign Up With Email یا Phone Number در گوشی های اندرویدی کلیک کنید.
  • ایمیل یا شماره موبایل خود را وارد کرده و وارد مرحله بعد شوید.
  • نام کاربری و رمز عبور دلخواه خود را وارد کنید.
  • اطلاعات مربوط به پروفایل خود را کامل کنید.

 

گام سوم: حساب کاربری خود را به نسخه تجاری تغییر دهید

 

 

 

  • وارد بخش پروفایل حساب کاربری خود شده و آیکون سه خط موازی در سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • وارد بخش Settings و سپس Account شوید.
  • Switch to professional account را انتخاب کنید.
  • در انتها نیز گزینه Business and follow the prompts را انتخاب کنید

 

21 نکته طلایی اینستاگرام مارکتینگ که آن را نمیدانید

از حساب کاربری تجاری استفاده کنید

اگر شما هم جز افرادی هستید که بخش قبلی آموزش اینستاگرام مارکتینگ را بدون داشتن یک حساب کاربری تجاری رد کرده اید حتما این بخش را مطالعه کنید چرا که باعث می شود تا تصمیم خود منصرف شوید. یک حساب کاربری تجاری در اینستاگرام به شما ویژگی هایی را ارائه می دهد که حساب های کاربری شخصی به هیچ وجه این ویژگی ها را ندارند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از Instagram Insights برای آنالیز صفحه
  • تبلیغات اینستاگرام
  • امکان خرید و راه اندازی فروشگاه در اینستاگرام
  • صندوق های پیام اولیه و ثانویه
  • اطلاعات تماس و دکمه call-to-action یا اقدام به عمل در بخش پروفایل حساب کاربری

یک حساب creator account نیز دارای مزایای خود برای تولیدکنندگان محتوا است اما امروزه بیشتر افرادی که قصد فعالیت در حوزه بازاریابی اینستاگرام دارند از حساب تجاری استفاده می کنند. بنابراین همین حالا اکانت خود را به حالت بیزینسی تغییر دهید.

 

اهداف خود را به صورت مشخص تعیین کنید

تمامی پلتفرم های اجتماعی تنها به عنوان یک ابزار عمل می کنند. بنابراین تا زمانی که شما اهداف خود را مشخص نکرده و شروع به ساختن آنها نکنید نمی توانید از این ابزارها به درستی استفاده کنید.

اینستاگرام مارکتینگ می تواند برای افراد با اهداف مختلف معنای متفاوتی داشته باشد. شما باید مشخص کنید که به دنبال کدام یک از موارد زیر هستید:

  • حضور و فعالیت آنلاین را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.
  • آگاهی افراد از کسب و کارتان را افزایش دهید.
  • روش های جدید را برای تجارت خودتان امتحان کنید.
  • برند تجاری خود را به عنوان رهبر یک صنعت خاص نمایش دهید.
  • محصولات مختلف را به صورت مستقیم از طریق این اپلیکیشن به فروش برسانید.

حتی ممکن است شما بخواهید که چند مورد را با یکدیگر ترکیب کنید اما بدون این که بدانید استراتژی اینستاگرام مارکتینگ، شما را به کجا خواهد برد نمی توانید به اهداف خود دست پیدا کنید.

 

برای اینستاگرام مارکتینگ مخاطبان خود را بشناسید

 

 

کمی تحقیق به شما نشان می دهد که چه کسانی می توانند بهترین مخاطبان برای کسب و کار و تجارت شما در فضای اینستاگرام باشند. به عنوان مثال یک پست درباره اطلاعات کاربران اینستاگرام نشان می دهد که:

  • بیشتر کاربرانی که در اینستاگرام فعالیت دارند بین 18 تا 29 سال دارند.
  • ایالات متحده آمریکا بیشترین کاربران را در اینستاگرام دارد.
  • ساکنان شهرها بیشتر از ساکنان حومه شهرها از اینستاگرام استفاده می کنند.

این به آن معناست که بهترین پلتفرم برای دسترسی به جوانان بیست ساله شهرنشین در ایالات متحده آمریکا اینستاگرام است. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که محتوایی را تولید کنید که با اهداف شما همخوانی داشته و مستقیم با مخاطبان شما صحبت کند.

 

برای اینستاگرام مارکتینگ پروفایل خود را بهبود دهید

برای پیشرد اهدافتان در اینستاگرام مارکتینگ باید سعی کنید تنها با 150 کاراکتر یک بیوگرافی تاثیرگذار و عالی را برای حساب کاربری خود ایجاد کنید که نشان دهنده شخصیت برند شما باشد و به کاربران بگوید که چرا باید حساب کاربری اینستاگرام شما را دنبال کنند. 150 کاراکتر فضای کمی است که بتوانید توضیحات کاملی را در اختیار کاربران قرار دهید. خوشبختانه شما می توانید از قسمت های دیگر پروفایل خود نیز استفاده کنید تا نشان دهید که برند شما چیست و علاوه بر این پیدا کردن شما را برای کاربران راحت تر کند. از جمله این بخش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نام شما که شامل 30 کاراکتر است.
  • نام کاربری شما که شامل 30 کاراکتر است.
  • وب سایت شما: یک لینک قابل کلیک که شما می توانید آن را هر زمان که خواستید تغییر دهید.
  • دسته بندی: یک ویژگی تجاری است که به کاربران می گوید به طور کلی فعالیت شما در چه حوزه ای است.
  • اطلاعات تماس: کاربران چگونه می توانند به شما دسترسی پیدا کنند.
  • دکمه های Call-to-action یا اقدام به عمل که به کاربران اجازه می دهند تا به صورت مستقیم از طریق پروفایل حساب کاربری با شما در تعامل باشند.

 

عکس پروفایل مناسبی را برای  انتخاب کنید

 

 

برای اکثر برندها عکس پروفایل مناسب اینستاگرام شما باید عکس لوگوی کسب و کار شما باشد. این کار کمک می کند تا بتوانید اعتبار لوگو و برند خود را افزایش دهید و این امکان را برای بازدیدکنندگان فراهم می کند تا بتوانند با یک نگاه کسب و کار شما را بشناسند. عکس پروفایل اینستاگرام شما در صفحه ای با ابعاد 110 در 110 پیکسل که درون دایره ای با قطر 110 پیکسل قرار گرفته است نمایش داده می شود. البته باید توجه داشته باشید که شما باید عکس خود را در ابعاد 320 در 320 پیکسل ذخیره کنید تا مطمئن شوید اگر اینستاگرام روش نمایش عکس های پروفایل را تغییر داد کیفیت عکس پروفایل شما کاهش پیدا نکرده و این موضوع روی عملکرد اینستاگرام مارکتینگ شما تاثیر منفی نمی گذارد.

 

محتوای جذاب بصری را برای اینستاگرام مارکتینگ تولید کنید

اینستاگرام یک رسانه تصویری است بنابراین در اینستاگرام مارکتینگ ضروری است که پست های شما زیبا به نظر برسند. شما برای تهیه کردن محتوای خود نیازی به دوربین های عکاسی حرفه ای ندارید اما باید سعی کنید عکس ها و فیلم های شما تا جای ممکن واضح و روشن بوده و فوکوس مناسبی نیز داشته باشند.

اگر از اینفوگرافیک یا انیمیشن ها در پست های خود استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که محتوای آنها واضح بوده و خواندن آنها نیز راحت باشد. چشم نواز بودن و جذابیت محتوای تصویری از اهمیت زیادی برخوردار است. عکس های با کیفیت بالا می توانند در اینستاگرام عالی باشند ولی اگر داستانی را تعریف نکرده و یا کاربران شما را هیجان زده نکنند نمی توانند تاثیر زیادی روی دنبال کنندگان شما داشته باشند.

برای داشتن محتوای تصویری جذاب می توانید از ایده های زیر استفاده کنید:

  • پست های پشت صحنه: به فالوورهای خود اجازه دهید تا نگاهی به دفتر کار، ویترین فروشگاه یا خط تولید شما داشته باشند.
  • نقل قول ها و تصاویر مبتنی بر متن
  • استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران نیز می تواند ایده مناسبی برای اینستاگرام مارکتینگ باشد.
  • پست های آموزشی: آموزش نحوه دستیابی به موفقیت می تواند یکی از بهترین ایده ها برای تولید محتوا باشد.
  • استفاده از ویدئوها: توجه داشته باشید که حداکثر زمان یک ویدیو در اینستاگرام 60 ثانیه است ولی شما با استفاده از IGTV می توانید فیلم های طولانی تری نیز تولید کنید.

 

تعیین ظاهر یکسان برای پست ها در اینستاگرام مارکتینگ

 

 

زمانی که مشخص کردید چه نوع محتوایی را برای صفحه اینستاگرام کسب و کار خود استفاده کنید باید درباره شکل ظاهری پست ها نیز فکر کنید. رنگ پست ها و تصاویر استفاده شده در صفحه اینستاگرام شما می تواند تاثیر زیادی روی خرید مشتریان و فالوورهای شما داشته باشد. علاوه بر این می تواند تاثیر مثبتی روی شناخت برند شما نیز داشته باشد. شما باید سعی کنید ظاهر یکسانی را در پست های خود رعایت کنید چرا که این کار به بازدیدکنندگان پست های شما کمک می کند تا به راحتی محتوای شما را تشخیص دهند.

 

کپشن های عالی بنویسید

با وجود این که اینستاگرام یک رسانه تصویری است ولی این به آن معنا نیست که شما باید کپشن پست های خود را نادیده بگیرید. همان اندازه که پست های شما روی محبوبیت برند تاثیرگذار هستند کپشن ها نیز می توانند تاثیر زیادی روی این مسئله داشته باشند و شما باید سعی کنید کپشن هایی متناسب با پست های خود بنویسید. کپشن پست های اینستاگرام می توانند تا 2200 کاراکتر داشته باشند بنابراین شما می توانید حتی یک داستان کوتاه درباره پست های خود را نیز به دنبال کنندگان صفحه اینستاگرام خود ارائه دهید. البته باید توجه داشته باشید که تنها دو خط اول بدون انتخاب گزینه بیشتر برای کاربران نمایش داده می شود. بنابراین حتما اطلاعات مهم را در دو خط اول وارد کنید.

برای ایجاد کپشن جذاب برای اینستاگرام مارکتینگ باید به چند نکته درباره کپشن ها توجه داشته باشید:

  •  کپشن پست های عادی شما بهتر است که طولی بین 138 تا 150 کاراکتر داشته باشند.
  • کپشن پست های تبلیغاتی بهتر است که 125 کاراکتر داشته باشند.

 

در اینستاگرام مارکتینگ به طور گسترده ای از هشتگ ها استفاده کنید

 

 

هشتگ ها یک روش کلیدی برای افزایش میزان دیده شدن پست ها هستند و از این جهت در اینستاگرام مارکتینگ حائز اهمیت هستند. در یک پست اینستاگرام شما می توانید از حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید اما اگر واقع بینانه به این مسئله نگاه کنید احتمالا از این تعداد هشتگ استفاده نخواهید کرد. توصیه ما به شما برای اینستاگرام مارکتینگ این است که در هر پست از 3 الی 5 هشتگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که استفاده از هشتگ های بی ربط می تواند تاثیر منفی روی سیستم پیشنهاد دهنده اینستاگرام داشته باشد و در نتیجه روی عملکرد اینستاگرام مارکتینگ شما تاثیر منفی بگذارد.

 

با کاربران تعامل داشته باشید

اگر به دنبال بهبود نرخ تعامل صفحه اینستاگرام خود هستید باید با کاربرانتان تعامل داشته باشید. در اینستاگرام مارکتینگ حتی اگر محتوای فوق العاده ای را نیز تولید کنید ولی به نظرات بی توجه باشید و آنها را دنبال نکنید نمی توانید عملکرد چندان موفقی داشته  باشید. شما باید سعی کنید پاسخ نظرات کاربران را بدهید، کاربرانی که تعامل بیشتری با شما دارند را دنبال کنید و پست های آنها را لایک کنید و درباره پست های آنها نظر دهید. نظرات دنبال کنندگان برتر صفحه اینستاگرام خود را سنجاق کنید و مکالماتی را با آنها داشته باشید تا سایر کاربران نیز جذب شوند و در بخش نظرات فعالیت کنند.

 

از استوری های اینستاگرام نهایت استفاده را برای اینستاگرام مارکتینگ ببرید

 

 

تقریبا نیمی از کسب و کارهای فعال در اینستاگرام از استوری های این اپلیکیشن استفاده کرده و نتایج خوبی را دریافت می کنند. استوری ها می توانند بخش عمده ای از یک استراتژی اینستاگرام مارکتینگ را تشکیل دهند. از آنجایی که استوری ها بعد از 24 ساعت حذف می شوند این امکان برای شما وجود دارد تا بتوانید ارتباط خوبی را از این طریق با کاربران خود بگیرید. در خصوص استوری های خود به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • یک داستان بگویید و پیامی که حتی به صورت لحظه ای در ذهن شما ثبت شده را نیز به کاربران منتقل کنید.
  • از چند صحنه کوتاه استفاده کنید و پیام اصلی را در سه ثانیه نخست قرار دهید.
  • اطلاعات ارزشمندی را به بازدیدکنندگان ارائه دهید یا این که لینک هایی را به عنوان منبع قرار دهید.
  • از call-to-action ها در استوری های خود استفاده کنید.
  • از محتوای سازگار با برند خود در استوری ها استفاده کنید.

برای ارائه محصولات یا خدمات جدید از استیکرهای شمارش معکوس استفاده کنید

یکی از استیکرهای تعاملی در استوری های اینستاگرام که کاربردهای فراوانی در اینستاگرام مارکتینگ دارد استیکرهای شمارش معکوس هستند که برای رویدادهای ویژه یا ارائه محصولات و خدمات جدید استفاده می شوند. زمانی که شما قصد ارائه چیز جدیدی به کاربران دارید آنها با استفاده از این استیکرها می توانند تاریخ مورد نظر را در تقویم خود علامت بزنند.

برای بهبود استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ لایو برگزار کنید

 

 

لایوهای اینستاگرام روش های بالقوه ای را برای ارتباط با کاربران و فالوورها در اختیار شما قرار می دهند و به همین علت نیز در استراتژی های اینستاگرام مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار هستند. برای برگزاری لایو اینستاگرام باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید:

  • سعی کنید با قابلیت افزودن مهمان به لایو افراد متخصص در حوزه صنعتی که در آن فعالیت دارید را به لایو خود دعوت کنید.
  • پشت صحنه ای از یک رویداد مربوط به کسب و کار خود را به صورت لایو به نمایش بگذارید.
  • یک کارگاه یا یک کلاس آموزشی را به صورت لایو اینستاگرام برگزار کنید.
  • جلسات پرسش و پاسخ مربوط به کسب و کار و تجارت خود را در لایو اینستاگرام برگزار کنید.
  • با یکی از اعضای تیم خود مصاحبه کنید.
  • با مشتریان ارتباط بگیرید و در لایو خود با آنها صحبت کنید.

یک فروشگاه اینستاگرامی ایجاد کنید

دلایل ایجاد یک حساب کاربری تجاری برای اینستاگرام مارکتینگ را به یاد بیاورید، یکی دیگر از دلایلی که برای انجام این کار وجود دارد این است که شما برای راه اندازی یک فروشگاه اینستاگرامی نیاز به داشتن حساب کاربری تجاری دارید. قابلیت فروشگاهی در حساب های کاربری شخصی در دسترس نیست. اگر شما هم محصولاتی دارید که قصد فروش آنها را دارید می توانید به راحتی از این ویژگی اینستاگرام برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی استفاده کنید.

علاوه بر این شما می توانید دکمه View Shop را نیز به صفحه پروفایل حساب کاربری خود اضافه کنید که کاربران با استفاده از این دکمه می توانند بدون مشاهده حتی یک پست از خدمات فروشگاه شما استفاده کنند.

علاوه بر این امروزه بخش جدیدی به اینستاگرام اضافه شده است که به کاربران اجازه می دهد تا در میان محصولات جدید جستجو کنند و محصولات مشابهی که قبلا با آنها در اینستاگرام تعامل داشته اند را دیده و در صورت تمایل آنها را خریداری کنند.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید ماهانه 130 میلیون کاربر اینستاگرام پست های خرید را انتخاب کرده و از آنها دیدن می کنند. دلیل این موضوع سیستم پیشنهاد دهنده اینستاگرام است که محصولات مشابه محصولاتی که قبلا کاربران خریداری کرده اند را به آنها ارائه می دهد. بنابراین این یک فرصت ایده آل برای اینستاگرام مارکتینگ است که همین حالا فروشگاه اینترنتی خود را در بستر این شبکه اجتماعی راه اندازی کنید.

پست های خود را در زمان مناسب قرار دهید

 

 

آیا می دانید که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام براساس نوع صنعت و تجارتی که در آن فعالیت دارید متفاوت است؟ سایت hootsuite در 258956 پست از 11 صنعت مختلف را تحلیل و بررسی کرده و متوجه شدند که بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام مارکتینگ از اهمیت بالایی برخوردار است. در ادامه بهترین زمان برای ارسال پست در صنایعی که مورد بررسی قرار گرفته است را به شما ارائه می دهیم:

  •  سفر و توریست: ساعت 9 صبح الی 1 ظهر
  • رسانه و سرگرمی: سه شنبه و پنجشنبه ساعت 12 تا 3 بعد از ظهر
  • غذا و نوشیدنی: پنجشنبه ساعت 12 شب
  • خرده فروشی: سه شنبه، پنج شنبه و جمعه ساعت 12 شب
  • خدمات حرفه ای: سه شنبه، چهارشنبه و جمعه ساعت 9 یا 10 صبح
  • تجارت الکترونیک عمده فروشی: پنجشنبه 4 عصر یا 9 شب
  • دارو و مراقبت های بهداشتی: چهارشنبه و یک شنبه ساعت 9 صبح
  • مراقبت شخصی: پنجشنبه و جمعه ساعت 1 یا 2 یا 3 بعد از ظهر
  • فناوری: دوشنبه و سه شنبه ساعت 14
  • تحصیلات: پنجشنبه ساعت 4 یا 5 عصر

 

همکاری با یک اینفلوئنسر را برای اینستاگرام مارکتینگ امتحان کنید

همکاری با یک اینفلوئنسر می تواند به شما کمک کند تا اعتبار خود را افزایش دهید و برند شما در معرض دید کاربران بیشتری قرار گیرد. نظرسنجی ها نشان می دهد که تقریبا نیمی از کاربران روزانه اینستاگرام حداقل یک بار به توصیه اینفلوئنسرها محصولی را خریداری کرده اند. یک راه آسان برای شروع این همکاری این است که از یک اینفلوئنسر بخواهید تا برای یک مدت زمان مشخصی مانند آخر هفته ها یا یک رویداد خاص درباره برند شما صحبت کند. 



تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید

پرسش و پاسخ

question circle

سلام مطلب خیلی خوبی بود. میتونم بگم به بیشتر سوالتم جواب داد لطفا از این مطلب ها بیشتر تو سایت منتشر کنید. فقط یه سوالی دارم برای اکانت های private گذاشتن هشتگ تاثیری داره؟

Generic placeholder image

سلام دوست عزیز

خوشحالیم مطلب براتون مفید بوده 

برای پاسخ به سوالتون، زمانی که پیج شما در حالت پرایوت و یا خصوصی هست هشتگ ها رو فقط فالورها شما می بینند

و فقط فالورهای خودتون میتونن پست شما رو در قسمت هشتگ ها ببینند