ریدیزاین یا باز طراحی سایت چیست و چه زمان به آن نیاز داریم؟

ریدیزاین یا باز طراحی سایت چیست و چه زمان به آن نیاز داریم؟

هدف ما از ارائه این نوشتار بررسی ریدیزاین سایت است تا به این طریق بتوانید با زمان مناسب برای این امر آشنا شوید. همان گونه که می دانید در حال حاضر کسب و کارهای مختلفی روی کار آمده اند که هر کدام برای گسترش سطح فعالیت های خود استراتژی های منحصر به فردی را در نظر گرفته اند. طراحی سایت یکی از همین استراتژی ها به شمار می رود که در حال حاضر طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارد. این سایت ها برای ادامه فعالیت های خود نیاز به تغییرات مناسبی هستند اما باید این تغییرات را کاملا اصولی انجام داد. در ادامه این نوشتار اطلاعات جامع تری در راستای باز طراحی سایت در اختیار شما قرار خواهیم داد. از شما خواستاریم جهت کسب اطلاعات بیشتر تا انتها ما را مهمان نگاه های زیبای خود کنید.

 

باز طراحی سایت به چه معنا است؟

با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه های مختلف دنیای وب نیز با تغییرات بسیاری مواجه شده است و در حال حاضر طراحان سعی دارند تا خود را با این تغییرات هماهنگ نموده و با اعمال این مجموعه تغغیرات در سایت های خود راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم سازند. اگر دقت کرده باشید به راحتی می توان متوجه تغییر ظاهر سایت ها نسبت به سال های قبل شد و این مسئله امری کاملا طبیعی و غیر قابل انکار است.

این تغییرات کسب و کارها را نیز ملزم می سازد تا سایت های خود را تغییر داده و در راستای اصلاح کدهای این سایت ها گام بردارند. لازم است بدانید این مجموعه اصلاحات مزیت های بی شماری همچون افزایش تجربه کاربری و نرخ تبدیل وب سایت را به همراه داشته و می توانند بهترین ها را برای سایت ها رقم بزنند. این عمل را اصولا ریدیزاین سایت می نامند که لازم است در انجام فرآیندهای دقت عمل بالایی به کار گرفته شود. البته نکات باز طراحی در هر سال جدید شاید متفاوت از سال های قبل باشد. از این رو نکات ریدیزاین سایت در 2023 را می توانید مطالعه کنید و سایت خود را با استانداردهای 2023 ریدیزاین کنید. 

 

بازطراحی سایت

سطح تغییرات فرآیند باز طراحی سایت

برخی از تغییراتی که برای سایت ها به عنوان باز طراحی سایت صورت می پذیرند ممکن است بسیار جزئی باشند. به عنوان مثال می توان به جا به جا نمودن آیکون ها یا حذف نمودن صفحات اشاره نمود که پیچیدگی خاصی داشته و طراحان می توانند به راحتی آن را انجام دهند. در مقابل این تغییرات جزئی برخی تغییرات نیز گسترده بوده و می توانند موجب تغییر کلی ساختار وب سایت شوند. چنین تغییراتی نیاز به مهارت بالایی داشته و لازم است در راستای انجام آن ها از طراحان حرفه ای کمک گرفت. دسته ای دیگر از بازطراحی ها نیز وجود دارند که ظاهر وب سایت را دستخوش تغییر قرار نمی دهند و تنها برای افزایش سطح عملکرد سایت کاربرد دارند.

تغییرات بزرگ زمانی انجام می پذیرند که سایت موردنظر قدیمی بوده و نیاز به یک بروزرسانی کلی داشته باشد در چنین شرایطی نمی توان تنها با تغییرات جزئی به اهداف خود دست یافت. البته این امر تنها به وب سایت های قدیمی اختصاص نمی یابد بلکه می توان سایت هایی را نیز مشاهده نمود که از ابتدا اصولی طراحی نشده اند و نمی توان استفاده خاصی از آن ها نمود. شما حین استفاده از این سایت ها دچار محدویت های بسیار خواهید شد بنابراین لازم است نسبت به ریدیزاین این سایت ها و به روز رسانی ساخت سایت اقدام کرد تا بتوان عملکرد بهتری را برای آن ها شاهد بود.

زمان مناسب برای باز طراحی سایت

با مطالعه بخش های قبل ممکن است شما نیز با این پرسش که چه زمانی برای باز طراحی سایت مناسب است مواجه شوید. در پاسخ به این پرسش باید بگوییم اصولا زمان مشخصی برای این امر در نظر گرفته نمی شود و شما هر زمان که احساس کردید سایت موردنظر کارایی های لازم را ندارد می توانید اقدام به دیدیزاین سایت خود کنید. عمدتا سایت هایی که نیاز به بروزرسانی دارند نمی توانند به خوبی رضایت کاربران خود جلب نموده و خدمات قابل توجه ای را به آن ها ارائه دهند.

اگر بخواهیم به طور میانگین به زمان مناسب باز طراحی سایت اشاره کنیم می توان به زمانی بین 1.5 تا 2.5 سال اشاره نمود. عددی که بیان شد قطعی نیست و شما باید برحسب نوع کسب و کار خود این میانگین را مشخص کنید. فاکتورهای بسیاری می توانند بر روی این مدت زمان اثرگذاشته و سبب تغییر شرایط شما شوند. توصیه داریم به سادگی از کنار این فاکتورها عبور ننمایید. در ادامه این نوشتار به تشریح این فاکتورها خواهیم پرداخت تا با علم بیشتری اقدام به ریدیزاین سایت خود نمایید.

 

ریدیزاین سایت چیست؟

فاکتورهای تاثیرگذار در زمان باز طراحی سایت

همان گونه که بیان نمودیم فاکتورهای مختلفی می توانند زمان مناسب برای ریدیزاین را دستخوش تغییر قرار دهند که مورد توجه قرار دادن آن ها اهمیت بسیار بالایی دارد. این فاکتورها به شرح زیر هستند.

  • مدت زمان تغییر نمودن اهداف کلی کسب و کار یا برند
  • میزان بودجه ای که برای طراحی سایت خود در نظر می گیرید
  • میزان کارایی و سرعت عملکرد وب سایت
  • تغییرات ایجاد شده در صنعت طراحی وب سایت

مدت زمان تغییر نمودن اهداف کلی کسب و کار یا برند

تغییر یافتن اهداف کلی برند می تواند شما را ملزم به باز طراحی سایت نماید. در این راستا توصیه داریم قبل از انجام ریدیزاین به این پرسش که آیا سایت موردنظر با اهداف شما هماهنگ است یا خیر پاسخ دهید. پاسخ به این سوال می تواند شرایط شما را تغییر دهد زیرا اگر هماهنگ با اهداف برند باشد دیگر نیازی به باز طراحی نخواهد داشت و شما می توانید از همین سایت برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: سایت فروشگاهی و سایت شرکتی چه تفاوت هایی دارد؟

میزان بودجه ای که برای طراحی سایت در نظر گرفته می شود

شما زمانی که تصمیم می گیرید تا فرآیند باز طراحی سایت خود را انجام دهید لازم است میزان بودجه خود را نیز مورد بررسی قرار دهید. این گزینه یکی از فاکتورهای مهم در حوزه بروزرسانی سایت است. توصیه داریم اگر صاحب کسب و کارهای کوچک هستید، این میزان بودجه را صرف فعالیت های مفید در راستای پیشبرد کسب و کار خود نمایید تا بتوانید سریع تر کسب و کار خود را گسترس دهید.

تبلیغات کلیکی می توانند در این راستا به شما کمک های شایانی نمایند تا هر چه سریع تر به اهداف خود دست یابید. در بخش های قبل نیز بیان نمودیم اگر ساختار سایت قدیمی باشد و نتواند نیازمندی های کاربران برآورده سازد این سایت نیاز به باز طراحی دارد در این صورت است در نظر گرفتن بودجه کافی و انجام طراحی های حرفه ای می تواند در مراحل بعد زمان ریدیزاین مجدد را کاهش دهد.

 

هزینه بازطراحی سایت

میزان کارایی و سرعت عمل وب سایت

بررسی راهبری سایت امری الزامی است و توصیه داریم برای این امر سایت خود از دید کاربران مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید به این پرسش که آیا سایت از راهبری مناسب برخوردار است یا خیر پاسخ دهید. اگر پاسخ شما به این پرسش مثبت بود و سایت شما تجربه کاربری قدرتمند و بالایی داشت دیگر نیازی به باز طراحی نخواهد بود اما اگر با خطاها و باگ های بسیاری مواجه شدید و نتوانستید صفحات خود را با سرعت بالایی باگذاری کنید به ریدیزاین سایت نیاز خواهید داشت.

 تماس با کارشناس سایت

تغییرات ایجاد شده در صنعت طراحی وب سایت

همان گونه که بیان نمودیم صنعت طراحی وب سایت به طور مداوم از گذشته تا به امروز در حال تغییر بوده است. اگر وب سایت شما نیز همچون برخی سایت های بزرگ در حال رقابت است، بروزرسانی سایت امری الزامی برای شما به شمار می رود و نباید به سادگی از کنار آن عبور نمایید. شما با مزیت های بی نظیر باز طراحی می توانید آخرین امکانات حال حاضر برای طراحی ها را به سایت خود اضافه نموده و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنید. این باز طراحی ها می تواند به کاربران اعلام کند که وب سایت شما بسیار کاربردی بوده و می تواند با خدمات و قابلی های خود نیازهای آن ها را برآورده سازد. در این شرایط توصیه داریم خود را این تغییرات همسو ساخته و بهترین ها را برای کسب و کار خود رقم بزنید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۳ ) ۳.۷ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید