ترفندهای مهم برندسازی سایت

ترفندهای مهم برندسازی سایت

ما سایت‌ها را برای انتقال اطلاعات در مورد کسب‌وکار و برند خود طراحی می‌کنیم. همچنین این فضا مکانی برای ایجاد ارتباطات عاطفی با مخاطبان هدف است. ظاهر، احساس و شخصیت وب سایت ما به اندازه محتوای موجود در آن به جذب مشتریان احتمالی کمک می‌کند. پس مهم است که ترفندهای مهم برندسازی سایت را بشناسیم و مطابق با آنها پیش برویم تا موفقیت لازم را به دست آوریم. به دلیل فراگیری این نوع روش ارتباطی و اهمیت آن در متن حاضر به بررسی این ترفندها می‌پردازیم.

 

چرا به برندسازی سایت نیاز داریم؟

راز ایجاد یک حضور آنلاین که به طور مستقیم با مخاطبان در ارتباط باشد، طراحی سایت و برندسازی آن است. می‌توانید این وب‌سایت را به ‌عنوان نمایه شخصی کسب‌وکار خود با ترکیبی از تصاویر، رنگ‌ها و محتوای نوشتاری قوی ایجاد کنید تا در کنار هم نمایی منسجم از شخصیت برند شما ایجاد ‌کنند.

یک سایت منطبق با تصویر و شخصیت برند شما بسیار مؤثرتر از سایتی است که به سادگی طراحی شده و تنها ظاهر خوبی دارد. وب‌سایتی که تصویر برند شما را نادیده می‌گیرد یا با آن مطابقت ندارد، فرصتی از دست رفته برای شکل دادن به درک عمومی از برند سازمان شما است.

برای اینکه بتوانید به این سطح از موفقیت دست پیدا کنید، از جایگاه خود یک قدم به عقب رفته و تمام زوایای سازمان را بسنجید. احتمالا یک حساب شخصی در فیس بوک یا اینستاگرام دارید، درست است؟ هر دو پلتفرم، فضایی برای اضافه کردن یک بیوگرافی کوتاه دارند.

برای برندسازی وبسایت می‌توانید آدرس URL خود را به این فضاها اضافه کرده و مشتریان را به بازدید بیشتر از محصولات و خدمات خود تشویق کنید. نکته مهم این است که عکس‌ها، اطلاعات و لحن صدایی که انتخاب می‌کنید تا در سایت گنجانده شوند (یا حذف شوند) درک افراد از شخصیت شما را شکل می‌دهند. برندسازی شرکت نیز به همین صورت پیش می‌رود. محتوا و طراحی سایت کسب‌وکار شما و همچنین صفحات رسانه‌های اجتماعی تعیین می‌کنند که مخاطبان چگونه برند شما را درک کند. در نتیجه مزیت داشتن یک سایت برند این است که ارتباطات با مشتری را تقویت کرده و سطح اعتماد مناسبی را ایجاد خواهید کرد. اگر برند شما دارای شخصیتی است که با مخاطبان هدف همراه می‌شود تا ارزش‌ها و نیازهای آنها را بیان کند، این برند می‌تواند بهترین دوست مشتری‌هایتان شود.

 

برندسازی سایت چیست 

 

مراحل اصلی برندسازی برای سایت‌ها

واضح است که برندسازی سایت تاثیر مهمی بر کسب‌وکار شما دارد. وقتی مشتریان به صورت آنلاین شما را جستجو می‌کنند، باید آنجا باشید تا بتوانند نیاز خود را با خدمات و محصولات شما برطرف کنند. در غیر این صورت رقبا جای شما را خواهند گرفت. پس مراحل زیر را در نظر بگیرید تا در این موقعیت حساس از بازار کار خود جا نمانید.

 

  • تعیین یک هدف واضح

در حالت ایده آل، هدف راه اندازی وب سایت شما باید از همان ابتدا مشخص باشد. قبل از اینکه بنشینید و روی مراحل ساخت برند وب سایت خود کار کنید، سوالات زیر را بررسی کنید:

  1. چرا سایت می‌سازیم؟
  2. چه ویژگی‌هایی سایت ما را از رقبا متمایز می‌کند؟
  3. ما می‌خواهیم مخاطبان پس از بازدید از سایت چه کاری انجام دهند؟
  4. مخاطبان هدف ما چه کسانی هستند؟ رفتار آنلاین آنها چگونه است؟

برای مثال سایت شما می‌تواند جذب مشتری‌ها برای تیم فروش و یا ایجاد یک جامعه آنلاین با آدرس ایمیل‌های مختلف را در نظر داشته باشد. شاید توصیفات و نظرات مشتریان را به نمایش می‌گذارید و یا به‌روزرسانی‌های محصول و اطلاعیه‌های شرکت را به اشتراک خواهید گذاشت. شایان ذکر است که داشتن بیش از یک هدف برای وب سایت شما قابل قبول است.

 

تعیین هدف از برندسازی سایت 

  • مشخص کردن طرح و ساختار سایت 

اکنون که اهداف سایت خود را مشخص کرده‌اید، وقت آن است که به ساختار و طراحی سایت فکر کنید. می‌دانیم که استاندارد هر سایت به این شرح است:

صفحه اصلی: این صفحه باید نشان دهد که چه کاری انجام می‌دهید، چه کسی هستید و چگونه محصول یا خدمات شما می‌تواند به مشتری کمک کند.

درباره ما: این صفحه داستان برند شما را بیان می‌کند.

صفحات محصول یا خدمات: اگر بیش از یک محصول یا خدمات دارید، برای هر کدام صفحات جداگانه ایجاد کنید.

فروشگاه فیزیکی: بازدیدکنندگان وب سایت نباید در یافتن فروشگاه فیزیکی شما مشکلی داشته باشند.

صفحه سؤالات متداول: جدا از پاسخ به سؤالات مشتریان در صفحات سایت، صفحه سؤالات متداول برای تیم پشتیبانی مشتری شما، نوعی صرفه جویی در وقت است.

صفحه تماس: جدا از جزئیات تماس با دفتر، می‌توانید پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خود را در اینجا اضافه کنید.

 

مشخص کردن طرح و ساختار سایت  

  • ایجاد دارایی‌های بصری با ارزش

همان‌طور که قبلا ذکر شد، ساخت برند قوی برای سایت به ارتقای شناخت کسب‌وکارتان و یادآوری برند شما، کمک می‌کند. می‌دانید که نایک، کوکاکولا یا نتفلیکس فقط با نگاه کردن به لوگویشان هم در ذهن مخاطب نقش می‌بندند. در نتیجه وقتی صحبت از گرافیک وب سایت و محتوای مناسب به میان می‌آید، باید تمام موارد اصلی شامل طراحی لوگو، اینفوگرافیک، فیلم‌ها و عکس‌های با کیفیت بالا را در نظر بگیرید.

دارایی‌های بصری بخشی از هویت برند شما خواهند بود. آنها باید بتوانند پیام برندتان را بدون گفتن کلمه منتقل کنند. به عنوان مثال، صفحه اصلی «جنرال الکتریک» پر از تصاویر درخشان و باکیفیت از محصولات شرکت است. این عکس‌ها (حتی قبل از خواندن محتوای وب‌سایت) به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند که برند چه چیزی را ارائه می‌کند.

 

  • تولید محتوای استراتژیک

منظور ما از محتوای استراتژیک، آن محتوایی است که با اهداف تجاری شما هماهنگ باشد. یعنی که ویدیوها، مقالات، پست‌های وبلاگ و تصاویر همگی اهداف و چشم اندازهای شما را بیان کنند. راه اصلی ایجاد و توسعه محتوای استراتژیک برای سایت، درک نیازها و ترجیحات بازدیدکنندگان است.

به عنوان مثال، اگر به دنبال جلب توجه مدیران عامل و سایر تصمیم‌گیرندگان کلیدی در یک سازمان هستید، محتوایی با مضمون رهبری فکری ایجاد کنید. با این روش به آنها چارچوب‌هایی برای کمک به تصمیم‌گیری بهتر ارائه می‌دهد. جدا از انواع محتوای مناسب برای سئو و فرمت در برندسازی وبسایت به سبک، لحن و صدای محتوای خود نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

تولید محتوای استراتژیک

 

  • به‌روزرسانی وب سایت

شما تمام وقت تلاش خود را برای ساختن وب سایت برند خود صرف کرده‌اید، اما کار به همین جا ختم نمی‌شود. همان‌طور که برند خود را پرورش می‌دهید، باید به نگهداری و حفظ سایت نیز توجه داشته باشید. نگهداری منظم ‌سایت شامل به‌روزرسانی و تازه‌سازی محتوا، بررسی لینک‌های شکسته، اطمینان از عملکرد صحیح سایت و تازه نگه داشتن تصاویر و مطابقت با نیازهای روز برندتان است. این کار همچنین شامل به‌روزرسانی‌های امنیت سایت، نظارت بر Uptime و Downtime سایت، بهینه‌سازی سئو و مسائل مربوط به پشتیبانی و نگهداری هاست است.

 

تماس با کارشناس سایت  

 

نتیجه سخن

در نهایت به یاد داشته باشید که توجه به نیاز مخاطب می‌تواند شما را در امر برندسازی سایت چندین گام جلو ببرد. زیرا مخاطبان نیز مانند ما وقتی به دنبال پاسخگویی به سوالات و رفع مشکلات خودشان هستند به دنبال یک منبع معتبر برای پاسخگویی می‌گردند. با استفاده از تجربیات کارشناسان کیان تجارت می‌تواند منبع اطلاعاتی امنی برای مخاطبان هدف خود باشید.

تا اینجا چطور بود ؟

نتایج نظرسنجی ( ۱ ) ۵ / ۵

مقالات مرتبط

comments

پرسش و پاسخ

پرسش مورد نظر خود را مطرح نمایید