تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟

تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟

پوش نوتیفیکیشن ها یکی از جدیدترین ابزارهای تبلیغاتی خاصی محسوب می شود که در بازاریابی مدرن نقش مهم دارند. اما سوال اصلی آن است که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ چرا این نوع نوتیفیکیشن به محبوبیت بسیار بالایی در بین صاحبان کسب و کار رسیده است؟ اهمیت این موضوع در زمینه طراحی سایت و اپلیکیشن موبایل ما را بر آن داشت تا سعی کنیم در این متن به طور کامل در مورد این ابزار عالی با شما عزیزان صحبت کنیم.

 

نوتیفیکیشن چیست؟ 

نوتیفیکیشن یا اعلان همان پیام هایی هستند که هر سایت یا اپلیکیشن می تواند به صورت جداگانه آنها را ارسال کند. امروزه علاوه بر اپلیکیشن ها، سایت های مختلفی نیز این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند تا بتوانند از قابلیت دریافت نوتیفیکیشن پس از طراحی سایت و توسعه اپلیکیشن مدنظر بهره مند شوند. با استفاده از نوتیفیکیشن می تواند پیام های مختلفی را به سادگی به کاربران ارائه داد. در ادامه پاسخ به این پرسش که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ بهتر است به کاربرد نوتیفیکیشن بپردازیم.

 

نوتیفیکیشن 

 

کاربرد نوتیفیکیشن در سایت و اپلیکیشن

شما می توانید از نوتیفیکیشن های مختلف به منظور اطلاع رسانی در مورد اخبار و یا اعلان های خاصی استفاده کنید. این اعلان ها می توانند شامل قرار گرفتن یک ویدئوی خاص و یا وقوع یک اتفاق کاملاً جذاب باشند. در واقع این شما هستید که به عنوان طراح سایت و یا اپلیکیشن مربوطه تصمیم می گیرید چه نوع اعلانی استفاده شود. کاربرد اصلی نوتیفیکیشن (برخلاف پوش نوتیفیکیشن) تبلیغات نیست.

 

پوش نوتیفیکیشن چیست؟

در زمینه پاسخ به این پرسش که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ باید گفت پوش نوتیفیکیشن که از آن به عنوان آگهی اجباری نیز یاد می شود، از جدیدترین ابزارهای تبلیغاتی خاصی محسوب می شود که می تواند موجب ایجاد یک رابطه مستقیم بین کاربران و سایت یا اپلیکیشن مدنظر شود. این اعلان ها دارای طراحی خاصی هستند که آنها را از اعلان های عادی به طور کامل متمایز می کند.

اولین استفاده از پوش نوتیفیکیشن به سال 2009 میلادی بر می گردد. در این سال اپل با معرفی اپل استور نسبت به ارائه این خدمت به اپلیکیشن ها و همچنین وب سایت های مختلف اقدام کرد. چندی بعد گوگل نیز به سمت استفاده از این سیستم روی آورد.

از آن زمان تاکنون پوش نوتیفیکیشن دارای تغییرات مختلفی بوده است، اما کاربرد اصلی آنها چندان تغییر نکرده است. در درون ساختار اصلی این اعلان ها موارد مختلفی همچون یک تیتر، تصویر و لینک استفاده می شود. مهم ترین بخش از یک پوش نوتیفیکیشن تیتر آن است. این تیتر باید آن قدر جذاب باشد که بتوانید به وسیله آن نظر کاربر مدنظر خود را جلب کنید.

مورد دیگری که حتماً باید در یک پوش نوتیفیکیشن وجود داشته باشد، کال تو اکشن است. در واقع بدون وجود کال تو اکشن، پوش نوتیفیکیشن هیچ کاربرد خاصی ندارد. ساده بودن پوش نوتیفیکیشن موجب شده است تا امروزه بتوان از آنها در طراحی اپلیکیشن یا سایت ها، صرف نظر از هدف کلی سایت یا اپلیکیشن مدنظر، استفاده کرد.

در واقع می توان گفت که مهم ترین پاسخ برای این پرسش که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ نیز به همین موضوع برمی گردد. امکان استفاده از پوش نوتیفیکیشن حتی بر روی صفحه لاک اسکرین کاربر نیز وجود دارد. این موضوع نیز یکی دیگر از مهم ترین مزایای پوش نوتیفیکیشن است.

 

درخواست طراحی سایت

  

استفاده از پوش نوتیفیکیشن برای تبلیغات

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که صاحبان کسب و کار و طراحان اپلیکیشن با آن روبه رو هستند، کاهش شدید ترافیک برگشتی است. این بدان معنی است که کاربر در زمان مد نظر خود جهت کسب اطلاعات مورد نیازش به سایت یا اپلیکیشن مربوطه مراجعه می کند، اما پس از دریافت آنها ممکن است تا هفته یا ماه ها بعد نیز به سراغ آن سایت یا اپلیکیشن نرود! یکی از مزایای مربوط به پاسخ این پرسش که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ دقیقاً به همین امر ارتباط دارد.

با استفاده از پوش نوتیفیکیشن می توان این مشکل را به طور کامل برطرف کرد. این اعلان ها بر خلاف اعلان های معمولی دارای تصاویر جذاب و تیترهای بسیار خاص هستند و به همین دلیل احتمال بازگشت کاربر به سایت یا اپلیکیشن مربوطه پس از دیدن پوش نوتیفیکیشن به شدت افزایش می یابد.

قاعدتاً افزایش میزان تعداد کاربران شما به معنای درآمد بیشتر از محل تبلیغات است. شاید بگویید که ایمیل ها نیز از این قابلیت برخوردار هستند، اما باید به این امر توجه داشته باشید که امروزه بسیاری از کاربران تنها به ایمیل های مهم خود دقت می کنند و آنها را در دسته بندی های مشخصی طبقه بندی کرده اند. در واقع شانس اینکه کاربر مربوطه ایمیل شما را بخواهند به شدت کاهش یافته است. این در حالی است شما می توانید پوش نوتیفیکیشن دلخواه خود را حتی بر روی صفحه لاک اسکرین تلفن همراه کاربر مدنظر نشان دهید. طبیعتاً این امر موجب می شود تا کاربر به صورت خواه و ناخواه با نوتیفیکیشن تبلیغاتی شما روبه رو شود.

پوش نوتیفیکیشن ها قابلیت شخصی سازی شدن دارند. این در حالی است که در ایمیل و یا اس ام اس تنها امکان ارسال تعداد محدودی لغت وجود دارد. علاوه بر این، شما در روش های تبلیغاتی ارسال اس ام اس نمی توانید تصویر خاصی را ارسال کنید. این در حالی است که پوش نوتیفیکیشن این امکانات را در اختیار شما قرار می دهد.

 

 پوش نوتیفیکیشن چیست

 

نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چه تفاوت با یکدیگر دارند؟

حال که با ویژگی های اصلی نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن آشنا شدیم بهتر است بیشتر به این پرسش که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ بپردازیم. مهم ترین موردی که موجب تفاوت این نوع نوتیفیکیشن با نوتیفیکیشن های عادی محسوب می شود، قابلیت استفاده از آنها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی است. نوتیفیکیشن های عادی تنها به منظور ارائه اخبار یا اطلاعات خاصی در مورد فعالیت کاربر یا فعالیت سایر افرادی که کاربر با آن ها تماس دارد مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال برای تبلیغات اپلیکیشن نیز می توانید از پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید.

این در حالی است که شما می توانید از پوش نوتیفیکیشن به طور کامل تنها به منظور ارائه تبلیغات و یا حتی ارائه تخفیفات مختلف به کاربران بهره ببرید. پوش نوتیفیکیشن ها علاوه بر محیط مرورگرهای دسکتاپ، در مرورگرهای تلفن های همراه نیز مورد کاربرد دارند. همین امر آنها را به یک گزینه مناسب برای افرادی تبدیل می کند که قصد دارند کل بیزینس یا کسب و کار خود را به صورت کاملاً جامع به طیف عظیمی از کاربران معرف کنند. در واقع می توان گفت پوش نوتیفیکیشن یکی از اهرم های مهم دیجیتال مارمتینگ می باشد.

پوش نوتیفیکیشن ها دارای محتوای بسیار غنی تری نسبت به نوتیفیکیشن های عادی هستند. همان طور که گفته شد، در پوش نوتیفیکیشن می توان موارد مختلفی همچون تصویر و یا اموجی را نیز به کار برد. جذابیت پوش نوتیفیکیشن ها نسبت به سایر راهکارهای تبلیغاتی موجود همچون ایمیل و یا ارسال اس ام اس بسیار بیش تر است. علاوه بر این، شما می توانید در پوش نوتیفیکیشن خود یک کال تو اکشن قرار دهید تا کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه مدنظر انتقال یابد. با توجه به این موارد باید گفت که پوش نوتیفیکیشن از قابلیت تبلیغاتی فوق العاده بالاتری نسبت به اعلان های عادی برخوردار است.

 

درخواست طراحی اپ

 

سخن پایانی

سعی کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که تفاوت نوتیفیکیشن و پوش نوتیفیکیشن چیست؟ و هر یک از این موارد دقیقاً چه کاربرد خاصی دارند. با شناخت کاربرد هر یک از این موارد و بهره گیری صحیح از آن ها می توانید کسب و کار خود را رونق ببخشید.
بهره گیری از نوتیفیکیشن ها و پوش نوتیفیکیشن ها نباید به نحوی باشد که کاربر از آن ها به طور کامل دل زده شود. شما باید تعادل را در این زمینه به طور کامل رعایت کنید تا بتوانید علاوه بر حفظ کاربران قبلی خود، نسبت به جذب کاربران جدید نیز اقدام کنید.

اگر از این ابزار تبلیغاتی به شکل مناسبی در زمان طراحی اپلیکیشن استفاده کنید در مدت بسیار کوتاهی شاهد افزایش بازدید کاربران از وب سایت خود خواهید بود. در موارد همچون طراحی اپلیکیشن نیز باید این نوع ابزار کاربردی به صورت مستقیم به کار گرفته شود تا صاحبان کسب و کار بتوانند پیام مد نظر خود را خیلی راحت به کاربرانشان انتقال دهند.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۰ ) ۰ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید