راه های جذب و نگهداری کاربر در سایت

راه های جذب و نگهداری کاربر در سایت

زندگی امروزه ما به استفاده از وب‌سایت‌های مختلف وابسته است. وب‌سایت‌هایی که به فروش خدمات و محصولات مختلف می‌پردازند مهم‌ترین نقش را در این زمینه ایفا می‌کنند. نگهداری کاربر در سایت و افزایش میزان درآمد چنین وب‌سایت‌هایی رابطه مستقیمی با افزایش تعداد کاربران و همچنین ترغیب‌ آن‌ها به استفاده از محصولات موجود در وب‌سایت دارد.

اگرچه راه‌های متنوعی برای جذب کاربران جدید وجود دارد، اما باید تلاش کنید که هم‌زمان با جذب‌، آن‌ها را به مدت طولانی‌تری در وب‌سایت خود نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

 

راه‌های جذب و حفظ مشتری در سایت

بعد از طراحی سایت و راه اندازی آن، مهم ترین کاری که باید انجام شود جذب کاربر و حفظ آن است. روش‌های مختلفی جهت نگهداری کاربر در سایت وجود دارد که هر یک از آن‌ها دارای مزایای مختلف خود هستند. در این بخش به صورت مختصر در مورد هر یک از آن‌ها اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

 

1. سئوی خوبی را پیاده‌سازی کنید

وقتی وب‌سایت شما برای جستجو بهینه شده است، شانس بیشتری برای هدایت مشتریان بالقوه به وب‌سایت‌ خود خواهید داشت. برخی از کلمات کلیدی سئو را جستجو کنید تا بفهمید افراد هنگام جستجوی آنلاین برای آنچه می‌فروشید از چه کلمات کلیدی استفاده می‌کنند و آن کلمات کلیدی را در برچسب‌ها، عنوان‌ها و محتوای خود بگنجانید.

هنگامی که وب‌سایت خود را با جدیدترین تکنیک‌های سئو بهینه می‌کنید، موتورهای جستجو وب‌سایت شما را در رتبه بالاتری می‌دهند و مشتریان بالقوه با سرعت بیشتری شما را پیدا خواهند کرد. اگر خودتان دانش انجام این کار را ندارید، یک متخصص سئو می‌تواند به شما کمک کند.

 

بهبود سئو سایت 

2. استفاده از فراخوان‌ها یا Call to Actions

هر صفحه از وب‌سایت شما باید دارای یک فراخوان برای اقدام یا Call to Action خاص باشد. مانند: «اکنون خرید کنید»، «برای مشاوره تماس بگیرید» یا «همین‌الان ثبت‌نام نمایید!».

اطمینان حاصل کنید که طراحی Call to Action به گونه ای است که به‌ راحتی قابل‌ مشاهده و کلیک کردن (حتی در یک دستگاه تلفن همراه) هستند. از ابزارهایی مانند پنجره‌های بازشو یا پنجره‌های مخصوص چت برای جذب مشتریان جدید و نگهداری کاربر در سایت استفاده کنید.

 

3. استفاده از دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی 

دکمه‌هایی که به حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کسب‌وکار شما پیوند دارند، می‌توانند بازدیدکنندگان وب‌سایت را به فالوور تبدیل کنند. وقتی این افراد محتوای موجود در رسانه‌های اجتماعی شما را دوست دارند یا آن را به اشتراک می‌گذارند، دوستانشان نام کسب‌وکارتان را می‌بینند و شما در معرض گروه جدیدی از مشتریان احتمالی قرار می‌گیرید.

 

دکمه‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی 

 

4. اصول کسب‌وکار را فراموش نکنید

تعجب خواهید کرد اگر بدانید که بسیاری از وب‌سایت‌ها نمی‌توانند اطلاعات ضروری موردنظر مشتریان را به آن‌ها ارائه دهند! از جمله این موارد می‌توان به آدرس، شماره‌تلفن و ساعات کار اشاره کرد.

مطمئن شوید که چنین مطالبی به طور برجسته در بالای صفحه اصلی وب‌سایت شما نمایش داده می‌شوند. ارائه اطلاعات نادرست می‌تواند بر رتبه‌بندی شما در موتورهای جستجو تأثیری منفی بگذارد. موتورهای جستجو (مانند گوگل) کسب‌وکارهایی با فهرست‌های دقیق را بالاتر از کسب‌وکارهایی که دارای فهرست نادرستی هستند، اولویت‌بندی می‌کنند.

ما می‌توانیم به شما کمک کنیم که همیشه اطلاعات صحیح کسب‌وکار خود را به مشتریان مدنظرتان ارائه دهید. با یک سرویس دایرکتوری کسب‌وکار حرفه‌ای، مطمئن خواهید بود که مشتریانتان می‌توانند در صورت نیاز شما را پیدا کنند.

 

5. به شکل بصری فکر کنید 

عکس‌ها و تصاویر از عناصر مهم یک وب‌سایت هستند. به عنوان مثال، اگر صاحب یک رستوران هستید، عکس‌های فریبنده از فضای داخلی و آیتم‌های موجود در منو می‌تواند مشتریان بالقوه را به سمت شما بکشاند. پس انتخاب عکس برای سایت را دست کم نگیرید.

اگر صاحب یک وب‌سایت مخصوص تجارت الکترونیک هستید، مطمئن شوید که بخش توضیحات محصول شما شامل چندین عکس باشد تا مشتریان بتوانند جزئیات محصول را به خوبی ببینند، البته مراقب اندازه فایل‌های تصویری خود باشید. تصاویر بسیار بزرگ می‌توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند و بر نگهداری کاربر در سایت تأثیر بگذارند.

 

6. یک تجربه کاربری خوب ایجاد کنید

یک وب‌سایت گیج‌کننده به جای جذب مشتریان، موجب از دست رفتن آن‌ها می‌شود. وب‌سایت کسب‌وکار شما باید دارای یک ناوبری ساده و شهودی باشد که استفاده از آن آسان است. بهتر است تا سایت شما توسط یک طراحی سایت بررسی شود تا به بهبود ناوبری سایت شما کمک کند.

به طور کلی وب‌سایتتان باید به سرعت لود گردد و در دستگاه‌های تلفن همراه نیز به خوبی نمایش داده شود. به طور کلی سایت باید طوری باشد که تجربه کاربری خوبی داشته باشد. اگر سایت شما نیاز به بهبود تجربه کاربری دارد می توانید با کارشناسان کیان تجارت تماس بگیرید. کارشناسان کیان تجارت به شما در نگهداری کاربر در سایت دلخواهتان کمک می‌رسانند.

 

تجربه کاربری خوب سایت 

7. وب‌سایتتان را به‌روز نگه دارید

اگر مشتریانتان با مراجعه به وب‌سایت شما پیام‌های خطا، صفحاتی با عنوان «به‌زودی ایجاد می‌گردد» یا وبلاگی که از سال 1398 محتوای جدیدی منتشر نکرده است را ببینند، ممکن است فکر کنند که کسب‌وکارتان با مشکل مواجه است.

در بهترین حالت، آنها فکر می‌کنند که شما توجه زیادی به وب‌سایت خود نمی‌کنید و این به معنای عدم توجه به نیازهای آنها است. به طور مرتب سایت خود را از نظر لینک‌های خراب و اطلاعات قدیمی بررسی کنید و مرتباً محتوای جدید اضافه نمایید. اطمینان حاصل کنید که لینک‌های مناسبی را به صفحات مرتبط در وب‌سایت خود هدایت می‌کنید، برای مثال مشتری باید با کلیک بر روی خرید کیبورد جدید به صفحه کیبوردها انتقال داده شود نه صفحه خرید شامپو!

 

8. مطالب وبلاگ

انتشار منظم محتوای وبلاگ جدید می‌تواند از بسیاری جهات به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند. وبلاگ‌ها یک استراتژی آسان برای بهبود سئوی سایت شما هستند و در عین حال بازدیدکنندگان جدیدی را به سایت شما جذب می‌کنند.

وبلاگ‌ها راهی مؤثر جهت ایجاد اعتبار برای کسب‌وکار شما به عنوان یک منبع اطلاعات قابل‌اعتماد و نگهداری کاربر در سایت هستند. چند نکته که باید در مورد ایجاد یک محتوای وبلاگ موفق در نظر بگیرید عبارت‌اند از:

  • محتوایی ایجاد کنید که جالب، جذاب و مرتبط با کسب‌وکار شما باشد.
  • محتوای جدید وبلاگ را بر اساس یک برنامه منظم منتشر کنید.
  • لازم نیست هر روز وبلاگ‌های جدید منتشر کنید، اما حتی 1-2 وبلاگ باکیفیت در هر ماه می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • با تبلیغ وبلاگ در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی و از طریق کمپین‌های بازاریابی ایمیلی، مردم را به خواندن مطالب منتشر شده تشویق کنید.

 

9. کمپین‌های بازاریابی ایمیلی

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از استراتژی‌های مؤثر برای حفظ ارتباط با مشتریان شرکت و مطلع کردن آنها از آخرین اخبار، پیشنهادات یا تغییراتی است که در کسب‌وکار شما رخ داده می‌دهد. می‌توانید مشتریان خود را با معاملات یا فرصت‌های انحصاری مجذوب کنید.

ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ رابطه‌ای جذاب با مشتریان وفادار است. هر چه بتوانید انگیزه‌های بیشتری را از طریق کمپین‌های بازاریابی ایمیلی برای مشتریان فراهم نمایید، آنها در وب‌سایت شما فعال‌تر خواهند بود. مهم است که وب‌سایتتان را به عنوان ستون فقرات یا پایه استراتژی بازاریابی دیجیتال خود با کمک ایمیل مارکتینگ در نظر بگیرید.

 

کمپین‌های بازاریابی ایمیلی 

تأثیر مستقیم حفظ مشتری بر فروش بیشتر

نگهداری کاربر در سایت یک مسئله است و جذب مشتری یک مسئله دیگر. تصور کنید که میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را در طی یک هفته از ۱۰ هزار نفر به یک میلیون نفر می‌رسانید. اگر از این یک میلیون نفر فقط صد نفر پس از دیدن صفحه اول، از وب‌سایت شما خارج شوند، هیچ موفقیتی را به دست نیاورده‌اید!

در بعضی شرایط حفظ مشتری تأثیر بیشتری بر میزان فروش دارد تا جذب مشتری جدید. مشتری‌های جدید ممکن است وب‌سایت شما را حتی به عنوان یک بوکمارک در مرورگر خود ذخیره کنند، اما این امر تا زمانی که منجر به خرید آن‌ها از وب‌سایت مدنظر نشود اهمیتی نخواهد داشت.

باید راه‌های مختلفی را به کار ببرید تا بتوانید پس از ورود مشتری به وب‌سایت، او را تا حداکثر زمان ممکن در کنار خود نگه‌ دارید. یکی از مهم‌ترین مواردی که به این امر کمک می‌کند، بهره‌گیری از UI و UX جذاب است. علاوه بر این، نباید نقش سئو را در این زمینه دست کم بگیرید. سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو به شما کمک می‌کند تا علاوه بر کسب مشتری‌های جدید، آن‌ها را در زنجیره وب‌سایت خود حفظ نمایید.

 

جذب مشتری در سایت چه اهمیتی دارد؟

هر وب‌سایتی جهت فروش بیشتر نیاز به جذب مشتریان و نگهداری کاربر در سایت جدید دارد. بدون جذب مشتریان جدید، تفاوتی نمی‌کند که چقدر به ظاهر و یا محتوای وب‌سایت خود اهمیت بدهید، زیرا در نهایت سودی به شما نمی‌رسد. جذب مشتری جدید باید به نحوی صورت بگیرد که مشتریانی وفادار و کسانی که در مرکز خرید محصولات شما قرار دارند اشتیاق داشته باشند تا از وب‌سایت مربوطه به صورت روزانه دیدن کنند.

یکی از بهترین راه‌های موجود جهت جذب مشتری بیشتری (به خصوص در وب‌سایت‌هایی که به تجارت الکترونیک و یا به طور کلی فروش محصولات مختلف می‌پردازند) استفاده از تخفیف‌های مختلف است. به یاد داشته باشید که همه دوست دارند اجناس مدنظر خود را با قیمت کمتری‌ تهیه کنند. این تخفیف‌ها به شما کمک می‌کند تا نسبت به رقبای خود رتبه برتری را به دست بیاورید.

حتی اگر تخفیف‌ها با استقبال بالایی روبه‌رو نشوند، باز هم افزایش میزان بازدید ناشی از آن‌ها به شما کمک می‌کند تا در رتبه موتورهای جستجو رتبه بهتری را به دست بیاورید. جذب مشتری بیشتر مساوی است با سود بیشتر، البته نباید این نکته را فراموش کرد که جذب مشتری بیشتر به معنای آن است که در فعالیت شما در مدت زمان کوتاهی گسترده‌تر می‌شود.

 

تماس با کارشناس طراحی سایت 

 

سخن پایانی 

با رعایت این نکات ساده در زمینه نگهداری کاربر در سایت، وب‌سایتی خواهید داشت که مشتریان شما آن را دوست دارند و مرتباً از آن بازدید می‌کنند. به یاد داشته باشید که وب‌سایت خود را به طور مداوم بررسی نمایید تا مطمئن شوید که محتوای شما بروز است و وب‌سایتتان همان‌طور که انتظار دارید فعالیت می‌کند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۲ ) ۳ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید